Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.01.2020 10:15 ^
Mielenkiintoista. Itse en muista, että yksistäkään housuista olisi taskut menneet rikki. Avaimetko rikkoo?
Daah, iso slaikka!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Polven kohdalta tosiaan kuluu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.01.2020 12:16 ^ just noin. Taskut pettävät, vaikka muuten farkut kestävät. iPhone 4 ja 5 olivat erityisen pahoja terävän särmän takia.
Taskut on helppo korjata, kun eivät ole näkyvä osa. Isot reidet, niin mulla menee kaikki housut haaroista rikki ennen kuin niissä on mitään muuta näkyvää vikaa.

Nyt on parit venyvästä kankaasta olevat farkut käytössä. Mielenkiintoista seurata miten nämä kestää. Ainakaan taskut ei ole enää niin kovilla puhelimen kanssa, kun housut antavat periksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.01.2020 12:55 ^Polven kohdalta tosiaan kuluu
Tosiaan, jos paketin avaa puoliksi, ulottuu terska polven kohdalle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vaikka mitä.
Suurimpina kuluina hammaslääkärille 5000-6000 euroa, mutta enpä tarvinnutkaan tekareita.
Isoimpana yksittäisenä silta yksittäisen kadonneen hampaan tilalle, 690 euroa. No, ainakin ne nyt näyttävät lähes ihmisen hampailta.

"Asekaappiini" eli talon rakenteisiin kuuluvaan komeroon turvalukon asennuksineen, 395 euroa. Jumalauta, siihen rahaan olisin varmaan saanut montakin oikeaa asekaappia. Joskin vasta yli viisi asetta tarvitsee oikean teräskaapin.

Sitten urvahdin, kun olen vuosikymmeniä etsinyt veistä, joka kävisi sekä puukosta että leukusta ja jossa olisi sormisuoja. No en ole löytänyt ihan sopivaa, joten luovutin, ja ostin Ka-Barin. Jota Erä-lehden testissäkin kehuttiin ettei retkeilyveitsi siitä parane.

No, tuskin jaksan lähteä mihinkään, mutta tuossa se nyt on. Ja onpa pätevän oloinen kapine . Terävin veitsi suoraan paketista, jonka olen tavannut. Leikkaa paperia, kynsiä, vuolee (vain vaatepuita täällä) ja kun terä esillä tavoittelin sytkäriä, viilsinpä sormeanikin.

Tosin varmaan jos tätä kantaisi, kuulisi pilkkaa "Rambopuukosta".

Tämä ei ole ihan se taisteluveitsiversio, vaan vähemmällä väistillä ja pitkä ponsi mahdollistaa leukutyylisen heiluttelun parilla sormella.

https://www.lamnia.com/fi/p/26558/puuko ... lity-knife.

Kuva
Viimeksi muokannut Gat, 25.01.2020 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 25.01.2020 21:16 Vaikka mitä.
Suurimpina kuluina hammaslääkärille 5000-6000 euroa, mutta enpä tarvinnutkaan tekareita.
Isoimpana yksittäisenä silta yksittäisen kadonneen hampaan tilalle, 690 euroa. No, ainakin ne nyt näyttävät lähes ihmisen hampailta.
Oot sitten lopettanut 24/7 juomisen, röökaamisen ja peset hampaat aamuin illoin?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 25.01.2020 21:40
Gat kirjoitti: 25.01.2020 21:16 Vaikka mitä.
Suurimpina kuluina hammaslääkärille 5000-6000 euroa, mutta enpä tarvinnutkaan tekareita.
Isoimpana yksittäisenä silta yksittäisen kadonneen hampaan tilalle, 690 euroa. No, ainakin ne nyt näyttävät lähes ihmisen hampailta.
Oot sitten lopettanut 24/7 juomisen, röökaamisen ja peset hampaat aamuin illoin?
:oops: Vastatessani minulla oli Karhu vasemmassa kädessä ja mallu huulessa. Raivaussiivous ei edisty, mutta se nainen tulee lopulta apuun ja naapuriasunnon ukkoon solmin sosiaalisia suhteita, joten sitten tulee pelkällä kaljapalkalla roudaamaan kamaa vinttiin. Silti kaipailen Homieta tänne.

Niin ja katsoin "The Rise of Skywalkerin" kahdesti, 3D. Ei kannata, ihan paska leffa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti: 25.01.2020 21:16 "Asekaappiini" eli talon rakenteisiin kuuluvaan komeroon turvalukon asennuksineen, 395 euroa. Jumalauta, siihen rahaan olisin varmaan saanut montakin oikeaa asekaappia. Joskin vasta yli viisi asetta tarvitsee oikean teräskaapin
Oikeisiin asekaappeihin olisi pitänyt pistää nolla tai kaksi perään.
Gat kirjoitti: 25.01.2020 21:16 Sitten urvahdin, kun olen vuosikymmeniä etsinyt veistä, joka kävisi sekä puukosta että leukusta ja jossa olisi sormisuoja. No en ole löytänyt ihan sopivaa, joten luovutin, ja ostin Ka-Barin. Jota Erä-lehden testissäkin kehuttiin ettei retkeilyveitsi siitä parane.
Ka-Bar ei pärjää missään skramatille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 25.01.2020 21:59 Ka-Bar ei pärjää missään skramatille.
Tuota noin. Minulla on juuri tuo myös. Tietenkin. Toimiva minivesuri, mutta ei ihan vyöllä kannettava yleisveitsi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 25.01.2020 21:59]
Oikeisiin asekaappeihin olisi pitänyt pistää nolla tai kaksi perään.
Mitä horiset? Lailliset asekaapit alkaa jostain vähän päälle satkusta. Kunnollisen turvakaapin saa jo 700-800 ilman tarjoustakin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti: 25.01.2020 22:07
Tuota noin. Minulla on juuri tuo myös. Tietenkin. Toimiva minivesuri, mutta ei ihan vyöllä kannettava yleisveitsi.[/quote]

Ka-Bar ei ole vyöllä kannettava yleisveitsi, eikä edes yleisveitsi. Lähinnä pippelinjatke. Skramat toimii hyvin vesurina, vuolupuukkona jos teroittaa teräntyven jyrkemmällä teroituksella ja ihan kivana leipäveitsenä.
So Hard kirjoitti: 25.01.2020 22:32Mitä horiset? Lailliset asekaapit alkaa jostain vähän päälle satkusta. Kunnollisen turvakaapin saa jo 700-800 ilman tarjoustakin.
Kuka halpa ostaa se paska saa. Kun en pyssyihin tunne mitään vetoa niin en niistä sano, mutta omat kassakaappini eivät ole halvinta paskaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 25.01.2020 22:57]Kuka halpa ostaa se paska saa. Kun en pyssyihin tunne mitään vetoa niin en niistä sano, mutta omat kassakaappini eivät ole halvinta paskaa.
En tiedä mihin tarkoitukseen sinulla on kassakaappeja mutta aseiden säilytys on ehkä himpan eri standardilla kuin esim. arvopapereiden. Perushaulikko tai luodikko on halpa ja vie paljon tilaa. 800 egen asekaappi on jo niin murtovarma että pitää olla ammattilainen asialla että läpi mennään.

Tärkeintä asekaapissa on, että kukaan satunnainen urpo, lapsi tai kilautysnarkki ei pääse käsiksi aseisiin tai patruunohin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 25.01.2020 22:57
Gat kirjoitti: 25.01.2020 22:07Tuota noin. Minulla on juuri tuo myös. Tietenkin. Toimiva minivesuri, mutta ei ihan vyöllä kannettava yleisveitsi.
Ka-Bar ei ole vyöllä kannettava yleisveitsi, eikä edes yleisveitsi. Lähinnä pippelinjatke. Skramat toimii hyvin vesurina, vuolupuukkona jos teroittaa teräntyven jyrkemmällä teroituksella ja ihan kivana leipäveitsenä.
Johan sanoin, että minulla ON Skrama. Oikein hyvä pusikon raivaaja ja pienen puun kaataja. Suoraan paketista niin terävä, että viipaloi siististi a-nelosia ja sanomalehtiä. Vuoleekin joo, vaikkei taidekäsitöitä sillä tee. Leukua permpi, muttei yleisveitsi. "Skramasax" muuten oli varhaiskeskiaikainen ylies-tappelusveitsi. Terän kärjen muoto siitä.

Mutta oikeastiko tekisit voileipää, pätkisit lenkkimakkaraa, veistäisit kiehisiä ja nylkisit pienriistaa Skramalla ja söisit sillä? No tuskinpa. Vyölläkään en viitsisi roikottaa, ehkä rinkan syrjässä.

Ka-Bar taas on nimenomaan yleisveitsi, sotilaskäytössäkään tuskin koskaan tappeluun. Hyvää hiiliterästä. Ei skanditeroitus, vaan secondary bewel on. Ei onneksi koveraa profiilia. Voi kantaa vyöllä, tekee kaiken tarvittavan ilman kirvestä. En jaksa etsiä Tuubin kenttätestejä, mutta hyvin puu tottelee.

Alunperin ostin Wood Jewelin pienen leukun, Laurin Metallin terä. Hyvä ja nätti muuten, mutta kuitenkin liian kevyt leukumaiseen käyttöön. Harkitsin myös Peltosen Sissipuukkoa, mutta sehän on vielä rumempi kuin Ka-Bar ja lyhytteräisempi. Näyttää keittiöveitseltä.

Ka-Bar on toki myös helvetin ruma, ja varsinkin tuppi on suomalaisittain katsoen naurettava. Terän pituus suurempi kuin suomipuukoissa, mutta lyhyempi kuin oikeissa leukuissa.

Onneksi ostin sentään "Utility" version, en sotaisemman näköistä USMC:tä.

Ne "Mulkunjatke"- Rambo- suvivaalit onttoine kahvoineen ne naurettavia ovat.
So Hard kirjoitti: 26.01.2020 0:20 Tärkeintä asekaapissa on, että kukaan satunnainen urpo, lapsi tai kilautysnarkki ei pääse käsiksi aseisiin tai patruunohin.
Heh, kun minulla hullulla ne avaimet on, ja mikä ihmeen ninja kiipeäisi seinää myöten tänne neljänteen kerrokseen varkaisiin? :mrgreen:
Viimeksi muokannut Gat, 26.01.2020 1:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 26.01.2020 0:20800 egen asekaappi on jo niin murtovarma että pitää olla ammattilainen asialla että läpi mennään.
Jossain 800 egen kaapissa tärkeintä on kuinka se on kiinnitetty rakenteisiin. Estää varmasti lapsia ja muita pilttejä menemästä läpi, tosin näissä tapauksissa suurin ongelma onkin avainten/koodin säilytys.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 26.01.2020 0:52
So Hard kirjoitti: 26.01.2020 0:20800 egen asekaappi on jo niin murtovarma että pitää olla ammattilainen asialla että läpi mennään.
Jossain 800 egen kaapissa tärkeintä on kuinka se on kiinnitetty rakenteisiin. Estää varmasti lapsia ja muita pilttejä menemästä läpi, tosin näissä tapauksissa suurin ongelma onkin avainten/koodin säilytys.
Tuon mun viedäkseen pitäisi kantaa koko kerrostalo mukanaan.

Muuten en hyväksy tuota lapsipointtia. Meillä aseet oli koko ajan esillä asenaulakossa, hirventaljan vieressä. Kaverini kanssa jopa leikittiin länkkäriä sillä revolverilla, Muttei ei koskaan tullut mieleen ladata sitä tai viedä asunnosta ulos. Se oli itsestäänselvää käskemättäkin.

Nykykakruja kun noin rajoitetaan, totta kai se kielletty kiinnostaa liikaa. Eivät opi ajattelemaan itse, vaan valvonnan puutteessa villiintyvät heti kun silmä välttää.

Sama periaate sopii niiden hirmuisten vaarallisten koirien kasvatukseen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 26.01.2020 1:16
Bluntly kirjoitti: 26.01.2020 0:52
So Hard kirjoitti: 26.01.2020 0:20800 egen asekaappi on jo niin murtovarma että pitää olla ammattilainen asialla että läpi mennään.
Jossain 800 egen kaapissa tärkeintä on kuinka se on kiinnitetty rakenteisiin. Estää varmasti lapsia ja muita pilttejä menemästä läpi, tosin näissä tapauksissa suurin ongelma onkin avainten/koodin säilytys.
Tuon mun viedäkseen pitäisi kantaa koko kerrostalo mukanaan.

Muuten en hyväksy tuota lapsipointtia. Meillä aseet oli koko ajan esillä asenaulakossa, hirventaljan vieressä. Kaverini kanssa jopa leikittiin länkkäriä sillä revolverilla, Muttei ei koskaan tullut mieleen ladata sitä tai viedä asunnosta ulos. Se oli itsestäänselvää käskemättäkin.

Nykykakruja kun noin rajoitetaan, totta kai se kielletty kiinnostaa liikaa. Eivät opi ajattelemaan itse, vaan valvonnan puutteessa villiintyvät heti kun silmä välttää.

Sama periaate sopii niiden hirmuisten vaarallisten koirien kasvatukseen.
Puhut pehmeitä kuten aina. Nykykakruille sattuu merkittävästi vähemmän onnettomuuksia. Hissinormit, asekaapit, turvavyöt ja -istuimet jne. Kasvatus hyvä, turva parempi.

Laitoit siis komeroon turvalukon. Mitens se komeron ovi, monenko millin terästä? Onko murtovarmat saranat?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 26.01.2020 2:11 Puhut pehmeitä kuten aina. Nykykakruille sattuu merkittävästi vähemmän onnettomuuksia. Hissinormit, asekaapit, turvavyöt ja -istuimet jne. Kasvatus hyvä, turva parempi.
Olen tietenkin eri mieltä, vaikka sitten ideologisista syistä. Nyt on kerrostalokyttääjille, koranvihaajille ja kukkahattutädeille annettu valta. Tästä tulee orwellilainen pumpuliturvahelvetti. Turvallisinta olisi, jos kaikki makaisimme sedatoituina letkuissa.

Töissä kuulin vierestä, kun siellä vähän aikaa ollut kundi selitti puhelimessa vaimolleen, että ei voi kuljettaa tytärtä johonkin ihme vesijumppaan, koska turvaistuin on lainattu naapurille. No jumalauta, eiköhän tuo oilsi voinut lastata sen kerran kakaran takapenkille ja koettaa olla sen ehkä puolentoista kilometrin katumatkan kolaroimatta? Niin ennenkin tehtiin.

Ja meille myytiin papatteja, vetopommeja, koiranpommeja, kiinanpommeja, vaan tykinjytkyille oli joku ikäraja. Kivaa oli. ei vahinkoja.

Kohta tämä menee kuin "Siskonpedin" sketsissä, jossa perhe eksyy puolen hehtaarin metsään ja äiti alkaa parkumaan: "Tiinalla ei ole konttauskypärää!"

Mutta noin meidät kesytetään ihan liioitellusti, ja suomalainen tottelee.

Sitten joo mitä enemmän lapsilta kielletään asioita, sitä enemmän niistä tulee piiloteltu tabu. Joka jo sen takia kiehtoo lapsia. Lapset eivät siinä kieltoverkostossa opi ajattelemaan itse, vaan toimivat vain käskynvaraisesti ja sitten silmän välttäessä riehuvat ilman valmiutta omaan harkintaan. Sama kuin jos koira ei saa kulkea kuin hihnassa, eihän sitä sitten enää kannata päästää irti, se katoaa.
So Hard kirjoitti: 26.01.2020 2:11 Laitoit siis komeroon turvalukon. Mitens se komeron ovi, monenko millin terästä? Onko murtovarmat saranat?
Kyttä siis selitti minulle, että vasta yli viiteen aseeseen tarvitsee teräskaapin. Näytti kuvan tavallisesta puisesta irtonaisesta kaapista, jossa turvalukko. Tuossa mun on ovi samaa paksua umpipuuta kuin asunnon väliovissa. Ovenkahvakin ainoana komerona täällä. Seinät asunnon väliseiniä. Saranoita en ajatellut.

En ole vielä kysynyt, toivottavasti kelpaa, ettei ollut hukkainvestointi. Tiettävästi ainakin jotkut kytät suhtautuvat joustavasti. Ja sitäpaitsi kun muuta perhettä ei ole, niin mitkä ihmeen ninjat kiipeäisivät kerreostalon ulkoseinää myöten tänne asevarkaisiin? Minua toki voi epäillä, ja minulla kahelillahan ne avaimet on. :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On kyllä gattacamaista asentaa 400 euron turvalukon aukipotkaistavaan oveen ettei tartte sijoittaa 150 euroa teräskaappiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 26.01.2020 10:10 ^varmaan ainakin ne mopokerhosta värvätyt siivoojat olisivat kiinnostuneita
Kyllä se sun suku on epäilyttävämpää väkeä. Koko ajan piti vahtia pöllivätkö jotain. No ei, mutta omien kamojen roskisdyykkaus kahtena kylmänä krapula-aamuna oli kiusallista.
So Hard kirjoitti: 26.01.2020 10:46 On kyllä gattacamaista asentaa 400 euron turvalukon aukipotkaistavaan oveen ettei tartte sijoittaa 150 euroa teräskaappiin.
No kun hinnan sanoi vasta lukon asennettuaan! Kuulemma erikoistarjous! Pakko maksaa sitten.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 26.01.2020 11:09No kun hinnan sanoi vasta lukon asennettuaan! Kuulemma erikoistarjous! Pakko maksaa sitten.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Joo, erikoistarjous. Erikoisen kallis erikoisen tyhmälle vedätettävälle. Oliko näitä jotka ovelta ovelle myyvät? :D
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 26.01.2020 11:13 Enemmän kannattas olla huolissaan siitä, mitä kaikkea asuntoosi piilottivat, esimerkiksi ruumiinosia muovipussissa WC-pöntön säiliöön.
Ilmankos vessani on aina tukossa. Olisivat nyt ensin viipaloineet.
So Hard kirjoitti: 26.01.2020 11:15
Gat kirjoitti: 26.01.2020 11:09No kun hinnan sanoi vasta lukon asennettuaan! Kuulemma erikoistarjous! Pakko maksaa sitten.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Joo, erikoistarjous. Erikoisen kallis erikoisen tyhmälle vedätettävälle. Oliko näitä jotka ovelta ovelle myyvät? :D
Ei, vaan "Varkauden turvalukko" tuossa Kauppakadulla. Isännöitsijä antoi luvan kuultuaan, että ammattilaiset tekevät. Kaikenlaisia myyjiä kyllä soittelee minulle vanhukselle, ja niitä pitää sitten ajaa pois.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 26.01.2020 1:16
Muuten en hyväksy tuota lapsipointtia. Meillä aseet oli koko ajan esillä asenaulakossa, hirventaljan vieressä. Kaverini kanssa jopa leikittiin länkkäriä sillä revolverilla, Muttei ei koskaan tullut mieleen ladata sitä tai viedä asunnosta ulos. Se oli itsestäänselvää käskemättäkin.

Nykykakruja kun noin rajoitetaan, totta kai se kielletty kiinnostaa liikaa. Eivät opi ajattelemaan itse, vaan valvonnan puutteessa villiintyvät heti kun silmä välttää.

Sama periaate sopii niiden hirmuisten vaarallisten koirien kasvatukseen.
Lasten ja nuorten tapaturmakuolleisuus on romahtanut sitten ihannoimasi 70-luvun. Ehkä jotain on tehty oikein?


Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.01.2020 16:07
Gat kirjoitti: 26.01.2020 1:16
Muuten en hyväksy tuota lapsipointtia. Meillä aseet oli koko ajan esillä asenaulakossa, hirventaljan vieressä. Kaverini kanssa jopa leikittiin länkkäriä sillä revolverilla, Muttei ei koskaan tullut mieleen ladata sitä tai viedä asunnosta ulos. Se oli itsestäänselvää käskemättäkin.

Nykykakruja kun noin rajoitetaan, totta kai se kielletty kiinnostaa liikaa. Eivät opi ajattelemaan itse, vaan valvonnan puutteessa villiintyvät heti kun silmä välttää.

Sama periaate sopii niiden hirmuisten vaarallisten koirien kasvatukseen.
Lasten ja nuorten tapaturmakuolleisuus on romahtanut sitten ihannoimasi 70-luvun. Ehkä jotain on tehty oikein?


Kuva
Tai ehkä hän on vain niin poikkeuksellinen ihminen, että lapsen vamma tai kuolema on ihan hyväksyttävä riski, kunhan ei vain tarttis mitään sääntöjä olla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 26.01.2020 16:58 Tai ehkä hän on vain niin poikkeuksellinen ihminen, että lapsen vamma tai kuolema on ihan hyväksyttävä riski, kunhan ei vain tarttis mitään sääntöjä olla.
No joo joo joo. Tosin esittämänne tilasto vieläkin heilahtelee, ja on määrittelemättä, mistä tekijöistä tuo käyrän keskimääräinen lasku johtuu.

Edelleenkin ideologiaani, mutta nyt ollaan mun mielestä huonolla tiellä. Kuten vitsini mukaan turvallisinta olisi, jos kaikki makaisimme lepositeissä, sedatoituna ja letkuruokinnassa. Ehkä sitten jotain Matrix-lumetodellisuutta piuhalla suoraan aivoihin.

Sen saatan myöntää, että useimmat lapset olivat ällistyttävän typeriä jo minun lapsuudessani. Mietin vain, josko se oli enemmän tiukasta käskyttämisestä johtuvaa, jolloin kakrujen ei tarvinnut oppia ajattelemaan itse, esim valvonnan herpaantuessa viedäkö isän haulikko ulos ja ammuskella sillä kadulla.

Toistan koiravertaukseni, että jos koira pakotetaan kulkemaan aina hihnassa, jos sen kerran irti päästää, sitä ei ehkä sen jälkeen näe. Fiksumpi totu kuten kk saksanseisoja tottuu hihnaan ja vapaaksi päästyään suostuu taas hihnaan, koska tietää pääsevänsä taas kohta irralleen. En tosin tiedä, miten tuo joillain ääliöroduilla toimisi.

Dokumenteista (länsimaisista) päätellen Pohjois-Korea on oikeasti kaunis maa, jossa asuu onnellinen knasa. Mutta valitsisitko sinä sen edes turvallisuuden takia? Tai kiseenä Orwellin 1984 on oikeastaan ihanneyhteiskunta? Hyvin menee, jos tottelet. Jos et, pääset hoitoon. Niin Neuvostoliitossakin oikeasti tehtiin.

Ja nyt Suomessa kaikki poliittinen korrektius ja ihmisten mielipiteiden tarkkailu ja luokittelu. Ajatuspoliisi-ilmiö. Hyvää tarkoittaen toki.

Näistä olen Homienkin kanssa inttänyt.
Mm. Että jos jokuei sinua kiinnosta (kuten Homieta ei paljon mikään), niin sitten sen kinnostumattoman mielestä kaikki, mikä on potentiaalisesti vaarallista sopii kieltää. Koska niistä kiinnostumaton ei itse sellaista tarvitse.

Homie on puhunut miten sääntöjä on nyt vapautettu, johon minä että joo, viinan jakelua ja naimista on vapautettu, samoin pornoa. Samaan aikaan muut säännöt tiiukentuvat koko ajan, joten tuuo "vapautuminen" on "Leipää ja sirkushuveja" rahvaalle. Panem et circenses.

Mutta jos on joku jota ei kiinnosta alkuperäinen luonto, ei autot, ei aseet eikä koirat... kaikki "vaarallisia", sen kukkahattutädit haluavat kieltää. Esimerkisi jos asut Helsingissä, totta kai sinuysta henkilöautot ovat tarpeettomia ja ne sopii kieltää. Asuinhan minäkin yli kymmenen vuotta Länsi-Pasilassa, enkä tarvinnut autoa koska seiskan ratikka kulki kerran kymmenessä minuutissa lähes oven edestä.

Kuitenkin muualla Suomessa tilanne on hieman toinen, edes sähköautojen käyttämiseen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tietenkin käyrä heilahtelee. Suunta on kuitenkin selvä ja kertoo siitä, että keskimäärin jotain on tehty oiken.

Suurin osa perusteluistasi on tyylisiä ”turvavyöt ovat haitallisia, koska silloin ei ajeta varovasti.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin