Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2020 9:56 ^Mielenkiintoista kyllä.

Mutta ” Yhdysvallat ei ole ratifioitunut kansainvälisen oikeuden jäseneksi”. Eli onko kv. oikeudella toimivaltaa?

Missä on päivystävä kv. oikeuden dosentti?
Yhdysvallat ei tunnusta ko. tuomioistuimen toimintaa omiin kansalaisiinsa nähden, eli tuomioilla ei oikein ole mitään väliä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkein päivittäistä tuo länsinaapurimme paukuttelu & pommittelu. Jokos sinne on asetettu matkustusrajoituksia?

Ruotsalaismediat: Kahta ihmistä ammuttiin huoltoaseman luona toisesta autosta, päähänsä osuman saanut mies kuoli
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan tuo koronan bodycount ihan pisara vedessä, mutta aika vauhdilla nousee. Ja lähellekkin jo osuu.

Epäilty koronavirustartunta Pietarissa – tauti tappanut jo 17 Kiinassa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 22.01.2020 19:21 Onhan tuo koronan bodycount ihan pisara vedessä, mutta aika vauhdilla nousee. Ja lähellekkin jo osuu.

Epäilty koronavirustartunta Pietarissa – tauti tappanut jo 17 Kiinassa
Ihan kaikesta ei kannata ahdistua ja uhkaantua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.01.2020 20:54Ihan kaikesta ei kannata ahdistua ja uhkaantua.
Täh?

Hyvä juttuhan tuo on kun pallon väkimäärä pienenee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Meneekö jo enemmän vanhusten vaippoja kuin lasten?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006381551.html

Synkkää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.01.2020 10:58 Meneekö jo enemmän vanhusten vaippoja kuin lasten?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006381551.html

Synkkää.
Tässä olisi puolueilla sauma saada lisää hillotolppaansa. Ehkä aihe on kuitenkin niin arka ja monitahoinen, ja kun Synnytystalkoot- populismikaan ei taannoin toiminut, niin ehkä tuohon ei ole järkevä tarttua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.01.2020 10:58 Meneekö jo enemmän vanhusten vaippoja kuin lasten?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006381551.html

Synkkää.
Hölmö artikkeli. Ei syntyvillä.vauvoilla ole väliä, vaan eloon jäävillä. 1800 luvun vauvamääriin yhdistyi korkea kuolleisuus.

Syntyvyys on Suomen suurin ongelma. Tarttis tehdä jotain. Siis jotain sellaista, joka perustuu mitattavaan tehoon, eikä oikeaan ideologiaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juuri eilen joku THL:n tohelo vakuutteli niin itsevarmana ettei koske Suomea.

Ivalossa paljastui kaksi koronavirusepäilyä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” Pyydettyä sivua ei löytynyt.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Väsymystä ja flunssan kaltaisia oireita...
Todennäköisyys tietysti puhuu jonkun muun viruksen suuntaan, mutta tietysti tämä uusikin mahdollinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Media täynnä 80v vanhan tapahtuman muistelua.

Muistaminen on tosiaan ihan paikallaan, mutta mitä tämä lässytys siinä samassa yhteydessä on: "pitää muistaa, että samaa ei enää tapahdu"?. Myanmarissa on ollut kansanmurha käynnissä pitkään, eikä me oikeastaan tehdä mitään. 55v vuosipäivän kohdalla ei tehty mitään Ruandan kohdalla. Jotenkin tämä muistelu olisi rehellisempää, jos pistettäisiin stoppi Myanmarille.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joku pallonpomputtelija kuolee niin kaikki itkee. Afrikassa heinäsirkat syö safkat ja miljoona kuolee nälänhätään sen takia, kukaan ei välitä. En edes minä, kummastakaan tapahtumasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 7:51 Media täynnä 80v vanhan tapahtuman muistelua.

Muistaminen on tosiaan ihan paikallaan, mutta mitä tämä lässytys siinä samassa yhteydessä on: "pitää muistaa, että samaa ei enää tapahdu"?. Myanmarissa on ollut kansanmurha käynnissä pitkään, eikä me oikeastaan tehdä mitään. 55v vuosipäivän kohdalla ei tehty mitään Ruandan kohdalla. Jotenkin tämä muistelu olisi rehellisempää, jos pistettäisiin stoppi Myanmarille.
Puhumattakaan sotaveteraanien asioiden laittamisesta vihdoinkin kuntoon! Myanmar ei taida olla kansainvälisen yhteisön suurimpia onnistumisia, mutta se on eri keskustelu kuin tilanne, jossa Suomenkin gallupsuosituimman puolueen silmäätekevät flirttailevat puoliavoimesti teollisen mittakaavan massamurhan aatteiden, tunnusten ja päämäärien kanssa.

Itse asiassa mä olin pitkään samaa mieltä tuollaisen muistelun tarpeettomuudesta ja tekopyhyydestä, mutta äärioikeiston uusi nousu on osoittanut, että olin väärässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 9:33 silmäätekevät
Eivätkös nuo kainalotuulettajat ole yleensä jotain persejönsterin varakunnanvaltuutettuja?

Laura Huhtasaari on poikkeus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Olen ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä, että taidat olla vähän sekaisin natsikammossasi. Ei näissä suomalaisissa karhulippis-miehissä ole mitään toteutuskykyä. Katsopa muistinvirkistykseksi Tahdon Riemuvoitto ja vertaa sitä sitten näihin 6-12 marssijoihin. Sama kuin vertaisit noitapilliä kuurakettiin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2020 9:47 ^^ Olen ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä, että taidat olla vähän sekaisin natsikammossasi. Ei näissä suomalaisissa karhulippis-miehissä ole mitään toteutuskykyä. Katsopa muistinvirkistykseksi Tahdon Riemuvoitto ja vertaa sitä sitten näihin 6-12 marssijoihin. Sama kuin vertaisit noitapilliä kuurakettiin.
Puhut sekavia, tai ainakin luet viesteihini sellaista, mitä niissä ei ole. Mä olen toistuvasti kirjoittanut suomalaisen äärioikeiston noususta ennen muuta sivistysvaltion ja koululaitoksen epäonnistumisena. Muistamisen pitäisi pystyä antaa parempi kognitiivinen itsepuolustuskyky vastenmieliselle populismille kuin nyt on laita. Se nyt vielä puuttuisi, että väkivaltaisten katupartioiden ja yksittäisten polttopulloiskujen lisäksi olisi ohjelmassa systemaattisempaa tuhoamista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2020 9:46
urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 9:33 silmäätekevät
Eivätkös nuo kainalotuulettajat ole yleensä jotain persejönsterin varakunnanvaltuutettuja?

Laura Huhtasaari on poikkeus.
Pääosin ehkä, kuten myös nuorisojärjestöläisiä. Kuitenkin myös useampi kansanedustaja on pyörinyt samassa sopassa sen pohjoismaisen natsijärjestön, Suomen Sisun, Soldiers of Odinin ja mitä näitä on aktiivien kanssa ihan avoimesti erilaisissa kokoontumisajoissa. Nämä piirit leikkaavat persuja ihan korkealle asti.

avallaan tämä on varmaan hankalinta kokoomukselle - ennen kuin Halliksen persut saavat jotenkin uskottavasti tehtyä edes ruotsidemokraattien kaltaisen sisäsiistiytymisen, ei niitä puheista huolimatta kai voi hallituskelpoisina kokoomuksessakaan pitää kuin Rydman (vaikka tuo tyyppi saikin odottamattomia sympatiapisteitä, kun tiedotti, ettei vaadi P-P Peteliukselta anteeksipyyntöä batmaneilta ja rydmaneilta).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ minä puhuin kansanmurhista, sinä oletkin huolissasi pisa-tuloksista?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä edes hieman sofistikoituneemman maailmankatsomuksen pitäisi tehdä ihminen immuuniksi persuilulle. Sen verran älyllistä itsepuolustukykyä pitäisi ihmisillä olla, ja historiallinen ymmärrys on tässä tärkeää.

Jos persujen nousu jatkuu, ei Natsi-Saksan tie silti ole mielestäni onneksi näkyvissä lähitulevaisuudessa. Pelottavimmat skenaariot löytyvät ehkä benchmarkkaamalla persujen juttuja Puolan, Unkarin, Turkin, Kiinan ja Venäjän aatteellisiin kehityskulkuihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^^Opin muuten juuri, että Kari Rydman on Wille Rydmanin isoisä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2020 10:40 ^^^Opin muuten juuri, että Kari Rydman on Wille Rydmanin isoisä.
Mä opin sen joitain vuosia sitten, kun herrat esiintyivät siinä HS:n kuukausiliitteen lähisukulaissarjassa. Muistaakseni vanhempi Rydman siinä kovasti selitteli lapsenlapsensa aivopieruja parhain päin.

Sinänsä tämä vanhempi Rydman on minulle aika tuntematon suuruus, ilman noita muinaisia urposketsejä en varmaan edes tietäisi koko tyypin olemassaoloa. (Vaikka taidan muistaa nekin väärin. Ehkä Batman ja Rydman oli joku hirveä huumoribiisi/bändi, ja niissä Peteliuksen sketsiohjelmassa oli jotain muuta Rydman-kamaa?)

Edit. Ei kun nyt tulee mieleen, että viime vuosituhannella taisi pyöriä joku musiikkiaiheinen tietovisa (Kontrapunkti?), jossa Rydman joko kilpaili, juonsi, tuomaroi tai jotain?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 10:28 Mun mielestä edes hieman sofistikoituneemman maailmankatsomuksen pitäisi tehdä ihminen immuuniksi persuilulle. Sen verran älyllistä itsepuolustukykyä pitäisi ihmisillä olla, ja historiallinen ymmärrys on tässä tärkeää.
Pidän itseäni varsin sofistuneena ihmisena. Kuulun ihan kirkkaasti väestön ylimpään desiiliin. Tästä huolimatta näen persut arvokkaana demokratian mahdollistamana protestina politiikan nykymenolle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.01.2020 10:50
James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2020 10:40 ^^^Opin muuten juuri, että Kari Rydman on Wille Rydmanin isoisä.
Mä opin sen joitain vuosia sitten, kun herrat esiintyivät siinä HS:n kuukausiliitteen lähisukulaissarjassa. Muistaakseni vanhempi Rydman siinä kovasti selitteli lapsenlapsensa aivopieruja parhain päin.

Sinänsä tämä vanhempi Rydman on minulle aika tuntematon suuruus, ilman noita muinaisia urposketsejä en varmaan edes tietäisi koko tyypin olemassaoloa. (Vaikka taidan muistaa nekin väärin. Ehkä Batman ja Rydman oli joku hirveä huumoribiisi/bändi, ja niissä Peteliuksen sketsiohjelmassa oli jotain muuta Rydman-kamaa?)

Edit. Ei kun nyt tulee mieleen, että viime vuosituhannella taisi pyöriä joku musiikkiaiheinen tietovisa (Kontrapunkti?), jossa Rydman joko kilpaili, juonsi, tuomaroi tai jotain?
Batman ja Rydman on tosiaan suomalaisen ”huumori”-musiikin omituisimpia juttuja. Ei liity PpP:een mitenkään

[media] [/media]

Kuulemma useampi eri tyyppi vuorollaan esiintyi noiden maskien takana, yleensä niin pitkään, kunnes kyllästyi ryyppäämään.

Alkuperäinen nimi ”Batman ja Rydman” muuttui lyhyempään muotoon ilmeisesti juuri, koska Rydman ei tykännyt.

Varmaan jossain PpP:n sketseissä tosiaan seikkaili Rydman jo aiemmin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.01.2020 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin