Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kuppi kahvia Hesessä eilen. Lisäksi muutama croissant jotka oli omia eväitä. Piti varoa että myyjä ei näe... :oops: :vihelt:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Söin eilen Weeruskassa punajuuripihvit. Sain vaihdettua inhoamani vuohenjuuston halloumiin. Oli hyvää ja annos oli niin kookas, etten jaksanut vetää sitä kokonaan. Kivaa, kun ei tartte lähteä ravintolasta nälkäisenä. Weeruskaan voi aina luottaa. Iso plussa myös salaattipöydästä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikko kananarialla sisälsi:

- grillattu dorodo
- grillannu meniahven
- suolakuoressa grillattu kultapääahven :h: :h: :h:
- tupla-angus purilainen
- 3x t-bone
- ribeye
- ribeye with bone


Parhaat raflat kävelymatkatkan päässä:

Monkey bar & grill
El Faro

Harmittavasti Vegas grill jäi testaamatta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Gat »

En ole jaksanut syödäkään kahteen päivään. Tai joo, eilen vähän jotain valmissalaattia. Tämän Varkauden Päiviönsaaren ainoa snagari, joka teki mielestäni parhaita hampurilaisia mun lisukkeilla eli munahampurilainen berliininmakkarasiivulla... sekin on lopettanut. Onhan tuossa vielä joku pizzamesta kadun toisella puolella ja voihan pizzan tilatakin, listoja ja numero on. Tehty niin ennenkin meillä. En jaksane kävellä 300 metrin päähän, jossa on jonkun amiksen kokkikoulun ravintola. Baarithan eivät myy ruokaa. vain boozea. Kaupungin ainoaan Mäkkäriin ostoshelvettikeskittymässä on noin kaksi kilometriä.

Ennen oli paremmin, tässäkin talossa oli yksi ja sitten heti nurkan takana lisäksi kaksi muuta ruokaravintolaa. Sitä maaseudun autioitumista tämä.

No, onhan mulla kotona leipää, meetwurstia, juustoa, flooraa ja punapaprikaa kotikulinarismiin. Tonnikalapurkkikin. Ja litran purkki jorkuttia. Ehkä tuo raaka kananmunakaan Rockyn mallin mukaan ei ole vielä pilaantunut. On nopea valmistaa ja vielä nopeampi niellä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Hain jollain randomosoitteella varkaudesta ja löytyi kuusi kotiin toimittavaa mössölää.


Nuohan on ihan naurettavan halpoja verrattuna pk-seudun vastaaviin. Aina persjönsteriläisiä paapotaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 19.02.2019 12:47 ^ Hain jollain randomosoitteella varkaudesta ja löytyi kuusi kotiin toimittavaa mössölää.
No joo, tiedän ja muutama on ihan lähelläkin. Kaipailin vain sen snagarin oldskool-hampurilaisia. Kiinalainenkin on ihan lähellä, mutta ei siitä eikä muistakaan ole kunnon hampurilaisen tai lihapiirakka nakeilla korvaajiksi. Mäkkäriin on siis matkaa... ja ennen tässä lähellä oli peräti kolme ihan vanhanajan nakkikioskia kotiruoka.-tyyppisten mestojen lisäksi.

Tuosta viereisestä hotellista kai saisi ihan Gurmeeta, mutta ei ole mun tyyliä. Pitäisi peseytyäkin ensin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kisa-Grilli-Bar -> Burgerit -> Varkautelainen -> muokkaa -> rasti berliininmakkaran ja munan kohdalle -> problem solved
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 19.02.2019 12:56 Kisa-Grilli-Bar -> Burgerit -> Varkautelainen -> muokkaa -> rasti berliininmakkaran ja munan kohdalle -> problem solved
Tiedän tuon paikan, onhan niitä muitakin. Mutta ei enää täällä "kaupungin" entisessä keskustassa. Noin pitkälle en jaksa kävellä ja sattuneesta syystä kyttien pelossa en uskalla ajaakaan.

Vittu, ennen tässä Päiviönsaarella oli kaksi tavarataloakin ja kaikki muu, nyt vain yksi surkea Sale-myymälä. Saas nähdä miten jaksan kävellä sinne lisäkarhua ja kenties lihapiirakoita ja nakkeja ostamaan. Mikro on kotona täälläkin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ne tuo ovellesi.

Suosittelen salaattia kaveriksi niin voi olokin parantua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat kirjoitti: 19.02.2019 13:05 Vittu, ennen tässä Päiviönsaarella oli kaksi tavarataloakin ja kaikki muu, nyt vain yksi surkea Sale-myymälä. Saas nähdä miten jaksan kävellä sinne lisäkarhua ja kenties lihapiirakoita ja nakkeja ostamaan. Mikro on kotona täälläkin.
Kerropas, minkälaista se noin niinku rapajuopolla on, että tuleeko sulla koskaan nälkä? Haaveiletko hyvästä ruoasta? Eikös sua aina okseta ja vatsa sekaisin vai onko se sitten vaikka kahden promillen jälkeen normi olo ja ruokakin maistuu?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi: Juuri noin vatsakin. Kuoleehan siihen. Harvemmin on nälkä. Oksettaessa ei tuietenkään. Mutta jos nälkä tulee, minun on parempi syödä, muuten en muista syödä koko päivänä tai siis illalla jaksa. Olen laihtunut paljon jopa aiemmasta kukkakeppimäisyydestäni. Vyöhön saa olla aina lisäilemässä reikiä. Olen varmaan kehittänyt jonkun sokeriaineenvahduntahäiriönkin, kos jos yjtään mitään syön, alkaa väsyttää. Mutta silloin sydän hakkaa samalla niin etten unta saa. Kuolemahan se tulee jo tästäkin eikä olo parane karhulla, mutta vielä karmeempi ilman. Olen siis alkoholisti.

Vaan eikös alkoholismin varmin merkki ole, kun juomari kieltää olevansa alkoholisti? Sillä kriteerillä minä siis en ole alkohlisti kun kerran myönnän? :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllähän se, Gat, omanlaisesi ihmiskoe olet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2015 9:26 Tuli myös poikettua urpiaisen suosittelemassa Kylässä Tapiolassa, joskin lounasaikaan. Alkupalana syömäni tomaattikeitto oli erinomaista ja pääruoka lupauksia herättävä. Palaan asiaan tarkemmin sitten joskus, kun pääsee tarkistamaan varsinaisen päivällistarjonnan. Kuitenkin jos kaipaa perusruokaa parempaa lounaspaikkaa Espoossa, niin tuo on ilmeisesti paras vaihtoehto.
Kylä on minusta hiipunut, on yhtä kallis, mutta paljon huonompi miljööltään ja ruoaltaan kuin samantapaisen konseptin paikat Helsingissä. Eli intoni on ehkä laimentunut, vaikka varmasti Espoon kärkeä onkin. Mutta esim. helsinkiläiselle ravintolaharrastajalle en kyllä rohkenisi suositella ruoan takia matkaa Tapiolan Kylään.

Ilokseni kuitenkin espoolaisuuteni on edennyt jo niin pitkälle, että nykyisin löytäisin Espoosta jo kolme paikkaa, joihin melkein voisi suositella ruokavetoista maakuntamatkaa.

Kolmossijalla on Otaniemen Fat Lizard. Ruoka ei ehkä niin hirveän kummoista, mutta perusvarmaa ja hyvää, ja Otaniemi alkaa olla käynnin arvoinen kohde yhdistäessään Alvar Aallon aikansa johtavaa kampussuunnittelua 2010-luvun näkemykseen yliopistorakentamisesta. Ja onhan siellä kai ihan hyvää oluttakin sen harrastajille.

Kakkosena Vasikkasaaren Gula Villan. Ihan kelpo ruokaa, mutta matka Espoon saaristoliikenteellä yhdistettynä mainioon miljööseen luo mitä mainioimman kokonaiskokemuksen.

Ykkösenä tällä hetkellä Haukilahden ostarin Rioni. Aivan tavattoman maukasta ja minulle eksoottista ruokaa aika karmeassa ympäristössä. Suosittelen melkein varauksetta!

Ilmeisesti Rantaraitin venekerhoravintolat ovat kaikki petranneet viime aikoina. Tarkoitus on testailla niitä kesällä; toivottavasti sieltä nousee lisää tavaraa listalle!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Caverna *****/*****

Tapani mukaan pohjille lautasellinen rehuja, sitten muutama sushi. Olivat ihan ok.

Tässä vaiheessa tarjoilija veisteli vielä härkää lautaselle miekasta.

Sitten fisut. Mätin lautaselleni raakaa voikalaa, lohta, pikkumustekaloja ja isoja katkiksia. Jätettiin tiskille ja hetken päästä tarjoilija toi annoksen grillattuna. Mustekalat ei yleensä ole herkkuani, mutta nuo oli hyviä. Kaikki muu tosi jees.

Lihat, sama systeemi. Mätin lautaselleni nautaa, possua, kanaa ja kenkurua. Hyvää oli.

Ruokajuomana meni pullo Chang-olutta.

Välijälkkäriksi pari palloa jäätelöä kun grillausten dippinä ollut valkosipulichilitahna vähän poltteli.

Jälkkäriksi Napue GT.

Buffa 39€, napue 11€ ja olut jotain.

Vähän oli paksu olotila keikalla tuon jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Illalla Ravinteli Berthaan vaimon kanssa. Toinen kerta ja odotukset kovat. Ensimmäinen kerta oli joskus pari kolme vuotta sitten ja taisi olla hääpäivä tmv. Menu-pohjalla mentiin ja nyt taas sama idea. Ihan kaikki Tampereen finidine-paikkoja en ole kiertänyt, mutta jos yksi paikka pitäisi suositella olisi se juurikin Bertha. Raportoin tänne sitten tuomion.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.11.2019 15:45 Illalla Ravinteli Berthaan vaimon kanssa. Toinen kerta ja odotukset kovat. Ensimmäinen kerta oli joskus pari kolme vuotta sitten ja taisi olla hääpäivä tmv. Menu-pohjalla mentiin ja nyt taas sama idea. Ihan kaikki Tampereen finidine-paikkoja en ole kiertänyt, mutta jos yksi paikka pitäisi suositella olisi se juurikin Bertha. Raportoin tänne sitten tuomion.
Otimme vaimon kanssa kuuden ruokalajin menusta kumpikin neljä, jolloin yksi vähiten kiinnostava annos jäi kummaltakin väliin, kun kerran maistiaisia annoimme. Kokonaisuus oli hyvä+. Muuten erinomaisen yleisarvosanan laski kuhakeiton ylisuolaus, joka ei ollut lievä tapaus. Toisaalta onneksi keitto ei ollut pääruoka. Keittiömestarilla taitaa olla tapa yhdistellä punaisen lihan ruokiin erityisesti kaalia ja toki muitekin juureksia. Tämä on eritoten makuuni, vaikka jättää tosin helposti hieman nälkäiseksi. Koska paikka on pieni (asiakaspaikkoja noin 30) ja palvelusväkeä oli riittävästi, tuli ruokaa pöytää juuri sopivan ripeästi, toisin kuin aika usein muualla menuun ollessa kyseessä. Plussa myös siitä, että tarjoilija ehdotteli sopivia juomia ja ylimääräisiä hiukopaloja tarpeen tullen, tartuimme esmes ennen jälkiruokaa pieniin kivoihin juustopaloihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Käytiin Brunssilla Marangassa, eli Marusekin tiloihin tulleessa Espanjalaistyyppisessä ravintolassa. Hinta-laatusuhde oli erinomainen, ainoastaan merellinen paella buffassa oli aika heikko esitys. Väkeä oli isänpäivälounaalla talon täydeltä, mutta homma toimi. Menen varmasti uudelleenkin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

No en syönyt, mutta kenen mielestä tämä on keitto:
https://www.hk.fi/reseptit/resepti/nakk ... kko-impio/
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Baskeri&Basso

Lohisashimi oli hyvää, mutta muuten ei oikein mikään säväyttänyt. Paitsi tarjoilijatar.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 28.02.2020 10:15 Baskeri&Basso

ei oikein mikään säväyttänyt.
Omituista. Mä en oikein haluaisi pitää Baskeri&Bassosta, kun se on niin kovin trendikäs ja suosittu, mutta olen viime aikoina käynyt siellä muutamia kertoja, ja joka kerta se on ollut alusta loppuun aivan tolkuttoman hyvä. Kävisin varmaan useamminkin, jos pöytävaraus sinne työssäkäyvien aikaan ei olisi niin hankala.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkupala:

- härkätartar, jotenkin mauton ja en muutenkaan pidä jauhetun suutuntumasta, pitää olla nylkytettyä
- lohisashimi lime, hyvää
- joku juusto, mauton
- maa-artisokka, inhoan ja maha inhoaa vielä enemmän

Välipasta

- en pidä pastasta vaikka kuinka itse tehtyä, vähän kuin hiekkapaperia olisi syönyt. Ja salvia ei kuulu mitenkään suosikkeihini

Pääruoka

- paistettua turskaa ja piparjuurta. Niin pieni annos etten ehtinyt oikein maistaa. Paistopinta oli kivan rapea.

Jälkiruoka

- suklaaleivos jäätelöllä ja kinuskikastikkeella. Leivos oli kuin kiinteää mämmiä.


Suositellut viinit oli hyviä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä olen nyt muutaman kerran käynyt Tapiolan Bistro o matissa lounaalla. Vaikka päivällistä ei ole tullut vielä testattua, niin nyt voi jo todentaa kyseessä olevan oikein laadukas ravintola. Lounas on oikeastaan tosi edullinen, kun perushöttöjen hintaan ei tarvi lisätä kuin euro tai muutama.

Onko joku käynyt jo testaamassa Lucy in the skyn? Hesari ei ollut oikein kehunut muuta kuin maisemia entisen nesteen tornin huipulta. Pelkästään maisemien takia täytyy joskus raahautua tuonne. Ehkä sitten kun auringonlasku osuu päivällisaikaan.

On tää kiva, kun Espoon ravintolatarjonta lisääntyy, niin ei senkään takia tarvi enää lähteä tuonne Helsingin keskustaan. Tätä mä olen odottanut ja kaivannut :ohyeah:

Olenko muuten maininnut, että Kivenlahdessa on hyvä nepalilainen ravintola? Ei sen takia kannata makumatkalle lähteä, mutta jos sattuu suunnalla liikkumaan, niin se on alueen paras vaihtoehto.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 28.02.2020 10:44 Mä olen nyt muutaman kerran käynyt Tapiolan Bistro o matissa lounaalla. Vaikka päivällistä ei ole tullut vielä testattua, niin nyt voi jo todentaa kyseessä olevan oikein laadukas ravintola.
:komp:
Lisäpisteitä vielä siitä, että vaikka se sijaitsee tympeässä ostoskeskusmiljöössä, niin kunhan ravintolaan pääsee sisään, on siellä ihan ikkunat ulos ja voi kuvitella olevansa ihmisarvoisessa ympäristössä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 28.02.2020 10:44
Onko joku käynyt jo testaamassa Lucy in the skyn? Hesari ei ollut oikein kehunut muuta kuin maisemia entisen nesteen tornin huipulta. Pelkästään maisemien takia täytyy joskus raahautua tuonne. Ehkä sitten kun auringonlasku osuu päivällisaikaan.
Käytiin brunssilla. Miljöö on hieno, mutta ruoka vähän niin ja näin.

Tuonne tulee isot terassit, joten pian siellä voi käydä muutenkin kuin syömässä.

Jos saavat ruuan ja palvelun tasolle keskinkertainen, niin tuosta Lucysta tulee hieno mesta. Vähän kalliina pysynee.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.02.2020 11:40 Käytiin brunssilla. Miljöö on hieno, mutta ruoka vähän niin ja näin.

Tuonne tulee isot terassit, joten pian siellä voi käydä muutenkin kuin syömässä.

Jos saavat ruuan ja palvelun tasolle keskinkertainen, niin tuosta Lucysta tulee hieno mesta. Vähän kalliina pysynee.
Eli sun kokemus on yhtenevä Hesarin kanssa. Harmi. Toivottavasti parantaa tasoaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin