Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 31.01.2020 22:54 ^ Omituinen ajatus, että tappelijaksi jalostettuja koiria pitäisi olla kellään? Me emme tarvitse noita rotuja mihinkään. Ne on jalostettu, koska me halusimme ne. Me voimme myös poistaa nuo rodut maailmasta.
Mielestäni tuo että jotain "ei tarvita" on huono argumentti. Vaikka sopii Orwellilaiseen pumpuliturvahelvettiin. Eihän ihminen loppujen lopuksi tarvitse kuin hautapaikan, eikä sitäkään.

Melkein mikä vain voi olla vaarallista. Ja ihmiset, joita ne asiat eivät pätkääkään kiinnosta... heidän mielestään ne sopii kieltää.

Linkkaamani artikkelin koiraroduista: Ilmeisesti alku oli antiikin Rooman sotakoirissa, jotka treenattiin oikeasti tappamaan ihmisiä. Sitten karjan vartiokoirista, jotka saattaisivat nykyisen susihysterian aikaan olla hyvinkin tarpeen. Keskitysleirien vartiokoirat lisäksi. Ja vieläkin on tappelukoiraharrastajia. Yäks.

Henkilökohtaisesti minua nuo rodut eivät kiinnosta yhtään. Tuskin edes metsästysviettiä. kunhan väkivaltaa. Rottweiler on muuten ainoa rotu, joka saattaisi pelottaa jopa minua. Karsee jötikkä. Silti en kannata "savua korvaan"-ratkaisua.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.02.2020 14:52 . Vaikka sopii Orwellilaiseen pumpuliturvahelvettiin
Esitin jo aiemmin kysymyksen tähän liittyen, mutta et vastannut. Lasten ja nuorten tapaturmakuolleisuus on siis pudonnut pieneen osaan siitä, mitä se oli 1970-luvulla. Uskoakseni osa siitä kuuluu esim. lukollisten asekaappien, turvaistuimien, turvavyöpakon, polkupyöräkypärien jne. ansioksi. Rajoittaako jokin noista niin helvetillisesti sinun/muiden ihmisten elämää, että muutama lisäkuolema em. rajoitusten poistamiseksi olisi OK?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Silicon Graphics O2:n ja O2+:n
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 14.02.2020 11:42 Silicon Graphics O2:n ja O2+:n
Keräilymielessä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.02.2020 11:43
nokkaelain kirjoitti: 14.02.2020 11:42 Silicon Graphics O2:n ja O2+:n
Keräilymielessä?
En välttämättä pidä kaikia koneita, on jo ennestään yksi SGI. Nuo olisivat menneet eilen SER:iin, jos ketään ei olisi kiinnostanut.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ostin viime viikolla uuden ilmanpuhdistimen. Mutta se on vielä "paketissa" kun en minä eikä mielitiettyni ole jaksanut ohjeita katsoa.

HELMIARSKA PUHDISTAA ILMAN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Products

1 x BroKreacja - The Gravedigger, Bowmore BA Russian Imperial Stout 330 ml = 5.00 EUR
1 x Brokreacja - The Gravedigger (Russian Imperial Stout Coffee & Vanilla) 330 ml = 4.51 EUR
1 x Amager - Black Nordic Skies (Imperial Coffee Stout) = 5.83 EUR
1 x Browar Stu Mostów - Imperial Stout (Coffee and Cascara) = 4.54 EUR
1 x Raduga - Martian (Red Wine BA RIS) = 6.16 EUR
1 x Pinta - Portermass (Baltic Porter Bourbon BA, Maple Syrup & Coconut & Coffee) = 7.02 EUR
1 x De Molen - Rasputin (Imperial Stout Bowmore Barrel Aged) = 8.96 EUR
1 x Trzech Kumpli - Igrok (Russian Imperial Stout Bourbon Barrel Aged) = 7.70 EUR
1 x Pinta / Dry & Bitter - Obsidian Sea (Imperial Baltic Porter) = 4.59 EUR
1 x Browar Stu Mostów - Art+34 Imperial Pastry Stout Cheesecake = 5.59 EUR

Sub-Total: 59.88 EUR
Courier to Finland (Shipping fee) 24.97 EUR
Includes tax 23%: 15.87 EUR
Total: 84.85 EUR
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäskin laittaa ginejä tilaukseen. Pitäs jaksaa katsoa jotain viinejäkin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Partashamppoota. Maksoi suunnilleen saman kuin kahden viikon ruuat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bluntly kirjoitti: 04.03.2020 18:25 Partashamppoota. Maksoi suunnilleen saman kuin kahden viikon ruuat.
Yksi hemmo lopetti golfin ja otin häneltä mailabägin! Siis tyhjän bägin.
Koska aihe on ostin, niin se kuuluu siihenkin, koska tarjosin hänelle oluen!

Eli ostin bägin 5 eurolla. Bägi on parempi kuin minun entinen, joka joutaa tod. näk. roskikseen. Olen vain rakastanut entistä
bägiäni, mutta nyt kovetin itseni.

MAALIsTUR
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.02.2020 18:54 ^ Pitäskin laittaa ginejä tilaukseen. Pitäs jaksaa katsoa jotain viinejäkin.
Mistä tilaat?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ enpä nyt muista. Viimeeksi jouduin vaihtamaan kauppaa kun urbandrinks.de ei enää toimittanut suomeen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olisi pitänyt arvata, että tälle asialle on dedikoitu websivu :D Kas kun ei applikaatiota, joka kilpailuttaa. Ideani saa varastaa vapaasti kaupalliseen käyttöön!

https://alkoholia-netista.info/
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletteko lainkuuliaisesti maksaneet valmisteverot? En nyt muista, miten se menee, mutta kait riippuen siitä, miten toimitus on järjestetty, joko myyjä tai asiakas
hoitaa maksamisen.

”Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa.”

Ei tietysti oltaisi Suomessa, ellei myös juomapakkausvero kuuluisi maksaa!

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/ve ... ilaaminen/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tilattu whiskyt täältä:

https://sklep-domwhisky.pl/eng_m_Other- ... n-465.html

Hyvin toiminut. Onhan noilla muutama ginikin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2020 12:27 Oletteko lainkuuliaisesti maksaneet valmisteverot? En nyt muista, miten se menee, mutta kait riippuen siitä, miten toimitus on järjestetty, joko myyjä tai asiakas
hoitaa maksamisen.

”Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa.”

Ei tietysti oltaisi Suomessa, ellei myös juomapakkausvero kuuluisi maksaa!

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/ve ... ilaaminen/
"Kun myyjä järjestää kuljetuksen, kyseessä on etämyynti. Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin.."

Eihän noista mikään myy ilman kuljetuksen järjestämistä. "Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen." Siksi monet nettikaupat eivät myy Suomeen.

Licorea.com näyttää valikoiman ja hinnan puolesta olevan ginistien parasiitti. Pitäisikö kokeeksi tilata pari. Maksuoptiona kuitenkin Paypal niin disputella saa aika tehokkaasti rahat poies jos ei toimi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ En ole aasintuntija, mutta eikös tuoreessa oikeuskeississä
myyjä esittänyt, että hän ei ole järjestänyt kuljetusta. Kaupan sivuilla oli linkit eri rahtiliikkeisiin, mutta asias klikkasi niitä itse ja näin ollen tilasi kuljetuksen itse ja näin ollen myyjä ei ollut verovellinen, vaan ostaja.

” Ostaja pystyi valtuuttamaan myyjän nettisivuilla erillisen yhtiön hoitamaan tuotteen kuljetuksen, jolloin asiakas maksoi erillisen kuljetuksen osuuden.”

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nyt-tu ... a11a4ac7ea

Mutta ehkä tuo oli poikkeustapaus?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.03.2020 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2020 12:50 ^ En ole aasintuntija, mutta eikös tuoreessa oikeuskeississä
myyjä esittänyt, että hän ei ole järjestänyt kuljetusta. Kaupan sivuilla oli linkit eri rahtiliikkeisiin, mutta asias klikkasi niitä itse ja näin ollen tilasi kuljetuksen itse ja näin ollen myyjä ei ollut verovellinen, vaan ostaja.

Mutta ehkä tuo oli poikkeustapaus?
Jos myyjä perii kuljetusmaksun asiakkaalta niin osallistuuhan se siihen prosessiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ehkä tuo Vironviina-liike oli räätälöinyt toimintansa juuri Suomen lainsäädäntöä ajatellen. Heiltä tilatessa kuljetus maksettiin erikseen.

Jos firma myy niin, että se perii myös kuljetusmaksun (kuten tietysti normaalikäytäntö kaikessa nettikaupassa), asiakas on varmaankin vapaa verovelvollisuudesta. Silloin tietysti tullaan taas siihen, onko toiminta kokonaisuudessaan laillista vai ei... Mutta tilaajahan joka tapauksessa ei ole rikollinen.

STM sanoo, että etämyynti on kiellettyä, monet sanovat, että ei ole ja oikeus sanoi, että ei tiedä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2020 13:02 ^Ehkä tuo Vironviina-liike oli räätälöinyt toimintansa juuri Suomen lainsäädäntöä ajatellen. Heiltä tilatessa kuljetus maksettiin erikseen.

Jos firma myy niin, että se perii myös kuljetusmaksun (kuten tietysti normaalikäytäntö kaikessa nettikaupassa), asiakas on varmaankin vapaa verovelvollisuudesta. Silloin tietysti tullaan taas siihen, onko toiminta kokonaisuudessaan laillista vai ei... Mutta tilaajahan joka tapauksessa ei ole rikollinen.

STM sanoo, että etämyynti on kiellettyä, monet sanovat, että ei ole ja oikeus sanoi, että ei tiedä.
Minun nähdäkseni EU-sääntöjen vuoksi etämyyjä ei voi syyllistyä rikokseen. Tulli voi kyllä lähettää laskun, mutta jos sitä ei makseta, niin keinot voi olla vähissä. Kuitenkin, juuri siitä syystä, että juridisesti nettimyyjä on veroista vastuussa ja perintä on voinut tehostua, monet eivät myy Suomeen. Sitä ei kai ole vielä tutkittu, että onko tämä juttu de facto laillinen kaupan este vai laiton tavaroiden vapaan liikkuvuuden este. Autoverocaseista voisi päätellä, että verottaja/tulli saa valmisteveron periä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo.

Maallikko Stetson-Harrison veikkaukseni on, että
etämyynti on laillista, mutta myyjän pitää maksaa valmistevero Suomeen. Jos ei maksa, se on tietysti myyjän ja Suomen valtion välinen asia, ei ostajan ongelma.

Tietysti ostaja saattaa joutua kärsimään, jos tulli takavarikoi ostokset, jos veroja ei ole maksettu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2020 13:15Tietysti ostaja saattaa joutua kärsimään, jos tulli takavarikoi ostokset, jos veroja ei ole maksettu?
Tuotteiden omistaja on ostaja. Ei niitä voi takavarikoida yrityksen verovelan takia koska se ei omista niitä enää, ellei lainsäädännössä ole jokin erikoinen koukku sitä varten. Siinä tapauksessa myyjä ei ole täyttänyt kauppaa ja ostaja voi vaatia rahat takaisin. Luottokortti/paypal maailmassa aika helppo asia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tilasin Licorea.com:ista juomia 5.3.2020.

UPS:n lähinoutopisteessä ne olivat 13.3. Olisivat tuoneet kotiin, mutta ohjasin noutoon huonojen kokemusten vuoksi. Siisti, todella hyvin pakattu paketti, tuotteet oikein, hinta noin 46% kotimaan hinnoista rahteineen. Vielä ei ole mikään viranomainen lähestynyt karhuilla tai takavarikoilla tai pampulla.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ja nyt voi jopa hakea autolla ja silti maistaa heti! https://www.hs.fi/kotimaa/art-200000643 ... ml?ref=rss
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin