Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomessa koronan pitäisi muuten näkyä persukannatuksen nousuna, jos jokin muu tekijä ei tuota vaikutusta kumoa
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kiina riippuvuudesta voi höpistä, mutta jos Kiina tekee halvimmalla, höpinäksi jää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006435183.html

suomi on parasti jäljessä Ruotsia tässä maaottelussa, ruotsalaisilla tietenkin ebnnän fyffee ja aikaa pohjoisitalian matkailla?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Weinstein joutu sitten vankilaan. Tämä on mielestäni hyvä uutinen. Mä en oikein pitänyt #metoo kampanjasta, kun ihmisiä tuomittiin mediessa huutoäänestyksellä, vaikka kampanja ihan oikealla asialla olikin. Asiallinen oikeustuomio tuntuu paljon oikeudenmukaisemmalta. Toivottavasti tämä helpottaa vastaavien keissien viemistä oikeuteen tulevaisuudessa.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006435223.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Uutisissa on nyt reposteltu Venäjän perustuslakiuudistusta siitä näkökulmasta, että se mahdollistaa Putinin pysymisen vallassa ihan USA:n presidenttiehdokkaiden ikään asti. Toki tämä idea Putinin kausien laskurin nollaamisesta on törkeä, mutta ei se nyt hengeltään kai kenellekään mikään yllätys ole. Varmaan tiedossa oli, että tavalla tai toisella Putinin johtoasema pyritään turvaamaan.

Vähemmän on minusta kiinnitetty huomiota siihen, että uusi perustuslaki vaikuttaisin olevan muutenkin aika persuhenkinen. Nykyinen perustulaki taitaa olla Jeltsinin kauden liberaalihko viritys, mutta nyt saadaan perustuslakiin historian oikea tulkinta, uskonto venäläisiä yhdistävänä tekijänä, avioliitto miehen ja naisen välisenä liittona, ja muutenkin kerta kaikkiaan kunnollinen kansalliskonservatiivinen meininki. Venäjästä uuden persumaailmanjärjetyksen johtovalta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2020 10:03 Uutisissa on nyt reposteltu Venäjän perustuslakiuudistusta siitä näkökulmasta, että se mahdollistaa Putinin pysymisen vallassa ihan USA:n presidenttiehdokkaiden ikään asti. Toki tämä idea Putinin kausien laskurin nollaamisesta on törkeä, mutta ei se nyt hengeltään kai kenellekään mikään yllätys ole. Varmaan tiedossa oli, että tavalla tai toisella Putinin johtoasema pyritään turvaamaan.
Nää on näitä nuoren demokratian kasvukipuja. Suomen historiassakin joku presidentti roikkui vuosikymmeniä vallassa ja jossain vaiheessa valitutti itsensä vielä poikkeuslailla jatkokaudelle, kun ei uskaltanut vaaleihin osallistua. Eiköhän ryssätkin ole sivistynyt oikeusvaltioa, kun seuraavalle vuosituhannelle siirrytään...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ meikäläisen kauhuskenaario on se, että vapautta ei tarvita, jos talouden saa muuten pyörimään. Mutta venäjä ei onneksi näytä talousraketilta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3 ... fd654b83bd
Yhtä grandioottinen kuin aina ennenkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Alkaa säälittää.

Aina voi tietysti toivoa, että kyseessä on itseironinen vitsi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.03.2020 11:58Aina voi tietysti toivoa, että kyseessä on itseironinen vitsi.
Paavo ei koskaan vitsaile itsestään.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pumps. VW seisahtuu.

https://edition.cnn.com/2020/03/17/busi ... index.html

Autokauppa seis, asuntokauppa seis. Matkailu seis. Varmaan kohta terästeollisuus yms. seis.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rajat pistettiin "kiinni" ja samalla Ohisalo esitti melkein virallisen kutsun asylum-porukalle saapua tänne.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 17.03.2020 19:14 Rajat pistettiin "kiinni" ja samalla Ohisalo esitti melkein virallisen kutsun asylum-porukalle saapua tänne.
Onneksi tuolla ei taida olla enää mitään reittiä avoinna, jotta tänne pääsisi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 17.03.2020 19:58
Bluntly kirjoitti: 17.03.2020 19:14 Rajat pistettiin "kiinni" ja samalla Ohisalo esitti melkein virallisen kutsun asylum-porukalle saapua tänne.
Onneksi tuolla ei taida olla enää mitään reittiä avoinna, jotta tänne pääsisi.
Mä kanssa ihmettelen, povaako B jotain hämmästyttävää pakolaisaaltoa Suomeen esim. lähiviikkoina?

Mutta järkevämpään asiaan: toistaiseksi Marinin suhteellinen jämäkkyys näyttää nostavan demareita.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006443015.html

Persut ovat vähän pudonneet, mutta tosiaan voi olla niinkin, että kun on kerran antanut itselleen luvan ilmaista edes itselleen kannattavansa irrationaalisia puolifasisteja, paluuta ei oikein ole. Ääriurpoista luopuminen tarkoittaisi sen myöntämistä, että on itsekin ollut äärimmäisen urpo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 18.03.2020 14:23Mä kanssa ihmettelen, povaako B jotain hämmästyttävää pakolaisaaltoa Suomeen esim. lähiviikkoina?
Mitens luulet, että miten Venäjän terveydenhuolto, korona ja Pietarin 1 milj laitonta siirtolaista vs naapurissa oleva länsimaa joka lupailee kaikki ottaa vastaan ja tarjota terveydenhuoltoa?

Viestin pitää olla yksiselitteisesti, että kukaan ei tule. Tarvittaessa metodilla "laukaus laukaus, saarrrrja."
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.03.2020 19:58
Bluntly kirjoitti: 17.03.2020 19:14 Rajat pistettiin "kiinni" ja samalla Ohisalo esitti melkein virallisen kutsun asylum-porukalle saapua tänne.
Onneksi tuolla ei taida olla enää mitään reittiä avoinna, jotta tänne pääsisi.
No teoriassa Putler voisi masinoida armeijan verran nopeasti rajalle. Mutta siinä tapauksessa täällä vaihtuisi sisäministeri, jos kanta ei muuttuisi.

Kyllä muakin otti pattiin, että Ohisalo ei malttanut olla mainitsematta, että turvapaikkaa saa edelleen hakea..Ei sillä, että eo:lla olisi jotain merkitystä. Mutta helvetti soikoon, on tässä nyt tärkeämpiäkin asioita kuin tuollainen signalointi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No huh huh.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 231ad9c24d

Toistan aiemman mielipiteeni siitä, miten Vasemmistoliitolla ei saisi olla mitään valtaa mihinkään. Ehkä se Niinistön jatkoaika ei sittenkään olisi huono idea.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 18.03.2020 17:47 No huh huh.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 231ad9c24d

Toistan aiemman mielipiteeni siitä, miten Vasemmistoliitolla ei saisi olla mitään valtaa mihinkään. Ehkä se Niinistön jatkoaika ei sittenkään olisi huono idea.
Kiinnostava keissi ainakin kahdessa mielessä.

Ensinnäkin ei ole ihan selvää, onko tämä nyt ihan tasapuolinen ja adekvaatti kuvaus tapahtumista, vai normaalia iltapäivälehtien ylivärittämistä. Kuitenkin tiedämme, että hallituksen jo julkisesti valmistellessa valmiuslain käyttöönottoa, Niinistö vielä esitti A-ohjelmassa, että eiköhän tartuntatautilaki anna riittävät keinot tämän tartuntatautiongelman hoitamiseen. Vähän Iltalehti näyttää myös hyväksyvän aika perusteettomankin THL-kritiikin.

Toinen asia sitten on se, että minusta kynnyksen valmiuslain soveltamiselle on oltavakin aivan valtavan korkea. Jos pitää paikkansa, että nimenomaan poliittinen vasemmisto suhtautui vallan keskittämiseen valtioneuvostolle hyvin vastahakoisesti, on se ihan tervetullutta paluuta juurille. Työväenliikkeen, ja siihen liittyvän vapaan demokratian, kehitykseen kuului oleellisena oivallus siitä, että demokratian keskeinen kysymys ei ole, kuinka varmistetaan suvereenin vallan keskittyminen parhaisiin käsiin (aristokratia varsinaisessa mielessään) vaan radikaalisti eri kysymys: kuinka varmistetaan, että suvereeni valta ei keskity kenenkään käsiin? Valmiuslaki istuu hyvin epädemokraattisiin tendensseihin. Kuten Schmitt kirjoitti, svereeni on se, joka päättää poikkeustilasta - ja kun suvereeni on kehissä, demokratia ja tasa-arvo on näennäistä. Eikö se persujen tuorein fasismitöräyttelijäkin horissut jotain siihen suuntaan, että ihailee fasisimissa nimenomaan tehokkuutta ja vahvaa johtajuutta? Siis sama ajatus, kun Hallis kaipaili sotilasjuntan tankkeja Kreikkaan.

Tämä on tietty aika pikku detalji, mutta onhan se nyt aika hurjaa, että koronaviruksen takia esimerkiksi akateeminen vapaus on nyt alistettu aluehallintavirastojen valtaan. Toistaiseksi virastot käyttävät valtaansa vain käyttännön operaatioiden määräilyyn, mutta on jo esitetty ukaasi, että jos ohjeiden totteleminen ei miellytä, myös sisällöllinen työ rahoituksineen otetaan tiedeyhteisön ohjauksesta ministeriön poliittisen ohjauksen alle valmiuslain nojalla. Ja miten lähellä oli, että meillä olisi fasistit ministeriöissä. Suomi olisi jo Unkari.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6bc8 ... ok#Echobol

Hyvät hermot tällä Sannalla. Voi olla että itsellä olisi käynyt jo joku vahinko, ja jäänyt koiraportti auki jo paljon aiemmin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen vähän kaipaillut Niba-henkistä veikkausta siitä, kuka on eka kitinäläinen, jolla diagnosoidaan korona. Vai olisiko tämä liian makaaberia, vaikka ei lisäisikään veikkailuja taudin vakavoitumismuotoihin liittyen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 26.03.2020 13:31 Mä olen vähän kaipaillut Niba-henkistä veikkausta siitä, kuka on eka kitinäläinen, jolla diagnosoidaan korona. Vai olisiko tämä liian makaaberia, vaikka ei lisäisikään veikkailuja taudin vakavoitumismuotoihin liittyen?
Oddsit on sen puolella, että eka sairastaa sen tietämättä että se oli korona. Mutta siitä voi ottaa veikkauksia, kuka on ekana testissä tai sairaalahoidossa.

Mutta ehkä se olisi liian makaaberia
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mut miksiköhän mä laitoin tän pohteen uutisketjuun? Olin melko varma, että sujautin sen Jannen viikkoketjuun. Ainakin se oli aikomukseni. Mulla alkaa ote lipsua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: 26.03.2020 13:31 Mä olen vähän kaipaillut Niba-henkistä veikkausta siitä, kuka on eka kitinäläinen, jolla diagnosoidaan korona. Vai olisiko tämä liian makaaberia, vaikka ei lisäisikään veikkailuja taudin vakavoitumismuotoihin liittyen?
Mä pidän jossain määrin mahdollisena että sairastin taudin viime viikolla, mutta varsin lievänä. Työkaverilla oli (vähän vakavampien) oireiden perusteella, ja hänen vaimollaan myös jolla kontakti todettuihin tapauksiin. Jospa sitä vasta-ainetestausta saisi kohta työterveydestä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Korona luvut per 100.000 asukasta
uusimaa 33
kanta-häme 10
pirkanmaa 10
oulu 9

Jos korona suomessa tuplaantuu esim. viikossa, niin nuo kolme kympin tienoilla olevaa maakuntaa ovat 40 tasolla kahden viikon päästä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse olen yskinyt, pelkästään yskinyt, kuusi päivää. Mahdollinen uhri, siis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin