Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mitä kuuluu? Kaikki mitä sanotaan lujaa. Työhaastattelu edessä.

Faijan luona nyt. Ei pyykillä vain nettailemassa. Pizzaa tarjottiin. (äijän bravuuri).

Röpöttämistä eilen kotona. En viitsinyt istua parvekkeella, liian koleaa. Mahdollisesti juon tänäänkin. *harkitsee*

Pelle Miljoona-vitsi:

Pelle Miljoona OY keikalla Pohjanmaalla 80-luvulla. Kamat lavalle, 100 000 wattia (!) vahvistimia, soundcheck, nupit kaakkoon. Hirveä volyymi. Keikan jälkeen tulee fani takahuoneeseen.
- On tapahtunut erehdys.
- Mikä erehdys?
- Tämä paikkakunta on Evijärvi. Eikä Hevijärvi... :rofl:

Homeboy
"ylikansallinen" soosikyrpä
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 01.05.2020 13:39 Mitä kuuluu? Kaikki mitä sanotaan lujaa. Työhaastattelu edessä.

Faijan luona nyt. Ei pyykillä vain nettailemassa. Pizzaa tarjottiin. (äijän bravuuri).

Röpöttämistä eilen kotona. En viitsinyt istua parvekkeella, liian koleaa. Mahdollisesti juon tänäänkin. *harkitsee*

Pelle Miljoona-vitsi:

Pelle Miljoona OY keikalla Pohjanmaalla 80-luvulla. Kamat lavalle, 100 000 wattia (!) vahvistimia, soundcheck, nupit kaakkoon. Hirveä volyymi. Keikan jälkeen tulee fani takahuoneeseen.
- On tapahtunut erehdys.
- Mikä erehdys?
- Tämä paikkakunta on Evijärvi. Eikä Hevijärvi... :rofl:

Homeboy
"ylikansallinen" soosikyrpä
Homeelle:

Oho, Homeen vetäisi vitsin. Se oli hyvä, mutta Toukoarska on vakava, eikä nauranut. Nauroi sittenkin! Nyt kun kirjoitan :lol:

Pesetkö Homeen pyykkisi kuitenkin itse?
Tekeekö vaarisi sulle itse pizzaa? :shock:

Eikö parvekkeesi ole varsin ahdas istuakin?
Oletko paljon nyt ollut röpöttämässä?

Pellevitsi kohtalainen. Mikä Toukoarskalla on kun ei kuitenkaan naura?

Titteli oli kamala.


-------------------------------------------

Muuta:

Toukoarska on aloittanut elämisensä. Sikäli hyvä osa, että jos Toukoarska kuolisi koronaan niin Kesäarska jatkaisi virkeänä 1.6.
Kaipa hallituskin niin määrää.
Rajoituksen purku sekin! :lol:

Toukoarskalla eikä vuoden edeltävillä arskaversioilla ei ole ollut koronaa. Oikein mahdottoman hyvävointisena elämä jatkunut.

Mitään ihmeellistä ei ole kuulunut. Toukoarskaan koronarajoitukset ovat purreet todella monella tavalla. Mutta kevät on ihana!
Tottakai Toukoarska sen ilmoittaa! Kevätkylvöt! Ne on ihania aina. Ainakin ajatuksissa.

En voi antaa halauksia enkä ainakaan pusuja nyt kun on Korona. Toisaalta, onko Kitinässä edes naisia enää. No Kreitsu ja Exsu ainakin.


TOUKOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vastauksia: pesen itse pyykkini. Faija tekee itse pizzaa. Mahdun istumaan parvekkeelle. Kaiken alkon käyttöni olen kertonut Kitinän alkoblogissa.

Faijan luona taas hakemassa pyykkiä. Toin tänne myös kaksi CD-levyä, synttärilahjat systerin lapsille:
20 X Hector (kokoelma)
Soundi 2002 (various artists, Ultrabra, Apulanta, Yö ym.)
Systeri voi plokata ne kun tulee käymään täällä. (faijan ruokahuolto)

Vitsi:
Basisti: Tultiin sitten keikalle tähän ravintolaan. Minkälainen akustiikka täällä on?
Poke: Yleensä bändit tuo tänne akustiikan mukanaan. :)

Levyostoksia:
Carpenters:
Singles 1969 - 1981

Homeboy
elämänmyönteinen hyönteinen
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 07.05.2020 16:13 Vastauksia: pesen itse pyykkini. Faija tekee itse pizzaa. Mahdun istumaan parvekkeelle. Kaiken alkon käyttöni olen kertonut Kitinän alkoblogissa.

Faijan luona taas hakemassa pyykkiä. Toin tänne myös kaksi CD-levyä, synttärilahjat systerin lapsille:
20 X Hector (kokoelma)
Soundi 2002 (various artists, Ultrabra, Apulanta, Yö ym.)
Systeri voi plokata ne kun tulee käymään täällä. (faijan ruokahuolto)

Vitsi:
Basisti: Tultiin sitten keikalle tähän ravintolaan. Minkälainen akustiikka täällä on?
Poke: Yleensä bändit tuo tänne akustiikan mukanaan. :)

Levyostoksia:
Carpenters:
Singles 1969 - 1981

Homeboy
elämänmyönteinen hyönteinen
Kiitos vastauksista Homeenpojalle. Vihdoinkin musiikki hyvää :lol:
Kerroinkin ilmoituspalstalla, että olen nähnyt Homeen koronaetäisyydellä. Mutta siitä enemmän miitti-palstalla piakkoin.

Vitsiä en kyllä ymmärtänyt, huh!! Mikä se on?


-------------------------------------

Toukoarska jatkaa hyvin toukotöitään. Toki kevätkylvöt mielessä vaikkei toteutuisikaan aina.
Toukoarskan mieli on hyvähkö tai hyvä. Ei muutoksia paljoa.

Onko Touko muuttunut harmaasta vielä harmaammaksi? Se olisi ikävää, mutta sen olen huomannut, että Kitinä ukkoontuu ja harmaantuu ja varsinkin miehet ovat kilttejä kuuliaisia alistuvaisia perheenisiä. Se ei tee heistä toki yhtään huonompia. Ei tietenkään.
Tosin ovat keskimääräistä selkeästi älykkäämpiä! Ei kaikki tietenkään, todellakaan. Osassa on peruskoulun kiusaajamateriaalia, mutta se on kai
tilastollinen pakko! :lol:

Olen tämän älykkyyden ja tiedon huomannut todella suureksi yllärikseni! Laajaa ymmärrystä löytyy enemmän kuin olen ennen huomannut.

Korona-aikana Touko on erittäin paljon maltillisempi kuin ennen. Tapahtumia on ikävä.

Voikaa hyvin ja halaus kaikille!


TOUKO
On hän mukavin
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En osaa em. vitsiä selittää paremmin. Systeri sanoi että eivät sen lapset kuuntele musiikkia. Täutyy antaa jotain muuta lahjaksi seuraavalla kerralla.

Faijan luona taas pyykillä. Katajanokan nainen palaa Helsinkiin elo-syyskuun vaihteessa.

Fiktiivinen tarina:
Huippukokous 2

Kahvilassa paikalla Arska, Homie ja kapteeni. Urpiainen saapuu paikalle.

Homie: Hei! Kaunis ilma, vai mitä?
urpiainen: En pysty spekuloimaan tästä asiasta noin sekundäärisin argumentein. Sitä paitsi em. väitelause on aksioma.
kapteeni: Täällä on nyt kaksi aseistakieltäytyjää. Voisitteko perustella?
Homie: No kun hermot ei olisi kestänyt... :paska:
urpiainen: Koin että SA Int ei ole humanitaarinen (eikä sedatiivinen) paikka. Toisaalta olen sporadisesti joskus miettinyt olisiko ollut relevanttia suorittaa asevelvollisuus.
kapteeni: No huh...ota tuosta nyt selvä... :roll:
Arska: *kuuntelee radiota* Hieno biisi, vai mitä urpsu?
urpiainen: Vääriä harmonioita jotka johtuvat kehittymättömästä sointukorvasta ja kontrapunktisesta osaamattomuudesta.
Homie: Jos Gat olisi täällä saisit turpaasi. Hänen mielestään Kate Bush on jumalatar.
urpiainen: Se on hänen subjektiivinen mielipiteensä. Toisaalta em. väitelause on myös aksioma. Katesta puheen ollen näillä kuppilan hinnoilla saadaan varmaan hyvä kate.
Homie: Jep.
urpiainen: Klarifikaatio lienee paikallaan: tällainen paikka ei ole sopiva allekirjoittaneen kaltaiselle gurmandille jonka sosioekonominen asema on myös korkea.
Arska: Niin kai...
urpiainen: Miksi saatanassa te pidätte huippukokouksia tällaisessa räkälässä?!
Homie: Uskomatonta. Jätkä osaa puhua/kirjoittaa lauseen jossa ei ole yhtään sivistyssanaa. :shock:

Homeboy
harmony in my head
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mennyt taas hiukan aikaa liikaa kun olen Kitinässä ollut, mutta tilanne ei millään tavalla ole paha vaan
Toukoarska on elossa ja käy aika hyvinkin pyydykseen.
Perusasiat kuten terveys, raha, rakkaus, työ, vapaa-aika ihan samalla tasolla kuin aiemminkin.

Mutta Toyota Corona ei enää anna hevosvoimia kovin paljoa. Voimme siis huoahtaa.

Ja kesä on jo itseasiassa. Vaikka Kesäarska vasta suunnittelee tuloaan.


JOUDUN tekemään valituksen:

Homeen juttu Urpiaisesta on erinomaisen hauska ja kiitos Urpsulle kommenteista!

Mutta Arskan rooli ei ole kovin realistinen. En kommentoisi noin tai olisi tyylini tuo.
Homeen roolikin on aika erilainen. Mutta kai sitä taitelijalle pitää antaa vapaus!! :lol:

Muutoin tyydyn tällä kertaa toivottamaan hyvää alkavaa kesää! Niin ikäville kuin mukaville ihmisille. Niin lapsellisille kuin tosikoille.
Niin pipeille tai terveille!


T O U K O
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Huomioin valituksesi Arska. Mutta huomioi sinä että tuo em. kertomus on puhdasta fiktiota.

Pyykkiä hakemassa. Maanantaina 1.6. pääsee taas kirjaston koneille.

Äitimuorin siirtolapuutarhamökille pian.

Vitsi:
Autoilua harrastavat nudistit tietävät että pakkanen ei tee hyvää autonakulle. :)

Homeboy
clean fiction & clean clothes
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 31.05.2020 16:20 Huomioin valituksesi Arska. Mutta huomioi sinä että tuo em. kertomus on puhdasta fiktiota.

Pyykkiä hakemassa. Maanantaina 1.6. pääsee taas kirjaston koneille.

Äitimuorin siirtolapuutarhamökille pian.

Vitsi:
Autoilua harrastavat nudistit tietävät että pakkanen ei tee hyvää autonakulle. :)

Homeboy
clean fiction & clean clothes
Homeelle vastaukset:

Juu, mutta valitin fiktiosta.
Ihan hyvä se oli, mutta Toukoarska nyt teki valituksen. Kesäarska sitä ei tee enää ja Toukon tekemiset eivät ole Kesän painolastina.

Huolestun kyllä kun meet kirjastoon---eikö siellä tartu korona?

Onko muorisi ja vaarisi selvinneet koronasta niin ettei ole tullut koronaa. Siis äitisi ja isäsi, tarkoitan. Onko sulla muuten isovanhempia?

Mitä siellä siirtomökillä teet?

Vitsi oli oikein hauska.

clean clothes, hmmm!


----------------------------------------

Muuten Arskalla:

Syntynyt tänään uudelleen!
Terve kuin pässi.
Ei koronaa eikä surinaa
Loma alkaa heinäkuussa


K E S Ä A R S K A
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vastauksia: kirjaston koneet nyt kauempana toisistaan. Ennen käyttöä pitää käyttää käsidesiä ja pyyhkiä näppäimistö + hiiri. Äiti ja isä terveinä. Isovanhemmat kuolleet kauan sitten. Siirtomökillä juon yleensä keskaria, syön ja istuskelen pihakeinussa.

Vitsi:
- Miten matemaatikot toruvat lapsiaan?
- Jos olen sanonut sinulle n kertaa olen sanonut sinulle n+1 kertaa... :)

Päivän kysymys:
Onko arska:

1) Kitinän mukavin
2) Suomen mukavin
3) Pohjoismaiden mukavin
4) Euroopan mukavin
5) maailman mukavin

Kaikkien oikein vastanneiden kesken arvotaan palkinto: ilmainen kävelymatka Pihtiputaalle ja takaisin. :cheer:

P.S. Kitinä bandin livetupla Live at Pihtipudas on ilmestynyt.
"Tämä livelevy on bootleg-tasoa. Että sellaista jääkarhujen maassa..." Melody Maker 6/2020

Homeboy
nice as a slice (of pizza)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Huomenna mahdollisesti pyykille.

Ensi viikolla äidin siirtolapuutarhamökille.

Ostan vielä kolme albumia ja sitten lopetan levyjen ostamisen:
1. David Bowie: Let's dance
2. Kinks: Low budget
3. State of confusion

Elokuussa kun saan veronpalautukset.

Vitsi:
Fyysikko luki kirjaa antigravitaatiosta. Se oli niin mielenkiintoinen että hän ei pystynyt laskemaan sitä käsistään. :lol:

Homeboy
confused
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 11.06.2020 18:54

Ensi viikolla äidin siirtolapuutarhamökille.

Noi siirtolapuutarhamökit ovat jännä juttu. Helsingissä taitaa parhaiden hinta pyöriä jossain 80t:ssa? Joskus hetkellisesti kävi mielessä sellaisen ostaminen. Jotkut ovat mahtavilla paikoilla. Esim. Herttoniemessä jotkut melkein meren rannalla.
Edit: taitaa kalleimpien hinnat olla jotain 100t

https://www.hs.fi/koti/art-2000005767428.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä haluaisin tollasen siirtolapuutarhamökin. Se on just sopivan kokoinen mökkeilyyn/kesäasumiseen, eikä tartte lähteä kaupungista minnekään persjönsteriin mökkeilemään. EIkä ainakaan istua mökkiruuhkissa pe ja su tuntitolkulla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti: 12.06.2020 20:49 Mä haluaisin tollasen siirtolapuutarhamökin. Se on just sopivan kokoinen mökkeilyyn/kesäasumiseen, eikä tartte lähteä kaupungista minnekään persjönsteriin mökkeilemään. EIkä ainakaan istua mökkiruuhkissa pe ja su tuntitolkulla.
Mökin idea on vesistö ja oma rauha. En tiedä mikä siirtolapuutarhan idea on. Ei niitä oikein voi verrata.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 12.06.2020 21:27 En tiedä mikä siirtolapuutarhan idea on.
Siirtolapuutarhojen juuret ovat 1700-luvun lopun Englannissa, jossa kehittyi ajatus köyhille tarkoitetuista puutarha- ja viljelypalstoista. Laki köyhien puutarhoista säädettiin Englannissa vuonna 1819. Idea siirtyi Manner-Eurooppaan, ja sekä Tanskaan että Saksaan perustettiin köyhien puutarhoja 1800-luvun alkupuolella. Puutarhoissa perheet viljelivät leivän jatketta ruokapöytään ja viettivät yhteistä aikaa raittiissa ilmassa.

Siirtolapuutarhaliikkeen isänä pidetään saksalaista Dr. Gottlieb Moritz Schreberiä (1806-61). Hän oli äärimmäisen kiinnostunut nuorten kasvatuksesta ja kansanterveydestä sekä niiden riippuvuuksista. Ensimmäinen varsinainen siirtolapuutarha perustettiin Schreberin kuoleman jälkeen, vuonna 1869 Leipzigiin. Tuo siirtolapuutarha muotoutui kuitenkin Schreberin kasvatusfilosofian pohjalta – pääpaino oli virkistyksessä ja ulkoilmaelämässä, ei niinkään puutarhaviljelyssä. Ensimmäiset viljelypainotteiset siirtolapuutarhat perustettiin Punaisen Ristin toimesta Berliiniin ja Lübeckiin 1900-luvun ensimmäisinä vuosina.

Siirtolapuutarhaliike rantautuu Suomeen
Suomeen siirtolapuutarhatoiminta saapui joko suoraan Saksasta tai Tanskan ja Ruotsin kautta. Helsingissä aihe oli ensimmäistä kertaa esillä kaupunginvaltuustossa jo 1900-luvun alussa.

Suomen ensimmäinen siirtolapuutarha perustettiin vuonna 1916 Tampereen Hatanpään kaupunginosaan. Se siirrettiin muun rakentamisen tieltä Niihamaan 1970-luvulla.

Helsingin ensimmäinen siirtolapuutarha on vuonna 1918 perustettu Brunakärr koloniträdgård (Ruskeasuon siirtolapuutarha), joka on maamme vanhin alkuperäisellä paikallaan edelleen sijaitseva siirtolapuutarha.

Pula-ajan ruoka-aitta
Maailmansotien välisenä aikana perustettiin useita uusia siirtolapuutarhoja, mutta vasta toisen maailmansodan aikana siirtolapuutarhatoiminta yleistyi monessa kaupungissa. Vuoden 1942 alussa Siirtolapuutarhaliitto lähetti kirjeen 105 kaupungin ja kauppalan hallitukselle vedoten palstaviljelyksien lisäämisen puolesta. Viranomaiset halusivat helpottaa elintarvikepulaa luovuttamalla maata siirtolapuutarhoiksi, joissa kaupunkilaiset itse viljelisivät juurikasveja, hedelmiä ja marjoja. Sotavuosina annettiin myös poikkeuslupa pitää siirtolapuutarhoissa eläimiä. Kanat, siat, kanit ja lampaat toivat siirtolapuutarhoihin täysin uudenlaista elämää.

Kestävä kesäkeidas
Sodan jälkeen siirtolapuutarhojen merkitys ruokatarpeiden tuottajina väheni, mutta viljely on aina ollut siirtolapuutarhalaisille tärkeä asia. Elintarvikkeiden viljelyinnostus on nostanut päätään sangen tasaisesti 1980-luvulta lähtien, kun kiinnostus puhtaita ja lähellä tuotettuja elintarvikkeita kohtaan on ollut kasvussa. Samalla myös käsillä tekemisen ja palkkatyön vastapainon tarpeesta on tullut yhä useammalle tärkeää. Ei siis ihme, että siirtolapuutarhapalstat ovat tällä hetkellä hyvin kysyttyjä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.06.2020 21:27
Vesper kirjoitti: 12.06.2020 20:49 Mä haluaisin tollasen siirtolapuutarhamökin. Se on just sopivan kokoinen mökkeilyyn/kesäasumiseen, eikä tartte lähteä kaupungista minnekään persjönsteriin mökkeilemään. EIkä ainakaan istua mökkiruuhkissa pe ja su tuntitolkulla.
Mökin idea on vesistö ja oma rauha. En tiedä mikä siirtolapuutarhan idea on. Ei niitä oikein voi verrata.
Herttoniemessä ainakin ovat meren rannalla. Omaa rauhaa ei toki ole. Joskus käytiin perheen kanssa tuolla uimassa.

Mutta kyllä mä voisin kuvitella viihtyväni paremmin kuin perinteisellä kesämökillä.

your mileage may vary
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lauttasaaressa on myös aika hauskoja suoraan meren rannalla. Tosin ne kai eivät tarkkaan ottaen ole siirtolapuutarhamökkejä tuossa Yllen selvittämässä muodossa, vaan alun perin kaupungin/poliisin/HKL:n ties minkä työntekijöille tarjolla olleita kesämajoja/mökkejä, olikohan siellä joku sotaveteraanien mökkialuekin tai jotain. Ei varmaan olisi mun juttu, mutta kyllä mä tavallaan viehätyksen ymmärrän ilman sitä puutarhamahdollisuuttakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Puutarhanhoito vs. pihanhoito erottelu on tarkkaa hommaa. Ensin mainitusta kiinnostuminen saattaa viedä ministerin homman, toisaalta pihanhoito on nykyisen valtiovarainministerin erityisessä suojeluksessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ :D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tunnustan, että ei ollut oma keksintöni

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006539456.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 12.06.2020 21:27
Vesper kirjoitti: 12.06.2020 20:49 Mä haluaisin tollasen siirtolapuutarhamökin. Se on just sopivan kokoinen mökkeilyyn/kesäasumiseen, eikä tartte lähteä kaupungista minnekään persjönsteriin mökkeilemään. EIkä ainakaan istua mökkiruuhkissa pe ja su tuntitolkulla.
Mökin idea on vesistö ja oma rauha. En tiedä mikä siirtolapuutarhan idea on.
Kai se on ympäristön vaihdos ja luonnon läheisyys. Palstaviljelyä voi kai myös harrastaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse en ole yhtään mökki-ihminen. Yleensä 2 yötä putkeen on max. Nyt vaimo on vuokrannut jostain kolmeksi yöksi. Saa nähdä, onnistuuko.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä jaottelen ihmiset, joilla on siirtolapuutarhamökki samaan kastiin kuin ryytimaita viljelevät. He tykkäävät kuopsutella ja istutella ja ylipäätään hääräillä pihalla jotakin. En sanoisi, että tuo on erityisen häiriintynyttä, mutta ei mun kuppi tvainingsia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2020 10:46 Mä jaottelen ihmiset, joilla on siirtolapuutarhamökki samaan kastiin kuin ryytimaita viljelevät. He tykkäävät kuopsutella ja istutella ja ylipäätään hääräillä pihalla jotakin. En sanoisi, että tuo on erityisen häiriintynyttä, mutta ei mun kuppi tvainingsia.
Ehkä mä olen ymmärtänyt siirtolapuutarhamökin väärin, mutta ei kait siellä _pakko_ ole kukkapenkkiä hoitaa yhtään sen enempää kuin muuallakaan? Noh.. en tarkoita, että kukaan väittäisikään että pakko on, mutta että ei sen edes ole pakko olla homman idea? Voi kait siellä halutessan vaikka istua nojatuolissa ja lukea kirjaa? Tai juoda kaljaa? tai teetä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Voi, voi, voi vaikka mitä. Toki asia on myös rahakysymys, mutta eihän ko. mökissä juuri omaa tilaa ja rauhaa ole. Luokitteluni oli yksinkertaistettu kompromissi, jossa mainitsemani asia korostuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin