Ei tää nyt oikein selventänyt...
Mikä viini?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Mikä viini?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Sinänsä ihan sama onko ko. viini hyvää vai ei, kun en tällä hetkellä juuri punaista juo.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Näin kesän lähestyessä teki mieli kevyen raikasta vino frizzantea ja Pino Pino Vino Frizzante Pinot Noir osoittautui mainioksi tyylilajinsa edustajaksi. Helposti dokattava
Alkossa näytti olleen myös Rose versio, joka täytyy myös testata.
Alkossa näytti olleen myös Rose versio, joka täytyy myös testata.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kolmas postaus putkeen. Tässähän tuntee itsensä ihan alkoholistiksi
Viimeksi Alkossa asioidessani ajattelin ostaa muutaman valkkarin varastoon odottamaan tarvetta. Kun käyttötarkoitus ei ollut tiedossa, niin myyjä kehotti ostamaan Ribbonwoodia, kun sitä sattui olemaan hyllyssä. Sanoi että valinta vuoden viiniksi 2019 on pitänyt hyllyt tehokkaasti tyhjinä. Ostan varmasti lisää, kun seuraavan kerran sattuu sopivasti olemaan saatavilla.
Viimeksi Alkossa asioidessani ajattelin ostaa muutaman valkkarin varastoon odottamaan tarvetta. Kun käyttötarkoitus ei ollut tiedossa, niin myyjä kehotti ostamaan Ribbonwoodia, kun sitä sattui olemaan hyllyssä. Sanoi että valinta vuoden viiniksi 2019 on pitänyt hyllyt tehokkaasti tyhjinä. Ostan varmasti lisää, kun seuraavan kerran sattuu sopivasti olemaan saatavilla.
-
- Kitisijä
https://www.alko.fi/tuotteet/949997/Zen ... nico-2019/
Täytyy sanoa, että valitsin ihan tuntumalta. Ei ollenkaan huono.
Täytyy sanoa, että valitsin ihan tuntumalta. Ei ollenkaan huono.
-
- Kitisijä
Vagabondon Ribbonwood kiinnostaisi kovasti. Pelkään vain tuota viinissä ilmeisesti olevaa pientä makeutta. Haluan rieslingini rutikuivina.
Itse sen sijaan kokeilin eilen yleisestä mielenkiinnosta tätä https://www.armenianbrandyandwine.com/e ... tml#idTab5 eli georgialaista, perinteisessä maahan upotetussa saviastiassa kypsytettyä oranssia viiniä. Hämmentävästi muistutti väriltään ja maultaan kalliolaista, perinteisessä komeroon upotetussa muoviastiassa kypsytettyä opiskelijaviiniä. Jäi pullo lähes täytenä jääkaappiin, tuskin vedän tuulensuojaan.
Itse sen sijaan kokeilin eilen yleisestä mielenkiinnosta tätä https://www.armenianbrandyandwine.com/e ... tml#idTab5 eli georgialaista, perinteisessä maahan upotetussa saviastiassa kypsytettyä oranssia viiniä. Hämmentävästi muistutti väriltään ja maultaan kalliolaista, perinteisessä komeroon upotetussa muoviastiassa kypsytettyä opiskelijaviiniä. Jäi pullo lähes täytenä jääkaappiin, tuskin vedän tuulensuojaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Tuosta valinnastani on joku tykännyt:
https://www.viinilinna.fi/tuotteet/ital ... anico-75cl
(Onko tuo mainos?)
https://www.viinilinna.fi/tuotteet/ital ... anico-75cl
(Onko tuo mainos?)
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kuulostaa eksoottiselta. tulkitsen ettei tarvitse vaivautua kokeilemaanurpiainen kirjoitti: ↑23.05.2020 9:21 Vagabondon Ribbonwood kiinnostaisi kovasti. Pelkään vain tuota viinissä ilmeisesti olevaa pientä makeutta. Haluan rieslingini rutikuivina.
En kiinnittänyt huomiota mihinkään makeuteen, mutta makuni ei ole vannoutuneen rutikuiva.
-
- Kitisijä
Harjoittelukinkun pariksi ajattelin napata randomilla jonkun tujun.
Nappiin osui Norton Privada 2016. Hyvin menee possu, eikä pelästy sinappiakaan.
Nappiin osui Norton Privada 2016. Hyvin menee possu, eikä pelästy sinappiakaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Black Stallion Cabernet Sauvignon 2018
Kiva aluksi, mutta lopuksi pippuri iskee voimakkaasti. Hintansa arvoinen kuitenkin.
Kiva aluksi, mutta lopuksi pippuri iskee voimakkaasti. Hintansa arvoinen kuitenkin.
-
- Kitisijä
No mahtoi olla sit hyvä, kun hintaa on kuitenkin aika lailla. Uskon toisaalta kyllä: kun asuin Kaliforniassa, Napan vahvat cabernet sauvignonit olivat suosikkejani. Siellä kyllä edullisempia.
Itse laittelin kalaa ja parsaa, ja menin Viinilehden vuoden valkoviinillä https://www.alko.fi/tuotteet/950338/Cor ... erve-2021/ ihan jees.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Oli tuollakin joku viinilehden pronssitila punkuissa vuodelta 2021.
Vähän tullut sokeaksi hinnoille. Kun nappaa yhden kaksi olutta illassa (pe-la only) ja ne pyörii suunnilleen samoissa hinnoissa.
Vähän tullut sokeaksi hinnoille. Kun nappaa yhden kaksi olutta illassa (pe-la only) ja ne pyörii suunnilleen samoissa hinnoissa.
-
- Kitisijä
Kun nyt kerran Rick Stein suositteli:
Coates & Seely Brut Reserve
Mutta ei ole kuohari ihmisten juomaa. Varsinkaan jos on refluksiin taipuvainen.
Coates & Seely Brut Reserve
Mutta ei ole kuohari ihmisten juomaa. Varsinkaan jos on refluksiin taipuvainen.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Pitkästä aikaa punaista, kun satuin sopivasti käymään Alkossa tänään: https://www.alko.fi/tuotteet/432687/Ner ... gnon-2020/
Nero Grande Negroamaro Cabernet Sauvignon 2020
Mitä tästä sanois? Ihan kiva. Maku hyvä, mutta valitettavan yksiulotteinen, niin kuin kympin pulloilla on tapana. Mä oon niin tottunut 15 ja yli hintaluokkaan, että tissutellessa jään odottelemaan, että jälkimaku heittäisi vielä volttia. Ihan mielellään tätä juo ja toivottavasti toimii lasagnen kanssa.
Pullosta toiseen. Pilaantuvien punaviinien kirous vaivaa edelleen tätä taloa. Eilen avattiin jouluksi saatu lahjapullo. Pullo ulkoasusta päätellen laadukas viini, mutta sisältö juomakelvotonta etikkaa, niin viemäriin päätyi. Pitää tehdä uus talo
Nero Grande Negroamaro Cabernet Sauvignon 2020
Mitä tästä sanois? Ihan kiva. Maku hyvä, mutta valitettavan yksiulotteinen, niin kuin kympin pulloilla on tapana. Mä oon niin tottunut 15 ja yli hintaluokkaan, että tissutellessa jään odottelemaan, että jälkimaku heittäisi vielä volttia. Ihan mielellään tätä juo ja toivottavasti toimii lasagnen kanssa.
Pullosta toiseen. Pilaantuvien punaviinien kirous vaivaa edelleen tätä taloa. Eilen avattiin jouluksi saatu lahjapullo. Pullo ulkoasusta päätellen laadukas viini, mutta sisältö juomakelvotonta etikkaa, niin viemäriin päätyi. Pitää tehdä uus talo
-
- Kitisijä
Tää kyllä hämmentää mua. Juon aika paljon punaviiniä, enkä muista kohdanneeni ainakaan 15 vuoteen pilaantunutta, korkkivikaista viiniä. En ole ihan varma, onko Suomessa Alkosta ostetuissa viineissä käynyt niin koskaan. Sulla taas tosiaan yhtenään. Onkohan mun makuaistissa vikaa ja juon toistuvasti kuraa, jota sinä pitäisit pilaantuneena.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Tää hämmentää muakin, koska ravintoloissa tarjoiltu viini on yleensä hyvää. Pari kertaa muistan lähettäneeni etikoituneen punaviinin takaisin ja seuraavasta pullosta on tullut hyvää. Mutta ei se ole pelkästään tää talo, koska nyt jo pidempään olen pyrkinyt ostamaan punaviinin vasta samana päivänä Alkosta ja muutaman kerran avannut pullon sen verran ajoissa, että olen ehtinyt käydä vaihtamassa pilaantuneen viinin uuteen pulloon vielä samana iltana.urpiainen kirjoitti: ↑16.04.2022 20:14Tää kyllä hämmentää mua. Juon aika paljon punaviiniä, enkä muista kohdanneeni ainakaan 15 vuoteen pilaantunutta, korkkivikaista viiniä. En ole ihan varma, onko Suomessa Alkosta ostetuissa viineissä käynyt niin koskaan. Sulla taas tosiaan yhtenään. Onkohan mun makuaistissa vikaa ja juon toistuvasti kuraa, jota sinä pitäisit pilaantuneena.
Oon ymmärtänyt, ettei pulloja palauteta niin paljoa kuin mä niitä hylkään, niin joko mulla on todella huonoa tuuria tai sitten moni juo kalliita viinejä pilaantuneina asiaa tajuamatta, eli eivät ymmärrä miltä 15€ ja yli hintaluokan punaviinien kuuluu maistua. No, oon tän joskus sukulaisten luona todistanutkin, kun en oo kehdannut snobbailla viinistä, kun muut on juoneet tyytyväisenä.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Mä menen tällä just nyt https://www.alko.fi/tuotteet/433507/Log ... Noir-2021/
Yleensä tämä ei olisi ollenkaa mun tyylinen, mutta kasviksia, vähän vaaleaa lihaa ja ilta-aurinko pihaan, niin mikäs tässä tällaisessa vähän kevyemmässä grillikauden avauksessa. Hyvää on.
Mut nyt arska laskee, ehkä loppuillaksi tarvitaan jotain lämmittävämpää.
Yleensä tämä ei olisi ollenkaa mun tyylinen, mutta kasviksia, vähän vaaleaa lihaa ja ilta-aurinko pihaan, niin mikäs tässä tällaisessa vähän kevyemmässä grillikauden avauksessa. Hyvää on.
Mut nyt arska laskee, ehkä loppuillaksi tarvitaan jotain lämmittävämpää.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Pitkästä aikaa Ca´Del Bosco Franciacorta. En muistanutkaan kuinka taivaallisen hyvää tää on.
https://www.alko.fi/tuotteet/589874/Ca- ... xtra-Brut/
https://www.alko.fi/tuotteet/589874/Ca- ... xtra-Brut/
-
- Kitinän uhri
Sain tuliaisina minulle uuden tuttavuuden valkoviinien maailmasta: Bernand Defaix - Petit chablis. Oikein kiva!
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
-
- Kitinä VIP-jäsen
https://www.alko.fi/tuotteet/938607/Hip ... maro-2021/
Tyhmä etiketti ja nimi, mutta hyvä viini. Alkosta en varmasti tarttuisi tälläiseen etikettiin, mutta ravintolan viinilistalla ei niin häiritse. Nimi ei tosiaan myynyt, mutta Negroamarone kuulosti listan mielenkiintoisimmalta rypäleeltä, niin tuli kokeiltua. Yllätyin positiivisesti. Joskin hintalaatusuhde ei Alkosta ostettuna ole ihan kohdillaan, vaan maun perusteella asettaisin hinnan pari euroa alemmas. 15€ pitäisi saada jo pidempi jälkimaku.
Tyhmä etiketti ja nimi, mutta hyvä viini. Alkosta en varmasti tarttuisi tälläiseen etikettiin, mutta ravintolan viinilistalla ei niin häiritse. Nimi ei tosiaan myynyt, mutta Negroamarone kuulosti listan mielenkiintoisimmalta rypäleeltä, niin tuli kokeiltua. Yllätyin positiivisesti. Joskin hintalaatusuhde ei Alkosta ostettuna ole ihan kohdillaan, vaan maun perusteella asettaisin hinnan pari euroa alemmas. 15€ pitäisi saada jo pidempi jälkimaku.
-
- Kitisijä