Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

No kuollahan voi vaikka yhdellä kerralla, eli siinä kerrat per kvartaali eivät ole kovin merkittäviä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tiistaina 21.4. kuusi keskaria ja neljä (5,3 %) nelosolutta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Röpöttämistä vappuaattona.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Röpötin lenkin päätteeksi Kopparbergin Strawberry Lime -siiderin (4,0%) ja nyt siemailen viiniä pikkusormi koukistettuna. En vielä tiedä, monta lasillista aion nautiskella.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen testaisin itsetehtyä oikein kunnolla, olihan se laatu varmistettava. Jos laskin lämpötilamuunnoksen oikein päässäni niin juoma on 3,9% ja sitä meni viitisen litraa.

Tänään oli tempaistava puoli pulloa kahvilikööriä, että pääsi puuhastelemaan juttuja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

10 keskaria viime lauantaina.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yleissivistyksen merkeissä otin la yhden pienpanimo IPA:n, yhden stoutin ja yhden porterin. Pontimena tähän oli meemi, joka varmaan monelle WA:ssa kiertänyt viime päivinä.

Stoutia ja porteria oli vaikea erottaa toisistaan ja ilmeisesti vika ei tällä kertaa ollut mun makuaistissani.

https://vinepair.com/wine-blog/differen ... tout-beer/

Meemin vastauksena; stout. IPA oli mielestäni turhan kitkerää, ilmeisesti kyseessä on runsas humalan käyttö

https://fi.wikipedia.org/wiki/Humala#Hu ... istuksessa

Real ale jäi kokeilematta, koska sitä ei kait voi kotiin ostaa (ymmärtääkseni real ale määritelmän mukaan tulee hanasta).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Lauantaina 23.5. 1 nelonen ja 10 keskaria.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Otin nyt toisenkin kerran IPAa ja taas oikeoppisesti pienpanimon sellaista (vaimo toi pyytämättä ja yllätyksenä pullon). Lukitsen mielipiteeni: en pidä ipasta. Kitkerää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei mene edes apa. Tai napa. Mitä näitä muita kaarnajuomia nyt onkaan.

Tenutin ke-la. Lauantaina meni jopa viisi erilaista olutta, muina päivinä 1-2.

Ehdottomasti parhaaksi kokemukseksi jäi Damm lemon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.05.2020 16:26 Otin nyt toisenkin kerran IPAa ja taas oikeoppisesti pienpanimon sellaista (vaimo toi pyytämättä ja yllätyksenä pullon). Lukitsen mielipiteeni: en pidä ipasta. Kitkerää.
:hep:

Ärsyttävää kun kauppojen oluthyllyt on IPAa täynnä. Tulee ikävä vanhoja hyviä aikoja kun hyllyillä oli reilusti stoutteja, porttereita ja muita tummia herkkuja :beer:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kun olen nyt olutasiantuntija luettuani asiasta yhden wikipedia-artikkelin ja yhden lehtijutun (subj. asiantuntevuus minkä asian tahansa suhteenhan on tässä
vaiheessa huipussaan) niin ilmeisesti stout ja porter ovat käytännössä sama asia eri nimillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 25.05.2020 22:47
James Potkukelkka kirjoitti: 25.05.2020 16:26 Otin nyt toisenkin kerran IPAa ja taas oikeoppisesti pienpanimon sellaista (vaimo toi pyytämättä ja yllätyksenä pullon). Lukitsen mielipiteeni: en pidä ipasta. Kitkerää.
:hep:

Ärsyttävää kun kauppojen oluthyllyt on IPAa täynnä. Tulee ikävä vanhoja hyviä aikoja kun hyllyillä oli reilusti stoutteja, porttereita ja muita tummia herkkuja :beer:
Meinaatko että joku stoutti tai portteri on jäänyt pois valikoimasta? Minun nähdäkseni olutvalikoima on kasvanut räjähdysmäisesti, koko ajan on tullut lisää. Se, että suurin osa uusista tuotteista on Ipa-Apa-Ale tyyppisiä tuotteita johtuu siitä, että pienpanimot niitä enimmäkseen tekevät ja ihmiset niitä enimmäkseen ostavat. Tummien osuus on voinut laskea suhteellisesti mutta tuskin absoluuttisesti. Ei niitä vain kovin moni osta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi ostaisi kun kaupanvahvuiset maistuu vedeltä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 26.05.2020 8:29 Meinaatko että joku stoutti tai portteri on jäänyt pois valikoimasta? Minun nähdäkseni olutvalikoima on kasvanut räjähdysmäisesti, koko ajan on tullut lisää. Se, että suurin osa uusista tuotteista on Ipa-Apa-Ale tyyppisiä tuotteita johtuu siitä, että pienpanimot niitä enimmäkseen tekevät ja ihmiset niitä enimmäkseen ostavat. Tummien osuus on voinut laskea suhteellisesti mutta tuskin absoluuttisesti. Ei niitä vain kovin moni osta.
Mulla on muistijälki eräästä aivan loistavasta paahteisesta brittiläisestä tummasta oluesta, jota en sittemmin koskaan enää löytänyt :oops:
Olisi pitänyt ryypätä ahkerammin silloin kun sitä oli hyllyssä, mutta siihen aikaan pyrin aina ostamaan jotain mitä en ollut juonut, enkä juonut kuin joku 10 olutta vuodessa, niin kierto ei ollut kovin nopea. En koskaan löytänyt toista pulloa.

Mutuilua toki, mutta mielestäni pääasiasssa käyttämässäni kaupassa tummien valikoima on pienentynyt. Olut hyllyt räjähti isoiksi jo vuosituhennen vaihteen seutuvilla eikä valikoima ole siitä merkittävästi lisääntynyt. Monessa muussa kaupassa on nykyään isompi valikoima, joten kokemusta ei ehkä voi yleistää...

Jälleen kerran perusongelma on, että suuret massat on tyhmiä eikä niiltä voi edes odottaa hyvää makua :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2020 8:26 ^Kun olen nyt olutasiantuntija luettuani asiasta yhden wikipedia-artikkelin ja yhden lehtijutun (subj. asiantuntevuus minkä asian tahansa suhteenhan on tässä
vaiheessa huipussaan) niin ilmeisesti stout ja porter ovat käytännössä sama asia eri nimillä.
Joo ja ei. Mun mielikuvissa niiden välillä on pieni mutta selkeä ero. Mutta kun valmistajat nimeää tuotteitaan miten sattuu, niin mielestäni nimi ei aina vastaa tuotetta. Klassisissa brittioluissa nimi mielestäni osuu varmemmin kohdalleen kuin näissä pienpanimotuotteissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 26.05.2020 9:18
So Hard kirjoitti: 26.05.2020 8:29 Meinaatko että joku stoutti tai portteri on jäänyt pois valikoimasta? Minun nähdäkseni olutvalikoima on kasvanut räjähdysmäisesti, koko ajan on tullut lisää. Se, että suurin osa uusista tuotteista on Ipa-Apa-Ale tyyppisiä tuotteita johtuu siitä, että pienpanimot niitä enimmäkseen tekevät ja ihmiset niitä enimmäkseen ostavat. Tummien osuus on voinut laskea suhteellisesti mutta tuskin absoluuttisesti. Ei niitä vain kovin moni osta.
Mulla on muistijälki eräästä aivan loistavasta paahteisesta brittiläisestä tummasta oluesta, jota en sittemmin koskaan enää löytänyt :oops:
Olisi pitänyt ryypätä ahkerammin silloin kun sitä oli hyllyssä, mutta siihen aikaan pyrin aina ostamaan jotain mitä en ollut juonut, enkä juonut kuin joku 10 olutta vuodessa, niin kierto ei ollut kovin nopea. En koskaan löytänyt toista pulloa.

Mutuilua toki, mutta mielestäni pääasiasssa käyttämässäni kaupassa tummien valikoima on pienentynyt. Olut hyllyt räjähti isoiksi jo vuosituhennen vaihteen seutuvilla eikä valikoima ole siitä merkittävästi lisääntynyt. Monessa muussa kaupassa on nykyään isompi valikoima, joten kokemusta ei ehkä voi yleistää...

Jälleen kerran perusongelma on, että suuret massat on tyhmiä eikä niiltä voi edes odottaa hyvää makua :leuhka:
Tummien oluiden perusominaisuudet ovat sellaisia, että jos ei ole sian maha, alkaa pakki putputtaa kahden jälkeen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 26.05.2020 9:42
Vagabondo kirjoitti: 26.05.2020 9:18
So Hard kirjoitti: 26.05.2020 8:29 Meinaatko että joku stoutti tai portteri on jäänyt pois valikoimasta? Minun nähdäkseni olutvalikoima on kasvanut räjähdysmäisesti, koko ajan on tullut lisää. Se, että suurin osa uusista tuotteista on Ipa-Apa-Ale tyyppisiä tuotteita johtuu siitä, että pienpanimot niitä enimmäkseen tekevät ja ihmiset niitä enimmäkseen ostavat. Tummien osuus on voinut laskea suhteellisesti mutta tuskin absoluuttisesti. Ei niitä vain kovin moni osta.
Mulla on muistijälki eräästä aivan loistavasta paahteisesta brittiläisestä tummasta oluesta, jota en sittemmin koskaan enää löytänyt :oops:
Olisi pitänyt ryypätä ahkerammin silloin kun sitä oli hyllyssä, mutta siihen aikaan pyrin aina ostamaan jotain mitä en ollut juonut, enkä juonut kuin joku 10 olutta vuodessa, niin kierto ei ollut kovin nopea. En koskaan löytänyt toista pulloa.

Mutuilua toki, mutta mielestäni pääasiasssa käyttämässäni kaupassa tummien valikoima on pienentynyt. Olut hyllyt räjähti isoiksi jo vuosituhennen vaihteen seutuvilla eikä valikoima ole siitä merkittävästi lisääntynyt. Monessa muussa kaupassa on nykyään isompi valikoima, joten kokemusta ei ehkä voi yleistää...

Jälleen kerran perusongelma on, että suuret massat on tyhmiä eikä niiltä voi edes odottaa hyvää makua :leuhka:
Tummien oluiden perusominaisuudet ovat sellaisia, että jos ei ole sian maha, alkaa pakki putputtaa kahden jälkeen.
Siis minä nauroin! Ei voi mitään! Pruuts pruts pöks! Mutta jos hiihtohousuissa on resori alhaalla niin ei hätää. Tai hätä on mutta ei siis hätää.

MUTTA tiedättekö! Toukoarska pitää paljon enemmän tummasta pehmeästä oluesta, tsekkiläisestä, kuin peruskoffista.
Harvoin juo mitään, mutta seuran vuoksi joskus kesällä esim.

TOUKOTUMMAA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 26.05.2020 9:42 Tummien oluiden perusominaisuudet ovat sellaisia, että jos ei ole sian maha, alkaa pakki putputtaa kahden jälkeen.
Kuka juo enemmän kuin 2 olutta kerralla :shock:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16635
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kolmas lasi on liikaa, sanoo lordi Baden-Powell. Nyt ymmärrämme syyn.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 26.05.2020 10:24
So Hard kirjoitti: 26.05.2020 9:42 Tummien oluiden perusominaisuudet ovat sellaisia, että jos ei ole sian maha, alkaa pakki putputtaa kahden jälkeen.
Kuka juo enemmän kuin 2 olutta kerralla :shock:
Olen kuullut legendoja moisesta hurjastelusta
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hankin varmuuden vuoksi perjantaiksi erilaisia juomia:

Allumea Chardonnay (valkoviini)
6x APA
6x Pirkka karpalolonkero
Courriere Napoleon (2dl) ("finest" V.S.O.P.)

Kun en paremmasta tiennyt, join kaik.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Roteva suoritus. Itse vetänyt tuulensuojaan kaksi lasia roseviiniä jakaen suorituksen kahdelle eri päivälle. Illalla vielä ehkä höpönassuttelen keskiketterän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Täytyy sanoa, että puolet bradysta on juomatta, ja yksi muukin tölkki oli ennen uutta nousua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eilen yritin:

Muki sidukkaa, Cidre artisanal, aika perus ranskis parempia on.

Paukku. 1 osa viru valgeeta, 1 osa Bols blueperry, 3 osaa saskiaa. Tykkään

Tuhti viskipaukku. Macallan Lumina. Oikein kiva.

Nyt ajattelin porsastella kun sain kaapinoviprojektia edistettyä, jääkaapissa muutama erilainen lageri ja pöydällä hätävaraksi pari porteria/ imperial stouttia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin