Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2020 14:19 Prikanmaalla todettu viimeisen 12 päivän aikana neljä tartuntaa. Meitä on täällä joku puoli miltsiä asukasta, jos en väärin muista. Jos nyt sivuutetaan se futis ja Ratina (mikä toki on vaikeaa), niin ihan jo ruokaravintoloita ja rajoituksiaan ajatellen, niin eihän hommassa oikein suhteellisuuden tajua ole. Miksi fine dining mesta Tampereen ytimessä ei saisi ottaa täyttä väkimäärää sisään tällä hetkellä? Prisma on lähes ympäri vuorokauden helposti vaarallisempi tartuntamielessä.
Ei ole. Ravintolassa istutaan pienessä huonosti tuulettuvassa tilassa lähekkäin pitkiä aikoja ja puhutaan toisille, huonossa tapauksessa huudetaan ja lauletaankin. Prismassa kohtaamiset ovat ohimeneviä, tilat useimmiten suuria ja hyvin tuulettuvia ja eihän kauppareissulla suomalainen tuntemattomalle sano mitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2020 14:19 Prikanmaalla todettu viimeisen 12 päivän aikana neljä tartuntaa. Meitä on täällä joku puoli miltsiä asukasta, jos en väärin muista. Jos nyt sivuutetaan se futis ja Ratina (mikä toki on vaikeaa), niin ihan jo ruokaravintoloita ja rajoituksiaan ajatellen, niin eihän hommassa oikein suhteellisuuden tajua ole. Miksi fine dining mesta Tampereen ytimessä ei saisi ottaa täyttä väkimäärää sisään tällä hetkellä? Prisma on lähes ympäri vuorokauden helposti vaarallisempi tartuntamielessä.
Mjoo. Mutta toisaalta, onnistuessaan rajoitustoimenpiteet näyttävät lähes määritelmän mukaan ylimitoitetuilta. Ilman rajoituksia maaliskuussa eksponentiaalinen leviäminen oli kuitenkin paikoin aika hurjaa. Tosin nyt ihmiset osaisivat ehkä itsekin olla varovaisempia - ja kyllähän rajoituksia ensi viikolla aika paljon höllennetäänkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni urheilukisat tyhjille katsomoille ovat kökköjä. Yleisö on oleellinen osa tunnelmaa tv:stäkin seurattuna.

Noi ”unelmien MM-kisat” ovat kyllä kaameaa tuubaa. Väkisin pitänyt jotain vääntää, kun tv-yhtiö ostanut paketin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2020 14:35 Mun mielestäni urheilukisat tyhjille katsomoille ovat kökköjä. Yleisö on oleellinen osa tunnelmaa tv:stäkin seurattuna.
Et sä tv:stä edes huomaa eroa, kun joku ääniheppu tekee sinne komediasarjoista tutun taustanauhan. Onhan se kökköä, mutta tavallaan olematon urheilukisa on vielä kökömpi. Kyllä kai jotkut urpot katsovat leffoja kotonaankin, vaikka vain elävien näytteljöiden teatterin ihmeessä on oikea tunnelma.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 26.05.2020 14:30 Ei ole.
Onpas.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.05.2020 14:37
James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2020 14:35 Mun mielestäni urheilukisat tyhjille katsomoille ovat kökköjä. Yleisö on oleellinen osa tunnelmaa tv:stäkin seurattuna.
Et sä tv:stä edes huomaa eroa, kun joku ääniheppu tekee sinne komediasarjoista tutun taustanauhan. Onhan se kökköä, mutta tavallaan olematon urheilukisa on vielä kökömpi. Kyllä kai jotkut urpot katsovat leffoja kotonaankin, vaikka vain elävien näytteljöiden teatterin ihmeessä on oikea tunnelma.
Juu, itsekin mietin, että voisihan siinä olla valmiiksi naurettujen sarjojen tapainen ääniraita ja tietysti nykytekniikalla yleisönkin voisi sinne editoida. Mutta silti..

Tietysti em. on parempi kuin tämä ”unelmien MM-kisat”.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Te hussilaiset kyllä jarrutatte pahasti muuta maata näissä rajoitusten poistoissa. Eikö teitä edes hävetä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Liittyen korona-ajan urheiluun, yksi hauska katsojakokemus osui eteeni noin kuukausi sitten. Väijyiessäni Eurosportia tajusin hetken mietinnän jälkeen seuraavani ammattilaisten maantipyöräilykilpailua, jossa kymmenen eri puolilla maailmaa kisaavaa huippunaista ajoi wattipyöriensä päällä virtuaalisesti toisiaan vasten, samalla kun lähetys poukkoili heidän luonaan näyttäen suorituksia. Aluksi se oli jotenkin retardia, mutta kyllä mä häämöttävän loppukirin jaksoin loppuun katsoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2020 14:45 Te hussilaiset kyllä jarrutatte pahasti muuta maata näissä rajoitusten poistoissa. Eikö teitä edes hävetä?
Housuissas on hävettävä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.05.2020 14:23 Joo. Mut voisi tässä nyt olla pienelle liiketoimintamallin säädöllekin ihan hyvä tilaisuus. Mä ymmärrän, että vuosikausia on hoettu urheilun olevan parasta paikan päällä - ja itsekin olen siis pitkälti samaa mieltä - mutta nyt voisi hyvin harkita uutta, vielä enemmän televisioinnin varaan rakentuvaa konseptia.
Mä itseasiassa edustan urheilu parempaa televisiossa -koulukuntaa. Livenä ei pääse niin lähelle toimintaa, huonommat uusinnat ja hidastukset. Tai valmentajana pääsi hyvin tapahtuman ytimeen ja kisatunnelmaan mukaan, mutta yleisöllä ei tälläistä mahdollisuutta ole ja joutuu seuraamaan tapahtumaa huonommilta paikoilta sieltä ulkopuolelta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 26.05.2020 15:11Mä itseasiassa edustan urheilu parempaa televisiossa -koulukuntaa.
Sama. Mua huimaa jääkiekkokatsomossa, en näe kiekkoa, kalja on kotikatsomossa parempaa ja halvampaa sekä vessa lähellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2020 14:54 Housuissas on hävettävä!
Tosimiehellä on aina lusikallinen housuissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2020 14:35 Mun mielestäni urheilukisat tyhjille katsomoille ovat kökköjä. Yleisö on oleellinen osa tunnelmaa tv:stäkin seurattuna.

Noi ”unelmien MM-kisat” ovat kyllä kaameaa tuubaa. Väkisin pitänyt jotain vääntää, kun tv-yhtiö ostanut paketin.
Digiteknologialla yleisön tekaisisi helposti taustalle.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.05.2020 14:41
So Hard kirjoitti: 26.05.2020 14:30 Ei ole.
Onpas.
Pyllyssäs onpas.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” pohjoismaisen yhteistyön ja tasa-arvon ministeri ”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Tosiaan. Vähän on kaukaa haetun täytepaikan kaikua tittelissä. Mutta ovathan nämä salkkujen nimet hienoja. Kummasti sydämessä liikkui, kun ravintoloiden aukiololupia ja rajoitusmääräyksiä vie eteenpäin perhe- ja peruspalveluministeri, eikä esimerkiksi mikään elinkeinoministeri. Kuin Kekkosslovakiassa konsanaan, jossa holhoava valtio oli rakastava vanhempi, vain miten se Halla-aho maalailikaan valtiolle toivomaansa roolia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Suomeen riittäisi kolme ministeriä. Sosialisointiministeri, joka imuroi rahat pois ahkerilta ja työteliäiltä ihmisiltä. Holhousministeri, joka siirtää sosialisoidut rahat laiskoille aikuisille vauvoille, sekä siltarumpu-, eurooppa-, ja kehityskorruptioministeri, joka siirtää holhousministeriltä yli jääneet rahat kavereilleen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kari aikoinaan ehdotti veroilmoituksen yksinkertaistamista
1)Paljonko teillä on rahaa?
2)Koska voimme tulla hakemaan ne?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-11374911

Olenko vahingoniloinen? Olen. Ruotsalaisten omahyväisyys tämän suhteen on ottanut päähän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2020 11:44 https://yle.fi/uutiset/3-11374911

Olenko vahingoniloinen? Olen. Ruotsalaisten omahyväisyys tämän suhteen on ottanut päähän.
Sekin hyvä asia tässä on, että tämä antaa hyvän verrokin Suomen linjalle. Tulevaisuudessa on näin ollen konkretiaa pohjalla, kun mietitään nykyistä ja tulevaa pandemian hoitopolitiikkaa. Kiitos veljet lännessä, vaikka hinta onkin verenpunainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2020 11:44 https://yle.fi/uutiset/3-11374911

Olenko vahingoniloinen? Olen. Ruotsalaisten omahyväisyys tämän suhteen on ottanut päähän.
Eipä paljoa hymyilytä. Vasta-aineiden ja laumasuojan puute vetää aika pahasti mattoa pois rokotteen alta. Jos vasta-aineita syntyy vasta todella vakavasta sairaudesta ja virusta voi levittää ilman oireita ja vasta-aineita, niin tästä tulee pitkä rupeama.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onko yhä niin, että Ruotsissa kuolleiden määrä suhteessa sairastuneiden määrään on vertailukelpoinen muiden Pohjoismaiden kanssa? Jos on, ei lupaa vieläkään hyvää kenellekään, kun rokotetta ei kuulu ja yhteiskuntia avataan.

Mä olisin toivonut, ja tavallaan toivon yhä, että Ruotsin homma toimisi: korona voitaisiin kärsiä läpi ilman massiivisia rajoituksia. Se olisi ollut mukavampi skenaario syksyn toista aaltoa ajatellen (jonka kai yhä ajatellaan tulevan?) kuin sulkumania.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.05.2020 12:55 Onko yhä niin, että Ruotsissa kuolleiden määrä suhteessa sairastuneiden määrään on vertailukelpoinen muiden Pohjoismaiden kanssa?
En ole epidemiologian desantti, mutta miksi ei olisi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No eiks tää sitten mene just niin kuin Tegnell on koko ajan sanonut? Ruotsissa epidemia etenee vähän nopeammin, vuoden-parin päästä kuolinluvut ovat tasoittuneet. Välissä Ruotsi on ottanut vähän vähemmän taloudellista hittiä (kuitenkin pienehkönä, avoimena taloutena osana kansainvälistä systeemiä enemmän kuin ehkä aluksi toivoivat) kuin muut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin