Viikko 23 2020

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 08.06.2020 17:37 Sen verran pitää sanoa, että kun avasin tämän tässä yksi päivä mielenkiinnosta juuri ja juuri muistin osoitteen. Ja tavoitteeni ei ollut ruveta taistelemaan kenenkään kanssa (no ei kyllä tulla syväluotaavasti analysoiduksikaan).

Minua kiinnostivat:
- joko ND on kypsynyt teslaansa
- onko Gattis juonut itsensä hengiltä tai joku muu yllättävämpi elämänkohtalo
- onko Exsulla oikeasti Sanni-tyylinen kimakka ääni vai onko kakku valhe. Olen koko tinderin käynyt läpi eikä kenelläkään saatana ole.
- tykkääkö tix edelleen väitellä kaikesta
- onko joku tehnyt sanakirjan muutamien palstalaisten ulosantiin
- onko koko paikka edes hengissä

En minä Urpsu oikeasti pysty arvioimaan miten paljon ihmisenä olet muuttunut vuosien saatossa. En minä sen tyylistä lähestymistä oikein toivonut. En ole tyytyväinen koko keskusteluun ja pyydän anteeksi. Olen tavannut nykyään pyrkiä säästämään konfliktit minimiin.
- joko ND on kypsynyt teslaansa.
Olen autoon aika tyytyväinen edelleen. Toki suurin into on kaukana takana
- onko Gattis juonut itsensä hengiltä tai joku muu yllättävämpi elämänkohtalo
Paronista ei ole kuulunut vähään aikaan
- onko Exsulla oikeasti Sanni-tyylinen kimakka ääni vai onko kakku valhe. Olen koko tinderin käynyt läpi eikä kenelläkään saatana ole.
Ei ole (tähän ei valitettavasti liity mitään jännittävää, siis siihen, mitä kautta tiedän)
- tykkääkö tix edelleen väitellä kaikesta
-Eikös se ole kitinän idea?
- onko joku tehnyt sanakirjan muutamien palstalaisten ulosantiin
-Ei
- onko koko paikka edes hengiss
-Juuri ja juuri

Mielenkiitoinen tuo sun äänifetissisi. Itsellä aversio moiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tinderin kanssa Pertsa on reilut viisi vuotta myöhässä. Tosin ei sinne silloinkaan mitään ääninäytettä saanut sullottua, joten äänen kimakkuuden taso olisi jäänyt varmaan avoimeksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja exsu »

Niin no tamperelainen goretexeissä viihtyvä dippainssi sieltä lähti mukaan silloin viisi vuotta takaperin, joten tavallaan genre olis aika sama. Tai nyt kun oikein lasken, niin ehkä kuusi vuotta sittenkin, kun lapsikin täyttää jo viisi. Kylläpä aika lentää!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gattis on edelleen elossa. :wink:
On aika surkeana "eikä kitinästä ole apua." :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 09.06.2020 17:36 On aika surkeana "eikä kitinästä ole apua." :(
Eli ihan normaali tilanne.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Homeboy65 kirjoitti: 09.06.2020 17:36 Gattis on edelleen elossa. :wink:
On aika surkeana "eikä kitinästä ole apua." :(
No mutta ainakin hampaat ovat kunnossa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 08.06.2020 17:58

Siis ajat S:llä edelleen etkä ole sortunut johonkin meemi kolmoseen?
Tarkoitus oli ostaa Model 3, mutta sitten iski ensin juutalainen ja sitten masennus. Eli ajan kohta 5v vanhalla autolla, 95t mittarissa. Jos Tesla saa uuden autopilottiversionsa oikeasti toimimaan kuten lupaa, varmaan sitten vaihto kolmoseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös Y ole jo se uusi juttu? Arvioiden perusteella Y:n pitäisi olla monelle parempi auto kuin 3:sen.

Tämänkin ratkaisin!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2020 9:30 ^ Eikös Y ole jo se uusi juttu? Arvioiden perusteella Y:n pitäisi olla monelle parempi auto kuin 3:sen.

Tämänkin ratkaisin!
Ihmiset eivät kaipaa neuvoja vaan empatiaa!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Otan osaa, että olet niin köyhä, ettei edes karvalakki-Teslaan ole varaa. Harmin paikka.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2020 9:40 ^ Otan osaa, että olet niin köyhä, ettei edes karvalakki-Teslaan ole varaa. Harmin paikka.
Tuntuu heti paremmalta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 11:20
James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2020 9:55
sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2020 9:40 ^ Otan osaa, että olet niin köyhä, ettei edes karvalakki-Teslaan ole varaa. Harmin paikka.
Tuntuu heti paremmalta!
Olen niin köyhä, että uusi autoni hyödyntää dinosauruksia paheksuttavimmalla mahdollisella tavalla.

Eikös ND muutu kohta maailman kovapinkkaisemmaksi tyypiksi, kun Teslan takuut raukeavat. Takuuttomalla teslalla eivät persaukiset ajele.

Melkein kuin pitäisi kasariferraria käyttöautona.
Otin Allianzin kahden vuoden jatkotakuun. Kun se raukeaa, ei autoon päin uskalla edes hengittää! Akku ja voimalinja onneksi valmistajalta 8 v. Mutta joo, kun tuo kahden vuoden jatkotakuu raukeaa, on jänskää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

8 vuoden takuun yli menneitä on niin vähän vasta, että vaikea sanoa, mitä se tarkoittaa, kun niitä alkaa tulla enemmän. Suomessa ei ole vielä yhtään. Uskoisin, että Teslan täytyy merkin maineen takia korjata niitä omakustannushintaan, koska haittaa uusien autojen myyntiä, jos tulee esiin, että takuun jälkeen on aivan mielettömän kallista.

Mutta toki on ongelma, että autoja on kuitenkin sen verran vähän ja erikoistekniikkaa, että kolmannen osapuolen pajoja ei toistaiseksi ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 12:35 Eivät ne mitään halvennusta tee vanhoille. Teslalla on sama malli kuin applella laitteitten suhteen. Korjaus tehdään niin suhteettoman kalliiksi ja koetetaan keskittää, että on järkevämpi ostaa uusi. Sama on teslan kolarikorjauksissa. Pikku lommo 35000 usd ja lunastus. Koska tesla itse on ainut jonka tesla hyväksyy kolarikorjauksiin olemme jumissa.
Voi olla. Aika näytää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 12:35 Eivät ne mitään halvennusta tee vanhoille. Teslalla on sama malli kuin applella laitteitten suhteen. Korjaus tehdään niin suhteettoman kalliiksi ja koetetaan keskittää, että on järkevämpi ostaa uusi. Sama on teslan kolarikorjauksissa. Pikku lommo 35000 usd ja lunastus. Koska tesla itse on ainut jonka tesla hyväksyy kolarikorjauksiin olemme jumissa.
Asiahan ei sinällään mulle kuulu, kun en ole Teslasta kiinnostunut, mutta ei kai ne pysty tota EUssa tekemään? Eihän takuutakaan saa sitoa merkkiliikkeessä huollattamiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 14:26
Vagabondo kirjoitti: 10.06.2020 13:01
exPertti kirjoitti: 10.06.2020 12:35 Eivät ne mitään halvennusta tee vanhoille. Teslalla on sama malli kuin applella laitteitten suhteen. Korjaus tehdään niin suhteettoman kalliiksi ja koetetaan keskittää, että on järkevämpi ostaa uusi. Sama on teslan kolarikorjauksissa. Pikku lommo 35000 usd ja lunastus. Koska tesla itse on ainut jonka tesla hyväksyy kolarikorjauksiin olemme jumissa.
Asiahan ei sinällään mulle kuulu, kun en ole Teslasta kiinnostunut, mutta ei kai ne pysty tota EUssa tekemään? Eihän takuutakaan saa sitoa merkkiliikkeessä huollattamiseen.
Kolarikorjauksissa pitää tehdä valmistajan laatua vastaavaa ja harva firma lähtee alumiinia hitsaamaan haaveillen teslan toiveitten täyttymisestä. Kolmonen toki on ruosterautaa, joten ehkä siihen joku tarttuu.

En osaa laillista puolta sanoa, mutta jenkeissä et saa osia autoihin. Lisäksi tesla poistattaa featureja autoista etäpäivityksillä. Eli esim autopilot on omistajakohtainen eikä autokohtainen feature. Periaatteessa on tuotu kuluttajaelektroniikan sopimusmalli ja katteet autopuolelle.
EU:ssa on sikäli selvä, että takuun säilymisen ehtona ei voi olla valmistajan huolto vaan muunkin vastaavaan huollon pitää kelvata. Tuosta kolarikorjauksesta; Suomessa ainakin Autoklinikka tekee nykyään Teslan kolarikorjaukset Teslan valtuttamana ja itse asiassa Suomen Tesla ei kait niitä itse tee lainkaan. Joissain Yhdysvaltojen osavaltiossa on myös "right to repair" -lakeja.

Teslakuskeilla on varmasti aina täyskasko (tai millä nimellä se eri maissa kulkee). Mutta tietenkin vakuutuksen ottajat lopulta kulut maksavat.

Eiköhän niitä kolmannen osaspuolen pajoja ala tulla, kun autot alkavat siirtyä pois takuun piiristä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.06.2020 14:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Moi Perza!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 16:03No miten ne kolmannen osapuolen korjaamot tekevät korjauksia jos eivät pääse teslan diagnostiikkaan kiinni?
Ymmärtääkseni EU:ssa ei saa rakentaa moisia (palvelu)kaupan esteitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 16:48
So Hard kirjoitti: 10.06.2020 16:43
exPertti kirjoitti: 10.06.2020 16:03No miten ne kolmannen osapuolen korjaamot tekevät korjauksia jos eivät pääse teslan diagnostiikkaan kiinni?
Ymmärtääkseni EU:ssa ei saa rakentaa moisia (palvelu)kaupan esteitä.
Jenkeissä eivät ainakaan pääse. Eivät edes right to repair osavaltioissa. Jonkun kälyisen can bus lukijan a la obd lukija voit löytää, mutta todellinen diagnostiikka-access on teslalla. Samahan on euroopassa monilla merkeillä, saat sen perus accessin ja merkin omat lukijat tietävät mika autoa oikeasti vaivaa.
En tunne asiaa sen syvemmälti mutta kyllä nyrkkipajoissa ihan samat vikakoodit saadaan luettua kuin merkkihuollossakin ja viatkin ovat aina löytyneet. Onko tämä nyt taas joku perttiteoria vai onko sinulla faktaa asiasta? Kuulostaa kielletyltä kaupan rajoitukselta estää korjaamojen access vikatietoihin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos olen ymmärtänyt oikein niin perus-OBD liittymän lisäksi on merkkikohtaisia rajapintoja. Näidenkin lukulaitteet on kaikille pakosti saatavilla, mutta joillain merkeillä niiden kuukausivuokra ihan helvetin suolainen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 10.06.2020 17:24 Jos olen ymmärtänyt oikein niin perus-OBD liittymän lisäksi on merkkikohtaisia rajapintoja. Näidenkin lukulaitteet on kaikille pakosti saatavilla, mutta joillain merkeillä niiden kuukausivuokra ihan helvetin suolainen.
Hinnan ollessa sama kaikille kaupan estettä ei ole.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 17:24
So Hard kirjoitti: 10.06.2020 16:56En tunne asiaa sen syvemmälti mutta kyllä nyrkkipajoissa ihan samat vikakoodit saadaan luettua kuin merkkihuollossakin ja viatkin ovat aina löytyneet. Onko tämä nyt taas joku perttiteoria vai onko sinulla faktaa asiasta? Kuulostaa kielletyltä kaupan rajoitukselta estää korjaamojen access vikatietoihin.
Sillä saa perustiedot pääosiin merkeistä, mutta aina kun on erikoinen vika se viedään merkkikorjaamolle ihmeteltäväksi saatteella ”lukijani ei tajua tätä”. Nykyään monimerkkilukijat voi laittaa lukemaan moduulikohtaisesti ja sillä saadaan vähän parempi tulos, mutta ei silti kaikkea.

Ei ole perttiteoria. Ja mitäpä luulet ovatko merkit mainostaneet tätä virallisissa dokumenteissa? Eli lähteet ovat tyyliä discoveryn autonkorjausohjelmat ja youtuben teslakorjaajat (richie rebuilds kanavaa suositan jokaiselle teslasta haaveilevalle).
Edelleen puhun EU säännöistä. Ei kiinnosta miten on Amerikassa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 12:47 https://cleantechnica.com/2018/05/20/he ... a-model-3/

Halvin korjauslasku mikä netistä löytyi teslalle. Ehkä juuri ja juuri ei mene lunastukseen,
Jos tässä olisi kyse tavoitteellisesta toiminnasta Teslan taholta, niin ainoaksi selitykseksi jäisi se, että Tesla ei usko autoilleen tulevaan juuri muuta korjaustarvetta kuin kolarit. Auton omistajat kiinnittävät huomiota elinkaarikustannuksiin ja älyttömät korjauslaskut eivät ole hyvä strategia.

Eiköhän tässä ole kyse vain osaamisen puutteesta. Auto on aika vittumainen vehje suunniteltavaksi ja kasattavaksi. Korjaamisen mahdollistaminen on yksi aspekti tuossa rubikin kuutiossa. Sähköauton kohdalla Tesla on voinut tehdä tietoisen valinnan keskittyä niihin juttuihin, jotka kaatuvat valmistajan niskaan. Kolarivaurio ei ole Teslan vika, joten kolarikorjaus on jätetty prioriteettilistalla alemmas.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Viikko 23 2020

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti: 10.06.2020 15:59
Vesper kirjoitti: 10.06.2020 15:06Moi Perza!
No moi.

Mitä kuuluu?
Mitäs tässä, Ritari Ässä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin