Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2020 10:01 Munatonta toimintaa kaikilta. Renkaiden puhkominen kerran vrk:ssa varmasti hoitaisi homman.
Pitäisi jakaa paikallisille piikkimattoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voiko joku avata tuota lainsäädäntöä mulle? Miten voi olla mahdollista, että saman lain nojalla poliisi voi (kuten tekstissä kerrottiin) poistaa autosta osia ja tyhjentää ilmat renkaista, mutta ei esim. takavarikoida koko koslaa tai muuten varmistaa, että se ei enää liiku? Eikö tuollainen osien irroittelu ole enemmän riski kuin hyöty?

Ajattelen, että IP-lehtijulkisuus ja facebookhysteria ovat kyllä nannaa tuolle kuskille. Mitä enemmän kohua, sitä varmemmin pakko jatkaa keinolla millä hyvänsä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja aasi »

IS:n tietojen mukaan poliisi oli saanut luvan auton sorkkimiseen ajoneuvon silloiselta omistajalta eli miehen äidiltä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 10.06.2020 11:19 Voiko joku avata tuota lainsäädäntöä mulle? Miten voi olla mahdollista, että saman lain nojalla poliisi voi (kuten tekstissä kerrottiin) poistaa autosta osia ja tyhjentää ilmat renkaista, mutta ei esim. takavarikoida koko koslaa tai muuten varmistaa, että se ei enää liiku? Eikö tuollainen osien irroittelu ole enemmän riski kuin hyöty?

Ajattelen, että IP-lehtijulkisuus ja facebookhysteria ovat kyllä nannaa tuolle kuskille. Mitä enemmän kohua, sitä varmemmin pakko jatkaa keinolla millä hyvänsä.
Tämän on pakko olla syyntakeeton mielenterveystapaus, kun ei ole jo pahnoilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.06.2020 12:45
exsu kirjoitti: 10.06.2020 11:19 Voiko joku avata tuota lainsäädäntöä mulle? Miten voi olla mahdollista, että saman lain nojalla poliisi voi (kuten tekstissä kerrottiin) poistaa autosta osia ja tyhjentää ilmat renkaista, mutta ei esim. takavarikoida koko koslaa tai muuten varmistaa, että se ei enää liiku? Eikö tuollainen osien irroittelu ole enemmän riski kuin hyöty?

Ajattelen, että IP-lehtijulkisuus ja facebookhysteria ovat kyllä nannaa tuolle kuskille. Mitä enemmän kohua, sitä varmemmin pakko jatkaa keinolla millä hyvänsä.
Tämän on pakko olla syyntakeeton mielenterveystapaus, kun ei ole jo pahnoilla.
Ei kait kaahaamisesta ja törkeästäkään liikenteen vaarantamisesta voi kiinni ottaa? Ja lisäksi tietysti poliisilla pitäisi varmaan olla muutakin todistusaineistoa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2020 12:57Ei kait kaahaamisesta ja törkeästäkään liikenteen vaarantamisesta voi kiinni ottaa? Ja lisäksi tietysti poliisilla pitäisi varmaan olla muutakin todistusaineistoa?
Kyllä rikosten teon ehkäisemiseksi voi. Ylle voinee kertoa millä edellytyksillä.

Jos joku ajelee esim. jalkakäytävillä ja siitä on todistajan kertomukset niin kyllä se riittää näytöksi tuomioon.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.06.2020 14:53
sivustahuutaja kirjoitti: 05.06.2020 14:39
urpiainen kirjoitti: 05.06.2020 14:34 Erityisen kiinnostava olisi tämä skenaario, jolla muutamat politiikan spekulantit ovat jo leipäänsä tienanneet, eli että Halla-ahon johtama puolue-eliitti olisi uusi siniset, ja elinvoimaiset persut olisivat lähinnä hyllytetty etnonationalistinen nuoriso-osasto ja räikeimmät erikoisjepet tämän Turtiaisen tapaan. En oikein jaksa tähän ainakaan vielä uskoa, mutta voi olla, että ajatuksessa on jokin kiinnostavakin oivalluksen murunen. Persujen käyttäjät näyttävät tarvitsevan aina vain vahvemman annoksen, muuten käytöstä ei saa samaa buustia kuin ennen, ja kannatus hiipuu.
Persujen laaja kannatus voi perustua vain taitavaan flirttailuun. On todella ammattitaidotonta esittää, että joku puolue voisi nyky-Suomessa päästä 20% kannatukseen heil hitlerilla.
Vaikka urpiasen skenaario on ajatusleikkinä hauska, en mäkään usko, että kainalotuulettajien osuus äänestäjistä on 20 %. Eli ei pidä tislata liian väkeväksi.
Nyt just kyllä näyttää, että Halla-aho kavereineen on päättänyt tehdä selväksi, että sakeinta jööttiä tulee yhä puoluetoimistolta. Ei tässä kisassa Turtiaisen, Hirvisaaren ja nuorisolaisten eväät riitä, kun Suomen Perusta panee tuulemaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotenkin muistelen, että merenpohjan hiekka ei ollut kovin kivaa rakennusainetta. Virrat kuluttaneet jyväset niin pyöreiksi ettei betonista tullut kovinkaan kestävää.

Voin toki olla väärässäkin, raksapallero korjatkoon.

CNN: Satelliittikuvat paljastivat, että sadat laivat ovat salakuljettaneet hiekkaa merenpohjasta Pohjois-Koreasta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 11.06.2020 12:42 Jotenkin muistelen, että merenpohjan hiekka ei ollut kovin kivaa rakennusainetta. Virrat kuluttaneet jyväset niin pyöreiksi ettei betonista tullut kovinkaan kestävää.

Voin toki olla väärässäkin, raksapallero korjatkoon.

CNN: Satelliittikuvat paljastivat, että sadat laivat ovat salakuljettaneet hiekkaa merenpohjasta Pohjois-Koreasta
Itse olin lukevinani, että aavikkohiekka on se mitä voi mihinkään käyttää, se on liian hienoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juu, se oli ehdoton no-no.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006539115.html

En tiedä, mitä mieltä olen tästä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vappusatanen on virallisesti peruttu. Mutta ei se turha ollut, sillä voitettiin vaalit.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006542044.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikä olisikaan ollut itkun määrä mielensäpahoittajien keskuudessa jos kuvan olisi jakanut vaikka Turtiainen ja viimeisessä neliössä olisi ollut niinkutsuttu ulkomisterimme puolisoineen.

Helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu pilkkasi perussuomalaisia Twitterissä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 16:40 Vappusatanen on virallisesti peruttu. Mutta ei se turha ollut, sillä voitettiin vaalit.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006542044.html
Äänestysikäraja voitaisiin lukita välille 25-65 vuotta, niin ääni olisi lähinnä järjestelmän rahoittajilla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.06.2020 16:55 Mikä olisikaan ollut itkun määrä mielensäpahoittajien keskuudessa jos kuvan olisi jakanut vaikka Turtiainen ja viimeisessä neliössä olisi ollut niinkutsuttu ulkomisterimme puolisoineen.

Helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu pilkkasi perussuomalaisia Twitterissä
Hususta on kyllä demareille melkoisesti harmia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kaikki on jo unohdettu seuraaviin vaaleihin mennessä ja eikun uutta vappusatasta tiskiin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Poliisi aloittaa esitutkinnan Ano Turtiaisen George Floyd -tviitistä – professori: ”Tässä haetaan ennakkotapausta”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3 ... 2fceb25ecf

Jos poliisi ei aloita esitutkintaa Husun twiitistä, politiikka voidaan lakkauttaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 17:32Hususta on kyllä demareille melkoisesti harmia.
No Husulta nyt ei pysty mitään muuta odottamaankaan, mutta kun Eva Biaudet entisenä vähemmistövaltuutettuna allekirjoittaa (eli tykkää) viestistä niin siinä ollaan jo melko syvällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.06.2020 17:51
James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 17:32Hususta on kyllä demareille melkoisesti harmia.
No Husulta nyt ei pysty mitään muuta odottamaankaan, mutta kun Eva Biaudet entisenä vähemmistövaltuutettuna allekirjoittaa (eli tykkää) viestistä niin siinä ollaan jo melko syvällä.
Joo, se oli kyllä outoa. VArmaan ei Perä Suoli -juttua huomannut, mutta ei siltikään hänelle kunniaksi.

edit: kyseessä oli "virhetykkäys".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000654 ... m=promobox

Maailmassa on monenlaisia outoja ihmisiä.

Paheksuntaa jne. mutta paheksunta tässä nyt ei ole mun pointtini, vaan homman outous.

edit: huomaan käytääneeni kahdessa edellisessä postauksessani adjektiivia "outoa". Merkittäköön kitinään, että tämä jälkimmäinen oli oudompaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21380
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.06.2020 16:40 Vappusatanen on virallisesti peruttu. Mutta ei se turha ollut, sillä voitettiin vaalit.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006542044.html
Mutta se oli vakava juttu, että kokoomus ei sitoutunut hoitajamitoitukseen. Tosi Tärkeä Poliittinen Kysymys.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homofobiahan on plussaa monikulttuurisuuspiireissä, antaa uskottavuutta kun pomon uskonkäsitykset kohtaa asiakkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.06.2020 8:29 https://www.moniheli.fi/uutiset-news/uu ... executive/

Näköjään homofobia ei haittaa.
Luulis kyllä että sarjavalehtelu haittais.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006542716.html
Lisäksi yritys on laskuttanut työstä, josta Kulmuni ei ole ollut selvityksensä mukaan tietoinen. Joensuun mukaan kyse on puhelinkeskusteluista.

”Raportin mukaan puhelinkeskustelut on käynyt Jääskeläinen, ministeri ei itse ole ollut sanomansa mukaan näistä tietoinen. Tuntuu oudolta, että jos jotain ihmistä valmennetaan, voiko hän näissä käyttää sijaishenkilöä”, Joensuu sanoo.
Nyt selvisi koulutuksen kalleuden syy. Onhan tuo melkoinen innovaatio, että voidaan kouluttaa toisen henkilön kautta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin