Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jännä tää TEMin oma selvitys: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006542734.html Ilmeisesti siis TEM tuli siihen tulokseen, että TEMin toiminnassa ei ole moitittavaa, vaan jatkotoimenpiteet tulee kohdistaa Tekiriin ja Kulmunin valtiosihteeriin. Myös Kulmuni on jutun mukaan pessyt kätensä: hän ei ole antanut valtiosihteerilleen mandaattia toimia kuten on toiminut, vaan valtiosihteeri on touhunnut omiaan. En toki tunne kepun sisäpiirejä, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että tämä valtiosihteeri Kari Jääskeläinen ei ole ihan tavallinen valtiosihteeri kepussa, vaan varsin pitkän linjan kepuli, joka otetaan esiin lähinnä, kun kepu haluaa pelata kovaa. Jos hänet nyt heitetään tässä bussin alle, kyseessä lienee sovittu uhrautuminen. Lieneekö joku kepupalkinto odottamassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jännä myös, että Hesarin jutun mukaan TEMin selvitys ei suosittele mitään jatkotoimia, mutta IS:n jutun mukaan suosittelee. Mun pitäisi varmaan hankkia parempaa luettavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25570
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.06.2020 12:31 Jännä myös, että Hesarin jutun mukaan TEMin selvitys ei suosittele mitään jatkotoimia
:?:
”Ministeriön tulee selvittää, mihin toimenpiteisiin Jääskeläisen ja Tekirin suhteen tilauksiin ja laskutukseen liittyvien epäselvyyksienjohdosta tulee ryhtyä”, selvityksessä todetaan.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006542716.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ok. Hyvä. Olisikin ollut aika kummallista! Mutta mulla oli auki päivittämätön versio jutusta, ja minusta siinä oli vain tämä virke "Selvityksessä ei oteta kantaa siihen, millaisia jatkotoimia ministeriön pitäisi tehdä.", ja vasta päivitettyyn juttuun otettiin eksplisiittisesti mukaan tuo jatkotoimien suunta, joiden luonteeseen ei siis oteta kantaa. Tai sitten mä vain luin huolimattomasti, kun jostain syystä luin ensisijaisesti sitä linkkaamaani IS:n juttua, ja siltä pohjalta HS:n juttu tuntui tosi kummalta tämän aspektin suhteen. Päivitetty versio ei kuitenkaan ole samalla lailla ambivalentti (voi kyseessä siis kyllä olla omakin huolimattomuuteni).

Edit. Nyt luin päivitetyn jutun kunnolla. Onkohan tuon selvityksen suhteen juttu päivitetty lähes päinvastaiseksi kuin alunperin annettu kuva, vai olenko mä todella pahasti loman tarpeessa? Jotenkin kyllä valitettavasti epäilen jälkimmäistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25570
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.06.2020 12:38 Ok. Hyvä. Olisikin ollut aika kummallista! Mutta mulla oli auki päivittämätön versio jutusta, ja minusta siinä oli vain tämä virke "Selvityksessä ei oteta kantaa siihen, millaisia jatkotoimia ministeriön pitäisi tehdä.", ja vasta päivitettyyn juttuun otettiin eksplisiittisesti mukaan tuo jatkotoimien suunta, joiden luonteeseen ei siis oteta kantaa. Tai sitten mä vain luin huolimattomasti, kun jostain syystä luin ensisijaisesti sitä linkkaamaani IS:n juttua, ja siltä pohjalta HS:n juttu tuntui tosi kummalta tämän aspektin suhteen. Päivitetty versio ei kuitenkaan ole samalla lailla ambivalentti (voi kyseessä siis kyllä olla omakin huolimattomuuteni).

Edit. Nyt luin päivitetyn jutun kunnolla. Onkohan tuon selvityksen suhteen juttu päivitetty lähes päinvastaiseksi kuin alunperin annettu kuva, vai olenko mä todella pahasti loman tarpeessa? Jotenkin kyllä valitettavasti epäilen jälkimmäistä.
Saattaa olla, että päivityksen yhteydessä muuttunut oleellisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvin käytetty rahat aakooneljäseiskoihin.

Kiinan ja Intian sotilaat tappoivat toisiaan kivillä ja pampuilla
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 16.06.2020 15:04 Hyvin käytetty rahat aakooneljäseiskoihin.

Kiinan ja Intian sotilaat tappoivat toisiaan kivillä ja pampuilla
De-eskalaatio. Laukaustenvaihto kielletty!
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25570
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Soinin kannattaisi nyt keskittyä maallikkosaarnaajan hommiin.

En oikein ymmärrä Soinin ajatusta siinä mielessä, että SMP:hän syntyi Maalaisliitosta lohkeamalla. Miksi ne yhdistyisivät?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Soini alkanut vain kaipailemaan omaa hillotolppaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luulen, että Bluntly on oikeassa: Soini näyttää kipuilevan sen kanssa, että ei enää saa huomiota, josta on tottunut nauttimaan.

Mutta vaikka en tähänkään Soinin visioon usko ollenkaan, niin en ole ihan varma, ostanko Daven perusteluja. Vaikka SMP lohkesi maalaisliitosta, on suomalainen yhteiskunta kokenut sellaisen rakennemuutoksen noiden aikojen jälkeen, että yhdistyminen voisi olla perusteltua. Ei 2020-luvun Suomessa ehkä oikein riitä enää kannatuspohjaa usealle agraaripuolueelle. Tilanne on vähän sama kuin siinä, että vaikka Kekkosslovakiassa vasemmisto riiteli itsensä lohkeilemaan ties kuinka moneen puolueeseen, maailman muuttuessa liittoutuminen vasemmistoliitoksi oli ihan perusteltua. Eikä demarien ja vassarien liittokaan ihan perusteeton olisi, vaikka osin entisiä verivihollisia ovatkin.

Mutta vaikka siis epäilen Daven argumenttia, johtopäätöksensä kyllä hyväksyn, tosin eri perusteilla. Viimeistään persujen ja sinisten erkaannuttua toisistaan persut karisti SMP:n perinnön ja muuntui kokonaan kansainvälisen mallin mukaiseksi äärioikeistolaiseksi nationalistipuolueeksi. Ei sillä porukalla ole mitään erityistä yhteyttä keskustaan tai SMP:n perintöön, vaan ruotsidemokraatteihin, yhtenäiseen venäjään, fidesziin, AKP:hen, kansalliseen liittoumaan, lakiin ja oikeuteen ja mitä näitä onkaan. Unohtamatta Trumpia ja USA:n kivääriraamattuoikeistoa. Eli Soini on vähintäänkin myöhässä - ja itse lähetti sen junan liikkeelle, joka siis meni jo, myymällä sielunsa saatanalle salakuljettamalla rasistioikeiston lähiöiden ja netin synkimmistä kellareista salonkeihin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 17.06.2020 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

So Hard kirjoitti: 16.06.2020 15:13
Bluntly kirjoitti: 16.06.2020 15:04 Hyvin käytetty rahat aakooneljäseiskoihin.

Kiinan ja Intian sotilaat tappoivat toisiaan kivillä ja pampuilla
De-eskalaatio. Laukaustenvaihto kielletty!
Tämä oikeasti todella erikoista touhua.

"India and China have a history of face-offs and overlapping territorial claims along the more than 3,440km (2,100 mile), poorly drawn Line of Actual Control (LAC) separating the two sides.

Border patrols have often bumped into each other, resulting in occasional scuffles. But no bullets have been fired in four decades.

And at the root of this is a 1996 bilateral agreement that says "neither side shall open fire... conduct blast operations or hunt with guns or explosives within two kilometres of the Line of Actual Control".

Both countries send out patrols that often engage in physical stand-offs. Last month dozens of Indian and Chinese soldiers exchanged physical blows in a clash on the shared border in the state of Sikkim. Seven Chinese and four Indian troops were injured.

When things get worse, the two sides end up fighting with makeshift weapons.

"It's grim stuff. Blunt force trauma. Bludgeoning," Vipin Narang, a security studies professor at Massachusetts Institute of Technology, told me.

"The trade-offs is fewer potential fatalities, but the method of death is medieval."

Eskalaatio miekkohin ja varsijousiin edessä?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25570
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Persujen kannattajista suurin osa asuu kaupungeissa. Eli liittyminen maalaisliittoon ei toimi senkään takia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kepuleiden vasensiirtymä ja johtajuuskriisi on voinut vieraannuttaa osan kannattajista, nämä voisivat olla mahdollisia soinilaisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21326
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ persut eivät merkittävästi eroa kepusta oikeisto-vasemmisto-akselilla, jos pitäydytään taloudessa. Persut ovat pienituloisia, joten vaikea heidän olisi kovin oikealle mennä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 17.06.2020 10:51 Kepuleiden vasensiirtymä ja johtajuuskriisi on voinut vieraannuttaa osan kannattajista, nämä voisivat olla mahdollisia soinilaisia.
Jäi lukematta ensimmäinen sana ja ajattelin, että kirjoitit Perussuomalaisista.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

How It Came to This


Hapokasta. Jokohan Trump voittaa taas.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Surku tuota Intiaa. Ennen niin mahtava kulttuuri saatu ottamaan tuhansia vuosia takapakkia. Jo ennen koronaakin.

Talous­romahdus ja massa­työttömyys uhkaavat korona­viruksen runtelemaa Intiaa

Hyvä tuolla kommenteissa:
Ja hygienia on tasolla jota jopa afrikkalaiset pitävät heikkona.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

Intialaisia on joka päivä yhä enemmän liikaa, edelliseen sanoisin,
intilaisessa kulttuurissa on vähän säästettävää, siellä ihmisen elämä riippuu kastista ja kastista ei ole mahdollista nousta..

Nyt tuli kiire kauppaan!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisiko taas tulossa tuhkaa taivaalle. No en ole lentämässä mihinkään.

Islannissa useita maan­järistyksiä – Grimsvötn-tuli­vuori saattaa olla purkautumassa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21326
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Niba kirjoitti: 23.06.2020 14:31..

Nyt tuli kiire kauppaan!
Ketäköhän se sitten lämmittää, jos tuo mustaihoinen hahmo vaihdetaan valkoiseen keski-ikäiseen mieheen? Miettikääs mikä poru tuosta syntyy kun ei enää ole yhtään vähemmistön edustajaa tuotepakkauksissa.

Taidan keittää uutisen kunniaksi kunnon rasistikahvit:
https://www.crema.fi/fi/products/lucaffe/mamma-lucia

Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25570
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.06.2020 17:35
Niba kirjoitti: 23.06.2020 14:31..

Nyt tuli kiire kauppaan!
Ketäköhän se sitten lämmittää, jos tuo mustaihoinen hahmo vaihdetaan valkoiseen keski-ikäiseen mieheen? Miettikääs mikä poru tuosta syntyy kun ei enää ole yhtään vähemmistön edustajaa tuotepakkauksissa.

Pian tosiaan vaaditaan POC tuotepakkauksiin :roll:

Onhan se nyt törkeää, että esim. Elovena-paketissa on kuva vain valkoihoisesta naisesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25570
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 9:32
sivustahuutaja kirjoitti: 23.06.2020 17:35
Niba kirjoitti: 23.06.2020 14:31..

Nyt tuli kiire kauppaan!
Ketäköhän se sitten lämmittää, jos tuo mustaihoinen hahmo vaihdetaan valkoiseen keski-ikäiseen mieheen? Miettikääs mikä poru tuosta syntyy kun ei enää ole yhtään vähemmistön edustajaa tuotepakkauksissa.

Pian tosiaan vaaditaan POC tuotepakkauksiin :roll:

Onhan se nyt törkeää, että esim. Elovena-paketissa on kuva vain valkoihoisesta naisesta.
Jahas, olen täällä näköjään eri mieltä kuin toisessa ketjussa. Tulee mieleen tämä



Tämä sai mut miettimään, mitä mieltä oikeasti olen tästä. Lukitsen vastauksen, että ymmärrän ongelmallisuuden Yhdysvalloissa. Sen sijaan Suomessa eskimopuikon tapaus on liioittelua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23465
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin