Uusi ahkerampi urheilusäie

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vaga: meillä on menossa esikoisen kanssa vähän samanlainen rojekti. Poika sai pyörän, ensimmäisen uuden sellaisen, pari viikkoa sitten. Ihan markettihybridi vaan. Ollaan käyty pari kertaa semmoisia 15km leppoisia lenkkejä ajelemassa ja toistaiseksi on tykännyt. Uhosi jo mökillekin ajavansa (60km) mutta siinä kohtaa piti jo toppuutella hieman.

Ja kuka sanoo että kaikista pitäisikään murheihijoita tulla? Eilisen Prisman mukaankin longevityn salaisuuksista neljännes on sopiva määrä liikuntoa, ilman sen kummempia tulospaineita.
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti: 07.05.2020 7:55 Vaga: meillä on menossa esikoisen kanssa vähän samanlainen rojekti. Poika sai pyörän, ensimmäisen uuden sellaisen, pari viikkoa sitten. Ihan markettihybridi vaan. Ollaan käyty pari kertaa semmoisia 15km leppoisia lenkkejä ajelemassa ja toistaiseksi on tykännyt. Uhosi jo mökillekin ajavansa (60km) mutta siinä kohtaa piti jo toppuutella hieman.

Ja kuka sanoo että kaikista pitäisikään murheihijoita tulla? Eilisen Prisman mukaankin longevityn salaisuuksista neljännes on sopiva määrä liikuntoa, ilman sen kummempia tulospaineita.
No ei kaikista pidäkään ja kuntoliikunta on tosiaan se terveellinen vaihtoehto. Ne toiveet, että poika suuntaisi samalle polulle kuin vanhempansa, karisi jo aika pieninä. Kunhan nyt tosiaan saisi opetettua kuntoliikkujan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja aasi »

KKK kirjoitti: 07.05.2020 7:55 Uhosi jo mökillekin ajavansa (60km) mutta siinä kohtaa piti jo toppuutella hieman.
Me kierrettiin lapsina serkkujen kanssa järvi (reilu 65km) ihan kylmiltään aika onnettomilla mökkipyörillä ja nuorin ei varmaan ollut kymmentäkään. Muistan että puolivälissä hampurilainen grilliltä maistui erityisen hyvältä. Kauanhan siinä meni.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei se matka tapa, vaan vauhti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.05.2020 10:31 Ei se matka tapa, vaan vauhti.
Meinasin kirjoittaa tuon perään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ilmottauduin, suorastaan tuppauduin, nuoremman tyttöni futisjoukkueeseen valmentamaan heti kesäkuun alussa alkavalle kaudelle. Oikein miellyttävä asia tämä rajoitusten yleinen purku tältä osin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olin tulossa sanomaan samaa, että ei 60 km kouluikäiselle ole mikään mahdoton matka, jos sitä ei tarvitse aikuisen vauhtiin ajella. Yksin en kyllä päästäisi tien päälle, tsemppaajasta on iloa tiukoissa paikoissa.

Mun 4 v oppi ajamaan tänä keväänä fillarilla, ja painoi tällä viikolla 8,5 km rallatellen. Itse ajoin eilen 55 km vähemmän rallatellen, ei oikein selkä arvostanut kevään ekaa yli kymppiä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tekis mieli sellaista ranteesta mittavaa fitness-kelloa. Mitenhän sellainen toimisi kuntonyrkkeilyssä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 16.06.2020 18:59 Tekis mieli sellaista ranteesta mittavaa fitness-kelloa. Mitenhän sellainen toimisi kuntonyrkkeilyssä?
Huonosti. Että se mittaisi sykkeen, sen pitää olla aika tiukalla. Tiukalla oleva kello ei kuulosta hyvältä nyrkkeillessä. Sykevyö parempi kyseiseen lajiin.

Siksi on keksitty näitä.

https://www.independent.co.uk/extras/in ... 40086.html
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kysyn yhdeltä kovan tason naisnyrkkeiljältä miten se tän hoitaa. Sain tietoa, että niihin rannevehkeisiin saa myös sykevyön liitettyä. Se olis varmaan mun ratkaisu. Se vyö on ällö enkä haluais juosta tai pyöräillä sen kanssa, mutta ratkaisisi tämän nyrkkeilyongelman.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 16.06.2020 18:59 Tekis mieli sellaista ranteesta mittavaa fitness-kelloa. Mitenhän sellainen toimisi kuntonyrkkeilyssä?
Asiasta en tiedä muuta kuin että Apple Watcheja on myyty miljoonia ja varmasti erittäin moni on kokeillut kuntonyrkkeilyä sen kanssa. Eli kuukkeli varmasti kertoo nopeasti, kuinka hyvin Apple Watch toimii kuntonyrkkeilyssä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä hain vain suomeksi, jäi tulokset laihaksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ranteesta sykkeen ottavia älykelloja on ollut reilu viisi vuotta markkinoilla. Tekniikka kohtentuu, ne ovat jo varsin toimivia tässä asiassa. Mulla on ollut kolme vuotta Polar. Mutta mutta, tosiaan ainakaan mun kello ei toimi kunnolla edes juoksussa, vaikka pyöräilyssä pääosin sykkeen osalta vörkkii. Tuo kuntonyrkkeily voi olla haastavin laji.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mun ensimmäisen polven Garmin Fenix 3 ei juuri urheillessa sykkeitä jaksa ranteesta mittailla, hikoilu tai korkeampi syke meinaa jo aiheuttaa ongelmia. Oon suosiolla käyttänyt sykevyötä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Piti vielä mainita, että Polarini ei ota ranteesta oikeaa sykettä, jos aloitussyke on noin yli sata. En tiedä mistä johtuu, mutta kesken suorituksen sitä ei kannata päälle laittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mikä Polar Ylle sulla on? Mulla on tuo Ignite ollut ykkösvaihtoehto hinnan ja ulkonäön vuoksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 18.06.2020 8:38 Mikä Polar Ylle sulla on? Mulla on tuo Ignite ollut ykkösvaihtoehto hinnan ja ulkonäön vuoksi.
600
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miten uhrheilette kuumalla? Jääkö reeni pois tai muuttuuko se lyhyemmäksi tai kevyemmäksi? Mä en juuri muuta kesällä tee kuin lyhyttä lihaskuntoreeniä, futisvalmennusta ja pyöräilyä. Pyöräilen atm takapihan terassilla varjossa, tuulettimen rikoin eilen. Kuumaa on, vaikka kuuma huippu vasta iltapäivällä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.06.2020 10:24 Miten uhrheilette kuumalla?
Samalla tavalla kuin viileässä. Yleensä. Suomessa ei juurikaan ole niin kuumaa, että se häiritsisi mun kesäaktiviteetteja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä tykkään lämpimällä treenaamisesta. Kroppa on valmiiksi jotenkin valmiin tuntuinen, pärjää vähemmällä lämmittelyllä ym. Veteen laitan näillä helteillä dexalia tai vastaavaa niin imeytyy paremmin. Ke just +30 asteessa polkaisin lukonmäen ylös ennen 90 min nyrkkeilytreenejä. Tuli voittajaolo.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 26.06.2020 11:10 Ke just +30 asteessa polkaisin lukonmäen ylös ennen 90 min nyrkkeilytreenejä. Tuli voittajaolo.
:ohyeah: Paha mäki. Poliisikoululla kursseilla käydessäni osuu reitille. Aamulla, kun haluaisi päästä kevyellä, oikein vitutti tuo rypistys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kävin päähänpistona 2,5h pyörälenkillä, tai siis hakemassa kirppariostoksen toiselta puolelta kaupunkia (eli ei pelkkää ajoa vaan asiointitauko). Järven vierellä kävi kiva puhuri niin hyvin jaksoi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Juoksin toissapäivänä kierroksen melkein täysillä leipälajissani 400 metrillä (siis nuorempana leipälaji tietenkin)

Uskalsin juosta malkein täysillä vaikka aktiiviaikanakin loppusuoralla tein aina kuolemaa.

Tein nytkin, mutta en uskaltanut puristaa loppusuoralla aivan tappiin. Ehkä siksi jäin eloon. Palauduin kyllä ilahduttavan nopeasti.

Aika oli kyllä ihan setäihmisen aika. 19 sekuntia enemmän kuin olen juossut. Toki masentavaa, mutta ihminen vanhenee ja harjoittelemattomuus kostautuu. Mutta juoksin silti tietenkin mukavasti!! :D

ELÄVÄ HEINÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Edelliseen!

On se vaan niin, että 400 metriä on jo hiukan vanhemmalle, vaikkakin mukavalle, herrasmiehelle TAKTIIKKAjuoksu nuoruuden urku auki-juoksun asemesta!

Eilen uusi 400 m kokeilu! Alku paljonkin löysemmin ja loppusuoralla fysiologinen totuus: Oli vielä voimia. Varsin kevyesti pari sekuntia edellisestä ajasta!

No mitä tuosta tiedän! Saan vielä puristettua enemmän kun aloitan hieman lujempaa kuin eilen ja sitten kenties loppusuoralla samat voimat(?)

Mukavaa kokeilua!

ARSKIS HEINÄ
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi ahkerampi urheilusäie

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minä en juokse. Kävelen sen sijaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin