Perttiketju

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 21:50 Voidaan perustaa kitinään espoolainen pyöräilyseura haastamaan nuo ärsyttävän kunnolliset tamperelaiset!
Espoolainen pyöräilyseura kuulostaa vähän samalta kuin teekkareiden raittiusseura. Jälkimmäiseen mä en ole koskaan ollut tarpeeksi juoppo, mutta tän mä handlaan.

Edellytetäänkö jäseniltä auton lisäksi vielä polkupyöränkin omistamista? Lasketaanko pyöräilyksi, jos se kulkee auton katolla telineessä vai riittääkö pelkkä teline. Niitä näkee täällä paljon. Ollaan me niin ahkeria polkemaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 21:50
Vagabondo kirjoitti: 26.06.2020 21:07
urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 19:20 Mitä mun liikkumiseeni tulee, pitäisihän sun kitinästä tietää, että liikun perinteisellä fillarilla. Paitsi jos sataa. Tai tuulee. Tai väsyttää. Tai on kiire. Tai jotain.
Tällä määritelmällä mäkin liikun perinteisellä fillarilla :think:
Voidaan perustaa kitinään espoolainen pyöräilyseura haastamaan nuo ärsyttävän kunnolliset tamperelaiset!
Mä olen sellainen hieman rajoittunut ylinokkainen camelbootsmies, joka ei pyöräilyseuraan istu. Eikä oikein mihinkään saunaseuraan tai kotiseutuyhdistykseenkään. Ihmettelen sitä tenhoa, mitä koetaan 30 hengen porukkalenkeillä ja muistetaan aina somessa kehua pysähdyspaikan kievarin viikon vanhaa nisupullaa ja väljähtynyttä kahvilitkua. Oli hauskaa paikata porukalla kuusitoista sisäkumia, eikä yhtään sylettänyt kotitupaan päästessä vaimon itkuvirsi aikataulun kohtuuttomasta venymisestä.

Että ihan rahassa perustakaa se erikoistalousalueen pyöräilyseura, en ole tulossa enkä kateellinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.06.2020 23:22
urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 21:50
Vagabondo kirjoitti: 26.06.2020 21:07

Tällä määritelmällä mäkin liikun perinteisellä fillarilla :think:
Voidaan perustaa kitinään espoolainen pyöräilyseura haastamaan nuo ärsyttävän kunnolliset tamperelaiset!
Mä olen sellainen hieman rajoittunut ylinokkainen camelbootsmies, joka ei pyöräilyseuraan istu. Eikä oikein mihinkään saunaseuraan tai kotiseutuyhdistykseenkään. Ihmettelen sitä tenhoa, mitä koetaan 30 hengen porukkalenkeillä ja muistetaan aina somessa kehua pysähdyspaikan kievarin viikon vanhaa nisupullaa ja väljähtynyttä kahvilitkua. Oli hauskaa paikata porukalla kuusitoista sisäkumia, eikä yhtään sylettänyt kotitupaan päästessä vaimon itkuvirsi aikataulun kohtuuttomasta venymisestä.

Että ihan rahassa perustakaa se erikoistalousalueen pyöräilyseura, en ole tulossa enkä kateellinen.
:shock:

Nyt se pullo pois Ylle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Jotenkin sorruin paikallisbussin käyttäjäksi sen jälkeen kun aloitin nykyisessä työssäni 2013; muutan kuukauden pyöräilin töihin. Sitä ennen vedin vaikka 18 km lenkin pyörällä 20 asteen pakkasessa vain käydäkekseni kirpparilla. Ei olisi tullut mieleenkään käyttää bussia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 27.06.2020 10:15 Haluan inspiroida teitä pyöräilyseuraideassanne
Ei mitään MAMIL matskua, vaan juppimeininkiä:

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 26.06.2020 6:51 https://cleantechnica.com/2019/06/01/wh ... la-owners/

the median age of a Model X owner is 52 years old, and the median age of a Model S owner is 54. The median age of a Tesla Model 3 owner is 46 years old.

Kun tajuat, että Tesla onkin vaan korvike s sarjan mersulle, porschelle tai jollekin muulle ikäryhmän leikkikalulle.
Ainahan noi tuon hintaiset autot on setämiehille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitä tulee yksityisauto vs. ei juttuun, niin pitää olla kyllä äärimmäisen pystyvä tyyppi, että jaksaa
marraskuun vesi/räntäsateessa klo 7 lähteä viemään lapsia päiväkotiin ilman henkilöautoa. Eli siperia opettaa. Onhan noita toki olemassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 21:50
Vagabondo kirjoitti: 26.06.2020 21:07
urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 19:20 Mitä mun liikkumiseeni tulee, pitäisihän sun kitinästä tietää, että liikun perinteisellä fillarilla. Paitsi jos sataa. Tai tuulee. Tai väsyttää. Tai on kiire. Tai jotain.
Tällä määritelmällä mäkin liikun perinteisellä fillarilla :think:
Voidaan perustaa kitinään espoolainen pyöräilyseura haastamaan nuo ärsyttävän kunnolliset tamperelaiset!
Mäkin liityn! Voidaan perustaa myös Espoon Atleettiklubi, johon pääsyvaatimus on salikortin omistaminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:50 Mäkin liityn! Voidaan perustaa myös Espoon Atleettiklubi, johon pääsyvaatimus on salikortin omistaminen.
Voin jo kuvitella sut Espoonlahden muscle beachilla pumppaamassa neonvihreissä trikoissa. Senkin mieskarkki!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.06.2020 13:02
James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:50 Mäkin liityn! Voidaan perustaa myös Espoon Atleettiklubi, johon pääsyvaatimus on salikortin omistaminen.
Voin jo kuvitella sut Espoonlahden muscle beachilla pumppaamassa neonvihreissä trikoissa. Senkin mieskarkki!
Kyllä kortin pitäisi riittää!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kaverini (meidän ikäinen) on kanssa tehnyt tuota vuosia. Hänellä oli painon kanssa ongelmia, mutta tunninkin hyötyliikunta päivässä auttaa. Hänellä on kyllä auto, joka vaihtuu aina muutaman vuoden välein uuteen, ja pari harrastusautoa. Uusin hankinta oli tavaran kuljettamiseen sopiva sähköpyörä, ja autoilu on entisestään vähentynyt.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:38 Mitä tulee yksityisauto vs. ei juttuun, niin pitää olla kyllä äärimmäisen pystyvä tyyppi, että jaksaa
marraskuun vesi/räntäsateessa klo 7 lähteä viemään lapsia päiväkotiin ilman henkilöautoa. Eli siperia opettaa. Onhan noita toki olemassa.
Lapsien vieminen ei tuo suurta muutosta yksin pyöräilyyn. Kakarat kärriin ja menoksi. Jos kärrin pystyy dumppaamaan päiväkodin pihaan, niin homma on hyvin suoraviivaista.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

exPertti kirjoitti: 31.08.2020 20:28 ja kaikki jäsenet viedä kuuban lomalle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 31.08.2020 20:28 https://www.oregonlive.com/portland/202 ... orter.html

Minusta tämä sopii tänne.

Minusta antifan voisi virallisesti julistaa terroristiorganisaatioksi ja kaikki jäsenet viedä kuuban lomalle.
Sinä se kyllä olet niin saatanan tyhmä ettei mitään rajaa. Oikeistonatsit ajaa autoilla väkijoukkoon ja ampuu poliiseja, siviilejä ja massamurhaa jengiä. Antifa ei ole tappanut ketään. Jos yksi Trumpin provokaattoreista on vihdoin itsekin saanut kuulasta, niin se on oikeastaan korkea aika.

Yhdysvalloissa domestic terrorism = oikeistoänkyrät sarjatuliaseineen ja kirjepommeineen.

Reality check - onko Kyle Rittenhouse sinusta "very fine people?"
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 31.08.2020 22:26 .

Reality check - onko Kyle Rittenhouse sinusta "very fine people?"
Kyle Rittenhousen viimeisimpiä kehityksiä en ole seurannut. Sen verran mitä katsoin (kun molemmista ampumisista on jonkinlaista kännykkäkuvaa olemassa), niin ei ole aivan yksiselitteinen asia.

Ensimmäisessä ampumisessa väkijoukko ajoi häntä takaa ja ennen Rittenhousea joku ampuu (ei Rittenhouse) ja häntä ennen ampumista heitettiin ilmeisesti muovipussissa olevalla painavalla esineellä (muovipussi ei lentäisi noin, jos sen sisällä ei olisi painava esine), ampumisen jälkeen hän jatkoi pakoon juoksua, häntä lyödään, hän kompastui, väkijoukon jäsen hyppää hänen päälleen, mies tuli häntä kohti käsiaseen kanssa, kun hän istui maassa. Tässä tilanteessa Rittenhouse ampuu uudelleen.

Joku ampuu ennen kuin Rittenhouse ampuu ensimmäisen uhrinsa

Kuva


Muovipussilla olevalla esineellä heitto 1:53 tämän jälkeen Rittenhouse ampuu. Pian tämän jälkeen väkijoukko jahtaa häntä ja kohdassa 2:37 väkijoukon edustaja lyö häntä. 2:45 Rittenhouse kompastuu ja kaatuu maahan. Väkijoukon jäsen hyppää hänen päälleen. Mies lähestyy häntä käsiaseen (2:58) kanssa. Rittenhouse ampuu uudelleen.



Jatkoa:

Tämän NYT jutun toiseksi viimeinen video näyttä toisen ampumisen paremmin. Kohdassa 0:09 väkijoukon edustaja lyö häntä. 0:15 Rittenhouse kaatuu. 0:19 väkijoukon jäsen hyppää hänen päälleen. 0:21 toinen väkijoukon edustaja tavoittelee hänen asettaan. 0:26 kolmas mies lähestyy kaatunutta Rittenhousea käsiaseen kanssa.

https://www.nytimes.com/2020/08/27/us/k ... video.html

IMHO asia ei ole aivan yksinkertainen. Mielestäni ei ole aivan mahdotonta väittää, että molemmissa tapauksissa ennen ampumista Rittenhouse pelkäsi oman henkensä edestä.

Lähteinä ABC news ja NYT (viimeksi mainittu ei ainakaan mikään oikeistomedia).

Disclaimer: tietenkin Rittenhouse on a-hole, koska lähtee rynkyn kanssa kadulle. Mutta kuten sanoin, asia ei ole aivan yksinkertainen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En osaa tuosta keissistä sanoa mitään, ei kiinnostus millään riitä yksityiskohtiin tutustumiseen. Mut noin niinku isossa kuvassa, jota me itseemme tyytyväiset besserwisserit toki preferoimme, So Hardin arvio tilanteesta kuulostaa aika osuvalta. En oikein tiedä, mikä oikeuttaa tai edes selittää perttimäisen pihallaolon Suomessa. Täytyy jotenkin aktiivisesti kieltäytyä seuraamasta asiallista tiedonvälitystä ja keskittyä amerikkalaiseen roskamediaan, että pääsee tuolle harhaisuuden tasolle. Mut toisaalta niin Pertti taisi aiemmin kirjoittaa just tekevänsäkin. :roll:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan mielipuolista kun ylipäätään kukaan (siviili) saa pyssyn kanssa hortoilla kaduilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 01.09.2020 9:46 Ihan mielipuolista kun ylipäätään kukaan (siviili) saa pyssyn kanssa hortoilla kaduilla.
Toki se on mielipuolista. Mutta open carry state.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 01.09.2020 9:44 En osaa tuosta keissistä sanoa mitään, ei kiinnostus millään riitä yksityiskohtiin tutustumiseen. Mut noin niinku isossa kuvassa, jota me itseemme tyytyväiset besserwisserit toki preferoimme, So Hardin arvio tilanteesta kuulostaa aika osuvalta. En oikein tiedä, mikä oikeuttaa tai edes selittää perttimäisen pihallaolon Suomessa. Täytyy jotenkin aktiivisesti kieltäytyä seuraamasta asiallista tiedonvälitystä ja keskittyä amerikkalaiseen roskamediaan, että pääsee tuolle harhaisuuden tasolle. Mut toisaalta niin Pertti taisi aiemmin kirjoittaa just tekevänsäkin. :roll:
En ottanut mitään kantaa tuohon Pertin linkittämään keissiin. Ainoastaan So Hardin mainitsemaan Kyle Rittenhouseen. Ovat siis eri tapauksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

50 vuotta vanha hieno biisi on taas ajankohtainen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Isossa kuvassa USAn aselait on liian löysiä, niin omistusoikeuden kuin itsepuolustuksesi aseen käytön suhteen, ja aseita on liikaa kaikilla. Se johtaa sitten kaikenlaisiin ylilöynteihin. Poliisit, rikolliset ja ihan tavan siviilit on liian liipasinherkkiä. Ihan itse aiheutettu maan sisäinen ongelma. Ei kiinnosta, mutta valitettavasti näkyy jatkuvasti otsikoissa. Mä oon niin tympääntynyt BLM vouhotukseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 01.09.2020 9:46 Ihan mielipuolista kun ylipäätään kukaan (siviili) saa pyssyn kanssa hortoilla kaduilla.
No, tämä sankari oli alaikäinen sekä omassa että tuossa osavaltiossa aseen kanssa liikkumiseen ja ase oli laiton. Hänen oma äitinsä kuitenkin ajoi hänet paikalle riehumaan laittoman rynkyn kanssa. Kyseinen tyyppi on pidätetty 6 kertaa ennen 16 ikävuotta, joten Suomessa hän ei olisi ikinä tuliasetta saanut.

Trumofanit ovat vaarallista sekopääsakkia.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 01.09.2020 9:58 Isossa kuvassa USAn aselait on liian löysiä, niin omistusoikeuden kuin itsepuolustuksesi aseen käytön suhteen, ja aseita on liikaa kaikilla. Se johtaa sitten kaikenlaisiin ylilöynteihin. Poliisit, rikolliset ja ihan tavan siviilit on liian liipasinherkkiä. Ihan itse aiheutettu maan sisäinen ongelma. Ei kiinnosta, mutta valitettavasti näkyy jatkuvasti otsikoissa. Mä oon niin tympääntynyt BLM vouhotukseen.
Katsoitko videon, miten Jacob Blake sai 7 luotia selkäänsä? Se oli teloitusyritys, ei poliisityötä. Jos omaa viiteryhmääsi teloitettaisiin kadulla ja kodeissaan koko ajan, olisitko vaatimassa muutosta?
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 01.09.2020 11:14
Vagabondo kirjoitti: 01.09.2020 9:58 Isossa kuvassa USAn aselait on liian löysiä, niin omistusoikeuden kuin itsepuolustuksesi aseen käytön suhteen, ja aseita on liikaa kaikilla. Se johtaa sitten kaikenlaisiin ylilöynteihin. Poliisit, rikolliset ja ihan tavan siviilit on liian liipasinherkkiä. Ihan itse aiheutettu maan sisäinen ongelma. Ei kiinnosta, mutta valitettavasti näkyy jatkuvasti otsikoissa. Mä oon niin tympääntynyt BLM vouhotukseen.
Katsoitko videon, miten Jacob Blake sai 7 luotia selkäänsä? Se oli teloitusyritys, ei poliisityötä. Jos omaa viiteryhmääsi teloitettaisiin kadulla ja kodeissaan koko ajan, olisitko vaatimassa muutosta?
Muutosta vaaditaan ihan väärään asiaan IMHO, aivan väärillä metodeilla ja syytä on molemmissa osapuolissa. Jenkeissä poliisit pelkää, koska kiinniotettavilla on niin paljon aseita ja niitä käytetään herkästi. On ihan ymmärrettävää, että kyseisessä asenneilmapiirissä poliisille sattuu herkästi pahoja ylilyöntejä voiman käytössä. Siinä missä Suomen poliisi ampuu kerran jalkaan, jenkki tyhjentää lippaan tappaakseen. Kulttuurieroja eikä niistä päästä ennen kuin aseisiin ja niiden käyttämiseen aletaan suhtautua kielteisemmin sekä kerätään paljon aseita pois siviilien ulottuvilta.

Ei tää mikään uusi juttu sinänsä ole. Sama ongelma siellä on ollut iän kaiken eikä sen korjaamiseksi ole tehty mitään. Tuskin tehdään nytkään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 01.09.2020 11:12 No, tämä sankari oli alaikäinen sekä omassa että tuossa osavaltiossa aseen kanssa liikkumiseen ja ase oli laiton. Hänen oma äitinsä kuitenkin ajoi hänet paikalle riehumaan laittoman rynkyn kanssa. Kyseinen tyyppi on pidätetty 6 kertaa ennen 16 ikävuotta, joten Suomessa hän ei olisi ikinä tuliasetta saanut.

Trumofanit ovat vaarallista sekopääsakkia.
Olen täsmälleen samaa mieltä trumppeliineista. Paikalla oli kuitenkin X+Y muutakin pyssysankaria, kummallakin puolella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin