Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Silloin kun ollaan samalla puolella, niin tuollaiselle sanktiojärjestelmälle ei ole tarvetta. Silloin toinen on aidosti pahoillaan, jos on tökeröyttään pahoittanut toisen mielen, ja mitä luultavimminkin se on molempien mielestä täysin riittävä "seuraamus".
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuore parisuhde on opettelua pitkään. Mutta minulle on vierasta sopia jostakin säännöistä. Eihän parisuhde mikään selväpiirteinen peli ole. Mä käyttäisin termiä keskustelu. Että keskustelkaa. Siitä ne väärinymmärrykset ja turhat riidatkin usein kaikkoavat ja luottamuskin lisääntyy. Sanktiot parisuhteessa kuulostavat hieman lopun alun toiminnalta ja nimen omaan luottamuksen puutteelta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mäkään en oikein ymmärrä mitä sanktiot parisuhteessa tarkoittaa. Ei ole kokemusta moisista. Vai onko kyseessä joku seksileikki, jossa puoliso saa vitsaa tai jotain???
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:sir:

Jos siltä tuntuu, vaikka mä olin kyllä ihan vilpitön ja tosissani ensimmäisessä lauseessa. Vika toki oli puhtaasti vitsi. Viesti kokonaisuudessaan oli täysin vittuiluvapaa, vaikka sen, näin uudestaan luettuna, ehkä voi toisinkin tulkita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 30.06.2020 11:38 En tulkinnut mitään sellaisia harmaan sävyjä tässä.
Kiva. Otetaan sille, kun onhan jo kes... tiistai :beer:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 29.06.2020 11:30

Pitäisi ravistaa hartioilta se disneytyylinen kuvitelma, että kun teet oikeita juttuja ja hoidat asiasi ihmiset kohtelevat sinua oikein.
Kyllä tuo pääsääntöisesti toimii suuressa kuvassa noin. Olen aika varma, että jos on vittumainen ja kohtelee ihmisiä huonosti, saa samaa takaisin ja päin vastoin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.06.2020 12:14
exPertti kirjoitti: 26.06.2020 20:53
James Potkukelkka kirjoitti: 26.06.2020 14:00 Seuraava tarina hävettää, mutta kerron sen, koska aateluus velvoittaa ja toisaalta se ehkä puhdistaa
Hyvinhän se meni. Tuollaisia pikkujuttuja nyt vaan sattuu. Parhaassa tapauksessa vakuutus ensinnäkin korvaa nuo ja sinulla on joku applen puhelin joka pitää backupin koko ajan pilvessä (vaihtoehtoisesti android joka haluaa laitella kamaa sd-kortille).
Joo. iCloud palautti kaiken automaagisesti. Nyt pojan vanha 5SE ensiapuna. iPhoness (vaikka ei luvatusti vettä pitänytkään) on se hyvä, että laitteen vaihto on äärimmäisen helppoa. Ei tarvinnut muuta kuin tuoda kännyn viereen iPad ja sen jälkeen lähti palautus käyntiin näyttämällä iPadin kameralle kännyn ruudulla pyörivää kuvaa.

Lähestyn vakuutusyhtiötä, kun uudet lasit maksettu.
Lasien uppoaminen mereen suppaillessa oli vak. yhtiön mukaan lajityypillinen tapahtuma, eikä odottamaton, äkillinen asia :) Olisi ikävähennyksen takia muutenkin mennyt omavastuun ulkopuolelle. Kännyä en viitsinyt lähteä perimään, kun se on firman kirjanpidossa ja olisi siis ollut vakuutuspetos, joka toki olisi mennyt läpi. Ellei vak. yhtiö olisi sitten sitäkin pitänyt lajityypillisenä asiana.

Nyt on uudet lasit ja ostin sitten iPhone 11 Pro Maxin, kun ajattelin, että jotain iloa tästä pitää saada. Mietin, onko liian iso, mutta ihan jeesch ja homopussukan kanssa kulkee mukana ongelmitta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2020 13:32 Lasien uppoaminen mereen suppaillessa oli vak. yhtiön mukaan lajityypillinen tapahtuma, eikä odottamaton, äkillinen asia :) Olisi ikävähennyksen takia muutenkin mennyt omavastuun ulkopuolelle. Kännyä en viitsinyt lähteä perimään, kun se on firman kirjanpidossa ja olisi siis ollut vakuutuspetos,
Instru onnistui jossain mielenhäiriössäni myymään 50e hintaisen vakuutuksen sekä laseille että aurinkolaseille. Työnantaja olisi sitäpaitsi maksanut ne 500e lasit jos olisin jaksanut sanoa asiasta. (Olen vähän tyytymätön CATin kehyksiin, osia putosi sangoista jo muutaman kk käytön jälkeen.)

Noo 500 sinne tai tänne. "Kehityskeskusteluita" ei ole käyty neljään vuoteen. Jos pyytäisin tonnin lisää palkkaa, se varmaan menisi läpi nikottelematta. Mutta olenko sen arvoinen :pikkugee:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Kokeile (ensimmäistä kertaa elämässäsi? ) pyytää se tonni. Olet sen arvoinen!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 06.08.2020 9:02 ^ Kokeile (ensimmäistä kertaa elämässäsi? ) pyytää se tonni. Olet sen arvoinen!
Oli osin typerä tuo avautumiseni.

Joo, ei ole tarvinnut aiemmin kysyä. Aikoinaan työkaveri meni puhumaan, että minun palkkaani pitäisi korjata 500 e (olin ollut töissä vasta 3 kk.) Viimeksi palkka nousi vastaavan määrän pyytämättä, mutta siite on tosiaa se 4 vuotta. Nytkin palkka on edelleen alle alan keski- ja mediaanipalkan.

Aikoinaan Kitinässä joku sanoikin, että ohjelmoija on glorifioitu duunari. (Nimike joka lukee sopparissani.) Niinhän se onkin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Etäyhteydellä säätää toisen konetta. Äidin koneen Norton virustorjunta piti aktivoida. Aluksi sählätiin WA:n videopuhelun kautta, mutta sitten hokasin tuon. Toimi hyvin. Ainoa pikku puute, että Microsoftin suomenkielisen nettiohjeen ja itse ohjelman nimi Win 10:ssä ei ole tarkalleen sama. Eli pari min meni oikeaa ohjelmaa etsiessä. Ilmeisesti käännöksessä jossain kohtaa nimi muuttunut.

Onneksi kotoa löytyi Win kone vielä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanhoilla ihmisillä voi olla kyllä vaikeuksia koneen käytössä, vaikka olisivat aivan skarppeja. Esim. moni asia, jota ei "nuori" tule ajatelleeksi, kuten hiiren osoittiminen näkeminen, voi olla ongelma! Täytyykin ottaa uusi sessio ja vaihtaa hiiren osoitin suurimmaksi mahdolliseksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hommaa helvetin iso 1080 näyttö.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2020 10:47 Vanhoilla ihmisillä voi olla kyllä vaikeuksia koneen käytössä, vaikka olisivat aivan skarppeja. Esim. moni asia, jota ei "nuori" tule ajatelleeksi, kuten hiiren osoittiminen näkeminen, voi olla ongelma! Täytyykin ottaa uusi sessio ja vaihtaa hiiren osoitin suurimmaksi mahdolliseksi.
Aiemmin jo näin sukulaisilla, että suurennus oli vedetty tappiin, ja jokin kämäinen webmail, jota paikallinen puhelinfirma tarjosi, ei skaalautunut.

Hankin vanhemmileni käytetyt yritysläppärit hyvällä näytöllä (isäni tosin maksoikin jotain - oli oman firman kolmen vuoden on-site takuun ohi mennyt tehokone, joka maksoi uutena >4000e) Vähän itseä harmittaa laittaa jokin ei-natiivireso, kun Windows toimii sen kanssa paremmin kuin överizoomilla.

Äidilläni etenevä silmänpainetauti, kaikki mahdolliset leikkauksetkin on tehty, mutta osa näöstä on mennyt. Vaikea kuitenkin tajuta miten toinen näkee, kolme vuotta sitten joululahjaksi antamani iPad on kuitenkin ollut korvaamaton laite. Äitini ei ole missään mielessä tyhmä, mutta arkailee kaiken teknisen kanssa. i-laite on melkein tarpeeksi selkeä, mutta aina välillä tulee esim. päivityksiä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2020 10:47 Vanhoilla ihmisillä voi olla kyllä vaikeuksia koneen käytössä, vaikka olisivat aivan skarppeja. Esim. moni asia, jota ei "nuori" tule ajatelleeksi, kuten hiiren osoittiminen näkeminen, voi olla ongelma! Täytyykin ottaa uusi sessio ja vaihtaa hiiren osoitin suurimmaksi mahdolliseksi.
Minun vanhempani olivat ehtineet työelämässä käyttämään tekstikomentoihin perustuvia tietokoneita. Jotka taas minulle ovat vieraita. (jaa, oli kerran jouluna lainassa legendaarinen Kaypro II)

Käyttöä helpottamaan tarkoitettu graafinen käyttöliittymä olikin heille sitten käsittämätön verrattuna mihin olivat tottuneet. isäni halusi että kaikesta kirjoittaisin oppaat mitä milloinkin klikata ja missä järjestyksessä. Oli kuulemma niin monimutkaista. Kun selitin, että eihän näitä kukaan ulkoa muista, saman asian voi tehdä monella tavalla ja kirjoita itse itsellesi sellaisia listoja, kun kerran pätkittäin osaat käyttää. Katso, lue, ajattele. Isäni ei tykännyt. Ilmeisesti ajatuksen voimalla olisi konetta pitänyt voida ohjata.

Äidilleni osoittautui jo hiiren käyttö mahdottomaksi. Kun ei voinut konkreettisesti tarttua kädellä, ei millään avautunut yhteys hiirikäden liikkeen ja ruudulla näkyvän kursorin välillä. Sivuja ei oppinut myöskään skrollaamaan, jonkun muun eli minun piti auttaa koko ajan. Luullakseni äitini koki itsensä naiselliseksi, ja hänen sukupolvelleen tekniikka oli miesten hommaa.

Isäni hallitsi hiiren, mutta hänelle samana fyysisen konkretian puuttumisena osoittautui mahdottomaksi käsittää graafista käyttöliittymää. Että ikkunat voivat olla päällekkäin ja hiirellä niitä voi vaihtaa. Välilehtiä ei myöskään ymmärtänyt, vaikka monesti näytin saman näköisellä puhelimuistiolla, että katso nyt, tämä on piirretty sellaisen näköliseksi. Mutta kun ruudulla oli vain piirretty eikä voinut sormin tarttua, isä ei ymmärtänyt. Sähköinsinööri jumalauta. Ostin isälle lahjaksi vanhuksille tarkoitetun oppaan, kun kuulemma en osaa opettaa. No, isä ei koskaan avannut sitä eikä kohta muistanut saaneensakaan.

Molemmat olivat siinä vaiheessa vielä muuten tolkuissaan, isäkin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 15.08.2020 11:25
James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2020 10:47 Vanhoilla ihmisillä voi olla kyllä vaikeuksia koneen käytössä, vaikka olisivat aivan skarppeja.
Minun vanhempani olivat ehtineet työelämässä käyttämään tekstikomentoihin perustuvia tietokoneita. Jotka taas minulle ovat vieraita. (jaa, oli kerran jouluna lainassa legendaarinen Kaypro II)

Käyttöä helpottamaan tarkoitettu graafinen käyttöliittymä olikin heille sitten käsittämätön verrattuna mihin olivat tottuneet. isäni halusi että kaikesta kirjoittaisin oppaat mitä milloinkin klikata ja missä järjestyksessä. Oli kuulemma niin monimutkaista. Kun selitin, että eihän näitä kukaan ulkoa muista, saman asian voi tehdä monella tavalla ja kirjoita itse itsellesi sellaisia listoja, kun kerran pätkittäin osaat käyttää. Katso, lue, ajattele. Isäni ei tykännyt. Ilmeisesti ajatuksen voimalla olisi konetta pitänyt voida ohjata.
Isäni oli käyttänyt töissä jotain DEC:in Unix-konetta ja sen kaivossuunnitelusoftaa, ja sitten kotona DOS:ia. (joka oli siihen verrattuna alkeellinen.) Kaikenlainen Windowsin käyttäjää väärään suuntaan (*) ohjaava haittaisi omaksumista.

*) mielestäni; hyvä tarkoitus niin kuin nykyäänkin; en vaan ole omalla MBP:llä enää aina selvillä missä _tiedostoni_ ovat, vanhoilla Windowseilla vielä pahempi juttu, kun tuota käyttäjän sumutusta ei ollut integroitu läpikotaisin.

Mummini sai 80-vuotislahjaksi 2001 "uuden" koneen vanhan dos-masiinan ja WordPerfectin sijaan. Hän kirjoitti sillä kymmenniä sivuja muistelmia ja piirsi Paintilla kuvia (mitä nyt Paintilla voi tehdä, huomaa siitäkin että ihan aloittelija joka osaa piirtää, saa aikaan jotain.) Sitten pieni aivoinfarkti vei kaikki uudet kyvyt. Hän kuitenkin vielä kerran opetteli kaiken. Muistelmat taisivat jäädä n. sodan aikaan.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Mummini opiskeli ennen sotaa n. vuoden lääketiedettä. Liekö ollut tarkoituksenmukaista, mutta hänen piirroksensa olisvat jälkikäteen nähtynä paremminkinkin sopivia anatomian kirjaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Maksoin Apple Watchilla. Toimi hyvin. Tunsin itseni tekno-billiksi!

Oikeasti toimii hyvin. Tuplaklikkaus kelloon ja maksaminen aktivoituu ja sitten vain kello maksupäätteen viereen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Unohdin joskus vuosi sitten ottaa lompakon mukaan kauppaan. Kassalla huomasin asian ja mietin, että voikohan kännyllä maksaa. Tyrkytin luuria päätteelle ja maksu onnistui. Aivan pirun kätevä. Valitettavasti tuohon ei kai vielä voi 100% luottaa, eli pitää olla kortti mukana, jos ei kestä pettymyksiä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuuntelin Hesaria päiväkävelyllä. Eli appsin kautta voi kuunnella haluamiaan artikkeleita. Toimii riittävän hyvin. Koneääni lukee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Riisuin viikonloppuna pikkulapsen polkupyörän atomeiksi, hioin maalipinnan karheaksi/ruosteet pois, pohjamaalasin, pintamaalasin parillakin eri värillä ja kokosin sunnuntaina osat takaisin. Toki uusien heijastimia, soittokelloa jne. Olipahan eka kerta! :D

..ja tuli magee..
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Toi on hyvä. Fillarit kannaattaa aina tuunata ja maalata itse, erityisesti merkkipyörästä kaikki merkit ja tekstit pois, niin ehkä vähentää riskiä vasurinarkkarin varkaushimon uhriksi joutumiselle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kävin Paloheinässä räiskimässä golf-palloa lyöntiharjoittelupaikalta, eli rangelta, kuten me golf-ammattilaiset sitä kutsumme.

Impulssina moiseen oli, kun hyvä kaverini juuri suoritti green-cardin.

Olen motorisesti hyvin lahjaton, eli jo etukäteen arvasin, että
ei se helppoa ole. Aluksi tuntui, että ei tästä helvetti tule yhtään mitään, mutta lopulta alkoi tuntua, että ehkä tästä saattaa jotain tulla.

Eilen pohdin, mahtaako käsi tänään nousta, mutta vain hyvin lievää kivistystä tuntuu, mikä on positiivinen yllätys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ostin käytetyn viiden rautamailan setin elitistiseen hintaan 19,95.

Parin ekan harjoittelukerran jälkeen tuntui että ei tästä mitään tule. Sitten onneksi hokasin, että lapsuuden jääkiekon lätkimisen takia pidin mailaa väärässä asennossa. Asennon korjaamisen jälkeen tuntuu, että ehkä tästä jotain tulee sittenkin.

Ongelma oli seuraavaa. Golf mailassa on loft. Jääkiekkomailassa ei ole. Eli jääkiekkomailaa pidetään asennossa, jossa lavan lyöntipinta on kohtisuoraan maata vasten. Vaistomaisesti yritin kääntää golfmailan samoin, eli mailan asento oli päin vittua (golf-termi)

Tämä oli varmaankin niin idioottimainen virhe, että online lyöntioppaat eivät tajua sitä edes käsitellä.



Kuva


Kuva

Onneksi löysin tämän artikkelin

https://www.golftipsmag.com/instruction ... face-case/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun puoliso oli rangella (pyynnöstä) korjannut jonkun ulkomaalaisen täysin kaoottista lyöntiotetta. Oli kertonut golfanneensa vuosia, mutta kukaan ei ollut vaivautunut näyttämään miten mailaa kuuluisi kädessä pitää. Et ole Dave siis yksin tämän kanssa!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin