Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ilo palvella!

Mut joo, viimeisen viikon sisällä Suomessa 55 todennettua tartuntaa, sitä edeltävällä 7 päivän jaksolla oli vain 39. Näkyykö tässä rajoitusten purkaminen - vai se, että juhannuksen aikana kukaan ei tartuntoja todentanut?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000006558016.html

Tämä on varmaan ollut yllättävin asia koronassa. Toki läskileidi ei ole vielä laulanut, eli eihän sitä tiedä, mitä kurssit näyttävät esim syksyllä. Mutta kun tätä ketjua avattiin, taisi esim. mun uskoni olla, että menee muutama vuosi, ennen kuin kurssit toipuvat. JOs jaksaisi, voisi katsoa, mitä tuli kirjoitettua.

Mutta kuten edellä kirjoitin, eihän sitä taas tiedä, mikä on tilanne kurssien suhteen jonkin ajan päästä. Oma veikkaukseni on, että alaspäin tullaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Näköjään viiden vuoden kuluessa toipumista ennustin

search.php?keywords=P%C3%B6rssit+toipuu ... ubmit=Etsi

Mutta voi tietysti olla, että olin tuossa oikeassa ja tämä on vain dead cat bounce.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.06.2020 10:44 Ilo palvella!

Mut joo, viimeisen viikon sisällä Suomessa 55 todennettua tartuntaa, sitä edeltävällä 7 päivän jaksolla oli vain 39. Näkyykö tässä rajoitusten purkaminen - vai se, että juhannuksen aikana kukaan ei tartuntoja todentanut?
Ehkä pientä värinää ylöspäin?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006528097.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja kuinka paljon noista vierastyöläisiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006564612.html

Mä en ole kovin vahingoniloinen tyyppi, mutta nyt ehkä on lähellä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.07.2020 20:50 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006564612.html

Mä en ole kovin vahingoniloinen tyyppi, mutta nyt ehkä on lähellä.
Tätä mä olen odottanut. Now do Trump!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 07.07.2020 20:55
urpiainen kirjoitti: 07.07.2020 20:50 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006564612.html

Mä en ole kovin vahingoniloinen tyyppi, mutta nyt ehkä on lähellä.
Tätä mä olen odottanut. Now do Trump!
Mä olen vahingoniloinen tyyppi aina tarpeen tullen. Pakko melkein olla samaa mieltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

Ruoat tulee kaupungilta ja täällä on tiukat ohjeet käsi desifioinnista, yski tai aivasta hihaan ja vieraan saapuessa hänellä tulee olla nenäsuojus :P
Vittuilun jalo taito :P
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Juffeliini kirjoitti: 10.07.2020 15:05 Ruoat tulee kaupungilta ja täällä on tiukat ohjeet käsi desifioinnista, yski tai aivasta hihaan ja vieraan saapuessa hänellä tulee olla nenäsuojus :P
Poistua kuitenkin saa? Näin Turuussa ei koko aikana ole nähnyt kasvosuojaimia oikein kenelläkään. Taloyhtiön pj niitä käyttää. Aiemmin näki busseissa joilain aasialaistaustaisilla.
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

nokkaelain kirjoitti: 11.07.2020 0:31
Juffeliini kirjoitti: 10.07.2020 15:05 Ruoat tulee kaupungilta ja täällä on tiukat ohjeet käsi desifioinnista, yski tai aivasta hihaan ja vieraan saapuessa hänellä tulee olla nenäsuojus :P
Poistua kuitenkin saa? Näin Turuussa ei koko aikana ole nähnyt kasvosuojaimia oikein kenelläkään. Taloyhtiön pj niitä käyttää. Aiemmin näki busseissa joilain aasialaistaustaisilla.
Poistua saa kumminkin :) :o :shock:
Vittuilun jalo taito :P
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Korona saa aikaan vainoharhaisuutta. Meillähän on täällä hyvä tilanne noin yleisesti ottaen ja tässä kylässä tartuntoja on aktiivisena tietojemme mukaan 3 kpl. Silti nekin putkahtivat jostain, mitä ei siis ole saatu selville, että ehkä täällä keskuudessamme kulkee oireettomia aika paljon. Tai sitten ei. En tiedä.

No joka tapauksessa viime viikolla näimme työkaverin kanssa työpaikalla. Hänellä oli silloin viiltävä päänsärky ja minulla ei mitään oireita. Nyt hänellä on maha sekaisin ja minulla flunssa. :paavi: Kumpi tartutti kumman?

Siis tietysti voi olla että työkaverini vatsa ei tykännyt eilisen pitsan jalapenoista ja minulla on siis ihan vain räkätauti eli flunssa, mutta koska jo mainitsin tuon vainoharhaisuuden, niin epäilen myös, että meillä molemmilla on korona :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ole maskia työpaikan ulkopuolella käyttänyt vielä kertaakaan. Töissä kyllä pidän jatkuvasti potilaskontakteissa ja muutenkin työterveysasemalla huoneen ulkopuolella liikkuessani. Yksin huoneessa istuessani en pidä..

Tod. näk. sosiaalinen normi muuttuu kohta siihen, että julkisissa tiloissa käytetään. Voisin early adopterina ottaa etunojaa ja alkaa käyttämään jo vaikka tänään. Täytyy käydä tänään Sellossa. Voisin laittaa maskin päälle.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.08.2020 10:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sattumalta tilasin pari maskia juuri ennenkuin häly nousi.

Sellossa niitä nyt voisi käyttää aina mamujen takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla on kotona isolla rahalla apteekista ostettu avaamaton paketti. Nythän noita saa taas päivittäistavarakaupoistakin. Tosin taisi hamstraus alkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en kulje julkisilla mihinkään. Jos autolla ei pääse, taksilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 04.08.2020 10:54 Mä en kulje julkisilla mihinkään. Jos autolla ei pääse, taksilla.
En tarkoittanut julkisia liikennevälineitä. Tarkoitin julkisia tiloja, esim. kauppakeskuksia. Tosin ehkä kirjoitin väärin kun kirjoitin "julkisissa tiloissa". Vai onko kauppakeskus julkinen tila? Muistaakseni julkinen tila on tila, johon kenellä tahansa on vapaa pääsy ja joskus luin, että em. perusteella joissain kaupoissa oleva valokuvaamiskielto ei olisi lainvoimainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostin siis pari kangasmaskia. Kun en käy Sellossa kuin pari kertaa viikossa niin voin pestä välissä.

Ja mullehan riittää, että täyttää lain kirjaimeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 04.08.2020 11:05Ja mullehan riittää, että täyttää lain kirjaimeen.
No THL:n suositus ei ole minkään sortin laki. Toki voi olla että joku liikennöitsijä tai kauppakeskus tms. alkaa itse esittää vaateita.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mulla on paha tapa noudattaa suosituksiakin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en harrasta moraaliposeerausta, enkä ajatellut maskia käyttää vallitsevassa tilanteessa ennenkuin siitä tulee määräys. Liikun Tampereella, eikä tautia ole täällä pitkään aikaan juuri ollut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Suomessa tänään 17 uutta koronavirustartuntaa, joten voisin käyttää maskia. Olen hamstrannut niitä jo aikaisemmin, mutta ei vain ole tullut käytettyä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä tilasin kangasmaskeja junassa/ bussissa käytettäväksi. Teen töitä kotoa joten paljoa ei tule missään edes liikuttua. Nyt elo-syyskuussa muutama työreissu tiedossa niin niitä ajatellen. Kertakäyttöiset olis kai tehokkaimpia, mutta niiden kuljettelu ja säilyttely ja se jätemäärä ahdistaa. Toki jos ei vaihtoehtoja ole, niin sitten sellaiset käyttöön.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Maskin käytössä on vielä uutuuden viehätystä, joten voisin käyttää työmatkoilla junassa. Kangasmaskeja kai sitten, kun minuakin jätteen määrä ahistaa. Samalla pyörityksellä ne menisivät kuin kestositeetkin, ja voi sitten tulevaisuudessakin flunssassa käyttää, jos tarvii. Nyt pitäisi pihinä vaan löytää hyviä mutta edullisia.

Työpaikalla onkin työnantajan tarjoamia kertiksiä, jos tarvii.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen olin kauppakeskuksessa maski päällä. Muuten ei ongelmaa, mutta lasit höyrystyivät hankalasti. Töissä käytössä olevissa on jäykempi yläreuna (ilmeisesti joku ohut metallilanka siinä) ja työmaskin saa siten tiukemmin nenän ympärille, jolloin uloshengitysilma ei poistu silmälaseja vasten. Noissa apteekista ostamistani yläosa on aika löysä. Yritin hinata maskin sitten mahd. ylös, se vähän auttoi. Mutta olisi vaatinut jatkuvaa maskin säätämistä, joka taas on maskin käytössä haitallista.

Täytyy kokeille ensi kerralla jotain muuta mallia. Maskit olivat muuten Citymarketista loppu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin