Minne voisit muuttaa?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulla kun alkaa kohta noi lastenhoidolliset velvoiteet olemaan suoritettu, eikä parisuhde rasita, niin sitä on ruvennu miettimään, että pakkoko sitä on just tässä olla ja asua. Vois kai sitä asua muuallakin. Oon syntyjään espoolainen, mutta asunut eri paikoissa Lohjalla, Siuntiossa, Kirkkonummella ja Hyvinkäällä. Viimeiset vuodet olen ollut taas espoolainen. Eikä siinä mitään - ei Espoo oikeasti ole niin kauhea paikka kuin tämän palstan ylimistö antaa ymmärtää. Mutta kun työn ja vapaa-ajan puitteissa on tullut kotimaata nähtyä, niin kiinnostus telakoitua jonnekin muualle on ruvennu kiinnostamaan. Sisäsuomessa Kuopio ja Jyväskylä on sellaisia mestoja joihin lähtisin melkein heti (3 vuoden päästä) kun joku hyvää duunia tarjoaisi. Viimeiset pari kolme viikkoa olen ollut duunissa Kupittaalla Turussa ja ai että mä tykkään siitä kaupungista! Puhuuhan ne vähän silleen hassusti, mutta kun on pitkä pätkä lohjalaisuutta taustalla, niin kyllä sielläkin selviää. Melkein se Turku olis. Vai olisko ulkomaat? Onko ehdotuksia, mielipiteitä? Ootteko ite miettineet näitä?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Turku on kesällä hieno kaupunki, ei siinä ole muuta huonoa puolta kuin murre ja ihmiset.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisin tehdä paluun manseen jos siellä olisi alan töitä. Ei ole.

Jos taas olisi massia paljon niin muuttaisin jonnekkin ihan persjönsteriin, monen kilometrin päähän lähimmästä naapurista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oulu on ihana, typerästi vaan sijoitettu niin kauaksi kaikesta. PK-seutu ei kiinnosta Jyväskylässä voin pahoin. Turkuinho tuntuu lievittyneen vuosien varrella, ei tunnu enää mahdottomalta ajatukselta.

En usko olevani pikkukaupunki-ihminen. Hyvästä syystä toki asuisi missä vaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuntuisi ahdistavalta asua Suomessa muualla kuin isossa kaupungissa tai aivan sen liepeillä naapurikaupungissa. Tampere on kompakti ja tietysti rakas kotikaupunkini.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä olen alkanut harkitsemaan omakotitalon vaihtamista kerrostalo Espoossa + mökki hieman lännenpänä kombinaatioon. Ei nyt vielä ajankohtainen, mutta maaseudun hiljaisuus alkanut houkuttamaan, kun tajunnut sellaista löytyvän työssäkäyntietäisyydeltä, niin että voisi viettää siellä koko kesäkauden. Tarkoittaa jotain Kirkkonummi, Siuntio tai Inkoo suuntimaa riittävän syvällä korvessa, eli ei asutuskeskuksista. On mahdollista, että ajatus vaihtuu omakotitaloon ennen kuin lapsi muuttaa kotoa ulos ja asunnon vaihto tulee ajankohtaiseksi.

Toi olisi tavallaan paluu juurille, kun olen korvessa kasvanut. Kotiseudulle paluu ei kuitenkaan houkuta, vaikka tarjolla olisi omakotitalo järven rannalla sitten kun vanhemmat ei jaksa enää siellä asua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen silleen vanhentunut ja lientynyt, että nykyisin voisin kuvitella asuvani Suomessa vaikka missä pikkukaupungissa, jos vain työasiat antaisivat myöten.

Sellainen fiksaatio minulla kyllä on yhä, että tosi hankalalta tuntuisi muuttaa sisämaahan, vaikka moni sisämaan kaupunki sinänsä ihastuttava onkin. Sen sijaan rannikon vanhat puutalokaupungit Loviisasta Kokkolaan olisivat suorastaan mahtavia asuinpaikkoja. Plussaa noissa myös kaksikielisyydestä; jotenkin ajattelen, ehkä perusteettomasti, sen suojaavan ilmapiirin persuuntumiselta. Meren rannalla voisin myös kuvitella asuvani maaseutumaisissa olosuhteissa, sisämaassa en.

Mä olen ajatellut turkuvihan olevan joku läppä (vaikka murre toki hirmuinen onkin): oikeastihan Turku olisi lähes ihanteellinen asuinpaikka Suomessa. Historiaa, merta, yliopistoja, maltillinen hintataso ja kompakti koko. Aika moni tuttuni, joka elää epämääräisillä apurahoilla, on muuttanut näiden vetovoimatekijöiden perässä pks:lta just Turkuun. Siellä kun on myös vireä kulttuurielämä. Jos Turun tauti ei olisi aikanaan pilannut kupunkimiljöötä niin pahasti, olisi Turku todella houkutteleva.

Minun osaltani tämä on kyllä aika turhanaikaista pallottelua. Oikeasti olen työhöni ja sitä kautta pks:uun sidottu maaorja. Voi olla, että jossain vaiheessa palaan Helsinkiin, mutta todennäköisesti pysyn toistaiseksi Espoossa. Kristiinankaupunki saa odotta eläkepäiviä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Työt ovat Helsingissä, joten ei ole ajankohtaista. Vanhemmiten olen tosin alkanut ajatella, että pakkoko sitä on aina olla töissä pääkallopaikoilla? Helpommallakin pääsisi. Mikäli työt järjestyisivät niin voisin muuttaa Tampereelle tai Kirkkonummelle.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Heinäarska on joustava ihminen, mutta ajattelen, että olisi ääliömäistä muuttaa Stadista mihinkään. Stadi on kotoisa paikka, jossa kaikki tarpeellinen. Puhdas kaunis turvallinen sivistynyt ihana.

Uskon vakaasti, ettei maailmassa ole parempaa paikkaa asua.

Eli monia asioita voisin tehdä toisin ja uusia asioita, mutta en milloinkaan lähde Stadista.
Ainoastaan yksi paikka on, jota olen miettinyt. Synnyinkaupunkini Sigtuna (lähellä Tukholmaa). Tulin kaksivuotiaana Suomeen Stadiin ja olen suomalainen siis täysin.
Sigtuna on jotain ihanaa, mutta lomareissut riittää. Ja nyt saastunut koronasta varmaa. Huhhuh noita ruotsalaisia. En voi ymmärtää.

STADIN HEINÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Fiona kirjoitti: 13.07.2020 19:19 Työt ovat Helsingissä, joten ei ole ajankohtaista. Vanhemmiten olen tosin alkanut ajatella, että pakkoko sitä on aina olla töissä pääkallopaikoilla? Helpommallakin pääsisi.
Minulla oli joku harhakuvitelma että olisit asunut joskus Turussa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Pikkukaupungissa suurimman osan kouluajasta olleen en ole palaamassa about koskaan.

Tampereella olisi valmiiksi kaverit, kuten Helsingissäkin. Kuopioon muuttaminen olisi joistakin syistä arveluttavaa.

Ai niin, Espoo, mutta ei se ole kaupunki. Kymmenenvuotiaaksi asuin siellä sen osan lapsuutta, jonka muistan.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

nokkaelain kirjoitti: 14.07.2020 21:42
Fiona kirjoitti: 13.07.2020 19:19 Työt ovat Helsingissä, joten ei ole ajankohtaista. Vanhemmiten olen tosin alkanut ajatella, että pakkoko sitä on aina olla töissä pääkallopaikoilla? Helpommallakin pääsisi.
Minulla oli joku harhakuvitelma että olisit asunut joskus Turussa.
Aijaa, en ole koskaan asunut Turussa. Liian kaukana.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Muutin jo Helsingistä Rovaniemelle. Juuri nyt en voisi muuttaa mihinkään.

Mutta jos olisi aivan pakko muuttaa jonnekin pois, niin muuttaisin varmaan ööööö Norjaan, esim Tromssaan tai sitten Ouluun tai Tampereelle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Fiona kirjoitti: 17.07.2020 15:03 Aijaa, en ole koskaan asunut Turussa. Liian kaukana.
Testataan lisää kitinätietoisuuttani (olen muutenkin tosi huono nimien kanssa, ja netissä ei ole edes visuaalista kuvaa niistä joiden kanssa ei ole paljon tekemisissä.)

Olitko:
1) Aiemmalta nikiltäsi tietyyn uhakaavaan virukseen viittaava
2) lääkäri (vakoilin jo viestihistoriasta että et ole)
3) naimisissa jonkun unhohtamani kitinäläisen kanssa

En saane paljon pisteitä.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

nokkaelain kirjoitti: 18.07.2020 16:37
Fiona kirjoitti: 17.07.2020 15:03 Aijaa, en ole koskaan asunut Turussa. Liian kaukana.
Testataan lisää kitinätietoisuuttani (olen muutenkin tosi huono nimien kanssa, ja netissä ei ole edes visuaalista kuvaa niistä joiden kanssa ei ole paljon tekemisissä.)

Olitko:
1) Aiemmalta nikiltäsi tietyyn uhakaavaan virukseen viittaava
2) lääkäri (vakoilin jo viestihistoriasta että et ole)
3) naimisissa jonkun unhohtamani kitinäläisen kanssa

En saane paljon pisteitä.
Sekoitat varmaankin johonkin toiseen.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Fiona kirjoitti: 24.07.2020 17:24
nokkaelain kirjoitti: 18.07.2020 16:37
Fiona kirjoitti: 17.07.2020 15:03 Aijaa, en ole koskaan asunut Turussa. Liian kaukana.
Testataan lisää kitinätietoisuuttani (olen muutenkin tosi huono nimien kanssa, ja netissä ei ole edes visuaalista kuvaa niistä joiden kanssa ei ole paljon tekemisissä.)

Olitko:
1) Aiemmalta nikiltäsi tietyyn uhakaavaan virukseen viittaava
2) lääkäri (vakoilin jo viestihistoriasta että et ole)
3) naimisissa jonkun unhohtamani kitinäläisen kanssa

En saane paljon pisteitä.
Sekoitat varmaankin johonkin toiseen.
Rouvapupufilovirusebola.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Tampere tai Somero (kyllä, viehättävä pikku maalaiskaupunki) kelpais mulle ☺️
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä kenties mahdollisesti muutan lähivuosina Etelä Helsinkiin kerrostaloon. Tuohon tietysti liittyy se, että pitäisi saada espoolainen omakotitalo myytyä. Tietysti kaikki menee kaupaksi, jos hinta on oikea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 10:12Etelä Helsinkiin kerrostaloon.
Kuinka lähelle Vanhaa kaupunkia?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.08.2020 10:31
James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 10:12Etelä Helsinkiin kerrostaloon.
Kuinka lähelle Vanhaa kaupunkia?
Jos tarkoitat virallista Vanhaa kaupunkia https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhakaupunki_(Helsinki)

niin se on pohjoisemmassa kuin mitä tarkoitan. Omasta mielestäni joku Etu-Töölö on Etelä-Helsingin raja. Tai jos ollaan Pitkänsillan pohjoispuolella, ei olla Etelä-Helsingissä. Mutta en nyt ryhdy tässä mitään uhoamaan. Ehkä kenties mahdollisesti.

Edit: Jannen mainitsema Sompasaari ja Kalasatama voisivat kyllä käydä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 10:36Jos tarkoitat virallista Vanhaa kaupunkia https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhakaupunki_(Helsinki)
Tarkoitin tietenkin Etelä-Helsingin vanhaa kaupunkia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä mainitsin tuossa aiemmin olevani vanhemmiten niin lientynyt näkemyksissäni, että voisin kuvitella asuvani ihan mielelläni pikkukaupungissa. Jotta ei kuitenkaan ihan tarvitsisi sanoutua irti pääkaupunkiseutulaisesta ylimielisyydestä niin korostattekoon, että toistuvasti hämmennyn lukiessani tästä ketjusta lausuntoja, joiden mukaan ei haluta pikkukaupunkiin, mutta Oulu, Tampere, Turku jne kyllä kelpaisivat. Outoa, ajattelin ilman muuta, että muut suomalaiset kaupungit kuin Helsinki ovat kaikki niitä pikkukaupunkeja (ja Espoo, Vantaa, Kauniainen eivät ole kaupunkeja ollenkaan, vaan hallinnollisesti keinotekoisen eritytyneitä Helsingin lähiöitä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.08.2020 10:38
James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 10:36Jos tarkoitat virallista Vanhaa kaupunkia https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhakaupunki_(Helsinki)
Tarkoitin tietenkin Etelä-Helsingin vanhaa kaupunkia.
Okei :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 10:36 Omasta mielestäni joku Etu-Töölö on Etelä-Helsingin raja. Tai jos ollaan Pitkänsillan pohjoispuolella, ei olla Etelä-Helsingissä. Mutta en nyt ryhdy tässä mitään uhoamaan. Ehkä kenties mahdollisesti.

Edit: Jannen mainitsema Sompasaari ja Kalasatama voisivat kyllä käydä.
Mun sisäisessä hahmotuksessani Etelä-Helsingin raja menee jossain Bulevardissa tai jotain. Siitä pohjoiseen on keskustaa, Etu-Töölö on vanhaa kantakaupunkia, jonka rata jakaa porvarilliseen länteen ja duunarien/opiskelijoiden itään. Tavallaan kiehtoisi asua korkealla, mutta en halua asua raksalla, joten nuo kalasatamajätkäsaaret koen mahdollisiksi ehkä 2030-luvulla, riippuen miltä silloin vaikuttavat.

Jos palaan Helsinkiin, varallisuus (tai siis sen puute) asettaa rajat, mutta muuten haluaisin asua Etelä-Helsingissä/vanhassa kantakaupungissa viimeistään 1920-luvulla rakennetussa talossa. Myös paluu Lauttasaareen voisi olla mahdollinen, jos merinäköala ja/tai ns. vanhaa Lauttasaarta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 06.08.2020 10:54
James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 10:36 Omasta mielestäni joku Etu-Töölö on Etelä-Helsingin raja. Tai jos ollaan Pitkänsillan pohjoispuolella, ei olla Etelä-Helsingissä. Mutta en nyt ryhdy tässä mitään uhoamaan. Ehkä kenties mahdollisesti.

Edit: Jannen mainitsema Sompasaari ja Kalasatama voisivat kyllä käydä.
Mun sisäisessä hahmotuksessani Etelä-Helsingin raja menee jossain Bulevardissa tai jotain. Siitä pohjoiseen on keskustaa, Etu-Töölö on vanhaa kantakaupunkia, jonka rata jakaa porvarilliseen länteen ja duunarien/opiskelijoiden itään.
Toki noin. Jos puhutaan oikeasta Etelä-Helsingistä. Asunnonvälittäjien Etelä-Helsinki puolestaan ulottuu Arabiaan saakka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin