Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Googlasin ja löytyi 21 (!) siivouspalvelua tai kotipalvelua jotka ovat Varkaudessa tai ainakin toimivat Varkaudessa. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pahoittelen, että valtaan Shrinkiä, enkä ole jaksanut kommentoida Killkillin hätää. Onneksi hän ei sentään ole tähänastisten tutkimusten mukaan välittömästi kuolemassa. Niin kovat kivut silti, etteivät kipulääkkeetkään enää auta. Laittakaa te empaattisemmat jotain siihen ketjuun vakavasta asiasta.
So Hard kirjoitti: 28.07.2020 15:44 Kun 84-vuotias juoppo kuolee, se on vain iän ja juoppouden syytä. Vitsit sä olet sekaisin.
Hieman monimutkaisempaa kuin vakioselityksissäsi käsität. Totta kai vanhempani olisivat ainakin nyt jo kuolleita. Se suretaa, että tein ilmeisiä virheitä heidön ihan loppupäivinään. Sanon että väsymykseni takia, minun olisi pitänyt jaksaa. Mutta olishan parempi, jos loppunsa olsi ollut siistimpi.

Tähän ei auta, vaikka itse Jeesus antasi minulle anteeksi. vanhempieni kanssa minun pitäisi puhua. Ja se lienee mahdotonta.

Voi todeta, että aikuinen ihminen vasta omasta viinankäytöstään. No, dementoituvaa isääni ei enää voinut laskea aikuiseksi. Joten äitini ja minä olimme vastuussa. Minä varsinkin.

Ja äitini kuolema... tuntuu kuin olisin tappanut nämä minulle rakkaimmat ihmiset. Vaikkei toki mitään poliisitutkimusta saati syytteitä siitä. Vaikka pelotti sekin.

Joka tapauksessa loppujen lopuksi mokasin kummankin kanssa. Olisivat ehkä eläneet pitempään ja loppunsa olisi ollut nätimpi. Vaikka kuoleminen ei koskaan ole mieluinen asia.

(Kähkäh. Joku Homie ei koskaan joudu vastuuseen vanhemmistaan)
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.07.2020 18:50 Tyhmyyden huippu on se, kun toistaa samaa asiaa aina uudestaan ja odottaa eri lopputulosta.
Ähhäh. Taas vakiokliseitä. Kuten että ei se mitään jos tekee virheen, kunhan ei tee samaa virhettä uudetaan.

No minä teen: olen ollut virheidentekijä koko ikäni. Epäonnistuneet treffinikin pulpahtelevan kraula päähäni, ja koen syyllisyyttä, lähinnä arasta yrittämisen puutteestani. Jos kuitenkin soitan aivojeni VHS-nauhalta ne tilanteet, niin käsitän, etten silloin olisi osannut mitenkään muuten toimiakaan. Ellei sitten vanhempi minä olsi tullut jollain aikakoneella neuvomaan ratkaisuja, jotka nyt tiedän. Henkilökohtainen determinismi olisi tavallaan helpottava ajatuskanta. Ihmisten ongelmahan usein on: "Olisinko voinut toimia toisin?" No minä en.

Tuo ei tarkoita vaikkapa kämpän kanssa, että en ymmärtäisi, että se täytyisi pitää siistinä. Eikä etta tahallani tarkoituksella sotkisin. Minä vaan EN JAKSA!
Homeboy65 kirjoitti: 29.07.2020 9:11 Kyllä siivousliike siivoaa kämppäsi vaikka se olisi millaisessa kunnossa kun vaan rahalla maksat. Ja ohjeistat kunnolla mitä saa heittää roskiin ja mitä ei.
Olen selittänyt vaikka kuinka monta kertaa. Tämä ei kuulu "raivaussiivoojien" (kaikki roskiin" eikä "kalmasiivoojien" jotka putsaavat mädäntyneen raatoni visvat ja desinfioivat paitat. Ei myöskään normisiivoojien genreen. Eihän niillä nyt olisi mahdollisuutta siistiä pintoja, joka on hommansa. Ei irtokaman arviointi ja lajittelu. Eivät sen välimuodon siivoojat ole tämaänlaista nähmhneet. Hyvin todennnäköisesti soittaisivat vittu sosiaaliviranomaisille!
So Hard kirjoitti: 29.07.2020 9:36
Homeboy65 kirjoitti: 29.07.2020 9:11 Kyllä siivousliike siivoaa kämppäsi vaikka se olisi millaisessa kunnossa kun vaan rahalla maksat. Ja ohjeistat kunnolla mitä saa heittää roskiin ja mitä ei.
Se on Mahdotonta Koska Rinnakkaistodellisuus™, parempi käyttää Juopponarkkari puukolla™ tai Liivimiessiivous™ palveluja ja marista miksi toisella puolella maata asuvat tuntemattomat eivät halua tulla siivoamaan Hullun Juopon Paskaläävää™ vain jotta se olisi taas viikon päästä Samassa Jamassa™.

Ei enää sadatta iteraatiota samasta debatista. Karhun pehmittävät aivot ovat keksineet teorian, että asiallisen siivouspalvelun tilaaminen on Mahdotonta Koska Rinnakkaistodellisuus™. Samasta syystä ei voi myöskään mennä katkolle tms.

Minusta kaikkein hauskin kognitiivisen rappeuman tuote on ajatus, että vuokra-asunto menee alta jos menee katkolle. Mikä on se mekanismi? Terveydenhuolto rikkoo kaikkea lainsäädäntöä ja soittelee vuokranantajalle, että teillä on kuulkaa asukkina rapajuoppo joka on täällä meillä hoidossa? Vuokraa ei voi maksaa ennakkoon?
Amatöörisiivoojani ovat olleet epäonnistuneita, kyllä. Mekanismi kämpän menettämiseen on, että jos olen paikalla, pystyn pitämään ne ulkona. Jos en ole paikalla, totta kai saan niiltä huolehtivaisilta ihmisiltä yleissosiaalisen häädön.

Että asunto olisi taas viikon päästä samassa tilassa, niin luultavasti niin. Mutta tarkoituksenani on mennä puoleksi vuodeksi tai vuodeksi omaan talooni. Ja en voi sitä tehdä, koska tämän kämpän pitäisi odottamattomien vieraiden tuloa varten (ja se voi olla vaikka arkinen kaikkia asuntoja sähköputkiremontti... kämppä saisi jäädä vähemmän huomiotaherättäväksi.
Homeboy65 kirjoitti: 29.07.2020 10:54 Googlasin ja löytyi 21 (!) siivouspalvelua tai kotipalvelua jotka ovat Varkaudessa tai ainakin toimivat Varkaudessa. :wink:
Hitto, tämä taitaakin olla suurkaupunki!
Kuitenkin samat asiat niillä kaikilla minun omituisuuksieni kanssa. Olen melko varma siitä.

SINUT minä tarvitsen tänne. mutta ethän sinä kun sulla on ties mikä syyhy.

EDIT: Sori typoista. Yritin kirjoittaa nopeasti sen aikaa kun Homie on kirjautuneena kirjaston koneelta.
Viimeksi muokannut Gat, 29.07.2020 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sen sijaan, että, Gat, etsit syyllisiä, etsi ratkaisua. Älä aina selittele ja mussuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 11:52 Ähhäh. Taas vakiokliseitä. Kuten että ei se mitään jos tekee virheen, kunhan ei tee samaa virhettä uudetaan.

No minä teen: olen ollut virheidentekijä koko ikäni. Epäonnistuneet treffinikin pulpahtelevan kraula päähäni, ja koen syyllisyyttä, lähinnä arasta yrittämisen puutteestani. Jos kuitenkin soitan aivojeni VHS-nauhalta ne tilanteet, niin käsitän, etten silloin olisi osannut mitenkään muuten toimiakaan. Ellei sitten vanhempi minä olsi tullut jollain aikakoneella neuvomaan ratkaisuja, jotka nyt tiedän. Henkilökohtainen determinismi olisi tavallaan helpottava ajatuskanta. Ihmisten ongelmahan usein on: "Olisinko voinut toimia toisin?" No minä en.
Kuitenkin syyllistät itseäsi meneisyyden teoista, vaikka vakuutat, ettet olisi voinut toimia toisin? Miksi? Jos et voinut toimia paremmin, niin silloinhan toimit parhaasi mukaan.

Tuon kertomasi perusteella myös koet, että sinulla olisi nyt kyky toimia hieman paremmin kuin joskus ennen? Kuitenkin keskityt suremaan mennyttä, sen sijaan että toimisit tänään tuon parantuneen kykysi mukaan?

Elämässäsi tapahtuu tällä hetkellä liian vähän. Tästä syystä joudut vatvomaan menneisyyttäsi saadaksesi jotain kokemuksia. Yritä tehdä jotain tässä hetkessä, niin se menneisyys vähentää jahtaamistasi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.07.2020 12:07 Sen sijaan, että, Gat, etsit syyllisiä, etsi ratkaisua. Älä aina selittele ja mussuta.
Syyllinen olen yksin minä. Ratkaisuja ymmärrän, kuten siivota itse. Mutta olen niin lopussa että te ette tajuakaan.

Ilmeisistä vajavuuksiestani offtopicoinnin lisäksi teillä ei ole tajua, eikä voi ollakaan mitä tämä epäelämä on.

Vanhempieni elossa ollessa selitin heille:

"Ei siellä ulkona ketään ole."

"Kun te kuolette, minä olen kuin orpo piru helvetissä."

"Kun minä vanhenen, minulla ei ole ketään minusta huolehtimassa ja minusta välittämässä."

Ja niinhän se on.

Offtopicoitte itsetunnustamistani vajavuuksistani. Mutta teidän on ilmeisen mahdotonta ymmärtää tai neuvoa miten PÄRJÄTÄ totaalisessa yksinäisyydessa m(Jota toistan ei baarin simpanssijuttukaverit helpota. Homie einttää, että onhan se sentään jotai. No ei vaan vieraannuttaa entisestään. Siispä vältän baareja. ). Teillä ei ole eikä tule olemaankaan sellaista totaalisen yksinäisyyden tiannetta. Kaikkine kavereidenne, sukujenne, perheidenne, ehkä lapsienne ja jopa lastenlapienne maailmassa.
sivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2020 12:31 Tuon kertomasi perusteella myös koet, että sinulla olisi nyt kyky toimia hieman paremmin kuin joskus ennen? Kuitenkin keskityt suremaan mennyttä, sen sijaan että toimisit tänään tuon parantuneen kykysi mukaan?
Ei kykyä vaan ymmärrys liian myöhään, miten minun olsi pitänyt toimia. "Olisipitänyt, olisipitänyt". Mutta nykyisten asioiden kanssa olen yhtä avuton kuin silloin nuoremman minäni asioiden kanssa.
Viimeksi muokannut Gat, 29.07.2020 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 12:42Offtopicoitte itsetunnustamistani vajavuuksistani. Mutta teidän on ilmeisen mahdotonta ymmärtää tai neuvoa miten PÄRJÄTÄ totaalisessa yksinäisyydessa m(Jota toistan ei baarin juttukaverit helpota).
Ketään ei kiinnosta. Oikeesti. Sä vaan valitat vuodesta toiseen sen sijaan, että hakisit apua, kuten sulle on lukuisia kertoja ehdotettu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 29.07.2020 12:52
Gat kirjoitti: 29.07.2020 12:42Offtopicoitte itsetunnustamistani vajavuuksistani. Mutta teidän on ilmeisen mahdotonta ymmärtää tai neuvoa miten PÄRJÄTÄ totaalisessa yksinäisyydessa m(Jota toistan ei baarin juttukaverit helpota).
Ketään ei kiinnosta. Oikeesti. Sä vaan valitat vuodesta toiseen sen sijaan, että hakisit apua, kuten sulle on lukuisia kertoja ehdotettu.
Mitä vitun apua, kun ei vittuakaan? Voiko joku apu paikata tämän yksinäisyyden, siivoavatko diskreertisti, miettisivät ongelmiani ml raha-asioitani kanssani? No ei.

Avuiksi voisit tulla vaikka sinä ja topparoikka kitinäläisiä. Niin paljon, ettei minulla olisi varaa maksaa. So Hard mukaan. Hän on kertonut että tienaa niin hyvin, että en voisi korvata hänelle. No tehköön sitten ilmaiseksi. Voisipa yli-ihminen näyttää onko tämä tilanne helppoa hänelle. No ei olisi, kunhan pilkkaatte. Perusongelmaani tässä ketjussa teillä ei ole vastauksia.

Tässä on se, että kukaan ei välitä, vaikka teillä luultavasti on normitilanteena että teistä välitetään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 12:42 Ei kykyä vaan ymmärrys liian myöhään, miten minun olsi pitänyt toimia. "Olisipitänyt, olisipitänyt". Mutta nykyisten asioiden kanssa olen yhtä avuton kuin silloin nuoremman minäni asioiden kanssa.
Monisanainen vuodatuksesi olikin siis vain jälkiviisastelua? Mitään uutta et kykene tekemään, mutta kaikki tekosi pystyisit tekemään jälkiviisaana paremmin, jos voisit.

Minäkin olisin lotonnut viime lauantaina oikein, jos saisin tällä ymmärryksellä valita ne numerot.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 12:42 ...teillä ei ole tajua, eikä voi ollakaan mitä tämä epäelämä on.
Tämä on yksi korttisi. Ilmeisesti aidosti uskot tähän. Tämähän aiheuttaa osaltasi sen, että tällä oikeutuksella voit mussuttaa maailman tappiin samoja selityksiäsi milloin mistäkin - koska epäelämä-korttiin ei mukamas oikein mikään rationaalinen tepsi eikä sovi. Äläpä vanha juoppo yritä olla nokkela. Kun et kerran ole. Vaikka kuinka eläisimme kaikki omissa kuplissamme, ei tuo vesitä yleisiä oppeja, käsityksiä tai rationaalisia syy-seuraussuhteita. Tämä epä- taikka pseudoelämä-korttisihan on kuin äärioikeiston fakenews- kortti. Ei muuta kuin kämmenet korville ja kunnon älämölö päälle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minusta on btw ikävää että jatkuvasti Gattis vähättelet depistäni. Luulisi että eksplisiittisesti SINÄ tajuaisit mitä se on.
Mutta ei sinulla on vaan sellainen MuTu että eihän se niin vakavaa ole. Mihin se perustuu? En minä ole kaikkea kertonut elämästäni...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 13:12Mitä vitun apua, kun ei vittuakaan?
Viinasta sun pitää päästä eroon. Ennen kuin hakeudut hoitoon sua on ihan turha auttaa ja mahdollistaa sun juominen. Mutta eihän susta edes sen vertaa ole ottamaan vastuuta elämästäs.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Booze eases his pain...
Minä ymmärrän hyvin että hän ei pääse siitä eroon. Eikä hän aiheuta muille juomisellaan haittaa joten ei sitä pidä moraalisesti paheksuakaan. Minun mielestäni.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 29.07.2020 14:52 Booze eases his pain...
Minä ymmärrän hyvin että hän ei pääse siitä eroon. Eikä hän aiheuta muille juomisellaan haittaa joten ei sitä pidä moraalisesti paheksuakaan. Minun mielestäni.
No ei sitten muuta kuin lopettaa valittamisen ja ryyppää lisää :miitti: :beer:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Just noin. Aikuinen täysjärkinen ihminen tehköön omilla rahoilla mitä lystää. Luotan täysin rationaalisen gattiksen maksimoivan hyvinvointinsa ystävälliset neuvomme huomoiden.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 13:12. Mekanismi kämpän menettämiseen on, että jos olen paikalla, pystyn pitämään ne ulkona. Jos en ole paikalla, totta kai saan niiltä huolehtivaisilta ihmisiltä yleissosiaalisen häädön
Melkein pelkään kysyä, kuka siellä Suuressa Paranoiassa on "ne" jotka hankkivat häädön?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 29.07.2020 15:53
Gat kirjoitti: 29.07.2020 13:12. Mekanismi kämpän menettämiseen on, että jos olen paikalla, pystyn pitämään ne ulkona. Jos en ole paikalla, totta kai saan niiltä huolehtivaisilta ihmisiltä yleissosiaalisen häädön
Melkein pelkään kysyä, kuka siellä Suuressa Paranoiassa on "ne" jotka hankkivat häädön?
Asukasyhteysmies XX (nimi nyt kätketty ylipidon vaatimuksesta) . Uhkasi häädöllä kyllä.

Uskomaton ammattimainen kerrostalokyttääjä. Sen Anskun (Ei oikea etunimensä )äljiltä valitti, ettei lattioita ole ollenkaan pesty. Vaikka Ansku oli pessyt ja sitten pesi vielä kerran. "XX" myös vaikka muu oli suurella vaivalla siivottu, että valokatkaisimet olivat tummuneet. No kyllä kai missä vain kymmenissä vuosissa. Näki eteisen naulakossa roikkuvat äitivainaani takit ja sanoi että vie ne kirpputorille. Minä että en nyt lähde niitä viemään. Hän, että tuskin kukaan ostaisikaan, nekin varmaan haisevat tupakalta. "XX". eikä kukaan niistä ei ole kämppää pahimmillaan nähnytkään, mutta moittia pitää jos jollain on äitivaimnansa takit vielä naulakossa.

Tämähän alkoi siitä, kun joku oli nuuhkinut ovenpieliä ja multa oli tullut röökinhajua. Nyt koronatauolla tietenkin olen taas käryttänyt.

"XX" se myös käski poistamaan säilytyslaatikkoni, joissa oli kirjoja ja lehtiä. Kuulemma "paloturvallisuusriski", vaikkeivat kulkuväylillä olleetkaan. Eikä asunnon omiin nimiini vuokratessani silloin käynyt tirehtööri reagoinut niihin ollenkaan. Sinne menivät vintille paitsi kirjojani ja lehtiäni, myös käyttövaatteeni isoissa muovisäkeissä toisen makuhuoneen lattialla. Muovisäkeissä koska niin siirrettävissä paikkakuntien välillä. Nyt vintillä. Jonne en itse jaksanut kantaa, apuvoimia tarvitsin. Kuulemma sama tavara saa olla hyllyssä, mutta ei laatikoissa lattialla. Eikä sinän lähellä. Näytin, että kirjahyllythän ovat sinässä kiinni ihan kaikilla johon B (äh XX): "Se tulee muuttumaan".

Sama ukko vanhempieni elossa ollessa kun pyysimme vesiliittymää vessaan ostettuun pesukoneeseen, kielsi sen, koska kuulemma suihku on liian lähellä vessan pistorasiaa. Ei auttanut kun selitin, että eihän siinä voi olla pesukoneen johto kiinni, että edes pääsisi suihkuun. Kysyin ja näytin että eikös pyykinpesukoneen voisi laittaa keittiöön, jossa jo astianpesukone ja valmis viemäriliittymä toisellekin pesukoneelle. Ei saa, koska keittiössä ei ole lattiakaivoa. Siinä vaiheiesä käskin ukon ulos ja annoin ovella vauhtia hartioista pitäen. Ehkä muistaa ja kantaa kaunaa ja nauttii vallastaan

Tuloksena äitini joka ei jaksanut mennä kellarikerroksen taloyhtiön pesukoneelle saati kantaa mitään eikä edes kulkea portaita... niin senkään takia äiti ei voinut asua yksin.

"XX" kerran yllätti että oli kuulemma sovittu vielä yksi tarkastuskäynti. Ei minun muistini mukaan. Häädin sen jo ovella, toivottavasti säikähti. Sanoi tulevansa uudestaan viikon kuluttua, mutta alkoi Korona-aika eikä tullutkaan. Juuri kun Anskun kanssa oltiin taas kerran siivottu.

Kun Koronarajoitukset loppuvat ja "XX" palailee heinäkuun lomaltaaan, se on sitten yhtä pelkäämistä minulla, nimenomaan häädön uhalla. Vaikka hän ei ole tätä kämppää pahimmilaan nähnytkään, joka nyanssiin kiinittää huomionsa. Joten vaikka kämppä olisi jopa melkein siisti, koko ajan pitäisi varoa ettei yksikään asia tai tavara ole hajallaan.

Sitä ihmistyyppiä, joa nauttii toisaalta tottelemisesta ja toisaalta käskemisestä. Klassinen "tottelin vain määräyksiä" -ihminen.Vaihtaisi "XX" ammattia, kunhan ei kapiaiseksi saati opettajaksi.

Nämä ovat niitä ongelmia, joita en halunnut selostaa, koska tiesin, että saan vain pilkkaa. Kukaan ei ole kertonut pääaiheeseeni, eli MITEN PÄRJÄTÄ TOTAALISESSA YKSINÄISYYDESSÄ. (ei auttaisi baarit eikä harrastukse siihen tyhjyyteen) Turhaa kysyä joo. Koska kukaan teistä ei ole sellaisessa eikä varmaan tule koskaan olemaankaan.
Viimeksi muokannut Gat, 29.07.2020 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mitäköhän hiton väliä sillä on, vaikka saisit häädön? Tuohan vastaa sitä, että kauppa ei myisi sinulle karhua kun olet liian kännissä. Vaihdat vaan kauppaa. Sinähän asut ihan markkinaehtoisessa kämpässä. Siellä böndelässä niitä vuokraluukkuja on tarjolla pilvin pimein sopuhintaan. Jos aikuisten oikeasti vituttaa, niin nosta kytkintä eläkä ulise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Poistan ketjun jos tänne mitään nimiä kirjoitetaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2020 16:51 ^ mitäköhän hiton väliä sillä on, vaikka saisit häädön? Tuohan vastaa sitä, että kauppa ei myisi sinulle karhua kun olet liian kännissä. Vaihdat vaan kauppaa. Sinähän asut ihan markkinaehtoisessa kämpässä. Siellä böndelässä niitä vuokraluukkuja on tarjolla pilvin pimein sopuhintaan. Jos aikuisten oikeasti vituttaa, niin nosta kytkintä eläkä ulise.
Ja mitenkähän minä pystyisin siirtämään kaiken tavaran, ml valtavasti kirjoja, tauluja ja flyygelin kokoisia antiikkikaappeja? En pystyisi ja tarvittaisiin kuorma-auto ja monta kallista bodaria. Jotkut kai muuttaessaan vievät vain patjan. Ja muovisäkillisen jotain.

Sitäpaitsi tämä on lapsuudenkotini. Pitipä selittää vuokrataloyhtiölle monta kertaa. "Minä en ole uusi asukas." "Minä olen asunut on-off tässä talossa vuodesta 1967!" "Taidan olla pitkäaikaisin asukas täällä." "En tarvitse uuden asukkaan takia tehtävää remonttia." "Kolmasosa tavarasta on aina ollut minun, ja nyt se kaikki muukin on minun." "Siis minä en ole uusi asukas enkä sisäänmuuttaja. tavarakin on jo täällä." Tuo oli savolaissimpansien aivoille lähen mahdotonta käsittää, ei muilla noin.

(Ja jo muille oikeasti uusille aukkaille tehtävä remontti vaatisi tavaran siirtämistä remontin ajaksi. Ei tämä rapistumien minua häiritse, eikä se haittaa muitakaan.. Sitten kun poistun tavalla tai toisella tai minut poistetaan, niin täysremontoikoot vasta sitten. Sen sentään onnistuin vaikeuksin sopimaan.

Onhan se Landen talo, mutta sinne varsinkin muutto olisi työläs ja minulle nyt liian kallis. Lisäksi se kämppä varsinkin pitäisi ensi siivota rotanpaskoja myöten. Ei sinne muuten voi ketään, edes muuttomiehiä päästää. Viranomaisille soittaisivat kunnon kansalaisina.

Ja ei vieläkään vastausta peruskysymukseeni tässä ketjussa. "MITEN PÄRJÄILLÄ (jaksaa) TOTAALISESSA YKSINÄISYYDESSÄ". Ei vastausta, koska te ette sellaista koe ettekä tule kokemaankaan. Eikä auta neuvot smalltalkista esim baarisimpanssien kanssa.


Väijyvälle modelle. O.K vaihdan tai poistan sen kokovartalokyrvän nimen. Kunhan käyn ensin kusella. EDIT: Tehty. Toivottavasti huomasin kaikki. Toisaalta miten täällä saa nimeltä pilkata jopa poliitikkoja, ihmisiähän hekin? Vastasin kysymykseen josko on kuvitteellinen vainoharhani. No ei, siksi nimikin. Ja on nimenomaan julkisessa (kaupungin omistaman talon) virassa ja toimintansa on "työnsä" tekoa. Oikein kehui, heti alkuun että hänen työnsä on häätää asukkaita. Ehkä se ei muuta teekään.
Viimeksi muokannut Gat, 29.07.2020 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miten pärjätä? No, hyväksymällä tosiasian. Ihan turha murehtia asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan.

Sulla on erikoinen käsitys siitä, että olet jotenkin erityisen kärsivä ihminen tässä maailmassa. News flash: et ole. Ihan jokaisella on elämässä kärsimystä, osalla enemmän ja osalla vähemmän. Osa elää niiden kanssa kivasti, osa ruikuttaa keskustelupalstalla. Mun nähdäkseni isoin ero on suhtautumisessa asiaan. Mitäs jos ton paskassa vellomisen (kirjaimellisesti) miettisit niitä asioita mitkä sulla on hyvin? Löytyiskö mitään? Ja turha jossitella jotain vanhempien elinodotuksia, luuletko että isäsi olisi halunnut elää pidempään dementoituneena alkoholistina? Epäilen.
Viimeksi muokannut Vesper, 29.07.2020 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 29.07.2020 17:37 Ja mitenkähän minä pystyisin siirtämään kaiken tavaran, ml valtavasti kirjoja, tauluja ja flyygelin kokoisia antiikkikaappeja?
Tilaat ja maksat muuton. Vedät kännit. Noin se hoituu.

Jos taas et pysty tunnesyistä muuttamaan, niin sitten sopeudut talon sääntöihin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat, sun pitää ryypätä enemmän. Paljon, paljon enemmän. Niin paljon, että löydät Jeesuksen pullosta. Sitten et ole enää yksinäinenkään.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sisällä tupakointi ok häätöperuste. Sanoisin että katkolle meno siis pienentää häätöriskiä, koska et ole siellä käryttämässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti: 29.07.2020 18:02Ihan turha murehtia asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan.
Hiton hyvä neuvo muuten. Joskus tätä onnistun jopa noudattamaan.

Kuivuvana tapajuoppona ymmärrän Gattista jossain määrin. Riittävästi marinoitu pää nyt vaan "toimii" eri tavalla kuin ns. kirkas kypärä. Lokakuussa tulee viimeisestä alkoholiannoksesta kolme vuotta ja voi pojat. Jos silloinen ja nykyinen minä kohtaisivat, eivät ne tulisi juttuun alkuunkaan ja tuskin ymmärtäisivät toisiaan. Nykyinen solvaisi silloista saamattomaksi, laiskaksi maailmaa vihaavaksi pikkupaskiaiseksi ja silloinen pitäisi nykyistä ällöttävän tekopyhänä ja tekopirteänä besserwisserinä.

Pakko kuitenkin olla rehellinen. Tuskinpa itsekään olisin omin voimin saanut dokaamista katkaistua ilman syöpä-interventiota. Olin kyllä ollut jo pitkään totaalisen kypsä alkoon, sen aiheuttamaan turvotukseen, masennukseen ja alakuloon sekä päiväkausia kestäviin krapuloihin - mutta aina edellisestä krapulasta toivuttuani suu alkoi napsamaan ja viinapiru supattelemaan. Juoppo keksii aina syyn juoda mutta "unohtaa" syyt olla juomatta.

Toinen riittävä kimmoke olisi mahdollisesti ollut vaimon mahdollinen ero-ultimaatumi... mutta ei 100% varmuudella sekään, jos olisi oikein ollut putki päällä.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.07.2020 18:24
Gat kirjoitti: 29.07.2020 17:37 Ja mitenkähän minä pystyisin siirtämään kaiken tavaran, ml valtavasti kirjoja, tauluja ja flyygelin kokoisia antiikkikaappeja?
Tilaat ja maksat muuton. Vedät kännit. Noin se hoituu.
Muuttaminenkin vaatisi minulta paitsi siivoamista, myös kaman esipakkaamista. Johon en pysty. Olisi lisäksi voimanostajineen ja kuorma-autoineen pitkän matkan niin kallista, että nyt ei ole varaa niihin tonneihin. Muuttomiehiä en ilkeä pästää sinne rottien pesään, paikka on vielä kammottavammassa kunnossa kuin tämä.

Sitten vielä, että tämäkin on kotini. Parempi minun täällä talvisin kuin 11 km lähimmästä kaupasta.

Kesäisin kuitenkin halajan siihen toiseen kotiini eli omalle pihalleni. Nyt en uskalla koska vuokrataloyhtiön aiheellinen pelko . Enkä jaksa siivota.

Alunperi oletin, että vosin noin vain siirtää vuokrasopimuksen omiin nimiini. Tein virhee, kun kerroin taloyhtiön esikunnaasa äitini kuolemasta. Jos en olisi kertonut, mahdollisesti olisin voinut vain pokkana maksaa äitini vuokralaskut.

Ne siellä "lohdutuksena kertoivat, että onhan minulla kuukausi aikaa muuttaa. Jos uutena vuokralaisena, sitten "asunnon kunnon tarkastus", kuten enne kaikkia "uusia" vuokralasia. Ei 2siisteystarkastus sinänsä.

No, sitten makoilin lattialla kauheassa pelossa ja surussa ja tajusin, etten siinä tilanteessa (jossa kaikkea muutakin hautausjutskaa, ajamista läpi Suomen moneen kertaan, asianajajaa, hautuutoimistoa, seurakuntaa.Ihan yksin järkäten. ) .. niin en pysty muuttamaan. Ja käsitin ihan oikein, että en pysty siivoamaankaan.

Joten laitoin "hieman" liian ison palkkiotarjouksen Kitinään. No, MacJannen liivijengi tarttui siihen. Mutta enää eivät suostu tuelmaan, Enkä niin järjettömiä enää maksaisi.
So Hard kirjoitti: 29.07.2020 18:47Sisällä tupakointi ok häätöperuste. Sanoisin että katkolle meno siis pienentää häätöriskiä, koska et ole siellä käryttämässä.
Ei ole noin. Ei ainakaan täällä asunnossa tupakointia ei ole kielletty järjestyssäännöissä eikä laissa. (Ehkä luullaan ettei kukaan enää). Ennenhän se oli normaalia. Kaikki niin, isäukkonikin kärytti sisällä elämänsä loppuun asti. Tuo on sitä orwellilaisuutta, jota luullaan itsestäänselväksi normaaliudeksi nykyään.

Sitäpaiten voinhan jopa syödä tupakkaa. Tehokkaampaa ja halvempaa ja savutonta niin. Kämpän yleisen saastaisuuden takia tarkastukset syystäkin pelottavat. Jos niin käy, sitten minulla ei ole enää.. elämää.

Muutenhan haastan sinut tänne vaikka viikonlopuksi näyttämään, miten helppoa tämä sinulle olisi. Kuulemma sinulle ei voi maksaakaan tarpeeksi. Joten palkkiosi olisi minun tunnustukseni Ylemmyydestäsi. Mutta et sinäkään tähän pystyisi. Kunhan pilkkaat.
KKK kirjoitti: 29.07.2020 20:29
Vesper kirjoitti: 29.07.2020 18:02Ihan turha murehtia asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan.
Hiton hyvä neuvo muuten. Joskus tätä onnistun jopa noudattamaan.

Kuivuvana tapajuoppona ymmärrän Gattista jossain määrin. Riittävästi marinoitu pää nyt vaan "toimii" eri tavalla kuin ns. kirkas kypärä.
Minä olen ollut yhtä toimintakyvytön ja siivouskyvytön jomkauan ennen kuin aloin vetämään mitään alkoholiaalia. Minulla hoitoyritys kipuun. Selvinpäinkään en psyty enempään eikä perusongelmani yksinäisyydestä korjaudu. "lääkettä" sitten että jaksan edes rääpistellä päivästä toiseen.
Ehkä väitätte, että ongelmani johtuvat karhusta. ei, kyllä se on laajempi ja suurempi kokonaisuus, jossa te hannuhanhetkaan tuskin pärjaisitte.

His KKK sinulla alkon käyttö on olut viihdekäyttöä. minulle sellainen on vierasta holtittomuutta. Isäni se oli sillä lailla holtton mies, minä vain hupia saamaton alkonarkkis.
Vesper kirjoitti: 29.07.2020 18:02Ihan turha murehtia asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan.
Hyvä neuvo myömnnän olen itsekin ajatellut noin. Mutta tuskinpa sinäkään koskaan koet tötä totaalisen yksinäisyyden tilannetta. Silloin tarvisisi jo jonku solpisismin tai minuakin kahelimman aggressiivisen narsismin elääkseen. Et sinä tarvitse. Hyvä se on sitten neuvoa, kun sinulla kuitenkin on kavereita, ja saatatpa saada Munaakin.
:mrgreen:

Kyllä, kaikki ihmiset kärsivät. Mutta harvempi näin yksin ja pilkattuna. Jos, niitä tehdään jälkeenpäin fiktiivisiä Hollywood-leffoja. Todellisista kituvista surkimuksista ei.

Eiköhän tämä jo minulta riitä. Turha kysyäkään jotain noin teidän maailmanne ulkopuolista., Mutta tämä vie minulta ihan liiaa aikaa, voaivaa, Karhua, tupakkia, että enpä ole tehnyt mitään oikeasti tarpeellista.

Jos jollakulla on sánottavaa, kirjoittakaa. Mutta en vähään aikaan haaskaa aikaa vastatakseni vaikka lukisinkin ja ärsyyntyisin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin