Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 10.08.2020 15:26
Homeboy65 kirjoitti: 10.08.2020 15:23 Gat. Otin yhteyttä tänään tänne: Siivouspalvelu Omena, Varkaus. Tapionkadulla. Sinun kämppäsi siivous onnistuu, selostin tilanteen aivan yksityiskohtaisesti. 3.9. alkaen jos saat tyypin pysymään poissa tai pyydät siivoukseen lykkäystä. Eiköhän onnistu.
Puh. 0400-259752
Selostitko, että läsnä on humalainen paranoidi "työnjohtaja", joka ei osaa itse siivota mutta vahtii puukon/miekan kanssa ja räyhää, jos erehtyy luulemaan törkyistä kirjaa roskaksi eikä kansallissukuaarteeksi?
Kiitos Homie. Kello tuli jo 16, joten soitan vasta huomenna jos soitan.
Niin ja puukkoa ja pesäpallomailaa en pitänyt kuin sen narkkarihihhulin kanssa, kun ensin itse ylpeänä esitteli puukkonsa ja vasaransa.

Runkkupaperit poistan itse, resuisista kirjoista että jos tuo yksikin rähjäinen kirja olisi ollut lattialla, poistoon olisivat laittaneet. Se ja usempi muukin on kuitenkin painettu 1708.
Viimeksi muokannut Gat, 10.08.2020 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 10.08.2020 16:27
So Hard kirjoitti: 10.08.2020 15:26
Homeboy65 kirjoitti: 10.08.2020 15:23 Gat. Otin yhteyttä tänään tänne: Siivouspalvelu Omena, Varkaus. Tapionkadulla. Sinun kämppäsi siivous onnistuu, selostin tilanteen aivan yksityiskohtaisesti. 3.9. alkaen jos saat tyypin pysymään poissa tai pyydät siivoukseen lykkäystä. Eiköhän onnistu.
Puh. 0400-259752
Selostitko, että läsnä on humalainen paranoidi "työnjohtaja", joka ei osaa itse siivota mutta vahtii puukon/miekan kanssa ja räyhää, jos erehtyy luulemaan törkyistä kirjaa roskaksi eikä kansallissukuaarteeksi?
Kiitos Homie. Kello tuli jo 16, joten soitan vasta huomenna jos soitan.
Toivottavasti soitat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Omiin vaivoihin välillä.

Mulla on nuha. Niistin eilen kolmesti ja tänään kerran. Nyt oon ihmeissäni että pitääkö laittaa itsensä karanteeniin vai mikä homma. Kysyin työterveydestä, joka sanoi että olishan se hyvä mutta mitään ohjeita eivät voi antaa. Ei ehkä kannata näillä oireilla/ kestolla testiin kun on ruuhka, mutta ei tehdä juuri muutakaan. Koko loppuviikko olisi ihmisten livekohtaamista ja erinäistä liikuskelua julkisilla. Ärsyttää. Olisin toivonut, että työterveys tekee päätöksen puolestani, mutta päätyivät samaan toisaalta-toisaalta pohdintaan jota itsekin kävin läpi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2020 16:29
Gat kirjoitti: 10.08.2020 16:27
So Hard kirjoitti: 10.08.2020 15:26 Selostitko, että läsnä on humalainen paranoidi "työnjohtaja", joka ei osaa itse siivota mutta vahtii puukon/miekan kanssa ja räyhää, jos erehtyy luulemaan törkyistä kirjaa roskaksi eikä kansallissukuaarteeksi?
Kiitos Homie. Kello tuli jo 16, joten soitan vasta huomenna jos soitan.
Toivottavasti soitat.
Veikkaan, että ei soita. Muuten kyllä, mutta 1700-luvun kirja on lattialla ja Merkurius nousevana merkkinä, joten soittaminen on nyt valitettavasti mahdotonta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 11.08.2020 7:46 Omiin vaivoihin välillä.

Mulla on nuha. Niistin eilen kolmesti ja tänään kerran. Nyt oon ihmeissäni että pitääkö laittaa itsensä karanteeniin vai mikä homma. Kysyin työterveydestä, joka sanoi että olishan se hyvä mutta mitään ohjeita eivät voi antaa. Ei ehkä kannata näillä oireilla/ kestolla testiin kun on ruuhka, mutta ei tehdä juuri muutakaan. Koko loppuviikko olisi ihmisten livekohtaamista ja erinäistä liikuskelua julkisilla. Ärsyttää. Olisin toivonut, että työterveys tekee päätöksen puolestani, mutta päätyivät samaan toisaalta-toisaalta pohdintaan jota itsekin kävin läpi.
Jos olisit mun potilas, olisin laittanut sun testiin. Koronan mahdollisuus on varmasti pieni, mutta sitten ei tarvitsisi arpoa. Jos työterveys ei ota, kysy julkiselta. Ruuhka-aste tietysti vaihtelee.

Tosiaan koronan todennäköisyys on pieni, mutta sitten sun ei tarvitse arpoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2020 13:01
Onnea!
Kiitos. Tyyppi on käsittääkseni edelleen kyydissä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: 25.07.2020 8:31
No hieno homma
Niin on 🙂
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti: 11.08.2020 7:46 Mulla on nuha.
Mullakin oli nuha, nyt siitä on jäljellä vain pieni tukkoisuus. Mulla on nyt kaks kertaa kuukauden sisään ollut flunssa. En ole mennyt koronatestiin. Multa on kerran otettu testi ja toista kertaa ei tule jos ei ole pakko. Pakko tulee nähdäkseni siinä vaiheessa kun tarvin osastohoitoa.

Mulla on myös 2 kertaa ollut astman pahenemisvaihe ilman flunssaa nyt kesällä. Infektiovastaanoton hlökunta arvioi, että koronatestiä ei tarvi ottaa, koska vanha astmaatikko osaa arvioida onko kyseessä astma vai joku muu.

Koronatesti multa otettiin 18.5. Toissaviikolla hammaslääkäri sanoi, että "aijaa jos sulta on otettu negatesti, niin ei tässä mitään sitten." Eli ilmeisesti tämän terveydenhuollon toimijan mukaan kertaalleen otettu negatiivinen testi pätee ikuisesti. Olin hiukan hämmentynyt.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2020 8:23
Jos olisit mun potilas, olisin laittanut sun testiin. Koronan mahdollisuus on varmasti pieni, mutta sitten ei tarvitsisi arpoa. Jos työterveys ei ota, kysy julkiselta. Ruuhka-aste tietysti vaihtelee.

Tosiaan koronan todennäköisyys on pieni, mutta sitten sun ei tarvitse arpoa.
Työterveyden mielestä oireet ovat olleet niin vähän aikaa, että testi ei olisi luotettava. Heillä kuulemma pari vrk lyhempi jono kun julkisella.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 11.08.2020 11:29
James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2020 8:23
Jos olisit mun potilas, olisin laittanut sun testiin. Koronan mahdollisuus on varmasti pieni, mutta sitten ei tarvitsisi arpoa. Jos työterveys ei ota, kysy julkiselta. Ruuhka-aste tietysti vaihtelee.

Tosiaan koronan todennäköisyys on pieni, mutta sitten sun ei tarvitse arpoa.
Työterveyden mielestä oireet ovat olleet niin vähän aikaa, että testi ei olisi luotettava. Heillä kuulemma pari vrk lyhempi jono kun julkisella.
Juu. Ei kannata heti oireiden alettua testata. Itse yleensä laitan 3. päivänä oireiden alusta. Kirjoitan lähetteen kyllä heti, mutta ohjeistan menemään 3. päivänä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2020 7:54
James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2020 16:29
Gat kirjoitti: 10.08.2020 16:27 Kiitos Homie. Kello tuli jo 16, joten soitan vasta huomenna jos soitan.
Toivottavasti soitat.
Veikkaan, että ei soita. Muuten kyllä, mutta 1700-luvun kirja on lattialla ja Merkurius nousevana merkkinä, joten soittaminen on nyt valitettavasti mahdotonta.
Soitin joo. Selostin tilanteen ja että mun tarvitsee valvoa mitä sekavista läjistä löytyy, ja tuo myönsi erikoiseksi. Pintojen pesu sitten kun pinnat ovat paljaana. Mutta siis alkaa vasta 3.9., jonne välin olen vaarassa. Ehkä viikonloppuna uskaltaisin käydä katsomassa Orimattilan tuhoa, vaikka se saattaa romahduttaa minut lopullisesti.

Kun jotain toivoa sen firman muodossa ehkä on, toivon, että säällisyysyistä motivoidun viemään edes röykkiön tölkkeja loppuun. Homien sopisi tulla apuun edes siihen esiraivaukseen.

Vittuiluunne, että onko mielestänne ihan O.K. pilkata masentunutta ihmistä ja vähätellä hänen tilannettaan? Koulukiusaajatyyliä. Mutta kai koulun koviskiusaajatkin tarkoittavat vain hyvää selittässään että etkö tajua millainen surkimus olet? Valitettavasti ei siitä ryhdisty, vaan ottaa näiden mestarien arvion tosissaan..

Kaman säilyttämisasiasta huomaa, että teille ei ilmeisesti mikään materiaalinen esine ole tärkeää vaan "roinaa", koska kaupasta saa uusia. Teillä ei ole muistoja eikä perinteitä.

Jos ajatellaan jotain todellista hamstraajaa (jota en oikeasti ole enkä varsinainen keräilijä), niin eri asian esimerkkinä:

Entäs jos joku intohimoinen levyjen keräilijä valtavine kokoelmineen, tasoa Jake Nyman, harvinaisuuksia, ensipainoksia....näkisi, että kokoelmansa on varastettu, tuhottu tai viety roskiin?

Sanoisitteko sellaiselle:
"Mitä sinä niillä teet? Vanhoja kuluneita levyjä. Huono äänenlaatu. Olethan sinä jo kuullut ne. Netistä löydät musiikkia."

Luultavasti sanoisitte. Se millä ei ole teille mitään merkitystä, sillä ei sitten voi olla muillekaan merkitystä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Gat kirjoitti: 11.08.2020 11:52
Vittuiluunne
Kukaan ei ole sinulle vittuillut. Sairas nuppisi ymmärtää järkeilynkin vittuiluna.

Kaikki hamstraajat muuten sanovat olevansa vähintään keräilijöitä. Käsittääkseni se on sen sairauden oire.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jake Nyman ei säilytä levyjään hujan hajan vaan siististi hyllyissä. Jake Nyman pistää levynsä kuuntelun jälkeen takaisin hyllyyn varovasti koska ymmärtää levyn musikaalisen arvon mahdollisen rahallisen arvon lisäksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Jake Nymanin kämppää ei ole tyhjennetty jo kahdesti ja sen jälkeen Nyman ei ole uudestaan täyttänyt kämppäänsä asioilla, mitkä eivät millään voi olla keräilyharvinaisuuksia tai tunnearvoltaan Suuria Aarteita.

Tai mistä minä tiedän, mutta levyjään Nyman varmasti vaalii arvokkaasti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hyvä että soitit. Ja vielä parempi, jos asia etenee. Jos käyt pari päivää Orimattilassa, niin ei sinä aikana sun vuokrasuhteellesi tapahdu mitään.

Mä varmaan sanoisin Jake Nymanille, että jos arvostat kokoelmaasi niin vähän, että annat tavaroiden tuhoutua roskaläjissä lattioilla, niin eiköhän se ole sama viedä levyt roskiin ja kuuntelet sitten musiikkia netistä. Tosi erikoinen perinne tuo muistojen upottaminen sekalaisiin jätevuoriin. Mut ei tätä tietenkään tarvitsisi Nymanille erikseen nsanoa: vaikka Nyman keräilee kaikkea vanhaa, niin kun hän eron jälkeen muutti pienempiin tiloihin ja huomasi, ettei saa levykokoelmaanssa säilytettyä kunnolla ja siististi, hän luopui 10 000 levystä.

Muutenkin Nymanin tilanne on vähän erilainen; mun käsittääkseni sen ongelma ei ole ollut passiivinen jämähtäminen ja kyvyttömyys tehdä itsenäisiä ratkaisuja, vaikka läheisten kuolemat ovat vaivanneet häntäkin. Eritysiesti lapsen kuoleman voisi ajatella olevan aika lamaannuttava isku.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla on tuossa iso kaksikerroksinen suvun kaappi, tehty vuosilukuineen 1939. Olenko hamstraaja tai keräilijäkään kun en halua sitä roskalavalle tai polttopuuksi? Rahallisesta arvosta en välitä. Tuskin sitä on paljoa enkä ole myymässä. Tuskin millään täällä niin arvoa on, ainakaan kirjoilla. Mutta perinteen takia säilytä Ja omista tärkeistä mahdottomat saada takaisin esim eläintutkijakirjat 50-60-70-luvulta on mahdoton ostaa uudestaan. Ihan sama vaikka mun olisivat huonokuntoisia jo.

niin ja Jake Nymania en henk.koht tarkoittanut, vaan ehkä sitten vääränä esimerkkinä ketä vain jolla on paljon vain itselleen tärkeää tavaraa. Ja jos ne minulla leviävät lattioille, se EI tarkoita että ne joutaisivat heittää roskiin lamaantumiseni vuoksi. Taas vittuilette minulle masentuneelle. Joten kaikki roskiin vain, hahah? No ei. Riittää sitä leviävää vaikka sekavat läjät poistaisi.Enkä minä ole koskaan järjestelmällisesti "keräillyt" mitään!

Teillä on vain niin tyhjä sisäinen elämä, että elätte ilman perinteitä nykyhetkessä.
Sori, olette vastenmielisiä humanoideja minulle.

Voihan sitä laajentaakin: Jos teillä kuolee koira, niin ei se mitään, ostetaan uusi pentu. Jos lapsi tippuu ikkunasta, niin ei se mitään, tehdään uusi!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2020 12:10 jos arvostat kokoelmaasi niin vähän, että annat tavaroiden tuhoutua roskaläjissä lattioilla
:komp:

Ja miten ne Tunnearvoltaan Mittaamattoman Arvokkaat Aarteet (TMAA) voi lisääntyä niin, että jo kaksi kertaa tyhjennetty (?) kämppä on taas täynnä? Jos ne eivät lisäänny, niin miten ne päätyvät lattialle roskan sekaan?

On minullakin muutama TMAA mutta niille on kaikille oma paikka (paitsi yhtä isän perintöpuukkoa en vielä ole sijoittanut ja se on tuossa pöydällä) eivätkä ne makaa roskaläjissä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.08.2020 11:52
Soitin joo. Selostin tilanteen ja että mun tarvitsee valvoa mitä sekavista läjistä löytyy, ja tuo myönsi erikoiseksi. Pintojen pesu sitten kun pinnat ovat paljaana. Mutta siis alkaa vasta 3.9., jonne välin olen vaarassa.
Tuohan on hieno juttu! Hyvä, että soitit! Mielestäni voit häätöasian nyt unohtaa. Kun 3.9 alkaa siivous, ei ennen sitä mitään ehdi tapahtua. Muista, että häätö vaatisi oikeuden päätöksen. Ei asioista missään tapauksessa ehditä oikeuteen viedä ennen tuota ja jos oikeuteen mentäisiin (teoreettista), niin kämppä olisi jo siivottu silloin. Ainoa tietysti, että jos oikeus olisi esim. puolen vuoden päästä, olet toki ehtinyt sen siihen mennessä taas sotkeakin...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

annepa kirjoitti: 11.08.2020 12:31
urpiainen kirjoitti: 11.08.2020 12:10 jos arvostat kokoelmaasi niin vähän, että annat tavaroiden tuhoutua roskaläjissä lattioilla
:komp:

Ja miten ne Tunnearvoltaan Mittaamattoman Arvokkaat Aarteet (TMAA) voi lisääntyä niin, että jo kaksi kertaa tyhjennetty (?) kämppä on taas täynnä? Jos ne eivät lisäänny, niin miten ne päätyvät lattialle roskan sekaan?.
Ei se ole harkittu "kokoelma". En ole "keräilijä" Enkä "hamstraa" roskia, vuosikymmenien aikana itse ostamiani musiikki-tiede-tekniikka- ja historialehtiä kyllä. Ei Iltapäivälehtiä! Eivät ne mulle tärkeätkään lisäänny. Kunhan minulla lamaantuneena päätyvät läjiin ja joskus jopa lattialle. Ja eihän se psyykeäni auta, jos piittaamaton heittää kaiken pois.

Ja että menevät sekaisin, EI tarkoita ettenkö arvostasi niitä. Vaan MINÄ EN JAKSA olla siistinä.

Ja meneehän siinä sitten vaikka kenelle tärkeitä asiapapereitakin. Kuten Mcjanne suvun tapauksessa. "Paperi, en osaa lukea, ei merkitse minulle mitään, roskiin".

Mun kun täytyy penkoa läjiäni että mitään löydän. joten lattialle nekin. KUN EN JAKSA!!
James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2020 12:32 Ainoa tietysti, että jos oikeus olisi esim. puolen vuoden päästä, olet toki ehtinyt sen siihen mennessä taas sotkeakin...
Johan selitin, että menen Orimattilaan mahdollisen lisätarkastuksen varalta vaikka joulun yli, KUNHAN kämppä on inhimillisempi. Entäs jos isännöitsijä tunkisi NYT sisään? Lisävaikeuksia liikaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.08.2020 12:41 Johan selitin, että menen Orimattilaan mahdollisen lisätarkastuksen varalta vaikka joulun yli, KUNHAN kämppä on inhimillisempi. Entäs jos isännöitsijä tunkisi NYT sisään? Lisävaikeuksia liikaa.
Jos tarkastaja tulisi sisään nyt, selittäisit, että 3.9 on tulossa siivous. JOs silti häätö menisi oikeuteen, siihen mennessä olisi jo siivottu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olet Gattaca kuuluttanut käytännön neuvoja ja apua, ja Homeboy nyt teki sen minkä itse olisit voinut parilla puhelulla tehdä. Käynnön ohjeita ja apua:

1. Kiitä Homeboyta avusta
2. Ole selvänä kun siivoajat tulevat. Toteuta siivous.
3. Sovi siivousfirman kanssa jatkosta säännöllisenä siivouksena aina kun olet Varkaudessa
4. Laita siivouslaskut talteen ja vähennä ne verotuksessa
5. Mene katkolle ja hanki masennukseesi lääkitys
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 11.08.2020 7:46 Omiin vaivoihin välillä.

Mulla on nuha. Niistin eilen kolmesti ja tänään kerran. Nyt oon ihmeissäni että pitääkö laittaa itsensä karanteeniin vai mikä homma. Kysyin työterveydestä, joka sanoi että olishan se hyvä mutta mitään ohjeita eivät voi antaa. Ei ehkä kannata näillä oireilla/ kestolla testiin kun on ruuhka, mutta ei tehdä juuri muutakaan. Koko loppuviikko olisi ihmisten livekohtaamista ja erinäistä liikuskelua julkisilla. Ärsyttää. Olisin toivonut, että työterveys tekee päätöksen puolestani, mutta päätyivät samaan toisaalta-toisaalta pohdintaan jota itsekin kävin läpi.
Vastaavan kysymyksen edessä on luultavasti tällä hetkellä kymmeniä tuhansia pienten lasten vanhempia. Päikystä tulee koteihin koko ajan pieniä ja isompia flunssia, jotka sitten tarttuvat tai eivät tartu lasten vanhempiin. Itse saan usein lievänä nämä. Nytkin on hieman flunssainen olo, muttei yhtään kipeä kuitenkaan eli ihan vähän kurkkukipua, ihan vähän kuivaa yskää ja ihan pientä niiskutusta.Tämä maa ei kauaa pyöri, jos kaikki vastaavat jäisivät työn sijasta kotiin 1/1.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.08.2020 13:22
exsu kirjoitti: 11.08.2020 7:46 Omiin vaivoihin välillä.

Mulla on nuha. Niistin eilen kolmesti ja tänään kerran. Nyt oon ihmeissäni että pitääkö laittaa itsensä karanteeniin vai mikä homma. Kysyin työterveydestä, joka sanoi että olishan se hyvä mutta mitään ohjeita eivät voi antaa. Ei ehkä kannata näillä oireilla/ kestolla testiin kun on ruuhka, mutta ei tehdä juuri muutakaan. Koko loppuviikko olisi ihmisten livekohtaamista ja erinäistä liikuskelua julkisilla. Ärsyttää. Olisin toivonut, että työterveys tekee päätöksen puolestani, mutta päätyivät samaan toisaalta-toisaalta pohdintaan jota itsekin kävin läpi.
Vastaavan kysymyksen edessä on luultavasti tällä hetkellä kymmeniä tuhansia pienten lasten vanhempia. Päikystä tulee koteihin koko ajan pieniä ja isompia flunssia, jotka sitten tarttuvat tai eivät tartu lasten vanhempiin. Itse saan usein lievänä nämä. Nytkin on hieman flunssainen olo, muttei yhtään kipeä kuitenkaan eli ihan vähän kurkkukipua, ihan vähän kuivaa yskää ja ihan pientä niiskutusta.Tämä maa ei kauaa pyöri, jos kaikki vastaavat jäisivät työn sijasta kotiin 1/1.
Mut mikä siis on Yllen johtopäätös? Liikkeelle vain niihin livekohtaamisiin ja julkisiin liikennevälineisiin, koska kaikki vastaavassa tilanteessa olevat eivät kuitenkaan voi jäädä kotiin? Vai se, että pysy kotona, hoida työmiitit online ja sosiaaliset tapaamiset myöhemmin, koska maassa on tarpeeksi sellaisiakin työtehtäviä, joita ei voi etänä tehdä (olettaen, että Exsun hommia voi etänä hoitaa edes joten kuten)?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun johtopäätös on, että jokainen tekee itse päätöksen omista lähtökohdistaan. Yritin tuoda esiin mielestäni vaiettua näkökulmaa asiaan. Eihän kukaan halua löysämoraalisen kusipään mainetta kerrottuaan julkisesti, että meni lievä- tai hyvin lieväoireisena töihin. Mä olen luonteeltani sellainen sosiaalinen riskinottaja, joka usein sanoo asian, tekee sen likaisen työn, mitä mitä muut eivät tee, mutta mitä iso osa kuitenkin ajattelee.

Tämän pienten lasten isän menettely, josta puhuin, kumpuaa luonnollisesti omista kokemuksista. Esmes päikkyyn ei saisi viedä lieväoireista lasta ollenkaan. No, pienet lapset ovat vähintäänkin hyvin lievässä flunssassa ison osan ajasta. Se on osa lapsuutta, joka koetaan yhdessä päiväkodin ja muiden lapsien kanssa. Ja toki nämä flunssat leviävät perheeseen ja vanhempiin. Hyvin todennäköisesti omakin hyvin lievä flunssani on peräisin nelivuotiaaltani, joka juuri aloitti päikyn. Usein juuri aloittamisen jälkeen saan tuliaisina lievän flunssan. Väitän tässä, että moni vanhempi vie korona-aikanakin hyvin lieväoireisia lapsia päikkyyn. Tästä nyt ei vaan puhuta ääneen julkisesti.

Mä en tässä yritä tuomita ketään tai jotenkin mestaroida miten pitäisi toimia. Halusin vain tuoda esiin sen ristiriidan, mikä vallitsee usein keskustelun ja käytännön toimien välillä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2020 13:47 Mut mikä siis on Yllen johtopäätös?
Ylle on konservatiivi. Kaikki tehdään kuten on aiemmin totuttu tekemään. Perheen kanssa mennään jengillä kauppaan, urheilutapahtumiin ja salille mennään normaalisti, terdellekin on pakko päästä.
Vastaa Viestiin