Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mikään ongelmistasi ei ole syntynyt selvinpäin vaan jatkuvan alkoholismin sivutuotteena. Unesi on paskaa, ruoansulatuksesi on paskaa, serotoniinitasosi ovat hajalla ja sinulla on todennäköisesti niin vakava masennus, että päätyisit sairaseläkkeelle. Toimintakyvyttömyytesi ja surkeutesi ovat isoilta osin "lääkkeesi" aikaansaamia ja toimintakyvyttömyytesi on juuri se asia joka näitä "ylitsepääsemättömiä ongelmia" kuten ihan tavallinen siivous tuottavat.

Kuten moneen kertaan on todettu, voit jatkaa juomista ja et kauan elä. Silloin ei tarvitse murehtia yksinäisyydestä. Tai voit lopettaa juomisen, hankkia itsellesi hoitoa ja toimintakykyä ja ehkä joskus saada iloakin jostain asioista. Juomalla et voi hävitä kuin kaiken, mutta hei, jatka vain.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ juomisen lopettamisen motiivi olisi kiva löytää...
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2020 22:57 ^ juomisen lopettamisen motiivi olisi kiva löytää...
Kuten sanottu, jos ei halua muutosta, jatkaa juomista. Jos haluaa muutosta, on vain 1 keino. En ymmärrä miksi on niin kova hinku pitää asunto jos ei halua edes elää. Halvinta olisi vetää tenua omilla tiluksilla. Tilaa vain netistä kaljaa kotiinkuljetuksella saksanmaalta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 15.08.2020 17:20 Siis kyllä minäkin kakrusta lähtien huomasin kaiken, riippumatta ymmärsinkö vielä tai kiinnostiko pätkääkään.
Et ollut kuitenkaan kuullut, että opiskelija saa opintorahaa ja asumistukea ja asuit vuokralla monta vuotta isäsi maksaessa. Et ollut myöskään tietoinen, että MYEL-yrittäjä saa sairauspäivärahaa. Olet jättänyt molemmat hakematta ja menettänyt valtavasti rahaa. Nuo molemmat ovat em. ryhmiin kuuluville aivan samanlaisia itsestäänselvyyksiä, kuin että paskalla käynnin jälkeen vedetään vessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Onk teillä kotona bide-suihku? Käytä sitä niin ei mene pönttö tukkoon. Pro tip</>.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 17.08.2020 11:31 Onk teillä kotona bide-suihku? Käytä sitä niin ei mene pönttö tukkoon. Pro tip</>.
Ei ole koskaan ollut sellainen vatsan toiminta, että pöttö menisi tukkoon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vielä: millä munalla Gat väität että minä en tiedä mitään mitä depis on? Tuo on OLETUS kuten hyvin tajuat. Ja olet väärässä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

motivaatiokuva</>
Kuva
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Jos Pekka Saurin "Yölinjalla"-radio-ohjelma sovitettaisiin keskustelupalstalle, tämä säie olisi sitä.

G-mies vastaan muu maailma. Kumpikaan osapuoli ei liikahda piiruakaan asemistaan eikä suostu muuttamaan näkemyksiään. Silti lopputuloksena on koukuttavaa keksustelupalstaviihdettä, vuosi toisensa jälkeen.

Toki tämän taustalla oleva inhimillinen tragedia tuntuu minusta pahalta, mutta aikuisuuteen kuuluu vastuun ottaminen omista teoistaan ja valinnoistaan. Jos ei näe syytä muuttaa elintapojaan syistä A, B, C... N niin eipä sille kukaan mitään voi.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KKK kirjoitti: 19.08.2020 7:36 Kumpikaan osapuoli ei liikahda piiruakaan asemistaan eikä suostu muuttamaan näkemyksiään.
Tämä on mielestäni gatia imarteleva näkemys.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.08.2020 10:35
KKK kirjoitti: 19.08.2020 7:36 Kumpikaan osapuoli ei liikahda piiruakaan asemistaan eikä suostu muuttamaan näkemyksiään.
Tämä on mielestäni gatia imarteleva näkemys.
Tuota meinasin itsekin kommentoida. Olisi omituista muuttaa näkemyksiään jonkun yksittäisen ihmisen takia. Jokainen meistä on vain yksi 7,5 miljardista muurahaisesta. Hoidetaan omat asiat ja annetaan muiden elää omaa elämäänsä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Olisi pitänyt arvata. että en saa ymmärrystä enkä muuta kuin pilkkaa ja ihmettelyä. Sekä itsestäänselvoiä neuvoja mutta sopien kevyempään ja normaalimpaan tilanteeseen. Sama muissakin ketjuissa, vaikka se "Päivän linkki". Ette millään void ymmärtää mitä tarkoitan, vaikka miten rautalangasta väännän. Aina teillä menee oikiukkoiluksi. Johtuen normatiivisista simppeleistä maailmanselityksistänne.
KKK kirjoitti: 19.08.2020 7:36 mutta aikuisuuteen kuuluu vastuun ottaminen omista teoistaan ja valinnoistaan. Jos ei näe syytä muuttaa elintapojaan syistä A, B, C... N niin eipä sille kukaan mitään voi.
No mussun mussun lallallaa. Totta hitossa suren ja kadun koko ajan elämäni aikana tekemiäni virheitä. Ne valvottavat minua öisin. Se suru ja katumus ovat koko ajan päällä, seliin lamauttavasti. Eikä voi muuttaa mennyttä, vaikka nyt vaikka miten tietäisi, että olsipitänyt olisiptänyt. Silti se sattuu.

Mutta saa esimerkiksi vaikutelman, että ongelmieni syy mielestänne on kaljan käyttö. No ei, mutta ettehän te voi tajuta. Nykyään kyllä juon liikaa, se on totta. Mutta en minä kaljoittelemalla ole aiheuttanut esim. seuraavia:

-Että enoni kauan ennen syntymääni siitälsi toisen miehen vaimon. Ei johdu karhuttelustani.

-Että uuden lain porsaanreiän mukaan se uusioserkkuni saattoi ajaa vakavasti myöhässä olevan isyysjutun, kunhan väitti, ettei ollut koskaan kuullutkaan siihen myöhäiseen keski-ikäänsä mennessä. Vaikka muut olivat. Mutta juttu ei ollut vanhentunut, kun sai ohjeen kertoa, ettei tiennyt. Ei johdu karhuttelustani.

-Että enoni ei millään pystynyt ymmärtämään, että yleistestamentin minulle lisäksi talon pelastaakseen pitäisi myös myydä se minulle. Lopulta hankittiin maatalousasiantuntija selittämään, ja sitten en ni ymmärsi. Lupasi myydä. Joutui kuitenkin jalkakivun takia sairaalaan ja sai syöpädignoosin ennen sopimuksen allekirjoitusta. Jolloin voitiin tulkita "kuolemanvaraiskaupaksi". Tuo ei johdu karhuttelustani, vaan helvetin huonosta tuurista.

Se että minut se uusiosukulainen haastoi käräsille, ja vaikka voitujnh käräjä-ja hovioikeudessa mutta hävisn Korkeimmassa kun en itse päässyt puhumaan tai sitä ei asianajajani vaatinut... sekään ei johdu karhuttelusani. Sinne katosi puoli milkj´joona euroa, stoin bruttona laskettuna. Eli mahdolliuudet investoida siihen rempallaan olevaan tilaan. Ei johdu karhuttelustani.

-Että kansainväinen subrime -pörssiromahdus järsi sijoitukseni, ja nyt korona-kriisi kun olivat vähän toipuneet. Kunhan mahdollisuteni investoida tai edes elää taas menivät. Ei johdu juopottelustani.

-Että myrskyt ja ötökät tuhosivat lähes kaikki metsäni, vakuutuksesta ei saanut arvoa kaatuneista tukeista ja kuivaneista puista terveenä myydyn tasolle läheskäänkään. Ei johdu karhuttelustani vaan ilmastonmuutoksesta. Vai luuletteko, että on joku maaginen yhteys: Tuo juo Karhua, koko maailma menee perässä.

-Että isäni dementoitui ja kuoli, että äitini meni lähes liikuntakyvyttömäksi ja kuoli lumihankeen vaikka elvytin. Ei johdu karhuttelustani.

Se, että taloyhtiö, joka ei ole kämppää tässä kunnossa nähnytkään, niin se yksi ukko hermostui tupakansasavusta, laatikoihin varastoidusta tavarasta (olleet samat jo vuosikymmeniä) ym. Ei johdu karhuttelustani.

-Etä varkaat murtautuivat Orimattilan talooni varmaan hirvittävin menetyksin. Mikä ei teille mitään merkitse. Ei johdu karhuttelustani.

Koettakaa jo tajuta, että ei Karhua litkimällä näitä ole aiheutettu. Mutta loppujen lopuksi yksinäisyydessä epäterveellisenä kipulaakkeenä se käy. Mutta omituiset tilanteeni eivät johdu siitä. Mutta ette te käsitä, ei teille vastaavaa u-tuurin rypästä tule tapahtumaan.Kunhan pilkkaatte.

Siis teidän hyväätarkoittavat neuvonne ovat itsestäänselvyyksiä, mutta eivät suoraan liity ongelmieni minusta riippumattomiin syihin. Standardineuvoja, hyviä sinänsä, mutta kun te ette niin millään voi ymmärtää kokonaisuutta, ja neuvonne ovat jollekulle tasaisemmin ja vakaammin elämänsä eläville.teidän kevytmaailmassanne. Joka juo karhua, ihan laiskuuttaan ei viitsi edes siivota, vaikka jaksattehan tekin.

Esimerkiksi tuo lopeta ryyppääminen on totta kai hyvä ja kannatettava neuvo. Virhe vain olettaa, että ongelmani johtuvat karhuttelusta. jonka olen vasta viime aikoina vakavalle tasolle päästänyt.

Samaten "terapia" Amerikkalsityylisessä terapiassa kai vakuutetaan, että ongelma on omien korviesi välissä. "Don´t worry be happy." (Bobby MacFerrin) "Allways look at the bright side of life. (Ristiinaukitut "Life of Brianin" lopussa) Nuo olivat vitsejä, mutta osuvia. Eikä tuo poistaisi kokonaisongelmia.

Sitten ihme visasteluja, että on se kumma, ettei mies jaksa normaalia siivousta. Homiekin on ihmetellyt, miksen kauppaan mennessäni palauta pussillista tyhjiä tölkkejä. Minua on neuvottu, että viepä pussukan roskiin aina kuin ulos menee. Ette voi käsittää magnitudia pikkupussukoidenne kanssa.

On totta, että masennukseni ja myös juopotteluni takia siivousasiat pääsevät tosi huonoiksi. Niin huonoiksi, että vakavasti masentunut ei kertakaikkiaan jaksa. Vaikka miten tietää, että auttasi jos jasaisi, mutta kun ei jaksa. se on masennusta se. Joten taas kerran luulette tätä teidän maailmanne normaalitilanteeksi, vaikka tämä EI ole normaalia siivousta. Päästän itse asiat sotkuiseksi (juku, tiedäntiedäntiedän, ei tarvitse selittää), enkä asioiden kertyessä enää pysty lamaantuneena raivaamaan vaikka pitäisi. Ette te terveemmätkään tuskin kykesisi tätä täällä. Kunhan ette ymmärrä. Ymmärtäisitte jos näkisitte.

Ja vielä että miksi en sitten muuta sinne Orimattilaan. Ette te voi käsittää. Teillä mahdollisesti muutot ovat sitä, että vuokrataan pakettiauto, ja sitten löytyy kavereita kantamaan ja muutaman kerran ajetaan pääkaupunkiseudun sisällä.

Minulla ei sellasia kavereita ole. Muuttofirman taas pitäösi kulkettaa lähes kolmesataa kilometriä. Sitä ennen minun pitäsi ostaa/ vuokrata muuttolaatikoita ja itse pakata kaikki. En jaksa vaikka miten pikkaatte, uskokaa jo. sitäpaitsi ei sinne Orimattilaan voi ketään päästää, ei ole sijaa mihin niitä laatikoita tai huonekaluja laittaa. Enkä jaksa sitäkään, kummastelustanne ja pilkastanne huolimatta. Siolloin pitäisi myös siivota ennen lähtöä, ja sitä en siis jaksa.

Sitten teillä on asenteena kummastelu, suunnilleen että hahhah te tapaatte vanhempianne joskus, mutta ei se niin tärkeää ole. No saattaako teillä kenties olla muitakin kavereita? Vai oletteko ihan yksin?

Ja sitten kummastelua miten "materiaalinen roina" on minulle tärkeää. Kun teille eivät ole tärkeitä vaikkapa suvun antiikkikapineet (joita ei varmaan ole) eivätkä edes omat kirjanne, jos edes lukea osaatte. Sitten kummastelette ja pilkkaatte. Kuitenkin ne ovat ainoa mikä minulla enää on muistona ja jatkuvuutena... asioita jotka eivät teille mitään merkitse.

Ette ymmärrä totaalista yksinäisyyttäni. Tulee neuvoa menne ihmisten pariin ja puhua smaltalkia. tai Homielta jos vaikka menisin Ursaan. Olen ollutkin Ursan sisarjärjestön kurssilla. Eihän sellaiset yksittäisasiat saati kapakkajuttelut vieraiden kanssa korvaa perheen ja ystävien menetystä. Homie että olsihan se tyhjää parempi minä että ei ollenkaan, ei ole kyse juttuseurasta. Päivastoin vaikkapa kapakan juoppojen jorinat vain vieraannuttavat entisestään

Joten te ette millään pysty ymmärtämään tilannettani. Neuvo kuten lopeta juominen on hyvä, mutta ongelmani ovat tulleet muista syistä ja ovat niin syvällä, että te ette voi todellisuudessanne tajuta. Teillä kun ON kavereita ja perhettäkin. Ette te koskaan joudu tilanteeseen, jossa olette ihan yksin muille merkityksettömien ja yleensä helvetin poikkeavien asioiden yhdistelmän kanssa. Joten hyvätkin neuvonne tulevat teidän simppelistä standardimaailmastanne, enkä mahda mitään, että minulla on eri maailma, vaikka miten omituinen. Ja kukaan ei käytännössä myötäelä saati tule apuun.

Joten tämä ketju on vain vahvistanut totaalisen yksinäisyyden tunnettani,ja vahvistanut sen tosiasiallisuuden.

(ja mitähän nyt sanote? Lopeta juominen. Harrasta jotain. Mene ihmisten pariin.Hanki koira. Eka neuvo on hyvä, muita en jaksa. Eivätkä ne nykytilannetta auta. Olen jo tilassa, että en jaksa kengännauhojani solmia. En niin laiskuutani tai mukavuudenhalusta nautiskellen. En minä siitä nauti.

Homie on visastellut että kun sanon pisiteliäästi täällä, "niin metsä vastaa sinne huudetaan". Mutta jos muistatte cityajan, ihan sympatiaa ja todellisia neuvoja kaivaten kirjoitin Poikuus41-nimimerkillä vaikeuksistani lähestyä naisia romanttis-eroottisesti. No itsekään en silloin ollut kuullut "Love Shyness"-syndroiomasta, ja vastineet juttuihini olivat epäuskoa että ei se noin voi olla, eihän muillakaan ole ja suoraa räävitöntä pilkkaa.

Sitten minä "metsä vastaa kun sille huudetaan" aloin itsekin vastaiulla epäkohteliasti, mikä minsuta hyvä olikin. Mutta siis minä maan matonen en saaniin sanoa, muut saavat kyllä ensin kummastella ja pilkata, kun ovat niin normaaleja ja muutenkin hyviä.

Loppuun strippi "Ilman naista"-sarjakuvasta. Sopii siihen naisvalitukseeni, mutta yleensäkin suhteuumiseenne omissa piireissänne outoihin ongelmiin.

Tässä aristeleva nuori mies koulun seksivalistustunnilla esittää asiallisen kysymyksen. Naisopettajan maailmassa sellaista psyykkistä oloa ei voi olla, ja kokee kysymyksen vain vitsailuna ja häiriköintinä.

Kuva
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat, jos olisi henkilö, jolla olisi täysin sama perimä ja perhe- ja muu historia kuin sulla, niin ko. henkilö tietenkin olisi täysin samassa tilanteessa kuin sinä. Ainoa mahdollisuus, että jotain eroa olisi, johtuisi kvanttitason epävarmuuksista. Tämänkö haluat meidän sanovan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta, Gatin henkilökohtaiset vastoinkäymiset siis ovat tiivistetysti, että
- perikin vain noin 6-7 kertaa suomalaisten keskimääräisen perinnön verran omaisuutta
- vanhempansa kuolivat ylitettyään suomalaisten keskimääräisen eliniän
- kuuluu niihin noin 15 % suomalaisista, joilla on osakesäästöjä, ja pörssiromahdus koski myös hänen pörssisijoituksiaan
- kuuluu siihen noin 10 prosenttiin suomalaisista, jotka omistavat metsää ja joiden omaisuuden arvoon metsätuhot siis vaikuttavat
- vuokrasääntöjen noudattamattajättäminen voi aiheuttaa ongelmia
- jos kylvää jätettä ympärilleen eikä koskaan siivoa, jätettä kertyy ympärille
- asumattomassa maaseuturakennuksessa käy varkaita, kun itse on kaupunkiasunnossa

Ymmärrän, että kyseessä on oire, mutta väkisin vähän itsekeskeiseltä uhriutumiselta kuulostaa näiden näkeminen aivan universumin kurjimpana kohtalona, josta kukaan ei selviäisi. Ja tietysti tuo vanha tarina, että minkään tilannetta parantavan toimen tekeminen, siivouksesta katkolle menemiseen ja muuttofirman tilaamisesta sairaspäivärahan tarpeen arvioimiseen, on objektiivisen mahdotonta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^

Listaat pitkän listan rahanmenetyksiä, joissa itse et alun perin ole ansainnut noista rahoista killinkiäkään? Lasisi ei ole puoli tyhjä, vaan puoli täysi. Sait ison määrän muiden tekemää rahaa ilman omaa panostasi. Ruikutat, että et saanut enempää lahjoja.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 11:49Totta hitossa suren ja kadun koko ajan elämäni aikana tekemiäni virheitä. Ne valvottavat minua öisin. Se suru ja katumus ovat koko ajan päällä, seliin lamauttavasti. Eikä voi muuttaa mennyttä, vaikka nyt vaikka miten tietäisi, että olsipitänyt olisiptänyt. Silti se sattuu.
Niinno.

Itse hukkasin huonon elämänhallinnan takia kottikärryllisen rahaa ja yhden avioliiton. Vedin viinaa ja lääkkeitä liikaa, välillä yhtä aikaakin. Kohtelin rakkaitani huonosti kaikin mahdollisin tavoin.

Siitä huolimatta elämästä voi nauttia. Nuo paskat jutut on vaan kohdattava. Pyydettävä ihmisiltä anteeksi, sovitettava se mitä sovitettavissa on. Myönnettävä nöyrästi tekemänsä virheet, yritettävä oppia niistä.

Kaikki tämä sattuu ja vetää hetkellisesti to-del-la matalaksi mutta siitä on mahdollista nousta elämään täysipainoista elämää, kun kaiken paskan kahlaa läpi.

Ja kääntäen - jos ei halua ottaa sitä ensimmäistä askelta > mikään ei ikinä muutu. Sinne laskiämpäriin on täysin mahdollista jäädä kellumaan hamaan maailman loppuun asti. Sehän on tavallaan turvallista ja se helpoin ratkaisu.

Koska tarpeeksi kun pelkistetään, asiat ovat hyvin yksinkertaisia. Joko haluat tai et. Joko teet tai et tee. Selityksiähän mahtuu maailmaan ja aina löytyy tekosyitä.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onhan tuossa kieltämättä aika erikoinen logiikka, että Gat vatvoo mennyttä ja kärsii siitä, että ei aikanaan saanut tehdyksi sitä tai tätä - mutta toistaa historiaa uskollisesti esittämällä, että kaikki tämän hetken tai lähitulevaisuuden tekemiset ovat objektiivisen mahdottomia. Onpahan tulevina unettomina öinä vielä enemmän kaduttavaa ja vatvottavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ erinomainen tiivistys!

Jos nyt on mahdotonta tehdä asioita toisin, niin kuinka se olisi ollut mahdollista menneisyydessä?

Totuushan on raaka. Asioita on tänään ja huomenna mahdollista tehdä toisin. Niinpä olisi ollut mahdollisuus tehdä toisin myös aiemmin. Jos katse on menneisyydessä, niin muutos tänään konketisoi menneisyyden väärät valinnat omiksi valinnoiksi. Tuon takia kannattaa keskittyä tiukasti tähän päivään ja huomiseen: miten elän tämän päivän parhaalla tavalla ja miten teen huomisesta ihan hitusen paremman.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2020 12:29 ^^
Listaat pitkän listan rahanmenetyksiä, joissa itse et alun perin ole ansainnut noista rahoista killinkiäkään? Lasisi ei ole puoli tyhjä, vaan puoli täysi. Sait ison määrän muiden tekemää rahaa ilman omaa panostasi. Ruikutat, että et saanut enempää lahjoja.
On ihan normisettiä, että maatilat peritään. Joskin tässä tapauksessa ostin sukupolvenvaihtokaupalla pankkilainan fyrkalla (kuten lähes aina tehdään ja miksipä ei.) . Varsinainen rahaperintö-osuus testamentista meni siis KKO:n jälkeen sille uusioserkulleni ja lisää vielä. Olinhan minä töitäkin tehnyt siellä paljon. Mutta ei ole epätavallista että sukutila säilytetään suvussa johon enonikaan ei sitä yllätyspoikaansa laskenut. Ei ymmärtänyt, että on se, tuntematon äijä. Joka olsi myynyt kaiken heti, se on selvä.

Mutta te mittaatte vain rahalla, tiedän. Joskin raha olsi välttämätöntä toimia ja edes syödä..

Luettelemani takapakit.. senkin ymmärrätte tietenkin väärin. Tarkoitukseni oli näyttää vain, että EN minä KARHUTTELEMALLA ole niitä tehnyt. Eivätkä ne muutenkaan ole minun laiminlyöntieni syytä. Vaikka hoette, että kalja on ongelmieni perusyy. No ei ole, ja sitä yllä todistin. Ja tapahtumien kombimnaatio on lievästi sanottuna epätavallinen. Mutta ei mene jakseluun, vaan vittuilette.
KKK kirjoitti: 19.08.2020 13:19
Gat kirjoitti: 19.08.2020 11:49Totta hitossa suren ja kadun koko ajan elämäni aikana tekemiäni virheitä. Ne valvottavat minua öisin. Se suru ja katumus ovat koko ajan päällä, seliin lamauttavasti. Eikä voi muuttaa mennyttä, vaikka nyt vaikka miten tietäisi, että olisipitänyt olisiptänyt. Silti se sattuu.
Ja kääntäen - jos ei halua ottaa sitä ensimmäistä askelta > mikään ei ikinä muutu. Sinne laskiämpäriin on täysin mahdollista jäädä kellumaan hamaan maailman loppuun asti. Sehän on tavallaan turvallista ja se helpoin ratkaisu.

Koska tarpeeksi kun pelkistetään, asiat ovat hyvin yksinkertaisia. Joko haluat tai et. Joko teet tai et tee. Selityksiähän mahtuu maailmaan ja aina löytyy tekosyitä.
Sinäkään et tajua. Myönnetään että sinulla on ollut syöpä tai on vieläkin syöpä. Todella paska mäihä. Voisinhan minä siitä alkaa pilkkaamaan.

Mutta kun et tajua. Et ymmärrä, että minä EN JAKSA enää. Eikä mikään ensimmäien askel näitä ongelmia ratko, sellaiseen jatkumoon menisi vuosia eikä koettakaa tajuta sellaiseen ole aikaa. Minä tarvitsisin kämppäni siistilsi koska sitä ennen en voi lähteä Orimattilaan jonne on murtauduttu ja ihan varmaan viety "roinaa" jolla teolle ei tietenkään ole merkitystä. Ensimmäinen askel olisi siis SIIVOTA TÄMÄ KÄMPPÄ. Haluan ottaa sellaisen askeleen, mutta EN PYSTY. Et voi käsittää. Mutta en JAKSA, en oikeasti jaksa enkä vain velttoile huvikseni. Sitä ette mieleltään virkeät pysty ymmärtämään. HALUAN, siitä ei ole kyse, Vakavasti masentunut kyllä haluaa ja tietää, että pitäisi pitäisi toimia. Mutta EN JAKSA enää.

Jos sanotte asioita "yksinkertaiseksi", ne ovat teidän yksinkertaisemman tilanteenne piirissä yksinkertaisia, ei tässä maailmassa. Ja ette vieläkään käsitä, millaista on epäelää näin, että millään minulle tärkeällä ei ole muille merkitystä eikä kukaan auta. Ei tietenkään pitäsi ymmärtää ja auttaa, mutta ei minulle jää kuin kuolema sitten.
Viimeksi muokannut Gat, 19.08.2020 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2020 12:29 ^^

Listaat pitkän listan rahanmenetyksiä, joissa itse et alun perin ole ansainnut noista rahoista killinkiäkään? Lasisi ei ole puoli tyhjä, vaan puoli täysi. Sait ison määrän muiden tekemää rahaa ilman omaa panostasi. Ruikutat, että et saanut enempää lahjoja.
Ymmärrän kyllä tietyllä tavalla pettymyksen tunteen noista rahajutuista. Erityisesti kun elämän suunnitelu on ollut kuin kummelista:

Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Siis vittu So Hard. Nuo helvetin omituiset tapahtumat EIVÄT JOHTUNEET MINUSTA. Rahojen hojen katoaminen koska enoani oli panettanut esti toiminnan kyllä sitten. Vittu kun te urbaaneina laskette vain rahaa. Siitäkin oli kyse, mutta ei yksistään. Vaan asioista siinä yleensä ja todella raskaista vuosista loppuun kuluen itsekin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 13:50 Siis vittu So Hard. Nuo helvetin omituiset tapahtumat EIVÄT JOHTUNEET MINUSTA. Rahojen hojen katoaminen koska enoani oli panettanut esti toiminnan kyllä sitten. Vittu kun te urbaaneina laskette vain rahaa. Siitäkin oli kyse, mutta ei yksistään. Vaan asioista siinä yleensä ja todella raskaista vuosista loppuun kuluen itsekin.
No, kuinka kauan aiot käyttää juomiseen tekosyynä ikivanhojen vanhempiesi kuolemaa ja menneitä finanssimurheita? Vai ootko nyt jo siirtynyt juomaan murrolle tilaan josta en lainkaan pidä huolta?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 13:58
Gat kirjoitti: 19.08.2020 13:50 Siis vittu So Hard. Nuo helvetin omituiset tapahtumat EIVÄT JOHTUNEET MINUSTA. Rahojen hojen katoaminen koska enoani oli panettanut esti toiminnan kyllä sitten. Vittu kun te urbaaneina laskette vain rahaa. Siitäkin oli kyse, mutta ei yksistään. Vaan asioista siinä yleensä ja todella raskaista vuosista loppuun kuluen itsekin.
No, kuinka kauan aiot käyttää juomiseen tekosyynä ikivanhojen vanhempiesi kuolemaa ja menneitä finanssimurheita? Vai ootko nyt jo siirtynyt juomaan murrolle tilaan josta en lainkaan pidä huolta?
Ei se mikään tekosyy ole. Hänellä on kyllä murheita tänä päivänäkin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 13:44 On ihan normisettiä, että maatilat peritään.
Sinä suret nyt sitä, että lottovoittoon tuli toinenkin 7 oikein ja sinä menetit puolet. Jos puolikas ei tuottanut sinulle mitään iloa, niin miten se toinen puolikas olisi elämääsi parantanut? Vai olisiko se helpottanut sen verran, että ei olisi tarvinnut surra ja märehtiä menetettyä puoliskoa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.08.2020 12:12 Gat, jos olisi henkilö, jolla olisi täysin sama perimä ja perhe- ja muu historia kuin sulla, niin ko. henkilö tietenkin olisi täysin samassa tilanteessa kuin sinä. Ainoa mahdollisuus, että jotain eroa olisi, johtuisi kvanttitason epävarmuuksista. Tämänkö haluat meidän sanovan?
Jaksatko kommentoida tätä? Täysin sinun kaltaisesi henkilö olisi määritelmän mukaan samankaltaisessa tilanteessa, erilainen henkilö ei olisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin