Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:01
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 13:58
Gat kirjoitti: 19.08.2020 13:50 Siis vittu So Hard. Nuo helvetin omituiset tapahtumat EIVÄT JOHTUNEET MINUSTA. Rahojen hojen katoaminen koska enoani oli panettanut esti toiminnan kyllä sitten. Vittu kun te urbaaneina laskette vain rahaa. Siitäkin oli kyse, mutta ei yksistään. Vaan asioista siinä yleensä ja todella raskaista vuosista loppuun kuluen itsekin.
No, kuinka kauan aiot käyttää juomiseen tekosyynä ikivanhojen vanhempiesi kuolemaa ja menneitä finanssimurheita? Vai ootko nyt jo siirtynyt juomaan murrolle tilaan josta en lainkaan pidä huolta?
Ei se mikään tekosyy ole. Hänellä on kyllä murheita tänä päivänäkin.
Oletko sitä mieltä, että kokemustensa takia Gattaca tulisi juoda? Luuletko juomisesta olevan hänelle kokonaisuutena haittaa vai hyötyä?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:05
Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:01
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 13:58

No, kuinka kauan aiot käyttää juomiseen tekosyynä ikivanhojen vanhempiesi kuolemaa ja menneitä finanssimurheita? Vai ootko nyt jo siirtynyt juomaan murrolle tilaan josta en lainkaan pidä huolta?
Ei se mikään tekosyy ole. Hänellä on kyllä murheita tänä päivänäkin.
Oletko sitä mieltä, että kokemustensa takia Gattaca tulisi juoda? Luuletko juomisesta olevan hänelle kokonaisuutena haittaa vai hyötyä?
Minä luulen että Gattis juo ennen kaikkea nykyajan murheiden (yksinäisyys, huoli Varkauden asunnosta, Orimattilan rotat jne.) takia.
Toisaalta tietysti haittaa mutta toisaalta tuskan lieventämistä mikä on minusta erittäin ymmärrettävää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:08
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:05
Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:01

Ei se mikään tekosyy ole. Hänellä on kyllä murheita tänä päivänäkin.
Oletko sitä mieltä, että kokemustensa takia Gattaca tulisi juoda? Luuletko juomisesta olevan hänelle kokonaisuutena haittaa vai hyötyä?
Minä luulen että Gattis juo ennen kaikkea nykyajan murheiden (yksinäisyys, huoli Varkauden asunnosta, Orimattilan rotat jne.) takia.
Toisaalta tietysti haittaa mutta toisaalta tuskan lieventämistä mikä on minusta erittäin ymmärrettävää.
Moni asia on ymmärrettävää, mutta ei silti viisasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:08 Toisaalta tietysti haittaa mutta toisaalta tuskan lieventämistä mikä on minusta erittäin ymmärrettävää.
Miksi sinusta on ymmärrettävää, että vakavasti masentunut ihminen pahentaa masennustaan ja heikentää toimintakykyä jatkuvalla juomisella? Vastaisitko myös aiempaan kysymykseen - onko kokonaisuutena haittaa vai hyötyä?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:12
Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:08 Toisaalta tietysti haittaa mutta toisaalta tuskan lieventämistä mikä on minusta erittäin ymmärrettävää.
Miksi sinusta on ymmärrettävää, että vakavasti masentunut ihminen pahentaa masennustaan ja heikentää toimintakykyä jatkuvalla juomisella? Vastaisitko myös aiempaan kysymykseen - onko kokonaisuutena haittaa vai hyötyä?
Kokonaisuutena tietysti enemmän (lähinnä fyysinen terveys) haittaa. Minä en usko että pahentaa masennustaan vaan päinvastoin alko lievittää tuskaa. Huono "lääke" tietysti mutta taitaa olla hänelle ainoa lääke.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 13:44 Minä tarvitsisin kämppäni siistilsi koska sitä ennen en voi lähteä Orimattilaan
Höps. Korkki kiinni, ja voit huomenna lähteä ajelemaan Orimattilaan. Kuten tuhannesti selitetty, ei sun tartte huoliesi takia siellä Varkauden roskakasassa päivystää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:17 Minä en usko että pahentaa masennustaan
Tämä ei tietysti ole uskonasia vaan tosiasia.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.08.2020 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:17
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:12
Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 14:08 Toisaalta tietysti haittaa mutta toisaalta tuskan lieventämistä mikä on minusta erittäin ymmärrettävää.
Miksi sinusta on ymmärrettävää, että vakavasti masentunut ihminen pahentaa masennustaan ja heikentää toimintakykyä jatkuvalla juomisella? Vastaisitko myös aiempaan kysymykseen - onko kokonaisuutena haittaa vai hyötyä?
Kokonaisuutena tietysti enemmän (lähinnä fyysinen terveys) haittaa. Minä en usko että pahentaa masennustaan vaan päinvastoin alko lievittää tuskaa. Huono "lääke" tietysti mutta taitaa olla hänelle ainoa lääke.
Ei se ole uskonasia. Alkoholin käyttö vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin niin että masennus pahenee. Pitkäaikainen alkoholinkäyttö vaikuttaa voimallisemmin. Alkoholi ei siis "lievistä tuskaa" vaan pahentaa sitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 13:58 No, kuinka kauan aiot käyttää juomiseen tekosyynä ikivanhojen vanhempiesi kuolemaa ja menneitä finanssimurheita? Vai ootko nyt jo siirtynyt juomaan murrolle tilaan josta en lainkaan pidä huolta?
Ne eivät ole "tekosyitä" ei ainoiden ihmisuhteideni menetys ja "menneet finanssimurheet" ovat totta kai aina haittana. Pysyvästi. Karhu on sitten laillista turrutusta henkieen kipuun. Eikä narkomania edes tupakkaan ja karhuun ole mikään hupiasia, josta noin vain pääsisi eroon, koska te viisaina kerrotte että lopeta kuin en ymmärtäisi asiaa jo. Tai kuten yllä, että käytöllä masennus pahenee. luuletteko tosiaan, etten tiedä?

Jos tehdään asia yksinkertaiseksi, niin Kitinässä vaikuttava lääkäri kirjoittaisi itselleen reseptin ja postittaisi sitä ennen käsikaupassakin myytyä kamaa minulle kirjekuoressa. Mutta kyllä varmaan monimutkainen selitys olisi, miksi ei voi tehdä mistä ei voisi kärähtää.

Siinä olisi se minun "katkaisuhoitoni". Minulla ei ole edes puhtaita vaatteita kun en jaksa pestä pyykkiä. eipä tässä sairaalaan haisemaan. Joten purkillinen pameja ja hoitelisin asian kotona.

Tilalla en murron aikaan ollut, ja kukaan ei tietenkään voi ymmärtää kahdella paikkakunnalla asumista. On se ennenkin ollut pitkään tyhkillään, mutta nyt vasta murto. Jota en voi mennä katsomaan, kska tämä asunto siistiksi ensin taloyhtiön ja häädön pelossa. en muuten usko, että se tilaaman siivousfirmakaan suostuu nähtyään. Ties vaikka hyvinä ihmisinä ilmoittaisivat taloyhtiölle ja jopa sosiaaliviranomaisille.

Kummat höpinänne, että voisin haastaa käräjille häätöuhan tapauksessa, koettakaa tajuta, että EN JAKSA vielä sitäkin. Taloyhtiön katolla olisi sitten minulle käyttö.

Raivaussiivota pitäisi jopa ennen tilattuja siivoojia, mutta en jaksa. Haluan, mutta en jaksa. Ymmärtäisitte virkeätkin ihmiset, kunhan näkisitte.

Vittuilen, että Homie on se, jota olen anellut jo yli kaksi vuotta apuun. alkuun isolla rahalla. Ja jolla ei ole työvelvoitteita koska ei saa työtä. Mutta ei voi, koska on "masis". hyvä on, hänellä on depressio kyllä, mutta niitäkin on todella eriasteisia. Homie se kulkee joka päivä kaupungilla, käy treffeillä ja soittelee joutavista trivialiteeteista. Tosi masentunut varmaan joo. Onon.

Edit: ja tuossa edellisellä sivulla näitä paremmin KKK-vastauksen yhteydessä. Te ette vain käsitä, siinä se.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olet täällä avoimesti kertonut sekakäytöstäsi. Sen lisäksi, että kitinässä vaikuttava lääkäri ei halua mahdollistaa sekakäyttöä eikä rikkoa lakia, hän ei varmasti halua kaiken netissä paljastavan juoppohullun tietävän identiteettiään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onko toi uusi, että katkolle tai laajemminkin sairaalaan meneminen on (tietysti!) mahdotonta, koska ei ole puhtaita vaatteita? Aika hyvä. Ihan mä en kuitenkaan näe sitä, että tässä samassa habituksessa Varkauden läävässä haiseminen jotenkin vähentäisi mahdollisia erimielisyyksiä asunnon omistajan kanssa verrattuna siihen, että olisi edes sen verran selvinpäin, että voisi ajaa Orimattilaan ja takaisin.

Edit. No ei tietenkään ollut uusi. Pikaisella kitinähaulla selvisi, että puhtaiden vaatteiden (ja vaippojen) akuutti puute on vuosikausia tehnyt hoitoon hakeutumisen mahdottomaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 19.08.2020 14:46Edit. No ei tietenkään ollut uusi. Pikaisella kitinähaulla selvisi, että puhtaiden vaatteiden (ja vaippojen) akuutti puute on vuosikausia tehnyt hoitoon hakeutumisen mahdottomaksi.
Joo, katkolle tullaan yleensä suihkunraikkaana sunnuntaipuku päällä, ei suinkaan oksennus rinnalla ja rapa puntissa ojanpohjalta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Näin on. Katkolle voi mennä vain, jos on siinä kunnossa, että ei tarvitse mennä katkolle. Katkon sijaan tähän kelvannee myös melkein mikä tahansa muukin Gatin tilannetta auttava toimenpide.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:37 Olet täällä avoimesti kertonut sekakäytöstäsi. Sen lisäksi, että kitinässä vaikuttava lääkäri ei halua mahdollistaa sekakäyttöä eikä rikkoa lakia, hän ei varmasti halua kaiken netissä paljastavan juoppohullun tietävän identiteettiään.
Mitä sekakäyttöä? 24 (kaksikymmentäneljä) vuotta sitten tenoxilla nukahtamiseen ja kaljalla, molempia vähän, oli kumma sivuvaikutus. Se Tenox oli vierasta. Kummaa ainetta. Äitivainaaltani jäi Oxaminia, ja ne olivat tarpeen juuri krapulasta selviämiseen ja se toimi. Muutenkin äiti oli antanut joskus pameja minulle ja isälleni suurimmassa hädässä. Vaikka äidiltä ne olivat aina loppumassa. Olipa minulla vajaa 30 vuotta sitten oma reseptikin. Nykyään aine on kai kaikkein pahinta huumetta? Omituinen käsitys. Eihän sillä saa edes henkeä pois eivätkä ole tyrmäystippoja.

Sitäpaiten jos minä saisin huomaamattomassa kirjekuoressa ilman lähettäjän nimeä oxepamia tai oxaminia, enhän minä voisi tietää saati todistaa, kuka ne olisi lähettänyt. Tosin en voisi maksaa hänelle kun en tiedä nimeään.

Anaalisoin just 'äsken itseäni, että sehän tässä on, että ei ole enää olemassa omaa maailmaa jonne palata. Sitä se yksinäisyys on. Ja kun sen päälle tulee isku iskun jälkeen uutta jopa minusta riippumatonta huolta, siihenhän luhistuu. Siis ei ole ketään eikä mitään muuta kuin minä ihan yksinään ja ulkoakin hyökkäävä vieras maailma. Tuntuu kuin luulisitte, että minulla olisi se tuttu maailma johon palata kunhan vähän tokenen kuten teillä omanne. Minulla ei enää. Vain tyhjyys joka ei motivoi.

Taidan lopettaa tähän ketjuun kirjoittamisen.
Viimeksi muokannut Gat, 19.08.2020 17:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:32 Alkoholi ei siis "lievistä tuskaa" vaan pahentaa sitä.
No jos se pahentaisi (huomaa siis konditionaali) niin miksi Gattis joisi? Ei kai siinä olisi mitään järkeä. Ellei Gattis siis ole masokisti?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 17:26No jos se pahentaisi (huomaa siis konditionaali) niin miksi Gattis joisi? Ei kai siinä olisi mitään järkeä. Ellei Gattis siis ole masokisti?
Koska Gat ei ole kuski, alkoholi on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 19.08.2020 15:06
urpiainen kirjoitti: 19.08.2020 14:46Edit. No ei tietenkään ollut uusi. Pikaisella kitinähaulla selvisi, että puhtaiden vaatteiden (ja vaippojen) akuutti puute on vuosikausia tehnyt hoitoon hakeutumisen mahdottomaksi.
Joo, katkolle tullaan yleensä suihkunraikkaana sunnuntaipuku päällä, ei suinkaan oksennus rinnalla ja rapa puntissa ojanpohjalta.
Ei hätää! Voin lainata gattikselle katkaisuun viittaavan taskuliinan. Sen kun laittaa pellavapuvun taskuun, niin voi silleen ironisesti vaihtaa katseita lekurin kanssa: "arvaat varmaan, miksi blääkät ei oo peilikiillossa...".
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 14:34

Vittuilen, että Homie on se, jota olen anellut jo yli kaksi vuotta apuun. alkuun isolla rahalla. Ja jolla ei ole työvelvoitteita koska ei saa työtä. Mutta ei voi, koska on "masis". hyvä on, hänellä on depressio kyllä, mutta niitäkin on todella eriasteisia. Homie se kulkee joka päivä kaupungilla, käy treffeillä ja soittelee joutavista trivialiteeteista. Tosi masentunut varmaan joo. Onon.

Olen moneen kertaan selittänyt IVL ja IRL depistäni. Ja että syy miksi en ole lähtenyt Varkauteen EI OLE välinpitämättömyys, ilkeys tms. Mutta ei ole mennyt ns. jakeluun. Ei sitten millään.
Olen myös selittänyt että kyse ei perkele ole siitä kummalla on suurempi masennus vaan siitä millainen minun depikseni on ABSOLUUTTISESTI.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minullakin on absoluuttisesti syyhyä koivessa ja krooninen kevyt nuha. Absoluuttisesti.

Vielä palaten tuohon "sekakäyttötapaukseeni" että siitä on 24 vuotta, jos jotain sinä yönä kulemma uhoilin, tiesin millä alueella se jannu on töissä, mutta en missä asuu. Joten mitä ihmettä olisin palloilut siellä kaukana yöllä. Lisäksi minkäänlaisia aseitakaan ei ollut mukana. Kerroin vain huumoriin pyrkien omituisuuden, että siitä en muista mitään: Aamulla heräsin hyväntuulisena ja sitten minulle kerrottiin. Tosi outoa ja ainutkertainen tapaus minulle.

Toisen kerran taisin mainita "luova sekakäyttö" kun piti mennä pankkiin tms kuolleen äitini asioiden takia.. Joten aamulla todella nielaisin äitivainaani Oxaminin, päälle käsikauppanärästyslääke Losecia, saatoinpa perkele ottaa vielä käsikauppatavara Buranan ja kofeiinitabletinkin! Se oli ilman alkohoolia ja että sain hermoni ja pötsini rauhoittumaan ajo-ja toimintakuntoon. Hurjaa..

Vasikoikohan joku senkin poliisille?
Vasikoikaa myös, että olen käyttänyt täällä useita kertoja sanaa "neekeri". :mrgreen:
Viimeksi muokannut Gat, 19.08.2020 18:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Vasikoi itsesi katkolle ja terapiaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 17:26
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:32 Alkoholi ei siis "lievistä tuskaa" vaan pahentaa sitä.
No jos se pahentaisi (huomaa siis konditionaali) niin miksi Gattis joisi? Ei kai siinä olisi mitään järkeä. Ellei Gattis siis ole masokisti?
Alkolla masennuksen lääkitseminen on kuin kusisi pakkasella punttiin. Hetken helpotus nousussa, sen jälkeen onkin jäätynyt puntti.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 17:20 Anaalisoin just 'äsken itseäni, että sehän tässä on, että ei ole enää olemassa omaa maailmaa jonne palata.

Tuntuu kuin luulisitte, että minulla olisi se tuttu maailma johon palata kunhan vähän tokenen kuten teillä omanne. Minulla ei enää. Vain tyhjyys joka ei motivoi.
Mun mielestä paljon keskeisempi havainto on se, että sä katsot vain menneisyyteen. Jotakin johon palata. Harmittelit, mitä teit ja jätit tekemättä. Siinä missä sä tuskailet kulta-aikojen menettämistä, muut ehkä katsovat pikemminkin eteenpäin ja miettivät siedettävän tulevaisuuden rakentamista, ei menneisyyteen palaamista. Saattavat siinä samassa ehkä jopa luopua jostain 80-luvun aikakauslehdistä.

Tietty tossa on se hyvä puoli, että menneisyyden muuttaminen on oikeasti mahdotonta, eli turvallinen standardijohtopääköksesi - mitään ei ole tehtävissä - on kerrankin totta. Eri asia sitten, että nykyminääsi määrittävän menneisyysnarratiivin muuttaminen olisi paitsi hyödyllistä, myös ihan mahdollista ammattiavun keralla. Onneksi olet kehittänyt sen oman olkiukkosi terapian luonteesta, niin ei tarvitse siihenkään ryhtyä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eihän 80-luvun itse valikoimieni ja ostamieni tekniikka-tiede-historia-musiikkilehtien roskiin vieminen teille mitään merkitse, koska te että niitä lue. (niitähän ja kirjoja roskisdyykkasin joo Mcjannen klaanin jäljiltä) Ettekä kuuntele samaa musiikkia kuin minä, ja hei, spotifystä kuulee. Vakavampi paikka on mitä kaikkea Orimattilasta on nyt varastettu. mutta eiväthän ne teille mitään merkitse.

"Menneisyydestä" ja siihen tarttumisesta että eihän minulla mitään muuta ole eikä mitään toivoa miten elää nyt kun ei ole ketään jolle se tai nykytilanteenikaan mitään merkitsisi. . ja sitä te ette käsitä, koska ette koskaan ole näin yksin. Johon terapia ei auttaisi, eihän ne psykollekaan merkitse minun asiani. Mömmö saattaisi helpottaa kyllä.

EDIT: Joku pilkkasi, että en aikoinaan ymmärtänyt hakea opintotukea. Totta kai hain heti opintotukea ja sain, vai tuliko tuo peräti automaattisesti. Myös opintolainaa sai heti, koska se oli valtion takaamaa. Nykyään ei saa, joten kunnon opiskelijatkin (jota en ollut) käyttävät opiskeluaikaansa hanttihommiin, koska muuten eivät selviä. Mutta joo, totta kai minä sain opintotukea ja opintolainaa. Laina aikoja sitten maksettu.

Opiskelijan asumistuesta taas en mitään tiennyt. Ei mainittu tutorillassa ja kai se oli sitten pienellä prantättynä johonkin oppaaseen. Lopulta tajusin, että eihän olisi tarvinnut maksaa solukämpän vuokraa juuri ollenkaan ja sitten vasta tuen hakeminen.

Mutta enhän minä rahallisesti kärsinyt, pappa betalar :mrgreen:

Kaiken lisäksi vanhempani olivat sellaisen sukupolven ihmisiä, joilla ei ollut tietoa, että olisivat voineet saada eläkeläisen asumistukea omaan kämppäänsä. Heillekään kukaan ei kertonut, eikä ollut heidän aikansa tapa ja mahdollsuus.

Hokasin asian vasta äitini viimeisinä elinkuukausina, netistä.

Itse en tietenkäänn saa työttömyystukea (joo, muistan Jame Potkukelkan neuvon kyllä, kunhan välttelen huomiota) en saa sosiaalitukea kun en ole ihan rahaton enkä tietenkään saa asumistukeakaan. Kuten varmaat useimmat tässä talossa nykyään.
Viimeksi muokannut Gat, 19.08.2020 19:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 18:01 Minullakin on absoluuttisesti syyhyä koivessa ja krooninen kevyt nuha.
Et voi mennä katkolle, ennen kuin sinulla on negatiivinen tulos koronatestistä ja olet ollut viikon oireeton.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2020 19:20
Gat kirjoitti: 19.08.2020 18:01 Minullakin on absoluuttisesti syyhyä koivessa ja krooninen kevyt nuha.
Et voi mennä katkolle, ennen kuin sinulla on negatiivinen tulos koronatestistä ja olet ollut viikon oireeton.
Voiko olla noin vai vitsinkö heitit? Viikkoketjussahan on nimenomaan koronatesteihin pääsyn vaikeudesta ja tulosten saamisen hitaudesta. Koronatestien tarpeellisuuttakaan en ymmärrä. Voihan se näyttää, että sinulla testin aikaan ei ole koronaa, mutta voithan saada sen heti seuraavana päivänä. Sama kuin että pornotähdet kuulemma käyvät aids-testeissä. Kertoohan se ehkä, että et ole vielä saanut tautia etkä ole vielä tartuttanut ketään. Mutta seuraavalla viikolla se voi tapahtua.

Lisäksi on monessa paikkaa kerrottu, että tänä aikana terveyskeskukseen ei kannata mennä, koronaruuhkan takia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin