Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.11.2019 23:15 - Käyttöliittymä on hämärä. Pompitaan erilaisten näkymien välillä ilman selkeää logiikkaa.
Vika on käyttäjässä. Applen logiikka on erilainen, joten kestää hetken tottua toiseen tapaan toteuttaa asioita. Omasta näkökulmastani Applen tuotteet on todella epäloogisia ja vaikeita käyttää, kun en ole tottunut Applen tapaan ajatella asioita. Sä säännöllisesti nostat tän saman asian esiin. Voisit laajentaa näkökulmaasi ja sen sijaan, että kuvittelisit Applen ylivoimaisen loogiseksi ymmärtäisit kyseessä olevan tottumuksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kyllä iphone vaan on intuitiivisempi käyttää. Asiat tapahtuvat lineaarisemmin.

Mistä muuten repäisit tuon applefanituksen? Kerroin aiemmin käyttäneeni pääasiassa googlen palveluja iphonella. Applelta tuli vain rauta ja käyttis.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.11.2019 11:39 ^ kyllä iphone vaan on intuitiivisempi käyttää. Asiat tapahtuvat lineaarisemmin.
Lineaarisuus ja yksinkertaisuus ovat helpottavia kun tekee vain yhtä asiaa.

Minulle iso arvo on pelkästään jo sillä, että saan itse laitettua puhelimen etusivun sellaiseksi että se näyttää kaiken tarpeellisen infon widgeteillä sellaisessa formaatissa kuin haluan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.11.2019 11:39 ^ kyllä iphone vaan on intuitiivisempi käyttää. Asiat tapahtuvat lineaarisemmin.

Mistä muuten repäisit tuon applefanituksen? Kerroin aiemmin käyttäneeni pääasiassa googlen palveluja iphonella. Applelta tuli vain rauta ja käyttis.
Et ole ehkä huomannut jo vuosia hehkuttaneesi Applen käyttiksiä :-?

Mä en jaa sun mielipidettä Applen loogisuudesta ja intuitiivisuudesta. Selvästi ajattelemme eri tavalla, kun minulle niiden tuotteet on olleet aina vaikeita käyttää. En ala väittelemään siitä kumpi ajatusmalli on oikeampi, mutta olen tyytyväinen siihen, että on erilaisia vaihtoehtoja tarjolla, joista voi valita mieleisensä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 15.11.2019 11:47
Minulle iso arvo on pelkästään jo sillä, että saan itse laitettua puhelimen etusivun sellaiseksi että se näyttää kaiken tarpeellisen infon widgeteillä sellaisessa formaatissa kuin haluan.
Yleensä hyvin maksavat asiakkaat haluavat kaiken olevan valmiiksi tip top siinä kohtaa kun hyödeke tarjoillaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.11.2019 19:55
So Hard kirjoitti: 15.11.2019 11:47
Minulle iso arvo on pelkästään jo sillä, että saan itse laitettua puhelimen etusivun sellaiseksi että se näyttää kaiken tarpeellisen infon widgeteillä sellaisessa formaatissa kuin haluan.
Yleensä hyvin maksavat asiakkaat haluavat kaiken olevan valmiiksi tip top siinä kohtaa kun hyödeke tarjoillaan.
Niin, siksi onkin kummallista että iPhoneen ei sitä rahallakaan saa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitäköhän widgettejä sitten haluaisit?
https://www.businessinsider.com/how-to- ... ?r=US&IR=T

Mutta hieman tämä menee ohi aiheen. Ihmettelin, onko kukaan pitempään iPhonea käyttänyt ollut tyytyväinen Androidiin. Minä käytän nyt tovin Androidia, sitten voin kertoa olenko tyytyväinen vaihtaessani iPhoneen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.11.2019 23:15 Melkoinen pettymys:
- Ei suomea ymmärtävää assaria!? Siri on ymmärtänyt suomea jo vuodesta 2016.
- Android Auto on todella kökkö Car Playhyn verrattuna. Käytettävyys lähentelee liikenneturvallisuusriskiä. Voi olla, että ääniohjausta saa jostain vielä parannettua. Spotify appsi on huono.
- Ihmissjärki ei riitä ymmärtämään näppistä. Paska oletuksena, edelleen paska loputtoman konffaamisen jälkeen. Miten tästä saa hyvän? Miksei _näppis_ voi olla hyvä heti oletuksena?
- Ilmoitusten konffaaminen on järjettömän työlästä. Haluan ilmoitukset ilmoituskeskukseen ilman mitään surinoita tai piippauksia. Aivan tolkuton duuni.
- Käyttöliittymä on hämärä. Pompitaan erilaisten näkymien välillä ilman selkeää logiikkaa. Mihin tätä kaikkea tarvitaan? Miksi asiat eivät ole heti kunnossa?
Itse olen käyttänyt vain Androidia. Nuo ilmoitukset ovat näistä suurin harmin aihe. Laitan välillä vaan äänet pois kännykästä iltaisin, koska en vaan jaksa konffata, ja sitten jäävät harvoin tulevat puhelutkin huomaamatta.

Samsungin luuri on vielä perus-Androidiin verrattuna sekava tuon käyttöliittymän osalta. Vaikka en ole muuta käyttänyt (paitsi töissä Huawein rimpulaa), aina saa miettiä, mikä nyt olikaan työpöydällä ja mikä valikossa (melkein kaiken olen siivonnut pois työpöydältä.)

Mitään puheavustusta en halua, mutta kun töissä joku onnistuu sanomaan jonkin taikasanan, kännykkä rupeaa kyselemään.

Äidilleni annoin vuosi sitten joululahjaksi iPadin, joka oli jäänyt itselläni vähälle käytölle (pari kertaa kokeillut.) Täytyy sanoa, että hänelle mikä vaan Android-laite olisi väärä. Tosin esim. kuvien siirtäminen muista laitteista (PC) on sellainen homma, ettei se tule onnistumaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Android auton päivitykaen saa nyt käyttöön. Paranee 100%.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Olin lähes 100% varma, että tyttären uusi luuri on Android. Nyt en enää olekaan varma.
https://www.theverge.com/2020/4/16/2122 ... -processor

Tyttärelle ostettiin 4v sitten Moto G. Muka puhdas Android, johon piti olla luvassa tuon takia päivityksiä. Joku köpönen päivitys tuli ja sitten loppuivat. Oliskohan tullut edes kahden vuoden edestä päivityksiä? Luuri alkaa olla jo aika hidaskin.

Perheen iVehkeet ovat osoittautuneet pirun kestäviksi. Softapäivitykset rullaavat ja vehkeet tuntuvat pysyvän jouhevina käyttää.

Onko joku 300-400€ Android-luuri parempi diili kuin tämä halpis-omppu?

EDIT: Suomi hinta on 499€. Vähän ehkä liikaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaihtaisin tämän oman 3A:ni kiljuen tuohon mopo-omppuun...

Hyvää hintaanhan tuon 3A:n nykyään saa. Suurin miinus on vedenkestävyys, tai siis sen lupauksen puute. Lapsen kohdalla vedenkesto on mielestäni ihan fiksu juttu, jotta luuria ei tarvitse varoa ja voi painaa menemään sateessa ja tuiskussa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.04.2020 17:14
EDIT: Suomi hinta on 499€. Vähän ehkä liikaa.
Pieni hinta siitä, että pääsee suosittujen tyttöjen joukkoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin päivittämässä Oneplus 3n uuteen 8 versioon. Ei tuossa kolmosessakaan mitään suurempaa vikaa ole. Yksi pieni skradu kulmassa, mutta muuten säilynyt hyvin tän neljä vuotta ilman koteloa eikä suorituskykykään ole mun käytössä loppunut kesken. Oli vaan kiva hankkia taas vaihteeksi uusi puhelin.

Onneksi ovat luopuneet lasisesta takakannesta, niin ei tarvi hävetä tyhmyyttään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 19.05.2020 14:56 Kävin päivittämässä Oneplus 3n uuteen 8 versioon. Ei tuossa kolmosessakaan mitään suurempaa vikaa ole. Yksi pieni skradu kulmassa, mutta muuten säilynyt hyvin tän neljä vuotta ilman koteloa eikä suorituskykykään ole mun käytössä loppunut kesken. Oli vaan kiva hankkia taas vaihteeksi uusi puhelin.

Onneksi ovat luopuneet lasisesta takakannesta, niin ei tarvi hävetä tyhmyyttään.
Oliko tämä se, jolla näkee paidan läpi?

:pics:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.05.2020 14:59
Oliko tämä se, jolla näkee paidan läpi?

:pics:
:shock:

Mikä juttu tää on??? Kuulostaa kyllä kivalta ominaisuudelta, joten toivottavasti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Applen markkina-arvo ylitti 2 biljoonaa, eli 2000 miljardia. Helsingin pörssin markkina-arvo viime vuoden lopusssa oli 261 miljardia.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2020 23:23 Applen markkina-arvo ylitti 2 biljoonaa, eli 2000 miljardia. Helsingin pörssin markkina-arvo viime vuoden lopusssa oli 261 miljardia.
Edelleen selailen tämän ketjun alkupäätä, todistuksena siitä miten itse tai kovin moni mukaan ei nähnyt yhtään mihin maailma menee. Tämän ketjun ekat sivut on todennäköisesti vanhentunut arvokkaasti, kuin tonkallinen maitoa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

"Kirjoittaja Vesper » 25.10.2010 9:36 Miksi kukaan haluaisi maksaa puhelimesta 600€? En vaan tajua."

Terveisiä tulevaisuudesta, missä 800 euron puhelin ei ole kummallisuus, tai edes vielä lippulaiva-tuote.

512 GB iPhone 11 Pro: 1400...
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minulla menee kyllä edelleen puhelimen kipuraja jossain 500 eurossa. Siitä ylöspäin on vaikea kuvitella saavansa rahaa vastaavaa lisäarvoa. Oikeastaan ainoa syy ylittää joku 200 euroa on hyvä kamera.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Raja menee juurikin siinä, mikä on firman kännyedun yläraja.


Ja kuten historia on opettanut, jätit kaatuu aina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 8:52 Minulla menee kyllä edelleen puhelimen kipuraja jossain 500 eurossa. Siitä ylöspäin on vaikea kuvitella saavansa rahaa vastaavaa lisäarvoa. Oikeastaan ainoa syy ylittää joku 200 euroa on hyvä kamera.
Samassa veneessä. Nykyisin tallennustila tuntuu kasvattavan laitteen hintaan eniten tuon kameran kanssa. Mobiiliprosessorit on jo suhteettoman tehokkaita, voisi keskittyä parantamaan muita osa-alueita.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Helppo uskoa, että omenan arvo lasketaan biljoonissa. Kaverini ja tuttuni muusikkopiireistä ostavat yli kolmen tonnin mäkbookkeja kotikoneeksi kun vastaavan pc-läppärin saisi varmaan viidellä sadalla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan paskapuhetta. Etsipä jostain hinnat alkaen macbook prota vastaavat speksit alumiinikuoressa 500 egellä.

Se on sitten eri juttu, jos haluaa kotikoneeksi jonkun mopon. Mutta juohan jengi juhlamokkaakin tyytyväisenä joka päivä.
Vastaa Viestiin