Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 11:28
Ja silti sinä olet sitä mieltä, että voit oireiden perusteella itse arvioida mistä on kyse?
En minä kyllä löydä täältä kommenteista minulta sellaista kirjoitusta, jossa olen sanonut, että voin itse arvioida mistä on kyse. Ole ystävällinen äläkä laita sanoja suuhuni.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 11:33 ^^Ongelma siis on nyt, että vastoin STM:n ohjetta vaaditaan neg. tulosta, vaikka oireet ovat jo loppuneet. Ei kukaan ole sitä mieltä, että sairaita lapsia pitäisi viedä hoitoon, vaan kyse on lapsista, jotka ovat jo oireettomia.

https://yle.fi/uutiset/3-11502013
Kyllä! Tai aikuisista, jotka lopettaa omaehtoisen eristäytymisensä, koska ovat oireettomia. He tosin eivät yleensä ole menossa hoitoon. Vissin.

Sekä minä että tämän mukulan vanhempi siis toimii kuten normaalistikin, sillä en minä normaalistikaan mene sairaana töihin tai tätä lasta viedä sairaana hoitoon tai päästetä kouluun. Ehkä hiukan herkemmällä ollaan nyt, mutta siis periaate on sama kuin ennenkin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.08.2020 11:33

Koneiston lisäksi myös potilaat lykkäävät hoitoon hakeutumista. Heinäkuussa tuli ilmeisesti piikki syöpädiagnooseissa kun jengi hakeutui viimein hoitoon kevään jälkeen. Keväällä sydänpotilaita taas oli vähemmän hoidettavana, koska todennäköisesti jättivät hakeutumatta hoitoon.

Tegnellin sanoin: 5v päästä nähdään erot kokonaiskuolleisuudessa.
Myös nuorisopsykalla, jonne normaalisti siis jonotellaan, oli rauhallista keväällä. Turvakodit, jotka on yleensä 100% käytöllä ympäri vuoden oli tyhjillään. Äkkiseltään väitän, että lähisuhdeväkivalta tai nuorten pahoinvointi ei kuitenkaan loppunut seinään. Sen sijaan kohtaamiset palveluihin ohjaavien työntekijöiden kanssa loppuivat. Omatoimista hakeutumista hidastaa se, että korona pelottaa enemmän kuin mikään muu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 20.08.2020 11:59
So Hard kirjoitti: 20.08.2020 11:28
Ja silti sinä olet sitä mieltä, että voit oireiden perusteella itse arvioida mistä on kyse?
En minä kyllä löydä täältä kommenteista minulta sellaista kirjoitusta, jossa olen sanonut, että voin itse arvioida mistä on kyse. Ole ystävällinen äläkä laita sanoja suuhuni.
Ihan itse sanoit näin: "En ole ainoa joka jättää testin välistä. Meillä ei olla "nuhassa", meillä ollaan "sairaana". Sen kummemmin erittelemättä - - - Jos oireet pahenevat, niin sitten tietenkin asianmukainen toimintalinja ja sairastunut henkilö menee tai viedään lääkäriin."

Kun tiedossa on, että korona on monilla lieväoireinen, miten oikein perustelet itsellesi tämän toimintalinjan? Minusta näyttää juurikin siltä, että arvioit itse oireiden perusteella. Tai sitten tarkoitit jotain muuta kuin sanoit. Mutta vastaa nyt sanomisistasi sen sijaan että loukkaannut sille joka lukee ne niinkuin ne on kirjoitettu.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 12:12
annepa kirjoitti: 20.08.2020 11:59
So Hard kirjoitti: 20.08.2020 11:28
Ja silti sinä olet sitä mieltä, että voit oireiden perusteella itse arvioida mistä on kyse?
En minä kyllä löydä täältä kommenteista minulta sellaista kirjoitusta, jossa olen sanonut, että voin itse arvioida mistä on kyse. Ole ystävällinen äläkä laita sanoja suuhuni.
Ihan itse sanoit näin: "En ole ainoa joka jättää testin välistä. Meillä ei olla "nuhassa", meillä ollaan "sairaana". Sen kummemmin erittelemättä - - - Jos oireet pahenevat, niin sitten tietenkin asianmukainen toimintalinja ja sairastunut henkilö menee tai viedään lääkäriin."

Kun tiedossa on, että korona on monilla lieväoireinen, miten oikein perustelet itsellesi tämän toimintalinjan? Minusta näyttää juurikin siltä, että arvioit itse oireiden perusteella. Tai sitten tarkoitit jotain muuta kuin sanoit. Mutta vastaa nyt sanomisistasi sen sijaan että loukkaannut sille joka lukee ne niinkuin ne on kirjoitettu.
Tuo, mitä kirjoitin, on eri asia kuin "arvioin oireiden perusteella mistä on kyse". Ei ole minun syyni, että luet rivien välistä etkä kuten on kirjoitettu, väännät sanomisiani ja sitten oletat yhtä ja toista. Nimenomaan, meillä ollaan "sairaana", mikä ei ole asian vääristelyä. Voisi sanoa spesifimminkin, vaikkapa että vatsataudissa tai kurkkukivussa, mutta meillä ollaan sairaana. Se on eri asia, kuin "määrittelen itse oireiden perusteella mistä on kyse". Ei, en määrittele, jättäydyn tietämättömäksi, mikä on täysin eri asia.

Perustelen tämän toimintalinjan sillä, että minulle ei ole väliä mikä tauti on kyseessä, kun hoito-ohjeet ovat hengitystieinfektioiden tai vaikka noroviruksen kohdalla samat: pysy kotona, älä mene töihin, kouluun tai päiväkotiin, vältä kontakteja ettet tartuta muita, lepää. Mitä merkitystä sillä on, että tietäisin, että kyseessä on nyt SARS-CoV-2 tai H1N1 jos pärjään kotonakin? Ei mitään.

En tiedä huomasitko, mutta loppuun kirjoitin (ja se on myös tekemässäsi lainauksessa) "Jos oireet pahenevat, niin sitten tietenkin asianmukainen toimintalinja ja sairastunut henkilö menee tai viedään lääkäriin". Lääkärissä todennäköisesti otetaan koronatesti ja hoito- ja karanteeni- tai eristyslinjat jatkossa tietysti määritellään sen mukaan. Jos joku pystyy minulle esittämään ja perustelemaan miksi olisi hyvä tietää heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua, että kyseessä on korona, niin olen tietysti valmis muuttamaan mieltäni. Tosin tällä hetkellä se heti tietäminen ei ole mahdollista, sillä testiin pääsee sitten kun on jo parantunut. Kesällä menin aivan tämän valitsemani linjan mukaan astman pahenemisvaiheessa kahdesti infektiopolille eikä minulta edes otettu koronatestiä, vaan minua uskottiin, kun sanoin, että tuntuu aivan astman pahenemisvaiheelta, en siis saa henkeä ja puhallan PEF-tuloksen, joka on puolet normaalista. Määrättiin kortisonikuuri, ei karanteeneja. Nyt lääkitys vissin saatiin kohdalleen, sillä hengenahdistuksia ei ole ollut.

En minä loukkaannu kritiikistä tai väittelystä. Ennemmin huvitun tuommoisesta mukakriittisestä esityksestä, joka perustuu toisen osapuolen sanojen vääristelyyn. Mutta jos saat siitä huvisi, niin anna palaa, ei se minulta ole pois.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 20.08.2020 12:36Perustelen tämän toimintalinjan sillä, että minulle ei ole väliä mikä tauti on kyseessä, kun hoito-ohjeet ovat hengitystieinfektioiden tai vaikka noroviruksen kohdalla samat: pysy kotona, älä mene töihin, kouluun tai päiväkotiin, vältä kontakteja ettet tartuta muita, lepää. Mitä merkitystä sillä on, että tietäisin, että kyseessä on nyt SARS-CoV-2 tai H1N1 jos pärjään kotonakin? Ei mitään.
No onhan sillä isokin merkitys. Koronan tarttuvuus ei häviä sillä että oireita ei enää ole. Miksi luulet että karantaaniaika on 14 vrk? Mistä sinä tiedät, onko kyseessä lieväoireinen korona vai kesäflunssa ilman testiä? Ainiin, et mistään, koska "jättäydyt tietämättömäksi."
En minä loukkaannu kritiikistä tai väittelystä. Ennemmin huvitun tuommoisesta mukakriittisestä esityksestä, joka perustuu toisen osapuolen sanojen vääristelyyn. Mutta jos saat siitä huvisi, niin anna palaa, ei se minulta ole pois.
Höpö höpö. Kirjoittamasi perusteella tulkitsin sanomasi täysin oikein. Älä mene saunaan jos et kestä löylyä.

Asianmukainen toimintalinja viranomaissuosituksen mukaan on testata lievätkin tapaukset.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 13:21
Höpö höpö. Kirjoittamasi perusteella tulkitsin sanomasi täysin oikein. Älä mene saunaan jos et kestä löylyä.
Kuten sanoin, jos saat huvisi ja mielihyvää toisen sanomisten vääristelystä, niin ei se minulta ole pois, että niin teet ja jatkat samaa rataa. Kiva vain, jos sulla on hyvä mieli sen takia. Tai jonkun muun asian takia. Parempi kai se on kuin että olisi paha mieli.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 20.08.2020 13:31
So Hard kirjoitti: 20.08.2020 13:21
Höpö höpö. Kirjoittamasi perusteella tulkitsin sanomasi täysin oikein. Älä mene saunaan jos et kestä löylyä.
Kuten sanoin, jos saat huvisi ja mielihyvää toisen sanomisten vääristelystä, niin ei se minulta ole pois, että niin teet ja jatkat samaa rataa. Kiva vain, jos sulla on hyvä mieli sen takia. Tai jonkun muun asian takia. Parempi kai se on kuin että olisi paha mieli.
Edelleenkin, en vääristellyt sanomaasi tippaakaan. Kuvaukseni tilanteesta on tarkalleen se mitä tapahtuu. Sinä päättelet OMAN kuvauksesi mukaan oireiden perusteella onko syytä mennä testiin vai ei; "Päätti, että ei vie tyyppiä ollenkaan testiin vaan odottavat, että oireet menevät ohi ja lapsi sitten päivän rientoihin. Eli täsmälleen samalla tavalla kuin minä toimin." Viranomaissuositus on testata lievätkin infektiot. Se, että itse kuvaat sen "tietämättömäksi jättäytymiseksi" on de facto juuri sitä, että itse oireiden perusteella päättelet onko testi tarpeen vai ei.

Ja perään kerrot että palautat testaamattoman lapsen muiden sekaan sitten oireet ovat menneet pois - vaikka siis korotapauksessa pitäisi olla 14 vrk karanteenissa parantumisen jälkeen. Sinä siis valitset toimia viranomaissuosituksen vastaisesti, ihan aktiivisella päätöksellä ja nimenomaan oireisiin perustuen. Mikä tässä tulkinnassa on vääristelyä?

On se kyllä kumma että aikuinen ihminen ei omista sanoistaan vastaa. Ihan kuin Trumpin Fake news.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 11:33 ^^Ongelma siis on nyt, että vastoin STM:n ohjetta vaaditaan neg. tulosta, vaikka oireet ovat jo loppuneet. Ei kukaan ole sitä mieltä, että sairaita lapsia pitäisi viedä hoitoon, vaan kyse on lapsista, jotka ovat jo oireettomia.

https://yle.fi/uutiset/3-11502013
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006607702.html

Kehitys kehittyy

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006607767.html

Ohjeet kuitenkin luonnollisesti osittain ristiriitaisia.

Puumalainen
"Ohjeiden sanamuotoja täytyy vielä tarkastella, jotta näyte otettaisiin, kun kyseessä on selkeä uusi infektio, eikä tilanteessa, jossa lapsella on enemmän tai vähemmän jatkuvia, saman­kaltaisia oireita”, sanoi Puumalainen."

vs.

OKM

"Jos oireet myöhemmin alkavat uudelleen tai lisääntyvät, tulee hakeutua uuteen testiin."

Aika harmaa alue on, milloin "kyseessä on enemmän tai vähemmän jatkuvia, saman­kaltaisia oireita vs."Jos oireet myöhemmin alkavat uudelleen tai lisääntyä"

Venäläinen käytäntöhän on tarkoituksella kirjoittaa ohjeet epäselviksi, jotta syyllinen voidaan aina tarvittaessa löytää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 13:51Venäläinen käytäntöhän on tarkoituksella kirjoittaa ohjeet epäselviksi, jotta syyllinen voidaan aina tarvittaessa löytää.
Viime kädessä ohjeen kirjoittaja, jos muita ei voida ampua.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Epäselvä lässytys jatkuu.

Olen lopettanut kauan aika sitten kaikkien koronaohjeiden lukemisen. Käytän ihan normaalia järkeä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 13:47 Höpöhöpöä
Nyt sinä vääristelet jo omiakin sanomisiasi. Ensin sanoit, että "Ja silti sinä olet sitä mieltä, että voit oireiden perusteella itse arvioida mistä on kyse?"
ja nyt että "Sinä päättelet OMAN kuvauksesi mukaan oireiden perusteella onko syytä mennä testiin vai ei". Ne ovat eri asioita sikäli, kun tuo "mistä on kyse" tarkoittaa sairauden diagnosointia. En voi itse arvioida mistä on kyse eli en voi itse diagnosoida tautejani enkä ole niin väittänytkään. Sen sijaan voin aivan itse päättää menenkö koronatestiin (tai HIV-testiin tai raskaustestiin) ja niin olen sanonut tekevänikin. Ja kyllä, tiedostan, että tämä toimintani ei ole viranomaissuositusten mukaista.

Sen määrittely, mikä on kyseessä (so. diagnosointi) ja sen päättäminen pitääkö mennä koronatestiin on eri asioita. Ne voivat kyllä liittyä yhteen, mutta ovat eri asioita.

En ole missään vaiheessa puhunut omasta lapsestani ja nyt väität, että "palautat testaamattoman lapsen muiden sekaan." En minä voi mitään lapsia palauttaa kenenkään sekaan. Minulla ei edes ole lapsia, joita voisin palauttaa mihinkään tai viedä koronatestiin. Vatsassani on yksi, mutta eihän hän ole virallisesti edes olemassa, joten ei häntä kyllä voi "palauttaakaan" tai testata. Kyllä tästä vahvasti tulee mieleen shakki pulun kanssa ja minä en tässä ole se pulu.

Siinä mielessä olet kyllä oikeassa, että ihan kuin Trumpin fake news, että suuhuni laitetaan sanoja mitä en ole sanonut ja minun väitetään olevan jotain (tässä tapauksessa äiti) mitä en ole. Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä lööperiä minusta tai sanomisistani seuraavaksi saan lukea.

EDIT: minulla on jäänyt SELKEÄSTI sanomatta, että en ole koko kesänä liehunut ympäriinsä ravintoloissa, baareissa, töissä tai kaupoissa. Kirjoitin, että normaalielämänikin on aika eristäytynyttä, mutta olisin voinut sanoa selvemmin, että en ole kyllä varmasti tartuttanut ketään muuta kuin kotiväkeni, mutta hehän saisivat joka tapauksessa elää normaalisti, vaikka minä olisin karanteenissa.

Sanon nyt siis SELKEÄSTI että näiden kahden hengitystieinfektion jälkeen olen ollut keskenäni enkä ole edes kaupassa käynyt. Sen sijaan sinä oletit ihan itse, että minä liehuan ympäriinsä tartuttelemassa muita heti kun nokka lakkaa tippasemasta. Ei pidä oletella.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 20.08.2020 14:24En ole missään vaiheessa puhunut omasta lapsestani ja nyt väität, että "palautat testaamattoman lapsen muiden sekaan." En minä voi mitään lapsia palauttaa kenenkään sekaan. Minulla ei edes ole lapsia, joita voisin palauttaa mihinkään tai viedä koronatestiin.
"Päätti, että ei vie tyyppiä ollenkaan testiin vaan odottavat, että oireet menevät ohi ja lapsi sitten päivän rientoihin. Eli täsmälleen samalla tavalla kuin minä toimin."

Kurrkurr vaan. Edelleen, vastaa omista sanomisistasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Osui hyvin tähän ketjuun.

Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kas kummaa.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onks tuolla punaisena yhtään aluetta joka ei ole mamukeskittymä?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko Munkkiniemi mamulaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mutta mikä on tulkinta tuosta? Mamut asuvat tiiviisti kerrostaloissa, jolloin tauti tarttuu helpommin vai mamuja ei vain kiinnosta koko asia?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.08.2020 13:57 Mutta mikä on tulkinta tuosta? Mamut asuvat tiiviisti kerrostaloissa, jolloin tauti tarttuu helpommin vai mamuja ei vain kiinnosta koko asia?
Laru, Ruoholahti, Jätkäsaari ovat myös kerrostaloalueita.

Tulkinta voisi tietysti olla, että matalapalkkaiset tekevät useammin töitä jossa ei voi olla etänä, mutta ainakin itsellä on kiinnittänyt huomiota miten mamuperheet käyvät julkisilla paikoilla isoina ryhminä eivätkä pidä etäisyyksiä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 21.08.2020 13:58 ... ainakin itsellä on kiinnittänyt huomiota miten mamuperheet käyvät julkisilla paikoilla isoina ryhminä eivätkä pidä etäisyyksiä.
Saman olen itsekin havainnut.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

- mamut kättelee
- mamujen hiljaisin puhevolyymi on huutaminen
- mamut ei pidä turvaetäisyyksiä
- perhekunnat on isoja
- kokoonnutaan edelleen laumoiksi

Kaikki kivoja tapoja levittää tautia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Rovaniemellä uusi linja lasten koronatestausten suhteen:
"Jos lapsi saa näytteenottoajan vasta usean päivän päähän ja oireet ehtivät kokonaan loppua ennen sitä, testiin ei enää tarvitse mennä. Oireeton lapsi voi palata päiväkotiin tai kouluun yhden oireettoman päivän jälkeen."

Lisäksi aletaan ostamaan testausta yksityisiltä lääkäriasemilta, näytteenotto hajautetaan useampaan pisteeseen, hoitohenkilökuntaa siirretään näytteenottoon muista yksiköistä ja eri ryhmien testaukset eriytetään, esim lapset omaan jonoon. Jotkut alan työpaikat testaaavat oman henkilökuntansa itse ja vähentävät siten poissaoloja ja kunnallisen testauksen kuormitusta.

Jospa se testaussolmu tällä aukeaisi täällä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 14:48
annepa kirjoitti: 20.08.2020 14:24En ole missään vaiheessa puhunut omasta lapsestani ja nyt väität, että "palautat testaamattoman lapsen muiden sekaan." En minä voi mitään lapsia palauttaa kenenkään sekaan. Minulla ei edes ole lapsia, joita voisin palauttaa mihinkään tai viedä koronatestiin.
"Päätti, että ei vie tyyppiä ollenkaan testiin vaan odottavat, että oireet menevät ohi ja lapsi sitten päivän rientoihin. Eli täsmälleen samalla tavalla kuin minä toimin."

Kurrkurr vaan. Edelleen, vastaa omista sanomisistasi.
En tiedä huomasitko tuon minun edellisen täsmennyksen omista toimistani. Totta kai minä omista sanoistani vastaan, mutta en tietenkään voi mennä kenenkään toisen tai toisen lapsen tekemisistä ja sanomisista mihinkään vastuuseen. Itse olen ollut kotosalla myös oireiden loppumisen jälkeen, kuten jo kerroin.

Nyt meillä viranomaisohje on, että jos lapsen oireet menevät ohi ennen testiä, testiin ei tarvitse edes mennä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 21.08.2020 14:04 - mamut kättelee
- mamujen hiljaisin puhevolyymi on huutaminen
- mamut ei pidä turvaetäisyyksiä
- perhekunnat on isoja
- kokoonnutaan edelleen laumoiksi

Kaikki kivoja tapoja levittää tautia
Aika kiva niputus kaikista mamuista.

Ruotsissahan suomalaistaustaisilla on ollut paljon suurempi riski sairastua kuin "kantaväestöllä". (Toki myös somaleilla.)

Entä Oulun lestat?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/miten- ... cda33bef67

Hurr durr

Typerintä tuossa on väittää, että ei ole "iso ero" kielletäänkö yli 50:n vai yli 500:n yleisötilaisuudet..


http://www.avi.fi/web/avi/tiedotteet-20 ... _count%3D2

Mielenkiintoinen tuo, että periaatteessa STM ohjeistaa ja AVI päättää itsenäisesti. Mutta aika kumileimasin se AVI tuossa tuntuu olevan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin