Vko 36

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Vko 36

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Asensin Koronavilkku appsin. Olen trendien aallonharjalla enkä läpeensä paha ihminen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hämmentåvän helposti asentui. En tosin lukenut mitään, joten en tiedä kuinka vaikeaselkoista jorinaa oli tarjolla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sitten vaan odotellaan keskiviikon baarireissua ja jonotusta. Eli jonon perällä tartuntamoodi päälle ja katsotaan ketkä kaikki edelle olijat kaikkoivat vilkun jälkeen. Lopuksi moodin vaihto. Eikö se jotenkin noin toimi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Sovellus ei seuraa yksittäisten käyttäjien sijaintia ja liikkumista. Se hyödyntää paikkatietojen sijaan Bluetoothia ja tunnistaa, jos kaksi mobiililaitetta on ollut lähempänä kuin 2 metrin päässä toisistaan vähintään 15 minuuttia."

Siitä on aikaa vierähtänyt kun olen ollut edes samassa huoneistossa/liiketilassa saman ihmisen kanssa yli 15 minuuttia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Julmetun nopeasti tulee tippa linssiin kun nokasta työnnetään tähystysmasiinaa sisään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Lolita »

McJanne kirjoitti: 31.08.2020 13:38 Tänään juuri nyt kotiutuminen synnäriltä.
Kumpi tuli?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 31.08.2020 13:38 Tänään juuri nyt kotiutuminen synnäriltä.
Onnea!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Onnea kaikille, joilla onni on toki.

Ilmoitan myös, että paitsi olen syntynyt tänään uudelleen niin latasin eilen illalla Koronavilkauksen :D

Syysarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

Onnea uudelleen syntyneille :napu:
Vittuilun jalo taito :P
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vilkku on asentunut, syö pirsti, ei miestä vaan akkua koska sinihammas viikinki..
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hienon ilman johdosta poikkesin pitkästä aikaa lounaalla Tammelantorilla. Lähti laukalle. Ensiksi kepappi ja jälkiruokakahvikin muuttui hovissa kermamunkkikahviksi. Nyt sitten mietin, että riittääkö illan futisvalmennus kompensoimaan vai pitääkö tehdä lisuketta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja Niba »

En yleensä lankeapullakohviin mutta viime laupäivänä Lahden torilla, vanhojen ihmisten seassa, ostinkahvin ja vanilja wiinerin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Osaaks joku kertoa, mikä tämä verkossa hihitelty persujen uusi kytkös on, jossa ne päätyvät - vähän kuten natsien kanssa - ihan sattumalta samoihin tilaisuuksiin ja yhteisiin kuviin QAnon-tyyppien kanssa ihan kansanedustajatasolla? Mä olen ollut ymmärtävinäni, että persujen pressaehdokkaalla on taipumuksia tuohon suuntaan, mutta onko laajempikin veljeily käynnissä? Onko identiteetti niin sidoksissa Trumpiin, vai kelpaako mikä tahansa hälinä, jonka katsotaan olevan samalla puolella suuressa Harmageddonissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ piti ihan googlettaa Qanon.

Tavallista kansanedustajien sekoilua. Tämmöisen denokratian olemme halunneet.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja exsu »

Eikö tämä ole osa sitä Pertin paremman tiedon verkostoa, jonka salaiset jäsenet nyökyttelevät kohdatessaan muiden tolloudelle?

Mä oon aika varma, että ainakin osa näistä sekoiluista on vaan jonkun pitkästyneen tyypin nettitrollauksia, joihin yllättävän moni lähtee voimakkaasti sitten mukaan. Juuri kiersi mammapalstoilla jonkun jenkkihihhulin tekemä video siitä, miten lasten muovinuket normalisoi lasten pahoinpitelyä ja seksuaalista hyväksikäyttöä ja saatananpalvontaa ja mitä lie.

Sinällään kiinnostava teoria, että jostain syystä se vähemmistö jotka kokee pienet lapset seksuaalisesti kiinnostaviksi ja vielä toteuttava tätä viettiään sattuisi olemaan myös tosi vaikutusvaltaista ja varakasta porukkaa. Vai alkaako taaperot vaikuttamaan seksuaalisilta olennoilta jokun tietyn tuloluokan jälkeen?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen melko varma, että pertti pitää Qanonia tolkun ihmisten kerhona.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: 02.09.2020 16:07 Mitähän minä olen nyt tehnyt?
Minä viittasin tähän 11.6. viestiin:
exPertti kirjoitti: 02.09.2020 16:07 Meitä on paljon, ei ole yksinäinen olo. Me olemme ne ihmiset jotka nykyään asioista puhuttaessa myhäilevät taustalla ja tunnistamme toisemme hetken päästä. Keskenään tuleekin sitten hyviä juttuja.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun silmissä puheet valtamedioiden salaliitoista, propagandamedian nostaminen ainoaksi luotettavaksi tiedonlähteeksi ja virkamiesviestinnän inhimillisten virheiden pitäminen nautinnollisena näyttää ihan samalta tavaralta kun näiden sekoilijoiden eri teoriat.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 02.09.2020 15:38 Sinällään kiinnostava teoria, että jostain syystä se vähemmistö jotka kokee pienet lapset seksuaalisesti kiinnostaviksi ja vielä toteuttava tätä viettiään sattuisi olemaan myös tosi vaikutusvaltaista ja varakasta porukkaa.
Tuota teoriaa tukee se, että nuo vallan kahvassa olevat henkilöt ovat pystyneet pitämään tekonsa piilossa ja näin näyttää siltä, että he eivät muka syyllistyisi näihin rikoksiin enempää kuin muutkaan!? Haulikko kouraan ja kadulle!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 02.09.2020 16:19 Mun silmissä puheet valtamedioiden salaliitoista, propagandamedian nostaminen ainoaksi luotettavaksi tiedonlähteeksi ja virkamiesviestinnän inhimillisten virheiden pitäminen nautinnollisena näyttää ihan samalta tavaralta kun näiden sekoilijoiden eri teoriat.
Joo. Aika keskeisessä roolissa on myös poliittisten erimielisyyksien eskaloiminen aivan mielikuvituksellisiksi viholliskuviksi siten, että kiistelevien asioiden sijaan voidaan alkaa ajatella taisteltavan jotain pahaa kokonaisvaltaisesti edustavaa vihollisryhmää vastaan. Poliittinen vastustaja demonisoidaan melkein mitkä tahansa keinot oikeuttavaksi uhkaksi. Kun yhdistää tämän näkökulman noihin sinun pointteihisi, niin kyllähän se aika persuilulta kuulostaa, ja kaikuja kyllä kuulee aika monen muunkin kitinöitsijän viesteissä. Kuitenkin Qanonistien väitteiden sisältö ei kuulosta oikein Suomeen soveltuvalta, yhteistä meikäläisen urpo-oikeiston kanssa on pikemminkin toiminnan eetos kuin salaliittoteorioiden sisältö. Siksi olin kiinnostunut persujen ja Qanonin suhteesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.09.2020 15:35 ^ piti ihan googlettaa Qanon.

Tavallista kansanedustajien sekoilua. Tämmöisen denokratian olemme halunneet.
Olen aiemmin ollut liian laiska katsomaan, mistä oikein on kyse.Wikipedian artikkelin avausvirke sai aikaan spontaanin naurunpyrskähdyksen

” QAnon (/kjuːəˈnɒn/) is a far-right conspiracy theory alleging that a cabal of Satan-worshiping pedophiles running a global child sex-trafficking ring is plotting against President Donald Trump, who is battling them.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2020 21:19 Wikipedian artikkelin avausvirke sai aikaan spontaanin naurunpyrskähdyksen
Joo. Uskon, että Exsu on oikeassa, ja tällaiset sekoilut tyypillisesti lähtevät liikkeelle kännissä ja läpällä nettitrollailuna. Mutta joskus ne keräävät ympärilleen porukkaa, joka varmaan koostuu niistä, joiden mielestä läppä on hauska ja jatkamisen arvoinen; sekopäistä, jotka uskovat kaikenlaista sekä tyypeistä, joiden mielestä urpokin väite kelpaa kunhan se on oikealla asialla ja oman jengin puolella. Ja siitä sitä jo sitten mennäänkin. Mullakin on mielessä lukuisia tapauksia esim. Kitinästä, joissa ihan selväjärkisetkin tyypit ovat lähteneet edistämään ja ilmeisesti jopa uskomaan aivan pöyristyttäviä hörhöväitteitä, luultavasti koska väitteet sopivat heitä kiihdyttäviin poliittisiin kiistalinjoihin. Siinä missä Suomi on Kreikan, Pohjois-Korean ja Venezuelan tiellä, nämä tyypit ovat kaltevalla pinnalla kohti Qanonia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja annepa »

Miten pitäisi suhtautua tilanteeseen, jossa henkilön, joka ei osaa lukea ja joka ei ole oikeustoimikelpoinen pitää allekirjoittaa sopimus tai sitoumus, jotta pääsee täysimääräisesti osalliseksi yhteiskunnan palvelusta, johon on oikeutettu?

Viime viikolla koulun aloittaneen 7-vuotiaan, joka ei osaa lukea, pitäisi kirjoittaa sitoumus tai sopimus tvt-tunnuksista. Mitä virkaa tuollaisella sopimuksella muka on? Nyt hän, koska ei osaa vielä edes lukea, ei saa tvt-tunnuksia eikä voi näin ollen osallistua täysipainoisestl peruskoulupalveluun. Niin suuri osa opetuksesta on jo diginä ja niiden tunnusten takana. Vanhemmilta kysytään myös, eikä se ole ongelma, mutta tämä lukematon lapsi, joka ei siis ole oikeustoimikelpoinen, ei saa tunnuksia jos ei myös ITSE allekirjoita lappua.

Niin että miten tähän pitäisi suhtautua?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 03.09.2020 23:38 Miten pitäisi suhtautua tilanteeseen, jossa henkilön, joka ei osaa lukea ja joka ei ole oikeustoimikelpoinen pitää allekirjoittaa sopimus tai sitoumus, jotta pääsee täysimääräisesti osalliseksi yhteiskunnan palvelusta, johon on oikeutettu?

Viime viikolla koulun aloittaneen 7-vuotiaan, joka ei osaa lukea, pitäisi kirjoittaa sitoumus tai sopimus tvt-tunnuksista. Mitä virkaa tuollaisella sopimuksella muka on? Nyt hän, koska ei osaa vielä edes lukea, ei saa tvt-tunnuksia eikä voi näin ollen osallistua täysipainoisestl peruskoulupalveluun. Niin suuri osa opetuksesta on jo diginä ja niiden tunnusten takana. Vanhemmilta kysytään myös, eikä se ole ongelma, mutta tämä lukematon lapsi, joka ei siis ole oikeustoimikelpoinen, ei saa tunnuksia jos ei myös ITSE allekirjoita lappua.

Niin että miten tähän pitäisi suhtautua?
OIkeustoimikelvottoman puolesta sopimukset tekee AINA holhooja. Lapselta ei voi vaatia allekirjoitusta mihinkään koska sillä ei ole mitään oikeudellista merkitystäkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ei kuitenkaan vaadita ilmeisesti sähköistä allekirjoitusta..

Lapsen tietoihin Kanta-arkistoon päästäkseen (oli kyseessä huoltaja tai lapsi) pitää tehdä _lapsen_ tunnuksilla sähköinen allekirjoitus, jos lapsi yli 10 vuotias. "Pienenä" ongelmana, että 10 vuotias ei saa pankista tunnuksia tai mobiilivarmennetta itselleen..

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 8eb305b91e

Eli käytännössä tällä hetkellä yli 10 vuotiaan mutta alle 12-15 vuotiaan tietoihin ei ole mahdollista päästä lapsen tai huoltajan kummankaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin