Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.09.2020 12:59 Kyllähän kokkaritkin tuosta elpyy, kun talous vielä enemmän sakkaa, mutta sitä ennen täytyy vaan malttaa odottaa.
Orpo on erinomainen odottamaan ja muistuttamaan maalin kuivumista seinällä. Ensin hävisi vaalit ja nyt tekee paskinta oppositiopolitiikkaa mitä olen Kokoomukselta koskaan nähnyt. En ymmärrä miksi hän saa jatkaa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 07.09.2020 13:14 En ymmärrä miksi hän saa jatkaa.
Mä henkkoht pidän Häkksestä, jossa on mielestäni ollut jo vuosia enemmän karismaa ja valtiomiesmäisyyttä ja tätä myöden johtajaa kuin Orpossa. Orpohan on Mr Nice guy, kaikkien kaveri. Hänellä ei ole oikein koskaan ollut sellaisia perustavanlaatuisia visioita ja miepiteitä, mitä voisi asemassaan olevalta poliitikolta odottaa ja vaatia. Johtajuus tältä osin puuttuu. En myöskään ymmärrä sitä konsensusta, mitä Orpon johtamismandaattiin tulee. Kertokaahan mullekin joku miksi esmes Häkkänen ei johda Kokoomusta edelleenkään. Eihän hän nyt niin radikaali ole?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Häkkänen on ihan liian oikealla:
https://yle.fi/uutiset/3-7940206
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 13:28 ^ Häkkänen on ihan liian oikealla:
https://yle.fi/uutiset/3-7940206
Tuon oikeastaan tiesin, mutta onko hänellä johonkin asiaan tai teemaan sitten liian jyrkkiä mielipiteitä? Eihän hän mikään Rydman kuitenkaan ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos osaamista riittää, niin voihan Häkkänen positioitua uudestaan keskustaan. Muussa tapauksessa elämä puhiksena olisi vaikeaa, koska puhiksen pitää koko ajan olla kommentoimassa kaikkea.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni Kokoomuksella on eduskuntaryhmän pj Mykkäsen ja Orpon johdolla kaksi liian mukavaa ja kilttiä nokkamiestä. Persuilla on Hallis ja demareilla Sanna. Eivät ole mitään keskitien kulkijoita omissa porukoissaan. Ei se mikään puolueen tuho ole, jos ei yritä kaikkia miellyttää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä olen ennenkin toivonut Kokoomukselta selkeämpää ja oikeistolaisempaa linjaa. Minusta Lepomäki olisi aivan loistava puheenjohtaja puolueelle. Samantien voisi Kataisen henkiselle perinnölle toivottaa siirtymistä demareihin.

Mä lähestyn tätä ihan toisesta kulmasta kuin sivustahuutaja. Mä en näe mitään tarvetta voittaa vaaleja. Mitä iloa kokoomuksen vaalivoitosta on jos se tehdään demaripolitiikalla? Kataisen hallituspolitiikka oli ihan perseestä. Hallituksen muodostaakseen piti kiinni ihan vääristä asioista ja jousti niistä mistä olisi pitänyt pitää kiinni. Harvoin olen ollut niin pettynyt hallitusohjelmaan kuin Kokoomuksen voitettua vaalit. Kokoomuksen johtama hallitus oli taloudellisesti katastrofi. Ei enää yhtään tuollaista vaalivoittoa, kiitos vaan.

Ennemmin ollaan toisena tai kolmantena ja koitetaan viedä niitä oleellisia talouspainotuksia läpi silloin kun siihen on mahdollisuus. Ja silloin kun ei ole, niin istutaan sitten mieluummin vaikka oppositiossa kuin ollaan vasemmistohallituksen kumileimasimena keskustan tyyliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ eikös hallis just ole keskustassa? Sanna taas ei voittanut niitä vaaleja.

^ oppositiosta käsin on vaikea saavuttaa mitään. Monipuoluejärjestelmässä on sulaa hulluutta asettua rikkaiden puolelle. Tulojakauma + 1 ääni aiheuttaa sen, että muut äänestävät rikkaiden rahojen käytön puolesta. Gattis uneksi pystytisuista ja sekin oli realistisempaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 13:59

Monipuoluejärjestelmässä on sulaa hulluutta asettua rikkaiden puolelle.
Kuten totesin, 70 % on sitä mieltä, että tuloeroja pitää kaventaa. 30% siis ei ole. Tuskin 30% suomalaisita mieltää itsensä rikkaaksi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.09.2020 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 13:28 ^ Häkkänen on ihan liian oikealla:
https://yle.fi/uutiset/3-7940206
Häkkäsen "tough on crime" -retoriikka toimii siihen porukkaan joka liikkuu SDP-PS-KEPU-KOK akselilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 07.09.2020 14:15
sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 13:28 ^ Häkkänen on ihan liian oikealla:
https://yle.fi/uutiset/3-7940206
Häkkäsen "tough on crime" -retoriikka toimii siihen porukkaan joka liikkuu SDP-PS-KEPU-KOK akselilla.
Juu. Tuo rangaistuksien koventaminen on erittäin hyvä täky.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 13:59 ^ oppositiosta käsin on vaikea saavuttaa mitään. Monipuoluejärjestelmässä on sulaa hulluutta asettua rikkaiden puolelle.
Mitä sä tarkoitat rikkaalla? Sun viestinnässä se kuulostaa siltä ylimmältä prosentilta.

3-4 ylimmästä tulodesiilistä (niistä vasemmiston "rikkaista" joilta voi aina verottaa enemmän) löytyy reilusti kohderyhmää, josta saalistaa ääniä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 14:16 Juu. Tuo rangaistuksien koventaminen on erittäin hyvä täky.
Kallista puuhaa sellainen ihmisten vankilassa pitäminen. Mulle kävis oikeastaan ihan hyvin, jos vankilatuomion vois vaihtaa karkoitukseen Suomesta. Tulisi halvemmaksi ja siirtyisi jonkun muun ongelmaksi. Niin sääli, ettei enää löydy uusia mantereita jonne rikolliset voisi rahdata...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
demokratiassa riittää, että.vakaa 50% on yhtä mieltä rahojen ottamisesta "rikkailta". Samat puolueet eivät voi aina olla hallituksessa, joten rikkaiden puolueen ikuiseen oppositiotaipaleeseen vaaditaan vähintään:
1) rikkaiden verottamisesta samaa mieltä olevia pitää olla ainakin 70%
2) rikkaiden puolue ei saa olla suurin puolue

Esim. 15% kannatus on jo vaarallinen.

Lepraiset tietty sotkee tätä kuviota hieman.

Edit: rikkaat siis on tässä keskumäärin sama ylin jengi kuin mitä kannatuskin. Kohinaa tietty on, mutta oletetaan sen menevän 50:50.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 07.09.2020 14:29
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 14:16 Juu. Tuo rangaistuksien koventaminen on erittäin hyvä täky.
Kallista puuhaa sellainen ihmisten vankilassa pitäminen. Mulle kävis oikeastaan ihan hyvin, jos vankilatuomion vois vaihtaa karkoitukseen Suomesta. Tulisi halvemmaksi ja siirtyisi jonkun muun ongelmaksi. Niin sääli, ettei enää löydy uusia mantereita jonne rikolliset voisi rahdata...
Suomen kansalaisia ei voi karkottaa mihihinkään, eli vaikka kannatatkin tuota ajatusta, se on täysin mahdoton.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 14:31 ^^
demokratiassa riittää, että.vakaa 50% on yhtä mieltä rahojen ottamisesta "rikkailta". Samat puolueet eivät voi aina olla hallituksessa, joten rikkaiden puolueen ikuiseen oppositiotaipaleeseen vaaditaan vähintään:
1) rikkaiden verottamisesta samaa mieltä olevia pitää olla ainakin 70%
2) rikkaiden puolue ei saa olla suurin puolue

Esim. 15% kannatus on jo vaarallinen.

Lepraiset tietty sotkee tätä kuviota hieman.

Edit: rikkaat siis on tässä keskumäärin sama ylin jengi kuin mitä kannatuskin. Kohinaa tietty on, mutta oletetaan sen menevän 50:50.
Eikö fokusoituminen 30%:n segmenttiin mielestäsi riitä? Kuten sanottua, siinä on jo potentiaalia heittämällä isoimmaksi puolueeksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 14:45 Suomen kansalaisia ei voi karkottaa mihihinkään, eli vaikka kannatatkin tuota ajatusta, se on täysin mahdoton.
Mä tiedän :tiistai:

Mutta olis edullista ja kätevää, eikä palaisi kohta takaisin siviiliin rötöstelemään lisää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 14:47
Eikö fokusoituminen 30%:n segmenttiin mielestäsi riitä? Kuten sanottua, siinä on jo potentiaalia heittämällä isoimmaksi puolueeksi.
Riittää tietenkin! Minähän haluan Kokoomuksen juuri tuon takia siirtyvän hieman keskustaan päin!

Ihan päätöntä esittää kannatuksen voivan nousta oikealle siirtymisellä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2020 14:56
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 14:47
Eikö fokusoituminen 30%:n segmenttiin mielestäsi riitä? Kuten sanottua, siinä on jo potentiaalia heittämällä isoimmaksi puolueeksi.
Riittää tietenkin! Minähän haluan Kokoomuksen juuri tuon takia siirtyvän hieman keskustaan päin!

Ihan päätöntä esittää kannatuksen voivan nousta oikealle siirtymisellä.
En ole havainnut, että Kokoomus nyt olisi niin oikealla, että sen ehdottamat asiat eivät sopisi tuolle 30%:lle? Mielestäni sen pitäisi vain kirkastaa viestiään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 07.09.2020 11:51 Ehkä tässä omassa kommentissa oli ensisijaisesti kysymys oli siitä, vähätelläänkö naisen ilmoittamaa osaamista VAI sen relevanttiutta suhteessa tehtävään.
Kiinnostavaa. Ajattelit siis, että kun Lepomäki korostaa koodausosaamistaan, ja minä viittaan siihen termillä "atk-osaaminen", on tämä (mahdollinen) esimerkki setämäisestä halusta vähätellä naisen osaamista. Tällainen tulkinta ei edes tullut mieleeni, enkä nyt tässä itsetutkiskelua tovin harrastettuani mitenkään löydä itsestäni tällaista sukupuolittunutta väheksyntää tässä asiassa. Tämä ei tietenkään tarkoita, ettenkö voisi sellaiseen syyllistyä. Ehkä olen vain sisäistänyt naisten asiantuntemusta vähättelevän asenteen niin totaalisesti, etten edes itse huomaa tätä sovinismia.

Silti mä kuitenkin olen vähän järkyttynyt tästä tulkintamahdollisuudesta. Kuten koetin sanoa, vanhentuneen termin valinta oli tarkoitettu ensisijaisesti itseironiseksi heitoksi siihen suuntaan, että olen niin pihalla ict-alan nykytilasta, että käytän jopa 80-lukulaista termistöä. Se ei siis ollut missään nimessä tarkoitettu vähättelemään Lepomäen osaamista, vaan omaani. Kirjallinen konteksti tässä lienee lähinnä Jatkoajan keskustelupalstan (todella maskuliininen ympäristö muuten, eli ehkä tämä ei tue väitettäni!) vanhan koulun fanien tapa korostaa itseironisesti trendien perästä putoamistaan ja teknistä osaamattomuuttaan puhumalla esimerkiksi verkkolähetyksistä "modeemin kautta atk-laitteelta katsomisena" jne.

Asiasisällöllisesti pidin siis lueteltuja osaamisia (erityisesti koodariosaamista, mutta myös kielitaito ja pankkikokemus) osin epärelevantteina poliitikon tehtävään. Tai paremmin, ehkä minua erityisesti ärsytti tähän osaamiseen ainakin tämän jutun perusteella liittyvä omahyväinen ylimielisyys ja itsekorostus, jonkinlainen hybris. Eli ehkä tämä sai osin minut käyttämään termiä "atk-osaaminen", jollois siinä mahdollisesti oli kuitenkin mukana myös Lepomäen osaamisen vähättelyä (politiikan tehtävän näkökulmasta). Onko tämä sitten sukupuolittunut arvio? Olisinko käyttänyt vähemmän väheksyvää termiä, jos koodausosaamiseensa olisi vedonnut miespoliitikko?

En usko, ainakin mielessäni oli aika eksplisiittisesti hyvin samantapainen kritiikki, jota olen Kitinässä esittänyt esimerkiksi Risto Siilasmaan, Juha Sipilän, Hjallin Harkimon ja Eero Lehden poliittisten pyrkimysten suhteen. Muistan ainakin kerran kutsuneeni Siilasmaata superkoodariksi kun hän esiintyi valtiollisen maanpuolustuksen asiantuntijana. (Ehkä ymmärrykseni kyberturvallisuuden keskeisyydestä oli aika heikkoa tuolloin.) Uskoisin myös välillä sananvalinnoillani korostaneeni sitä, että en pidä kaikkea näiden muidenkaan herrojen kokemusta välttämättä hirveän relevanttina korkeimpien poliittisten tehtävien suhteen. Tai parempi olisi ehkä sanoa, että kokemuksensa on relevanttia, niin kuin melkein kaikki kokemus, mutta ei niin itsestäänselvästi ylivertaista, että kannattaisi sen varassa väheksyä poliittista kokemusta (tai laajemmin julkiselta sektorilta hankittua kokemusta).

Tunnusteltuani nyt itseäni tässä asiassa itsekriittisesti olen kyllä valmis myöntämään, että ehkä erilaisten businesstyyppien poliittisen hybriksen kritiikkini ei ole aina muotoiltu kovin tyylikkäästi. Ei pitäisi väheksyä heidän osaamistaan, vaikka olisikin sitä mieltä, että monesti erilainen kokemus on yhtä relevanttia tai relevantimpaa poliittisia tehtäviä ajatellen. Tämän argumentin voisi hyvin tehdä käyttämättä vähätteleviä termejä heidän osaamisestaan. Puolustuksekseni kuitenkin sanoisin, että olen kai toiminut näin moukkamaisesti vain silloin, kun on jotenkin selvää, että poliittisen tehtävän kannalta epärelevantti kokemus on omalla elämänalueellaan poikkeuksellisen vakuuttavaa. Lisäksi siis tässä nimenomaisessa keississä vähättely oli ensisijassa suunnattu itseeni. Ja mikä tärkeintä, olen aika varma, että sukupuolittunutta tämä moukkamaisuuteni, josta aion nyt koettaa päästä eroon, ei kuitenkaan ole.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 15:12
En ole havainnut, että Kokoomus nyt olisi niin oikealla, että sen ehdottamat asiat eivät sopisi tuolle 30%:lle? Mielestäni sen pitäisi vain kirkastaa viestiään.
Ei ole 30% näkynyt.

Minusta pitäisi toimia juuri toisin kuin kirkastaa: pitää etsiä laidoilta teemat, joille löytyy kannatusta uusista äänestäjistä, mutta jotka eivät suututa vanhoja lähtemään.

Jenkeissähän esim. aseet ovat teema, joka tuo rebublikaaneille ääniä alle mediaanituloisilta, mutta ei karkoita lääkäriä, vaikka lääkärille ne aseet eivät niin tärkeitä olisikaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 15:12 Mielestäni sen pitäisi vain kirkastaa viestiään.
Tämä on muuten muotilause silloin, kun mikä tahansa puolue pohtii julkisesti laahaavaa kannatustaan. Vaikka tuo on ihan relevantin ja ymmärrettävän kuuloinen asia, tarkoittaako se oikeasti yhtään mitään? Onko tuo vähän sama kun pormestari sanoo, että kaupunkimme tarvitsee elinvoimaa ja hyvää pöhinää?

Tarkoitan oikeastaan sitä, että tuntuu kuin puoluejohto menisi tuon taakse ikään kuin suojaan punomaan juoniaan ja ratkaisemaan suuria arvoituksia. Siis Keskustan on pitänyt kirkastaa viestiään jo ties kuinka monta vuotta, Kokoomus on tässä hieman jäljessä. Demarit taas aloittivat Rinteen aikaisen notkahduksensa vuoksi puolueen linjan kirkastamisen jo ennen kahta ensin mainittua, jos en väärin muista.

Miten esimerkiksi demarit nyt on sitten kirkastaneet linjaansa? Tarkoitan, että vaikka Sanna on antanut oman vasemmalle vievän leimansa demareille puolueena, niin onko tämän nyt sitten linjan kirkastamista ja onko se jotenkin todistetusti auttanut demarit kannatusnousuun? Olisko kyse kuitenkin jostain ihan muusta?

Mikä ihme siinä on niin vaikeaa, siinä puoleen viestin kirkastamisessa? Miksi sitä ei tehdä nopeammin, kun sen kerran annetaan ymmärtää olevan paras ja välillä ainoa keino nostaa kannatusta? Onko se kuitenkin vain sanahelinää?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nykyinen demarien kannatusnousu on koronaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.09.2020 16:04
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2020 15:12 Mielestäni sen pitäisi vain kirkastaa viestiään.
tarkoittaako se oikeasti yhtään mitään?
Joo, minustakin puoluejohdon suusta tämä yleensä tarkoittaa, että huonosti menee, mutta emme voi myöntää tehneemme mitään asiavirheitä, tai että ajatuksemme ja ohjelmamme vain ovat huonoja ja epäsuosittuja - sen sijaan koetamme sössöttää, että itsessään hyvä viesti ei vain ole kommunikoitu riittävän hyvin. Tätä kun yleensä edeltää, että "emme saaneet viestiämme riittävän hyvin perille".

Daven sanomana kuitenkin ymmärtäisin sen tarkoittavan enemmän, että lakataan kaikenmoinen yleispuuhastelu ja kaikkiin suuntiin kumartelu ja päätetään, minkälainen politiikka on keskeistä tietylle kannattajajoukolle, ja tehdään häpeilemättä sitä vaikka kaikki ei tykkäisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eräs perusongelma on kannattajien heterogeenisyys. Ei kepun kannattajilla välttämättä ole yhtenäistä kantaa esim. turkistarhaukseen. Kaikki hyvätuloiset eivät kannata yleistä asevelvollisuutta. Pelkästään oman kuoron kanssa joutuu taiteilemaan. Vihreistä kaikki eivät pidä ydinvoimaa saatanan keksintönä.
Vastaa Viestiin