Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Lutka

Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Lutka »

22:02:09 [KnkyGirl] totta tix, mutta huomasitko sä noi rakkausjutut?
22:02:15 [KnkyGirl] tosi kaunista ja herkkää kieltä
22:02:47 [Tix] vähän hiomatonta mun makuun, mutta ihan hyvää tekstiä.
22:03:10 [KnkyGirl] mua puhuttelee ihan kympillä
22:03:16 [KnkyGirl] lukeekohan se paljon?
22:03:36 [Tix] mua ei oikein puhuttele jo senkin takia, että tietää että se puhuu rakkaudesta puhtaasti teoriapohjalta :)
22:04:17 [KnkyGirl] tix, ei se noin ole. on se saattanut rakastaa jotakuta. noiden tekstien perusteella sillä on kokemusta rakkaudesta. ei ehkä parisuhteesta.
22:04:47 [Tix] mä en näe yksipuolista "rakkautta" rakkautena, it takes 2 to tango.
22:05:24 [KnkyGirl] tix toi oli järkyttävästi sanottu
22:05:38 [KnkyGirl] totta helvetissä rakkaus on rakkautta vaikka se olis yksipuolista
22:05:42 [Tix] voin mä perustella jos se sua nyt järkyttää.
22:05:44 [KnkyGirl] se on silti ihan yhtä vahva tunne
22:06:00 [KnkyGirl] mä rakastan "nimi pyyhitty pois" vaikka se ei rakasta mua
22:06:00 [Geetzu] Mä haluun kans perustelut.
22:06:07 [KnkyGirl] eikä se vähennä yhtään mun rakkautta siihen
22:06:16 [Tix] kyllä vain vähentää.
22:06:22 [KnkyGirl] ei vähennä
22:06:24 [Tix] syö pala palalta pois kaiken aikaa.
22:06:33 [KnkyGirl] ei rakkaus ole ikuista
22:06:45 [KnkyGirl] se kestää kunnes kuihtuu pois, niin voi käydä myös parisuhteessa
22:06:53 [KnkyGirl] mä rakastan myös erästä toista miestä joka on naimisissa
22:07:58 [savi] Jos kaikki rakkaus ei ole samanlaista, niin loogista olisi, että molemminpuolinen rakkaus olisi voimakkaampi tunnetila
22:08:19 [savi] ja itserakkaus on voimakkain
22:08:23 [Tix] voi rakastua yksipuolisesti, mutta rakkaus rakkautena vaatii molemminpuolisuutta jo siksi, että se on niin kokonaisvaltainen asia - kukaan ei voi aidosti uskaltaa ajatella toisen hyvää ja onnellisuutta niin syvällä tasolla, jos ei voi saada takaisinpäin samanlaista tunnetta
22:08:34 [KnkyGirl] mä olen täysin eri mieltä
22:08:46 [KnkyGirl] lapsi voi vihata vanhempiaan ja silti ne rakastavat sitä pyyteettä
22:09:09 [KnkyGirl] mä itken kun ajattelen että mun rakastamalle miehelle tapahtuis jotain pahaa, vaikka se ei rakastakaan mua niin mun tunne on tosi vahva
22:09:18 [Tix] nyt ei puhuta lasten ja vanhempien välisestä rakkaudesta, ei se vaadi syntyäkseen muuta kuin lapsen syntymisen.
22:09:42 [KnkyGirl] mutta miten sun mielestä ihmisen sisältä kumpuava tunne voi olla jotenkin riippuvainen siitä saako sitä samaa takaisin
22:09:50 [KnkyGirl] onko rakkaus muka jotain vaihdantataloutta?
22:09:52 [Geetzu] Knky, mitä ajattelet rakastamasi miehen rakkaudesta johonkin toiseen?
22:09:54 [_Lilo_] entäs jos se mies ei välitä susta pätkän vertaa? rakastatko silti, Knky?
22:10:00 [Geetzu] Mä luulen, että rakkaus muuttaa vaan pirusti muotoaan...
22:10:01 [savi] KnkyGirl, kyllä se sulle selviää kun koet sen :]
22:10:02 [Tix] yksinkertaisesti siitä syystä, että kukaan ei voi mennä niin pitkälle.
22:10:05 [Verga] vitutus voittaa rakkauden
22:10:08 [KnkyGirl] lilo kyllä, juuri siinä tilanteessa mä elän parhaillaan
22:10:14 [Tix] koeta nyt hahmottaa rakastumisen ja rakkauden ero.
22:10:15 [KnkyGirl] savi ai koen minkä?
22:10:25 [savi] molemminpuolisen
22:10:36 [KnkyGirl] savi, mä olen elänyt avoliitossa 5 v ja ollut kihloissa
22:10:49 [KnkyGirl] että enköhän mä tiedä mitä on molemminpuolinen rakkaus
22:10:50 [savi] no sitten sun pitäis tietää..
22:11:12 [KnkyGirl] tottakai rakastuminen ja rakkaus on eri asia
22:11:19 [_Lilo_] niin, mutta jatkuuko se Knky...? jos ei, se on ihastuminen joka menee ohi...kun seuraava astuu kuvioon...
22:11:34 [KnkyGirl] lilo mä luulisin että jatkuu... enhän mä nytkään saa olla sen kanssa
22:11:37 [KnkyGirl] se ei edes puhu mulle
22:11:52 [KnkyGirl] ja silti mä ajattelen sitä hyvällä, mietin että toivottavasti sillä on kaikki hyvin
22:12:05 [KnkyGirl] tekisin mitä vaan sen puolesta jos se olis hädässä
22:12:24 [_Lilo_] no miksi se on juuri Rakkautta, ei muuten vaan välittämistä...?
22:12:37 [KnkyGirl] koska mä koen ne tunteet myös romanttisena
22:12:54 [KnkyGirl] eli ajattelen sitä miehenä, kaipaan, ikävöin, muistelen miltä se tuoksuu ja näyttää
22:13:13 [Geetzu] Knky, toivottavasti menee ohi :|
22:13:16 [KnkyGirl] eilen viimeksi kun laitoin silmät kiinni se tuli kuin varkain mun mieleen miltä se näytti kun se oli kiinni mussa
22:13:25 [_Lilo_] teillä siis on kuitenkin joskus ollut jotain...? sillon se siis vaatii kuitenkin sen...
22:13:32 [KnkyGirl] joo
22:13:35 [KnkyGirl] ja se jätti mut
22:14:05 [_Lilo_] no niin, eihän se sitten ole sama juttu, että voisi rakastaa ilman että se on ainakin ollut molemminpuolista.
22:14:36 [KnkyGirl] mutta eihän se rakastanut mua
22:14:37 [savi] Geetz, sä olet ilkee.. sun ois pitäny sanoa: "Kyllä sinä, Knky, vielä saat rakkaasi!"
22:14:54 [_Lilo_] mutta varmaan luulit ainakin niin...?
22:14:56 [Geetzu] Ääh, en oo tyhmä...
22:15:08 [KnkyGirl] savi miks ois pitänyt? miksi mä haluisin että saisin jonkun joka ei rakasta mua?
22:15:23 [KnkyGirl] en mä tarvitse sitä ihmistä mihinkään, täyttämään mun rakkausvajetta tms
22:15:26 [savi] Knky, tietty se rakastaa.. se ei vaan tiedä sitä vielä
22:15:30 [KnkyGirl] ha ha
22:15:33 [KnkyGirl] yeah right
22:15:44 [KnkyGirl] mä en elä noissa harlekiini-illusoissa
22:16:00 [KnkyGirl] ei rakasta, eikä rakastanut koska jätti mut
22:16:29 [KnkyGirl] joten mä en voi ikinä hyväksyä että mukamas rakkauden pitäis olla molemminpuolista ollakseen aitoa
22:16:38 [Geetzu] Knky, kun sä vielä varmasti rakastut ja saat rakkautta, muuttuukohan tuo nyt kokemas rakkaus johonkin? Eiks oo luultavaa? Ainakaan et sit samalla tavalla rakasta...




mitä olette muut mieltä tämän keskustelun aihepiiristä?
Gina

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Gina »

Hmm. Hyvä aihe.

Mun mielestä voi rakastaa saamatta vastarakkautta, mutta se vastarakkaus ruokkii omaa rakkautta vahvistaen, syventäen ja jalostaen sitä.

Mutta vaikka toinen torjuisikin, se ei muuta sitä tosiasiaa että tuota ihmistä rakastaa.

Mä kuvittelen edelleen rakastavani yhtä ihmistä jolle olen täysin yhdentekevä. Mutta koska en saa vastakaikua, on tuo rakkaus valtavan liekin sijaan vain pieni lämmin hiillos jossain mielen pohjalla. Mutta siellä se kytee. Jos se saisi jotain sytykettä kyseiseltä henkilöltä se roihahtaisi taas täyteen liekkiin :h:

Mitä syvempi rakkaus, sen hankalampi ja pitkäaikaisempi prosessi on sen tukahduttaminen hiilloksen tasolle. Rakkaus ei sammu mielestäni koskaan. Se voi muuttaa muotoaan, mutta ihmistä jota on joskus rakastanut, tulee aina jollain tasolla rakastamaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gina kirjoitti:Rakkaus ei sammu mielestäni koskaan. Se voi muuttaa muotoaan, mutta ihmistä jota on joskus rakastanut, tulee aina jollain tasolla rakastamaan.
Mä en taas usko tuohon ollenkaan. Monikin asia voi olla vahvempi tunne kuin rakkauden tunne. Esim. viha. Jos toinen on tehnyt toiselle, toisen elämälle, läheiselle tmv. jotain niin kamalaa, ettei voi antaa toiselle anteeksi, ja siitä seurauksena pitkä ja kivulias ero. Joskus vaan rakkaus kuolee, ja sen tilalle tulee negatiiviset tunteet. Ei sille voi mitään; ja luultavasti perheen lapset murhannutta isää ei äiti paljon rakasta vielä 20 vuoden jälkeen... Vai?
(tämä siis esimerkki, eikä tarkoita teille miehille minkäänlaista stereotyyppistä murhaskenaariota)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kutsuisin itsensäkiduttamiseksi.
Exsat

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä olin joskus ihan äärettömän ihastunut ja ainakin silloisesta näkökulmasta syvästi rakastunut poikaan, joka piti musta kyllä ihmisenä, mutta tiedättehän, "Sä oot kyllä tosi hyvä tyyppi, mutta..." Etsin kaikista tämän tyypin sanoista, eleistä ja teoista merkkejä mahdollisesta vastarakkaudesta siitäkin huolimatta, että asiasta oli puhuttu ihan oikeastikin, ja elin omassa kuvitelmassani siitä, että vielä jonain päivänä hän huomaa rakastavansa minua, koska "merkit" ovat selvästi ilmassa.

No, ei huomannut, eikä rakastanut. Mutta sitten tuli toinen ja rakasti. Mä hullaannuin täysin siihen tunteeseen, että joku voi suoraan ja aidosti olla kiinnostunut minusta, ja samalla tajusin eron siinä, millaista on kun joku oikeasti välittää.

Tosin omat kokemukset yksipuolisesta "rakkaudesta" rajoittuvat aika pitkälti tuonne yläaste-lukioaikoihin, joten en osaa varmasti eritellä sitä, mikä on ns. normaalia, ikävaiheeseen kuuluvaa oireilua ja mikä sitten taas tunnepuolen sekaannuksien aiheuttamaa olotilaa.

Mikähän se pointti taas oli.. :roll: No siis tiivistettynä. Uskon siihen, että toiseen ihmiseen voi syvästi kiintyä tai jopa rakastua yksipuolisesti, mutta sitä tunnetta ei välttämättä perusta oikeille asioille ja aitoihin tilanteisiin, vaan ennemminkin omiin tulkintoihin ja mielikuviin siitä mitä rakastettava osapuoli on ja voisi olla..

Ja Aasin kommenttiin itsekidutuksesta yhdyn myös.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Impi »

Olen samoilla linjoilla kuin Geetzu. Yksipuolisesti voi rakastaa, kunnes molemminpuolinen rakkaus ilmestyy kuvioihin. Toinen voi olla sen jälkeenkin vielä mielessä ja sydämessä, mutta kyllä sen muisto pikkuhiljaa haalenee.

Jos ketään muuta ei ilmesty kuvioihin, niin voihan sitä yksipuolista rakkautta jotenkin masokistisesti lietsoa antamalla itselleen luvan ikävöidä. Mä tein joskus sillee, kun en oikein päässy eksästä yli.. Sitten kun tulikin tilanne, jossa oltais voitu palata yhteen, niin tajusin heti, että mun ikävä oli ollut kuitenkin lähinnä miehen ikävää, eikä just sen miehen ikävää. Eli muistot oli päässeet jo kultautumaan ja haaveet ottaneet tilaa todellisuudelta: heti kun oltiin enemmän tekemisissä, muistin miksi meidän oli pakko erota.

Aina tämä kyseinen eksä on mulle jollakin tavalla rakas, mutta _rakastamisesta_ ei voi kuitenkaan enää puhua. Pikemminkin kyse oli kai siitä, että se oli mun ensimmäinen todellinen rakkaus, ja sen rakkauden muisto tuntuu todelliselta varmaan vielä mummonakin.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
RolloTomasi

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Mun mielesta yksipuolisesti voi rakastaa, mutta muistaakseni mielipiteeni on vaara.

Lutkalle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan paalla paattaa naista rakkauteen liittyvista asioista.
Filovirus

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

RolloTomasi kirjoitti:Mun mielesta yksipuolisesti voi rakastaa, mutta muistaakseni mielipiteeni on vaara.

Lutkalle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan paalla paattaa naista rakkauteen liittyvista asioista.
Ironista, etkö sanoisi.
Tix

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Täsmennän teesejäni, vaikkapa ihan keskustelun vuoksi.

Yksipuolisesti voi rakastua = kuvitella että tuossa on mualiman ihanin ihminen, joka tekisi minut onnelliseksi. Rakastuminen on usien hyvin raastava, ikävää, kaipausta, suuria tunnekuohuja. Yksipuolisena lähes kiduttavaa, ja itsesuojeluvaiston vuoksi ei muutu pysyviksi tunteiksi. Rakastumiseen liittyy usein omistushalu, kohteen huomion kaipaamista ajattelematta sen kummemmin, onko itse toiselle mikään onnen lähde. Rakastuminen on periaatteessa voimakas halu muodostaa tunneside/parisuhde, ja sellaisena melko itsekäs tunne. Se ottaa enemmän kuin antaa. Harva rakastunut voi esimerkiksi ajatella "olen tuolle henkilölle väärä mies, parempi että kohtasi tuon hepun joka tekee hänet onnelliseksi." Ei haluta toisen onnea, vaan omaa.

Rakkaus on kyseessä vasta siinä vaiheessa kun kuvitelma vaihtuu tiedoksi, että näin se asia on, ja tuo ihmeellinen olento ajattelee minusta samoin. Se hyvän olon, seesteisyyden, onnen ja tyytyväisyyden tunne mikä tuosta on seurauksena on rakkautta. Se ei ole kuohuja ja ikävää vaan syvälle menevää onnea, turvallisuudentunnetta ja epäitsekästä(kin) toisen edun ajattelua. Se sammuu harvoin kokonaan, ja ainakin itse voin sanoa molemmista rakastamistani naisista, että tuskin lakkaa kokonaan, vaikka rakastuisinkin muihin.

En tiedä osasinko oikein vieläkään artikuloida sen mitä yritän ilmaista, mutta kuvittelisin että kaikki yksipuolisen rakastumisen ja molemminpuolisen rakkauden kokeneet tietävät mistä puhun.
AarneAnkka

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tix kirjoitti:Yksipuolisesti voi rakastua = Ei haluta toisen onnea, vaan omaa.
Olenko ihan väärässä jos sanon että tällöin on kyse ihastumisesta, ei rakastumisesta? Mitä eroa on ihastumisella ja rakastumisella?
Tix

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Tix »

AarneAnkka kirjoitti:Olenko ihan väärässä jos sanon että tällöin on kyse ihastumisesta, ei rakastumisesta? Mitä eroa on ihastumisella ja rakastumisella?
Lähinnä tunteen voimakkuus.
Gina

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Gina »

Elppis kirjoitti:
Gina kirjoitti:Rakkaus ei sammu mielestäni koskaan. Se voi muuttaa muotoaan, mutta ihmistä jota on joskus rakastanut, tulee aina jollain tasolla rakastamaan.
Mä en taas usko tuohon ollenkaan. Monikin asia voi olla vahvempi tunne kuin rakkauden tunne. Esim. viha. Jos toinen on tehnyt toiselle, toisen elämälle, läheiselle tmv. jotain niin kamalaa, ettei voi antaa toiselle anteeksi, ja siitä seurauksena pitkä ja kivulias ero. Joskus vaan rakkaus kuolee, ja sen tilalle tulee negatiiviset tunteet. Ei sille voi mitään; ja luultavasti perheen lapset murhannutta isää ei äiti paljon rakasta vielä 20 vuoden jälkeen... Vai?
(tämä siis esimerkki, eikä tarkoita teille miehille minkäänlaista stereotyyppistä murhaskenaariota)
Samaa ihmistä voi rakastaa ja vihata. Sellainen ihminen jota rakastaa on saanut minuun paljon vaikutusvaltaa ja loukkaamalla minua saa osakseen vihaa. Täysin yhdentekevää ihmistä on hankala vihata. Ei mun päässäni ainakaan se viha nollaa rakkautta.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

*vetää kusipää-Poikuuden mauttoman maastotakin ja Top Gun-lippiksen ylleen*

Jos, siis JOS JOS JOS olet itse KnkyGirl (tää on hirvee MOKA multa jos et olekaan) ja JOS JOS JOS tässä sattumoisin olisi kyseessä se Cityssä puznuzuttamasi ja vonkaamasi silloin varattu vakkari, minkä suhteen tapahtumisen silloin minulle suorastaan moraalisesti närkästyneenä kielsit, ja sitten kuitenkin
"22:13:16 [KnkyGirl] eilen viimeksi kun laitoin silmät kiinni se tuli kuin varkain mun mieleen miltä se näytti kun se oli kiinni mussa
22:13:25 [_Lilo_] teillä siis on kuitenkin joskus ollut jotain...? sillon se siis vaatii kuitenkin sen...
22:13:32 [KnkyGirl] joo "
.... niin eipä muuta kuin paskainen nauru ja vilpitön vahingonilo minulta. Sitä saa mitä tilaa tuolla suhdepelleilyllä.

Ja sitten JOS sattumoisin paneskelet myös sen yllä myös mainitsemasi "rakastamasi" naimisissa olevan miehen kanssa, niin varattuihin sarjasekaantujana kuulut eniten halveksimaani ihmisluokkaan, "joutaisi ampua" -kastiin. Ja rakastat kahta yhtäikaa?, hah, on aitoa ja syvää joo..

Jos EI kumpaankin, etkä edes ole KnkyGirl (en pysy kelkassa nikkien kanssa) niin sitten anteeksipyyntöni aiheettomasta purkauksesta. Itsepä tiedät ja varmaan moni muu täällä.

Ei suoraan sinuun liittyen vaan yleisemmin:
Minähän en tietenkään mitään "ihmissuhteista" tiedä :D
Mutta kun nyt olen muutaman vuoden lukenut Cityn/Kityn suhdevuodatuksia Cityn/Kityn sisäisiltä ja ulkoisilta pareilta... aina toistuvine rakkauden hehkutuksineen, sitten muutaman kuukauden päästä ero ja traagillista itkua, sitten taas uusi rakastamisen hehkutus, sitten taas traagista itkua, sitten uusi rakkauden ylistys.. loputtomiin..

Niin minä ainakin olen lakkanut ottamasta niitä "rakkauksia" vakavasti. Vaikka kuinka osaatte kuvata niitä ah niin aikuismaisin ja kypsin sanankääntein. Pinnalliselta pelleilyltä vaikuttavat useimmiten. Ennuste huono. Luulisi itsennekin huomaavan peruskuvion.

Koettaisitte vaikka välillä olla pari vuotta kokonaan ilman ja oikeasti vakavoitua suhteissanne. Ei siihen kuole :D Työntäkää vaikka lumipallo vittuunne! :D

*riisuu kusipää-Poikuuden mauttoman maastotakin ja Top Gun -lippiksen*

-------------------------------

Itse kysymyksenasetteluun.
Minullakin on vain yksi nainen, jota koskaan tulen rakastamaan, ja hän ei rakastanut minua takaisin, yhyyyyy... :D

Oikeaksi rakkaudeksi en sitä laske. Joskus kitisen mielessäni, että ehkä hänkin tietämättään menetti yhtä paljon kuin minä.. mutta järki sanoo että tuskin sentään.

Tulee mieleen siteerata aliarvostettua neroa Meat Loafia tai hänen vielä nerokkaampaa biisintekijäänsä Jim Steinmania:

"There's only one girl that I will ever love
And that was so many years ago
And though I know I'll never get her out of my heart
She never loved me back, ooh I know
I remember how she left me on a stormy night
She kissed me and got out of our bed
And though I pleaded and I begged her not to walk out that door
She packed her bags and turned right away

And she kept on telling me
She kept on telling me, she kept on telling me
I want you, I need you
But there ain't no way I'm ever gonna love you
Now don't be sad, 'Cause two out of three ain't bad "

No minä en saanut niitä kahtakaan... :roll:

Krmhhh.. taidan pitää taukoa Kitystä kun jutut menee näin vittumaisiksi ja traagisiksi.
Lutka

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Lutka »

Gattaca kirjoitti:*vetää kusipää-Poikuuden mauttoman maastotakin ja Top Gun-lippiksen ylleen*

Jos, siis JOS JOS JOS olet itse KnkyGirl (tää on hirvee MOKA multa jos et olekaan) ja JOS JOS JOS tässä sattumoisin olisi kyseessä se Cityssä puznuzuttamasi ja vonkaamasi silloin varattu vakkari, minkä suhteen tapahtumisen silloin minulle suorastaan moraalisesti närkästyneenä kielsit, ja sitten kuitenkin
"22:13:16 [KnkyGirl] eilen viimeksi kun laitoin silmät kiinni se tuli kuin varkain mun mieleen miltä se näytti kun se oli kiinni mussa
22:13:25 [_Lilo_] teillä siis on kuitenkin joskus ollut jotain...? sillon se siis vaatii kuitenkin sen...
22:13:32 [KnkyGirl] joo "
.... niin eipä muuta kuin paskainen nauru ja vilpitön vahingonilo minulta. Sitä saa mitä tilaa tuolla suhdepelleilyllä.


Krmhhh.. taidan pitää taukoa Kitystä kun jutut menee näin vittumaisiksi ja traagisiksi.

ei, kysymyksessä ei ollut MGandhi, joka sattui olemaan ihan vain vitsi/eRakkaus/eIhastus ja ehkä ihan vähän RLIhastus sen perusteella että tavattiin ihan huimat kaksi kertaa julkisella paikalla.

tässä sydänsurussa on kyseessä ihan muu ihminen. mies jonka kanssa styylasin lyhyesti, mutta intensiivisesti.

ja tosiaan, pidä taukoa kitystä. sä olet perseestä. vittumaisin ihminen mihin mä olen koskaan saanut "kunnian" tutustua. joskus sua käy sääliksi, mutta sitten kun taas paljastat oman paskamaisen itsesi niin se vaihtuu jälleen syvään vihaan ja inhoon.
killkill

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gattaca kirjoitti:*vetää kusipää-Poikuuden mauttoman maastotakin ja Top Gun-lippiksen ylleen*
Kristus! Vieläkö se jaksaa tuosta jurnuttaa? Ainakin kaksi vuotta vanha insidentti, menisit jo säkin elämässäs eteenpäin.
slam

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja slam »

Aika kattava esitys ihmisen mielen liikkeistä ja ihmisen mielen toiveista saada vasta rakkautta. tuo shätti

Ei kadulla ohimeneviltä ihmisiltä saada rakkautta, vaikka silloinkin voidaan jäädä kaipaamaan ohi mennyt ihmistä, joka sai sydämen geenit syttymään. Toisen luonne ja hänen ruumiinsa on sellainen paketti, joka saa aikaan kokonaisvaltaisen reaktion, jossa ihminen kokee "lähes kuolevansa" ilman tämän toisen ihmisen kosketusta ja läsnä oloa. <- Tällä tilanteella voimme perustella myös uskontoa, jossa Jumalalla on rooli pitää ihmisestä huolta, kun hän ei siihen pysty. Tilanteella voidaan perustella myös ihmisen tarvetta toisen ihmisen luo (uskonnossa Jumalan yhteyteen) ja etsimisen tarvetta, joka kattaa koko ruumiin, ja voi sen myös tappaa yksinäisyyteen. Jonkun viisaan lausahdus oli kerran kityssä, että "rakastan sinua enemmän kuin Jumalaa". Uskonnosta löytyy kiihkeän Jumala rakkauden tilalle selitys, että puolisollinen rakkaus on erilaista, kun Jumalallinen kohtaaminen. Onko kyseessä huono selitys, sille että pitäkää myös vaimoistanne kiinni älkääkä vaipuko kuvitelmiinne ja jättäkö realiteettista maailmaa taaksenne huutamaan rakkauttanne puoleensa.

Rakkaus tekee lähtemättömän jäljen, jota monet pohtii vielä vuosikymmeniä jälkeenpäin. Luin joskus erään nuoren selitystä siitä, kuinka hänen uuden suhteensa päätyttyä hänen mieleensä nousee mielikuvat ja muistot vanhoista rakkaistaan. Naiset, jotka ovat tehneet lähtömättömän vaikutuksen sellaiseenkin nuoreen pukkiin, joka varmasti saa enemmän kuin itse ehtii antamaan munaansa lahjaksi. :lol:

Seksualismi on iso osa rakkautta ja rakkaus vaatii muodostuakseen sopivan kohtaamispaikan ajallisesti ja ympäristöllisesti. Jos rakastetun vierellä on monta poikaa, joita hän katselee myös hieman "sillä silmällä" tuskin voi syttyä kovin suurta leimahdusta teidän kahden välille. Rakkauteen voi sysätä onnettomuus, ja samankaltaiset ominaisuudet ruumiissa tai mielessä.

Seksualismi ja naisen olemus, johon mies rakastuu. Miehessä ei ole samanlaista vetovoimaa, vaikka veljellinen rakkaus saattaa pitää heidät lojaaleina ja uskollisina toisilleen, vaikka tekisivät väärin muita kohtaan. Seksualismi, läheisyyden kaipuu ja hyvän mukavan ihmisen tarve ohjaa miehen ja naisen kohtaamista. "Ei ole hyvä olla yksin" , "kaksin kaunihimpi"

Ihmisen alkumetrit elämässä on lähes mahdottomat elää yksin ilman opetusta, kanssa käymistä ja huolenpitoa kuten tiedämme. Tämä varhainen käytös ja halu saada apua antaa varmasti syvän leiman rakkauteen pyrkivälle käytökselle. Lapselle muodostuu tunne nälästä ja yksin olosta ja hän kaipaa niitä rääkäisemälle. Jos hän ei saa näitä asioita tai saa näitä asoita liikaa... muodostuu varmasti erilaisia ihmisiä kuten olemme kait maailmassamme ymmärtäneet lapsuuden olevan vaikuttava tekijä moneen asiaan. Perinnöllisyys geeneihin saattaa tarttua vuosisatoja takaisia informaatioita tästä tilanteesta, mutta fyysinen tila tulee olemaan lähes sama kaikilla, ja hänen eläessään pidemmälle hänestä joudutaan huolehtimaan.

Itsenäinen ihminen, joka nousee filmeissämme korkeimmalle huipulle ja jää sinne ihmettelemään maailmaa. Taistelee ja sotii ja kuolee kunniakkaasti eikä vanhuuteen. Olihan hänkin tietysti pelkkä syöttö lapsi syntyessään. Maailma muokkaa voittajan. Pakkaa pyritään sekoittamaan, sillä että viimeinenkin voi olla ensinmäinen. Kenties ehkä jonkinlainen keino saada erilaisten ihmisten ominaisuudet esille, jotta he eivät vajoaisi voimmakaiten esiintyvän persoonallisuuden alle tai jäisivät ihmettelemään mahtipontisuutta unohtamalla oman elämän kehityksensä.

Se, että ihminen voi kehittyä töissä ja toimissaan. Voihan bee 12 proteiini, mutta missä on samana pysymisen geeni, ettei naisen kohdusta rojahda eilieni tai muu avaruus pelle pihalle... Samana lajina pysymisen geenit pitävät ihmisrodun koossa. Rakkauden seurauksena kyseessä on hedelmäitys, jonka aikana hakataan haisevat ulos ja jäädään odotteleemaan ihanan terveen lapsen syntymää. :lol:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

:off:
Lutka kirjoitti: ei, kysymyksessä ei ollut MGandhi, joka sattui olemaan ihan vain vitsi/eRakkaus/eIhastus ja ehkä ihan vähän RLIhastus sen perusteella että tavattiin ihan huimat kaksi kertaa julkisella paikalla.
Hupsista. Sitten nöyrimmät ja matelevimmat anteeksipyyntöni. I am a worm. The world is an asshole and I´m the one passing through. Olisikin ollut liian herkkua narauttaa sinut siitä sittenkin.
Lutka kirjoitti: ja tosiaan, pidä taukoa kitystä. sä olet perseestä. vittumaisin ihminen mihin mä olen koskaan saanut "kunnian" tutustua. joskus sua käy sääliksi, mutta sitten kun taas paljastat oman paskamaisen itsesi niin se vaihtuu jälleen syvään vihaan ja inhoon.
Tiedän oman tilani, arvaan vähän toisienkin.
Jäähän tuossa se naimisissa oleva mies, johon olet rakastunut. JOS sovittelet reikääsi hänen tappiinsa tai aiot sovitella, niin minun laskuoppini mukaan olisi parempi jos katoaisit maan päältä. Ei yleismoralisointia vaan kipeisiin omakohtaisiin kokemuksiin perustuva arvio. Siinä ei auta muut ansiosi.. niinkuin minä paskaakaan piittaisin bisneselämästä kiinnostuneen demarin ja fysioterapeutin päänsisällöstä muutenkaan.

MUTTA minun piti meilata sinulle sovittelua siitä vanhasta casesta kumpi ensin haukkui toisen ulkonäköä ja kumpi kosti jos kosti. Korkeintaan myönnän, että painonvartijoista itse kirjoittaneelle sinulle olisin ekana saattanut sanoa: "Sähän olet nätti. Olisit vielä nätimpi jos laihduttaisit lisää". Katsos kun minulle sanotaan yhtenään, että sinähän olisit melkein ihmisen näköinen jos lihoisit vähän. Enkä siitä loukkaannu. Mutta niinhän se on, että ylipainoiset ovat parempia ja hyväksytympiä kuin laihat. Laihoja saa ohjeistaa vapaasti. Mutta ethän sinä siis mun laihuutta vaan pukeutumista ja epäsiisteyttä haukuit. Ja minä olin sanonut ettet sä mitään lihava ole. Edit: Pukeutumistani Cityssä pilkattuasi sitten kerran kostoksi "Sinä olet lihava". Ja nykyään et taatusti ole.

Laajemmin tuo Cityn/Kityn suhdevuodatukset kyllä muistuttavat teinix-nyyrikkiä. En ota enää vakavissani, vaikka niin kokemuksen äänellä ja aikuismaisesti puhuvat.
killkill kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:*vetää kusipää-Poikuuden mauttoman maastotakin ja Top Gun-lippiksen ylleen*
Kristus! Vieläkö se jaksaa tuosta jurnuttaa? Ainakin kaksi vuotta vanha insidentti, menisit jo säkin elämässäs eteenpäin.
Itsekin otit kerran asian esille puolen vuoden jälkeen!
No heh, en muistele, se oli vain viittaus henkilökemiaan Lutka/JohannaNN:n kanssa.
Tuo muinainen tapaus kyllä paljasti Cityurbaanien pinnallisuuden.
Ja sai minut vakuuttuneeksi, että minun on turha pinnistää. Vaikka miten yrittäisin pukeutua "oikein" niin aina siinä joku "virhe" olisi. MUUT kyllä saavat pitää vaikka teletappipipoa ja pyjamanhousuja, joskus munakin ulkona helikopteria pyöritellen vaikka ravintolassa, koska heillä on intuitiivinen tieto mikä on sen vuoden pukeutumistrendeissä sallittua! :D

Mutta ÄLKÄÄ alkako enää tuosta, en minä jaksa.
Viimeksi muokannut Gattaca, 01.09.2005 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
killkill

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gattaca kirjoitti:Itsekin otit kerran asian esille puolen vuoden jälkeen!
Sinulla vissiin on joko norsun muisti, tai joka ikinen sättilogi ja keskusteluketju tallessa? Hieno harrastus, kannattaa jatkaa tuota. Tulevaisuudessa sillä on jotain merkittävää kulttuuriantropoligista arvoa. Tiedä vaika n00b:elin palkinto irtoaisi!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

killkill kirjoitti:, tai joka ikinen sättilogi ja keskusteluketju tallessa? Hieno harrastus, kannattaa jatkaa tuota. Tulevaisuudessa sillä on jotain merkittävää kulttuuriantropoligista arvoa. Tiedä vaika n00b:elin palkinto irtoaisi!
Eipäs. Se oli nicki joka talletti kaiken. Jotkut keskustelut talletan, mutta nekin hävisivät jouduttuani alustamaan kovalevyn. Tilanteen pelasti kun huomasin, että KAIKKI Most Erotic Teensin ja vielä Hustlerin Barely Legalin pystytisuteinityttökuvat saa emulella zippeinä ja rarreina!
Edith

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä kiinnyn joihinkin ihmisiin tosi vahvasti. Jotain välittämistä ja kaveruutta se vaatii toiseltakin osapuolelta, siis että ylipäänsä tutustuu, tietysti. Ja kyllä noihin sekoittuu helposti sitä jonkinaista seksuaalista kiinnostustakin, jonka ei tosiaankaan tarvitse johtaa mihinkään (joskus johtaakin kyllä).

No, en tuota rakkaudeksi kutsuisi, mutta tosiaan vahvaksi kiintymykseksi. Sitä voi suuntautua moneenkin tahoon. Ja se kestää, se ei haihdu. Juuri tuollainen kiintymys, ja joidenkin tapauksissa myös rakkauskin, on juuri sitä kestävintä, kun siihen ei sekoitu niitä suhteeseen niin usein kuuluvia mustasukkaisuuksia ja monistakin asioista johtuvia suhteen päättymiseen liittyviä ristoriitoja ja vihan tunteita. Mä nautin kyvystäni kiintyä. En tahdo omistaa. Olen tällä hetkellä jo tyytyväinen siihen, että se suurimman kiintymykseni kohde on vihdoinkin, ehkä ensimmäistä kertaa elämässään, todella ihastunut. En tahdo omistaa, mutta en myöskään joutua täysin hänen paikkaansa elämässäni menettämään. Tulee uusiakin, mutta entiset myös säilyvät.
killkill

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Gattaca kirjoitti:Eipäs. Se oli nicki joka talletti kaiken.
No, kadehdittava muisti teillä siinä tapauksessa on. Minä en muista edes omia kirjoituksiani, saati toisten.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Minun terminologiallani yksipuolinen rakastaminen on kyllä mahdollista, mutta aika harvinaista. Tarkoitan rakastamisella tekoja, toimintaa, yhdessäolon tapaa. Tällä määritelmällä ei voi sanoa KnkyGirlin rakastavan sitä naimisissa olevaa miestä - siitä yksinkertaisesta syystä että koska he eivät vietä aikaa yhdessä (näin ymmärsin), KG:lla ei ole mahdollisuutta rakastaa. Hänellä saattaa kuitenkin olla halu rakastaa sitä miestä. Monimutkaista?

Yksipuolinen rakastaminen lienee hyvin vaikeaa. Jos A ja B ovat keskenään tekemisissä, ja B kohtelee A:ta epärakastavasti, harva A:n asemassa kykenee puhtaasti rakastamaan B:tä sekä tekojen että tunteen tasolla. Uskon senkin joka tapauksessa olevan mahdollista.

Muuten kyllä komppaan Tixin esitystä asiasta.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kyynikon kommentti.

http://hartfordadvocate.com/gbase/News/ ... oid:123410

Jos yksipuolisen rakkauden ja molemminpuolisen rakkauden lopputulos on sama, oliko niillä eroa alun perinkään?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

vadim kirjoitti:Kyynikon kommentti.

http://hartfordadvocate.com/gbase/News/ ... oid:123410

Jos yksipuolisen rakkauden ja molemminpuolisen rakkauden lopputulos on sama, oliko niillä eroa alun perinkään?
Höh. Pikasilmäilyllä lisää saman sarjan hölinää kuin Kipnisillä ja Homeboylla. Mistä näitä sikiää ja pitäisiköhän tästä aloittaa oma ketjunsa ettei vallan aiheet mene ristiin?

*menee aloittamaan ketjua*
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Rakkaus ei ole rakkautta jollei se ole molemminpuolista?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Voi rakastaa yksipuolisesti. Ja molemminpuolisesti, ja keskenään...
Ei yksipuolinen rakkaus ole mielestäni yhtään vähemmän aitoa.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Vastaa Viestiin