Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Olihan se just niin eeppinen peli kuin odottaa saattoi. Kun Dallasin vanhat sotaratsut väsähti, niin pakasta vedettiin Kiviranta. En tiä saatana - ehkä paras näkemäni kiekkopeli.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 05.09.2020 7:02 Olihan se just niin eeppinen peli kuin odottaa saattoi. Kun Dallasin vanhat sotaratsut väsähti, niin pakasta vedettiin Kiviranta. En tiä saatana - ehkä paras näkemäni kiekkopeli.
Jaksoin reilun erän eli 2-2 tilanteeseen. Allekirjoitan näkemyksesi poikkeuksellisen tasokkaasta ja viihdyttävästä pelistä. Ja me suomalaiset!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä tuo Rovanperä saa vain painettua yarista eteenpäin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nyt vaan sitten Starsien taakse, helppo valinta. Vaikken usko pyttyynsä, niin onhan esmes Miron tehot ennätystahdissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2020 13:20 Nyt vaan sitten Starsien taakse, helppo valinta. Vaikken usko pyttyynsä, niin onhan esmes Miron tehot ennätystahdissa.
En tiä saatana vaikka kannuun asti yltäisivät. Vanhat ukot kun väsähti, niin junioriosasto otti taakan kantaakseen. Roope kun tosta naksun vielä parantaa peliään, niin kyllä mä Dallasilla ratsastaisin tän rodeon loppuun asti.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eihän sitä tiedä, juu. Eniten epäilen sitä, että mestari ei voi systemaattisesti päästää noin montaa maalia per peli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2020 13:53 Eihän sitä tiedä, juu. Eniten epäilen sitä, että mestari ei voi systemaattisesti päästää noin montaa maalia per peli.
Se on totta, mut nyt vastassa olikin aivan törkeen hyökkäysvoimakas Colorado. Vegasilla ei oo vastaavaa laittaa peliin. Finaalissa Dallas kaataa Tampan.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 06.09.2020 15:51
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.09.2020 13:53 Eihän sitä tiedä, juu. Eniten epäilen sitä, että mestari ei voi systemaattisesti päästää noin montaa maalia per peli.
Se on totta, mut nyt vastassa olikin aivan törkeen hyökkäysvoimakas Colorado. Vegasilla ei oo vastaavaa laittaa peliin. Finaalissa Dallas kaataa Tampan.
Ainahan nämä ovat mach upeja ennen kaikkea. Vaikea tosiaan mittailla esmes kahta pari keskenään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kattelin yöllä pelin ja niinhän se meni kuin ennustin. Maalimäärä putos lähes olemattomiin. Vegas nojaa joukkuepuolustamiseen ja vastaiskuihin. Tulee tiukka sarja kun Dallas hakkaa päätä seinään. Jossain vaiheessa Vegasin on pakko avata peliä ja silloin on Dallasin nopeejalkaisten nuorten ukkojen otettava taas roolia.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

BOOM! Dallas finaaliin, ja millä vikan erä nousulla! Hyvä Suomi!

Kyllähän tässä on pakko alkaa tinkiä yöunista, kun finaalit pärähtävät käyntiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä olen aika tiukasti nyt seurannut pelejä. Vähempi paino NYI - Tampa sarjassa. Dallas - Vegas sarjan katoin työn ehdoilla. Olen nyt ollut pääsääntöisesti töissä akselilla Lempäälä - Hämeenlinna. Tarkoittaa, että jokaista peliä en ole pystynyt vahtaamaan loppuun asti. Tänäänkin kolmannen erän loputtua oli vaan mentävä, että ehtii työmaalle säädylliseen aikaan. Onneksi voin nukkua unet aika lailla heti työpäivän jälkeen ja olla aamuyöllä taas reippaana.

Vegas yllätti mut kiekollisella pelaamisellaan. Oli paljon tasaisempi sarja kuin odotin ja tulos antaa ymmärtää. Ja ratkaisupelaajat olivat kuitenkin Dallasin vanhat sotaratsut. Ehkä Pavelskin ja Perryn tuominen joukkueeseen toimi jotenkin katalyyttinä akselille Benn-Seguin-Radulov. Heiskasen roolia tietenkään väheksymättä. Hintziltä odotin enemmän tässä sarjassa.

Tänään kotiin ajallessa herkuttelin, että jos Dallas vie kannun, niin voi olla, siis sanon, että voi olla, että Heiskanen on pudotuspelien MVP. Se olis jotain!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tällä hetkellä on tasan kaksi vaihtoehtoa pleijarien mvp:lle, Heiskanen ja Point. Sen kumman joukkue vie kannun, saa tittelin. Mielestäni yhtälö on selkeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dallas on muuten mystinen joukkue monella tapaa. Välttämättä mikään perinteinen kiekko-oppi tai oikein tilastotkaan ei tue menestystään. Pelitapaakaan ei oikein ole. Mutta tuplaveet taululla tietenkin ratkaisee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 15.09.2020 17:58 Dallas on muuten mystinen joukkue monella tapaa. Välttämättä mikään perinteinen kiekko-oppi tai oikein tilastotkaan ei tue menestystään. Pelitapaakaan ei oikein ole. Mutta tuplaveet taululla tietenkin ratkaisee.
Mun tulkinta on, että Dallasia on jo hetken rakennettu vahvojen persoonien päälle. Siellähän on nyt entisiä kapteeneja ja varakapteeneja puolen joukkueen verran. Ja sitten luotetaan siihen että joukkueen sisäiset johtajat tekevät pelin. Mitä mä pohjois-amerikkalaisesta valmennuksesta päävalmenataja tasolta olen ymmärtänyt on, että se on toimistosta johdettua. Se kulttuuri on vain räikeimmillään niin erilaista kuin eurooppalainen ja ehkä jopa suomalainen valmennustapa, jossa päävalmentaja tosissaan ottaa roolia joukkueen johtamisessa.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Änärin valmennus on juu erilaista kuin Liigan. Resurssit ovat eri luokkaa ja erityisosaamista on paljon enemmän. Karkeasti, siellä keskitytään yksityiskohtiin, täällä pelitapaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En tiedä kiinnostaako tämä palstalla kuin kahta, mutta atm Heiskasella on pienin pleijareiden MVP-kerroin. Mestaruudenhan tuo vaatii. 2000-luvulla vain kerran mennyt mestaruusporukan ulkopuolelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Alla änäriniiloille asetelmat syksyn finaalisarjaan:

NHL Championship 2019/2020
Tamba 1,55
Dallas 2,6

Conn Smythe 2019/2020 (pleijarien arvokkain)
Point 2,5
Hedman 3
Heiskanen 3,5
Khudobin 4
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kovin on vaikea ymmärtää tuota Aston martinin ratkaisua. Vaihdetaan hyvä Perez heikompaan kuskiin, joka tuskin pärjää edes kultalusikkapojulle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 11:24 Alla änäriniiloille asetelmat syksyn finaalisarjaan:

NHL Championship 2019/2020
Tamba 1,55
Dallas 2,6

Conn Smythe 2019/2020 (pleijarien arvokkain)
Point 2,5
Hedman 3
Heiskanen 3,5
Khudobin 4
Ehdin taas aamulla katella sen kolme erää peliä ja kyllä se Pointin tekeminen just nyt on vaikeeta. Vaihtoaitiossa jalkoväliin työnnettiin jos jonkin sortin hieromasauvaa että kaveri pysyy pelillä. Kuntoutumiseen jää aika vähiin. Hedman tälläs taas hienon häkin ja hänen läsnäolo jäällä on verenseisauttavaa. Mä näkisin että nyt on kyseessä paitsi otanta Stanley Cupista, niin myös siitä että viekö suomalainen juniori ruotsalaisen viikingin päänahan.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielstä hienonta tässä on se, että Tamba ei ole läheskään niin iso suosikki kuin se voisi olla pelkän rosterinsa ja vaikka runkosarjan perusteella. Stamkos sivussa ja Point siis puolikuntoisena. Parissa ekassa pelissä Dallas saa pientä etua myös siitä, että on päässyt lepäämään Tamban taistellessa uuvuttavia jatkoaikapelejä. Yhtä kaikki, voittaja on täysi auki ja Dallasilla on riittävän hyvät yksilöt ja joukkue päätyyn asti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ihan vilpittömästi toivon, että Hedman rikkoo puolustajien maalintekoennätyksen pudotuspeleissä. Vaikka onkin ruotsalainen, niin onhan hän ihan jäätävä. Riittää sitten Heiskaselle tavoiteltavaa tuleville vuosille.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Se rupee oleen kuoleman peli Dallasille tulevana yönä. Jos Tampa vie pelin samoilla statistiikoilla (laukaukset kohti maalia yms...) kuin edelliset, ja Radulov jatkaa tota idioottimaista venäläistä polkkaa, niin sarja on taputeltu.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No se NHL kai loppui. Mitens tuo piakkoin alkava SM-liiga, tai mikä se nyt nimeltään nykyään onkaan? Isoin haaste varmaan on, pelataanko tulevaa kautta. Tuskin kokonaan, ainakaan elävän yleisön edessä. Ilmeisesti HIFK ainakin laskee, että nyt on välikausi, kun rakentavat joukkuetta aivan vasemmalla kädellä. Jos pelataan, Kärpät voittanee ylivoimaisesti, eikä toinen viime vuosien vakiomenestyjä Tappara pärjää huonosti sekään. Kun IFK kerran floppaa, toivon kuitenkin, että Lukko voisi pitkästä aikaa nousta jopa mestaruuteen. Olisi hienoa. Ja ansaitsisi Ilves myös menestystä. KooKoon voitto olisi jo mahtava tarina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Kouluaikana, sen ikäisenä kun ymmärsin mitä jääkiekko on enkä pidä siitä, paikalliseen tapaan kannattaja jakautuivat Tapparan ja Ilveksen kannattajiin. Ilvestä vastaan ei sinänsä ole muuta kuin, että kokovartalom*lkku luokkakaveri käytti Ilveksen takkia.

Edit: anteeksi off-topic, mutta eiköhän joku ole jo huomannut, että jos kirjoitaan urheilujutskista, ei kannata vaivautua avaamaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Liiga tosiaan alkaa illalla. Ykköskoriin on puntaroitu Kärpät ja Lukko, kakkoskorissa ovat tamperelaisseurat, sitten Hifki, Kookoo ja muut heidän jälkeensä. Kärppiä ei ole nostettu erityisesti jalustalle noin niinku paperilla, eli mikään erityisen suuri ennakkosuosikki se ei ole. Liiga on viime vuosina sukeutunut noin 10 ammattilaisorganisaation sarjaksi, jossa loput viisi sinnittelevät ja keväisin myyvät kalleimmat pelaajan pois. Eli sarja alkanee näennäisen melko tasaisena, kunnes tasoero realisoituvat sarjataulukossakin.

Yhtä kaikki, itse odotan enemmän kuin joukkueiden esityksiä, niin lukuisien paluumuuttajien ja yhtä monien nuorien talenttien edesottamuksia. Ainahan joku yllättää positiivisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin