Viikko 38/2020

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

Et vastannut kysymykseeni, mikä minusta kielii siitä, että sivuutat täysin sen asian, että nainen ei raskaudu yksin, mutta kantaa seuraukset omassa kehossaan eli yksin.

Minun (kieli poskessa kirjoitetussa ratkaisussani) ei tehdä "eutanasioita" (tätäkin sanaa käytät väärin, eutanasia vaatii asianosaisen aktiivisen päätöksen) ensinkään, toisin kuin sinun ratkaisussasi, joten luulisi että olisit iloinen minun abortteja sisältämättömästä paremmasta versiostani.

Ja muuten, minusta eutanasia on hyvä asia ja sen pitäisi olla laillinen. Onneksi edes avustettu itsemurha on, sille avustajallekin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Päästiin jo uuteen aiheeseen! Ja varmat mielipiteet. Turha enää käydä maailmalla keskustelua aiheesta, koska pertti!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 9:25Eutanasian ei pitäisi olla laillinen. Jos joku haluaa päivänsä päättää se onnistuu kyllä tässä maassa vähän huonompikuntoiseltakin ilman lääkärin avustusta.
Miten päätät päiväsi jos makaat sairaalavuoteessa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 9:25
Ihmisillä nainen on valitsija, hän valitsee parittelukumppaninsa. Jos se ei toimi hän saa vapaasti ehkäisyä. Jälkiehkäisykin muutettiin reseptivapaaksi. Sen voi ilman kysymyksiä vaan hakea apteekista. Onko sen pakko mennä murha-asteelle asti kunnes hän havahtuu?

Samalla lailla kun raskaaksi ei tulla yksin se tuleva lapsi on myös kahden ihmisen jälkeläinen.

Eutanasian ei pitäisi olla laillinen. Jos joku haluaa päivänsä päättää se onnistuu kyllä tässä maassa vähän huonompikuntoiseltakin ilman lääkärin avustusta.
Mitä vittua. Vahva incel-fiilis tuli viimeistään tästä nyt.

Siis sun mielestä nainen valitsee ja miehellä ei oo siihen mitään sanomista? Ja sun mielestä tästä syystä ehkäisy on naisen vastuulla eikä ollenkaan miehen? Anna kun jatkan vähän tätä sun ajatusrataa. Koska mies on tahdoton ja nainen valitsee, mies varmaan on myös viettiensä vietävissä ja she asked for it? Eikö, eikö?

Sanoit, että "jos se ei toimi hän saa vapaasti ehkäisyä?" Jos mikä ei toimi? Se parinvalinta? Mitäää?

Solumöykkyä, joka ei elä omillaan, ei voi murhata. Aivan sama onko sillä ihmisen potentiaali, se ei ole ihminen eikä sitä voi murhata.

Joo, esimerkiksi ALS-potilas, jolla ei toimi kädet eikä jalat, mutta pää toimii, voi aivan hyvin poistua itsenäisesti seuraavaan hiippakuntaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti: 19.09.2020 10:06
exPertti kirjoitti: 19.09.2020 9:25Eutanasian ei pitäisi olla laillinen. Jos joku haluaa päivänsä päättää se onnistuu kyllä tässä maassa vähän huonompikuntoiseltakin ilman lääkärin avustusta.
Miten päätät päiväsi jos makaat sairaalavuoteessa?
Ajatuksen voimalla ilmeisesti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 10:18
Bluntly kirjoitti: 19.09.2020 10:06
exPertti kirjoitti: 19.09.2020 9:25Eutanasian ei pitäisi olla laillinen. Jos joku haluaa päivänsä päättää se onnistuu kyllä tässä maassa vähän huonompikuntoiseltakin ilman lääkärin avustusta.
Miten päätät päiväsi jos makaat sairaalavuoteessa?
Hoitotahto?
Eli siis hoitotahdolla voisi mahdollistaa eutanasian?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 10:14
annepa kirjoitti: 19.09.2020 10:09 incel
Julistan tämän keskustelun päättyneeksi.

(Kokemusperustaisesti kun keskustelussa siirrytään asiasta keskustelijoiden mahdollisiin tai kuviteltuihin ominaisuuksiin sillä ei ole mahdollisuutta menestyä)
Siinähän julistat. Kiihkoissasi jätit huomaamatta, että kukaan ei sanonut sinua inceliksi tai istuttanut sinuun mitään muitakaan mahdollisia tai kuviteltuja ominaisuuksia. Kommenteistasi tuli vahva incel-fiilis. Sinä ≠ kommenttisi. Ehkä on kuitenkin parempi toimia julistuksesi mukaisesti, sillä keskustelu on hedelmätön, jos toinen keskustelija ei ymmärrä omia rajojaan, vaan luulee, että hän = kommenttinsa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 10:23
annepa kirjoitti: 19.09.2020 10:20Eli siis hoitotahdolla voisi mahdollistaa eutanasian?
Käytännössä kyllä, vähän epämukavamman sellaisen mahdollisesti.

Vaikutat olevan hieman kiihtyneessä tilassa, joten ehdotan että jatkamme keskustelua joskus toiste.
Eli siis nyt eutanasia onkin ok tietyissä tilanteissa?

En voi juuri vaikuttaa siihen, miten ja millä äänensävyllä luet päässäsi kommenttini. Jos sen perusteella luulet, että olen kiihtynyt, en voi sille mitään. Ihmisen oma mielentila muuten vaikuttaa sisäiseen ääneen, että ehkä se oletkin sinä, joka on kiihtynyt.

Käsitin, että julistuksesi jälkeen mitään ehdotuksia keskustelun päättymiseen ei tarvita.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Mikä kiihtynyt tila muka?

Itselleni ei tosin tule mieleen mikään incel.

Olen ehtinyt elämäni aikana nähdä monenlaisia ihmisiä. Esim yhdellä lukioluokkakaverilla oli vakaa mielipide, että maailma on syntynyt n. 6000 vuotta sitten, ja asioita piti kyseenalaistaa mm. maantiedon tunnilla. Nykyään hän on pappi ja teologian tohtori, ja melko liberaalien näkemysten kannattaja.

Edit: viittauksena jämähtäneiden näköisiin ajatuksiin/mielipiteisiin
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 10:15
nokkaelain kirjoitti: 19.09.2020 10:00 ^Päästiin jo uuteen aiheeseen! Ja varmat mielipiteet. Turha enää käydä maailmalla keskustelua aiheesta, koska pertti!
En aloittanut sitä, mutta jäi ajatus että mielipidettäni aiheesta tiedusteltiin
Kaikki muut on puhuneet raskauden keskeytyksestä ja abortista, sinä olet puhunut aktiivisesta eutanasiaoikeudesta. Kyllä se olit sinä joka tämän termin toi tähän keskusteluun ensin, sitä väärin käyttäen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

nokkaelain kirjoitti: 19.09.2020 10:31
Itselleni ei tosin tule mieleen mikään incel.

Olen ehtinyt elämäni aikana nähdä monenlaisia ihmisiä. Esim yhdellä lukioluokkakaverilla oli vakaa mielipide, että maailma on syntynyt n. 6000 vuotta sitten, ja asioita piti kyseenalaistaa mm. maantiedon tunnilla. Nykyään hän on pappi ja teologian tohtori, ja melko liberaalien näkemysten kannattaja.

Edit: viittauksena jämähtäneiden näköisiin ajatuksiin/mielipiteisiin
Joo, olen samaa mieltä jämähtäneistä mielipiteistä.

Minulle tuli vahva incel-fiilis siitä kommentista, että tässä yhteiskunnassa nainen valitsee (ja mies vikisee eikä hänellä ole asiaan mitään sanomista). Incelithän syyttävät naisia omasta suhde- tai paremminkin suhteettomuusstatuksestaan eli nainen valitsee ja tässä tapauksessa mies ei edes vikise, hänellä ei ole asiaan mitään sanomista.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 7:06
annepa kirjoitti: 19.09.2020 1:40
Tämä oli mielenkiintoinen ketju, kiitos! Jatkan pertti-hengessä:

Miksi ei viedä miehiltä lisääntymiskykyä ENNEN kuin he holtittomasti saattavat naisia raskaaksi?
Abortit estetään tyystin kehittämällä rituaali, jossa sukukypsäksi tulleelta pojalta kerätään spermaa säilytykseen ja myöhempää käyttöä varten ja sen jälkeen hänelle tehdään vasektomia. Kyse ei missään nimessä ole rangaistuksesta vaan eräänlaisesta aikuistumisrituaalista, vrt. rippikoulu ja bar mitzvah ja mitä näitä nyt on. Kyllähän nyt poikalapsia ympärileikataankin heiltä kysymättä. Jos tämä esittämäni uusi rituaali otetaan käyttöön, pertin ei tarvitse rangaista naisia liioista aborteista, koska abortteja ei tule ollenkaan. Sen lisäksi "isäksi pakotetut", häviäisivät eikä tarvisi vikistä "pakkoelareista", koska vahinkolapsia ei enää tulisi. Jokainen lapsi olisi tarkkaan harkittu ja haluttu.

Ongelma ratkaistu! Ai ei käy? Koska miehillä on oikeus päättää omasta kehostaan? Niiiinnnn....
Montako naista tunnet, jotka ovat tehneet abortin useammin kuin yhden kerran ”sosiaalisista syistä”? Ihan vaan, että selvitetään tämä sortoni määrä jota henkilökohtaisesti koet kun ajattelit kastroida varmuuden vuoksi puolet populaatiosta.

Vai mitä avohaavoja avasin sielustasi?
Sulle ei ole vielä valjennut että siihen raskaaksi tuloon tarvitaan kaksi sukupuolta läsnä?
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se on päivänselvää että joku pertin ex on tehnyt pertin mielen vastaisesti abortin, sen verran on miehellä nuppi viirassa eikö uskonto ole selittävä tekijä.

Mikään muu ei selitä moista kontrollinhalua naisiin ja naisvihaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti: 19.09.2020 10:23Käytännössä kyllä, vähän epämukavamman sellaisen mahdollisesti.
Tämä on sieltä oksettavuuden ääripäästä muun uskontopaskan joukossa. Ihmiset pistetään kärsimään, että jotkut voisivat tuntea olevansa parempia ihmisiä ja pääsisivät kiillottamaan kilpeään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

No nyt tuli lievät Gattaca-fiilikset tuosta kirjotustyylistä. :shock: Lievät, koska Gat oli paljon jyrkempi tyylissään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti: 19.09.2020 11:35
exPertti kirjoitti: 19.09.2020 10:23Käytännössä kyllä, vähän epämukavamman sellaisen mahdollisesti.
Tämä on sieltä oksettavuuden ääripäästä muun uskontopaskan joukossa. Ihmiset pistetään kärsimään, että jotkut voisivat tuntea olevansa parempia ihmisiä ja pääsisivät kiillottamaan kilpeään.
Kyllä. Ihmiseltä ei kysytä halutaanko tänne tulla ja sitten kun täällä ollaan, ei lopullista kärsimystä saisi lopettaa lyhyeen, koska joku toinen päättää niin.

Ei kenekään tarvi itselleen sitä eutanasiaa pyytää, jos se on niin vastenmielinen konsepti. Toisille oman elämän lopettaminen tulee sallia, myös eutanasian kautta, koska ei se niille muille kuulu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

annepa kirjoitti: 19.09.2020 10:41 Joo, olen samaa mieltä jämähtäneistä mielipiteistä.

Minulle tuli vahva incel-fiilis siitä kommentista, että tässä yhteiskunnassa nainen valitsee (ja mies vikisee eikä hänellä ole asiaan mitään sanomista). Incelithän syyttävät naisia omasta suhde- tai paremminkin suhteettomuusstatuksestaan eli nainen valitsee ja tässä tapauksessa mies ei edes vikise, hänellä ei ole asiaan mitään sanomista.
Itse en ole siis koskaan seurustellut elämäni aikana. Pääasiasissa voi syyttää itseäni, ja osin joitakin epäonnisia tapahtumia.

Ei silti tule perttifiiliksiä.

(Voihan vattu, tuli juuri Tinderissä toinen match ikinä. "Tykkäsin" vaan varomatta kivan näköistä naista.)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti: 17.09.2020 11:38rodusta,
Joo entisenä rotuhygieenikkona sanoisin ettei ole rotuja, on vain vaiheittain muuttuvien geeniepoolien aikaansaamia vaiheittain muuttuvia ilmiasuja, ihmisgenomissa on varmaan vähemmän vaihtelua kuin kahden vierekkäin asuvan vuorigorilla laumojen välillä?
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 19.09.2020 12:21
annepa kirjoitti: 19.09.2020 10:41 Joo, olen samaa mieltä jämähtäneistä mielipiteistä.
Itse en ole siis koskaan seurustellut elämäni aikana. Pääasiasissa voi syyttää itseäni
Tämä muuten luo gattismaisia ajatuksia:

Toiveissa olisi esim naisen kosketus ilman seksuaalisia taka-ajatuksia (tai no ilman ja ilman - niin että ne pidetään vain omassa mielessä.)

Asiaa teoritoidessa tulee kuitenkin kokemusperäisesti mieleen, että oman ikäiset naiset eivät jaksa enää mitään pelejä. Naisetkin toisaalta ovat loppujen ihmisiä (naiseuden mysteeriosta huolimatta), ja heitäkin on erilaisia.

Oikea parisuhde on aika mystinen juttu, olen kuullut sellaisiakin olevan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitäs viinaa tuo moonshine on?

Pistin samalla tilaukseen hyvin epämääräisen putelin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös se ole pontikkaa?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.09.2020 22:09 ^ eikös se ole pontikkaa?
Juu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viittasin nyt erääseen kotimaiseen sketsiin.

Ja pahaa viinaa se ainakin on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kuunaan en ole ollut vielä minuutin lukemisen jälkeen epätietoinen mistä puhutaan. Mutta tätä ketjua lukiessa niin kävi.

Mutta kun Olin tietokoneaivoilleni antanut käskyn vastata niin sehän tulee nyt.

Yhä salaa toivon, että Gat tulee vielä jostain kolosta, mutta Tottahan tuo kuolema on.

Voisiko joku liittää Gatin tulevan kuolinilmoituksen tänne. Varkaudessa hän hän asui. Ja Orimattilassa se toinen asunto.

No kirjoitan omalle palstalleni myös.

Niin sitä voisin kysyä onko ExPertti arabialainen vai ei! Minä en yhtään muista. Jos luet tätä ExPera niin Tervetuloa arskalaisiin. Minä en tosin tiedä kuka Täällä ovat ja mitkä ei. Kuunaan en ole enää tiennyt.

Syysarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Viikko 38/2020

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Harvinaisen sakeaa huttua tässä ketjussa, hiljaseksi vetää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin