Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.04.2020 13:18
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 12:44 Opettajien vastustus lähiopetukseen palaamisesta.
Heillä on oma näkökulmansa eli pääsevät näin helpommalla ja välttyvät varmemmin taudilta. Suuri painotus ekassa kohdassa. Uskon, että päättäjät ohittavat melko helposti opettajien vastustuksen pääosin asiaankuuluvana ja pakollisena, muttei riittävänä jarruna.
Tietenkin ajattelevat vain itseään tässä. En ole nähnyt, että mikään muu porukka kehtaisi noin härskisti yrittää luistella työtehtävistään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 13:26 Tietenkin ajattelevat vain itseään tässä. En ole nähnyt, että mikään muu porukka kehtaisi noin härskisti yrittää luistella työtehtävistään.
2,5kk kesäloma edessä, sauna jo lämpiämässä ja keskiketterät kylmässä. Loppu pitäis mennä pintakaasulla, että pystyy sitten suvena nauttimaan koko rahalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.04.2020 13:18
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 12:44 Opettajien vastustus lähiopetukseen palaamisesta.
Heillä on oma näkökulmansa eli pääsevät näin helpommalla ja välttyvät varmemmin taudilta. Suuri painotus ekassa kohdassa. Uskon, että päättäjät ohittavat melko helposti opettajien vastustuksen pääosin asiaankuuluvana ja pakollisena, muttei riittävänä jarruna.
Joo. Tää on nyt freimattu siten, että asia on muka puhtaan faktuaalinen kysymys poliittisen harkinnan ulkopuolella: kun lähiopetus on lakkautettu valmiuslain perusteella, voidaanko ajatella, että lakkautuksen jatko on ehdottoman välttämätöntä? Ei ole välttämätöntä, eli lähiopetukseen palataan, mutta poliitikot tullevat sen verran opettajia vastaan, että paluu tapahtuu alkuperäisen päätöksen mukaisesti vasta 13.5., jotta opettajat kerkeävät valmistautua (miksi valmistautuminen ottaa yli 30 min, en osaa sanoa). Tämäkin vaatinee jonkinlaista lakiteoreettista akrobatiaa, kun Uudenmaan sulun purkamisen esimerkin mukaisesti täytynee todeta, että ehdoton välttämättömyys ennustettiin jo aikanaan minuutilleen oikein kestämään tuohon 13.5. asti.

Kiinnostava twisti tässä on sekin, että perinteisesti kokoomuslaisilla opettajilla näyttää olevan menossa hermo opetusministeriin, jolla on heidän näkökulmastaan vaikeuksia muistaa koululla olevan myös opetustehtävä eikä vain sosiaalipoliittinen tehtävä. Hauskasti samankaltainen vastakkainasettelu samojen rintamien välillä menee lähes päinvastoin oppivelvollisuuden pidentämisdebatissa, jossa kokoomuksen ex-opetusministeri puolestaan korostaa sosiaalipoliittista aspektia ja Andersson opetustehtävään perustuvaa kansantaloudellista näkökulmaa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 29.04.2020 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 12:44 Opettajien vastustus lähiopetukseen palaamisesta.
Opethan kuuluvat tähän "ihmishenki on mittaamattoman arvokas" ja "suojelkaa lapsia" jengiin. Tilastomatikka ja taloudellinen optimointi taas on heille vierasta.

Kouluja ei olisi koskaan pitänyt sulkeakaan. Ei siihen ollut mitään faktaperustetta. Taloudellinen tuho oli valtava.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2020 13:39
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 12:44 Opettajien vastustus lähiopetukseen palaamisesta.
Opethan kuuluvat tähän "ihmishenki on mittaamattoman arvokas" ja "suojelkaa lapsia" jengiin. Tilastomatikka ja taloudellinen optimointi taas on heille vierasta.

Kouluja ei olisi koskaan pitänyt sulkeakaan. Ei siihen ollut mitään faktaperustetta. Taloudellinen tuho oli valtava.
Opettajat vain puolustavat saavutettua etuaan, joka on nyt yhden tunnin työpäivä. Toki osa myös irrationaalisesti pelkää töihin tuloa.

Opettajien ”huoli lapsista” on aivan huuhaata. Jos opettajia kiinnostaa lasten tilanne, he kannattavat koulujen avaamista.

OAJ:n Luukkainen on esittänyt aivan uskomattomia kommentteja. Esim. sanoi, että osa opettajista sitten hakee virkavapaata ja ei tule töihin. Eihän virkavapaan hakeminen ole mikään ilmoitusasia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 13:41 Opettajat vain puolustavat saavutettua etuaan, joka on nyt yhden tunnin työpäivä.
Ehkä jotkut vetävät tunnin setillä. Monilla kyllä on jo useampi tunti livenä päivän aikana ja siihen tehtävien suunnittelu ja tulosten arviointi lennosta päälle. Ei tämä ole ollut lomaa niille, jotka ovat vastuunsa kantaneet.

Tartunnan pelkääminen on ihan ymmärrettävää, koska koko touhu on viestitty ihan päin peetä. Mutta tilastomatikkaa nyt on tietenkin vaikea viestiä ymmärrettävästi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2020 14:04
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 13:41 Opettajat vain puolustavat saavutettua etuaan, joka on nyt yhden tunnin työpäivä.
Ehkä jotkut vetävät tunnin setillä. Monilla kyllä on jo useampi tunti livenä päivän aikana ja siihen tehtävien suunnittelu ja tulosten arviointi lennosta päälle. Ei tämä ole ollut lomaa niille, jotka ovat vastuunsa kantaneet.
Onko lähipiirissäsi opettaja, joka nyt tekee etäopetusta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 14:11
sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2020 14:04
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 13:41 Opettajat vain puolustavat saavutettua etuaan, joka on nyt yhden tunnin työpäivä.
Ehkä jotkut vetävät tunnin setillä. Monilla kyllä on jo useampi tunti livenä päivän aikana ja siihen tehtävien suunnittelu ja tulosten arviointi lennosta päälle. Ei tämä ole ollut lomaa niille, jotka ovat vastuunsa kantaneet.
Onko lähipiirissäsi opettaja, joka nyt tekee etäopetusta?
Mulla ei ole lähipiirissä opettajia, mutta työ- ja muissa kavereissa aika paljon alakoululaisten vanhempia. Useimpien kokemus kuulostaisi olevan se, että tuskin tekevät opet normaalia lyhyempää päivää.

Toisaalta mä kyllä jollain tasolla pidän tästäkin, että koko yhteiskunta huutaa, miten opettajat kouluissa tekevät joka päivä korvaamattoman tärkeätä työtä, mutta OAJ viestii yhtenä rintamana, että ei se nyt niin kovin tärkeää ole, tai ainakin korvattavissa etäyhteydellä, ja ei me kuitenkaan vajaassa kuukaudessa saataisi mitään aikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi opettajien suunnalta tullut peruste etäkoulun jatkamiselle on se, että iso osa oppilaista jättäisi kuitenkin tulematta kahdeksi viimeiseksi viikoksi kouluun. Mielestäni tällä ei ole isoa arvoa kokonaisuudessa. Suomessa toteutettu oppivelvollisuus tarkoittaa lähtökohtaisesti lähiopetusta ja tästä poikkeamiseen ei enää ole perustetta - jo pelkästään tämä riittää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 14:11 Onko lähipiirissäsi opettaja, joka nyt tekee etäopetusta?
Teen etähommia ja seuraan sivusta miten ala-asteen etäopetus rullaa. Kyllä tuossa saa hommia painaa, jos meinaa oikeasti saada aikaan samat oppimistulokset kuin luokassa. Ja kaiken on siis saanut suunnitella uusiksi muutamassa viikossa.

Eräs suuri syy opettajien kouluun paluun vastustamiseen voi löytyä siitä, että osa lapsista ei palaisi kuitenkaan kouluun. Opettajille tuo olisi ihan painajainen: osa lapsista koulussa ja osa kotona. Ja ihan turha mussuttaa mistään säännöistä. Osa vanhemmista tulee toteamaan, että heidän lapsensa ei vain tule kouluun. Etäopetus on juuri ja juuri saatu pyörimään, joten jaksamista uuteen säätämiseen parin viikon takia tuskin on löydettävissä.

Minun ratkaisuni olisi tarjota riihikuivaa rahaa ison kouluavustajamäärän palkkaamiseen ja koulujen aukaisu. Lasten vanhemmat pitää saada mahdollisimman pian tuottavaan/tuottavampaan työhön.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2020 16:24
James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2020 14:11 Onko lähipiirissäsi opettaja, joka nyt tekee etäopetusta?
Teen etähommia ja seuraan sivusta miten ala-asteen etäopetus rullaa. Kyllä tuossa saa hommia painaa, jos meinaa oikeasti saada aikaan samat oppimistulokset kuin luokassa. Ja kaiken on siis saanut suunnitella uusiksi muutamassa viikossa.

Eräs suuri syy opettajien kouluun paluun vastustamiseen voi löytyä siitä, että osa lapsista ei palaisi kuitenkaan kouluun. Opettajille tuo olisi ihan painajainen: osa lapsista koulussa ja osa kotona. Ja ihan turha mussuttaa mistään säännöistä. Osa vanhemmista tulee toteamaan, että heidän lapsensa ei vain tule kouluun. Etäopetus on juuri ja juuri saatu pyörimään, joten jaksamista uuteen säätämiseen parin viikon takia tuskin on löydettävissä.

Minun ratkaisuni olisi tarjota riihikuivaa rahaa ison kouluavustajamäärän palkkaamiseen ja koulujen aukaisu. Lasten vanhemmat pitää saada mahdollisimman pian tuottavaan/tuottavampaan työhön.
Aika iso osa lapsista ei tee etäkoilussa oikein mitään. Pienempi ongelma on se fiksujen vanhempien lapset hoitavat hommat etänä. Heikompi aines on pudonnut isosti kyydistä. Mitä kauemmin se jatkuu, sen pahemmaksi menee.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Asutaan joo kermapersealueella.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.04.2020 17:08 ^ Asutaan joo kermapersealueella.
Kaveri just kertoi kuinka luokan zoomissa mamujen lapset piirteli ja teki kärrynpyöriä. Ugulu bugulut vanhemmat ei ymmärrä mitä opettajat sanoo.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti: 29.04.2020 17:25 Kaveri just kertoi kuinka luokan zoomissa mamujen lapset piirteli ja teki kärrynpyöriä. Ugulu bugulut vanhemmat ei ymmärrä mitä opettajat sanoo.
Toisaalla yksi opettaja juuri päivitteli miten vielä tässä vaiheessa tulee oppilailta kyselyjä lainalaitteista, että kun ei tahdo pelkällä kännykällä onnistua - vaikka on laitettu kyselyjä tarpeista jo moneen otteeseen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joo, iso osa vanhemmista ei hoida hommiaan.

Väittäisin, että meidän koulu on luultavasti Suomen kärkeä kaikin mittarein: hyvät opet, vähän mamuja, perheet hoitavat asiansa, tekno hallussa perheissä, jne. Näkemäni perusteella en epäile hetkeäkään, etteikö suurin osa oppilaista olisi aika heitteillä ja opet kusessa. Topakat teknonatiiviopet varrmaan pärjäävät parhaiten, vaikka oppilasaines ei olisikaan mitään suodattunutta ainesta.

Tyhmä kokeilu koko koulusulku.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei ihme, että Italia on ihan perseellään.

Yritin tilata liesituulettimeen lamppuja. No ei helvetti onnistu kuin yksi kerrallaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas vituttaa mangot. Vaikka kuinka testaa niin aina tulee kaupasta ylikypsiä. Tai mätiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 11.08.2020 21:06 Taas vituttaa mangot. Vaikka kuinka testaa niin aina tulee kaupasta ylikypsiä. Tai mätiä.
Mites muuten avokadojen kanssa, jos käytät, niin oletko ostanut puolikypsänä, jolloin puolet halvempia? On kohtuu vaivalloista kytätä sopivaa kypsyyttä ja ajoittaa se omaan tarpeeseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin raakoja kuin mahdollista. Sitten ihmettelen miksi vitussa olen ostanut moisia ja heitän roskiin kun muuttuneet mustiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni muiden kuin kypsien avokadojen myyminen halvasta hinnasta huolimatta on asiakkaan petkuttamista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Google on ollut aamusta saakka kyykyssä ja tietysti about kaikki mitä nyt pitäisi tehdä on driven ja gmailin varassa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Niin kauan kun on vassarihallitus, ei liiton tartte pelätä että lakeja kiristettäisiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Posti ottanut kaksi Plus-merkillä varustettua lähetystä haltuunsa ma. On kyllä rekisteröity, mutta ei muuten mitään liikettä.

" Plus-merkki-kirje jaetaan vastaanottajille nopeutetusti, kahden työpäivän kuluessa postittamisesta."

Niin varmaan joo. Kunhan nyt eivät hukkaa kokonaan. Onneksi sen verran isot pahvikuoret, että ei pitäisi helpolla kadota.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Soitin. Kuulemma mahdollista sekin, että on jaettu, mutta ei ole postiljooni kuitannut jaetuksi. Laitoin kirjanpitäjälle kyselyä, ovat tulleet perille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin