Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2020 14:03
urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 13:50 Ode taas haluaa kieltää kokoontumiset olohuoneessa.

https://www.soininvaara.fi/2020/09/29/e ... kea-talvi/
Toivon oden olevan väärässä.
Joo, niin mäkin, mutta toisaalta Oden ennustus on aika sama kuin urpiaisennustus muutaman viikon takaa, eli luultavasti toteutuu! Mä voin myös antaa pientä maksua vastaan sijoitusvinkkejä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 14:19
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2020 14:03
urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 13:50 Ode taas haluaa kieltää kokoontumiset olohuoneessa.

https://www.soininvaara.fi/2020/09/29/e ... kea-talvi/
Toivon oden olevan väärässä.
Joo, niin mäkin, mutta toisaalta Oden ennustus on aika sama kuin urpiaisennustus muutaman viikon takaa, eli luultavasti toteutuu! Mä voin myös antaa pientä maksua vastaan sijoitusvinkkejä!
Kannattaa tarjota isoa maksua vastaan! Kalliimpi on aina parempi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 14:14 Suomen Kuvalehti julkaisi tämän jo Kanavassa julkaistun tekstin: http://www.tammilehto.info/miksi-koronaskeptikko98.php

Mun on tässä vaikea kalibroida mun hörhö-o-meteriäni. Olen kuullut pari tämän tyypin luentoakin joskus vanhalla vuosituhannella, ja aina välillä silmään on osunut joku kirjoitus. Yleissävy on ollut pikemminkin se, että talouden tarpeiden huomioiminen on kertakaikkiaan lopetettava biodiversiteetin, degrowthin, ties minkä takia. Eli tämä linja vähän yllätti.
En vielä ehtinyt lukea, mutta vaikuttaa olevan salaliittoteoreetikko

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olli_Tamm ... prov=sfti1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 14:14 Suomen Kuvalehti julkaisi tämän jo Kanavassa julkaistun tekstin: http://www.tammilehto.info/miksi-koronaskeptikko98.php

Mun on tässä vaikea kalibroida mun hörhö-o-meteriäni. Olen kuullut pari tämän tyypin luentoakin joskus vanhalla vuosituhannella, ja aina välillä silmään on osunut joku kirjoitus. Yleissävy on ollut pikemminkin se, että talouden tarpeiden huomioiminen on kertakaikkiaan lopetettava biodiversiteetin, degrowthin, ties minkä takia. Eli tämä linja vähän yllätti.
En vielä ehtinyt lukea, mutta vaikuttaa olevan salaliittoteoreetikko

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olli_Tamm ... prov=sfti1
Kiitos. Nyt mittari on kalibroitu. Ei kannata lukea linkkaamaani juttua. Pahoittelut ajan tuhlauksesta, SK:n uudelleen julkaisu sai suojavarustukseni laskemaan perusteettomasti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ihan foliohattukamaa. Onhan tuossa totuuskin joukossa, mutta eipä se auta kun tyylilaji on valittu.

Minusta koronastrategian lähtökohdat ovat hyvin selkeät:
- Täysin hallitsematon korona tuottaa liikaa tuhoja. Tästä on esimerkkejä maailmalta. Jotain hallintaa pitää siis tehdä.
- Koko maailma etsii tähän ratkaisuja. Suomen merkitys esim. rokotteen löytämisessä on pieni.
- Olemme erittäin järjestäytynyt maantieteellisesti eristetty maa
- Globaali kysyntä kyykkää ja vaikuttaa vientiin. Tämä korostaa kotimaisen kysynnän ja toisaalta vientiteollisuuden toimituskyvyn merkitystä (kysynnän dropatessa ei parane voivotella toimitusongelmia niille vähille asiakkaille).

Minusta ainoa toimiva strategia on: Sinnitellään poikkeusoloissa rokotteeseen asti
- Tartuntamäärät painetaan niin alas kuin se tyhmien mulkkujen takia on kokonaistaloudellisesti mahdollista. Aina joku levittäjä perseilee ja joskus joku ei tiedä levittävänsä.
- Varmistetaan, että valtio ei vaikeuta toimillaan vientiä.
- Pyritään ylläpitäämään ja jopa lisäämään kotimaista kysyntää.
- Työn tarjonta ei saa missään nimessä haitata tuotantoa
- Käytetään teknologiaa ja yhteiskunnan rakenteita päättäväiseksi hyväksi tässä touhussa
- Viestitään nyt herranen aika selkeästi!? Itse en ole nähnyt mitään isoa mainoskampanjaa kotimaisen kysynnän ylläpitämiseksi!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 14:33
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2020 14:28
urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 14:14 Suomen Kuvalehti julkaisi tämän jo Kanavassa julkaistun tekstin: http://www.tammilehto.info/miksi-koronaskeptikko98.php

Mun on tässä vaikea kalibroida mun hörhö-o-meteriäni. Olen kuullut pari tämän tyypin luentoakin joskus vanhalla vuosituhannella, ja aina välillä silmään on osunut joku kirjoitus. Yleissävy on ollut pikemminkin se, että talouden tarpeiden huomioiminen on kertakaikkiaan lopetettava biodiversiteetin, degrowthin, ties minkä takia. Eli tämä linja vähän yllätti.
En vielä ehtinyt lukea, mutta vaikuttaa olevan salaliittoteoreetikko

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olli_Tamm ... prov=sfti1
Kiitos. Nyt mittari on kalibroitu. Ei kannata lukea linkkaamaani juttua. Pahoittelut ajan tuhlauksesta, SK:n uudelleen julkaisu sai suojavarustukseni laskemaan perusteettomasti.
Silmäilin ja on siinä varmasti asiaakin.

Mulle mielenkiintoisin on kohta

” Esimerkiksi arvovaltaisen Oxfordin yliopiston Evidenssiin perustuvan lääketieteen keskuksen mukaan viruksen saaneista kuolee vain 0,1-0,41 % eli saman verran kuin keskivaikeassa tai vaikeassa influenssaepidemiassa”

En nyt äkkiseltään löytänyt ”keskivaikean tai vaikean” influenssan IFR-lukemaa, mutta ulkomuistini mukaan influenssan ifr olisi 0,05-0,1%.

On tuossa jutussa asiaakin, eli juuri tuo, että miksi nyt teemme massiivisia toimia, kun influenssaan suhteen emme tee mitään. Mutta yksi selitys on, että influenssaa vastaan meillä on rokote ja väestössä on immuniteettia, koronassa ei kumpaakaan.

Lääketeollisuuden salaliitto menee tietysti foliohattuiluksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2020 14:48 On tuossa jutussa asiaakin, eli juuri tuo, että miksi nyt teemme massiivisia toimia, kun influenssaan suhteen emme tee mitään. Mutta yksi selitys on, että influenssaa vastaan meillä on rokote ja väestössä on immuniteettia, koronassa ei kumpaakaan.
Olihan tässä keväällä paljon tuntematontakin ilmassa. Italian kokemukset herättivät pelon, että tämä voi olla jotain todella pahaa. Mutta siitä on jo puoli vuotta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 30.09.2020 14:07
sivustahuutaja kirjoitti: 30.09.2020 14:06 ^ Lanseerataan uusi strategia: Toivo
Onhan se jo melko erilainen hyrbiikikyrbiidistrategiasta, joka oli "toivotaan, toivotaan."
Hesari kirjoitti:”Voiko sosialismin tunkkaista marssia enää pysäyttää? Kyllä voi. Hallituksen politiikalle on olemassa vaihtoehto: kokoomuksen toivon polku”, Lepomäki sanoi.
Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 15:26
So Hard kirjoitti: 30.09.2020 14:07
sivustahuutaja kirjoitti: 30.09.2020 14:06 ^ Lanseerataan uusi strategia: Toivo
Onhan se jo melko erilainen hyrbiikikyrbiidistrategiasta, joka oli "toivotaan, toivotaan."
Hesari kirjoitti:”Voiko sosialismin tunkkaista marssia enää pysäyttää? Kyllä voi. Hallituksen politiikalle on olemassa vaihtoehto: kokoomuksen toivon polku”, Lepomäki sanoi.
Oi aikoja, oi tapoja.
Toivoton olo?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mika Lintilä: Talouteen tulossa ”äärettömän kylmä” syksy ja talvi
https://www.talouselama.fi/uutiset/mika ... itter:5835
"Tänä syksynä on puhuttu paljon synkistä pilvistä vientiteollisuuden näkymissä ja ohenevista tilauskirjoista. Lähiviikkojen iso kysymys on, miten kuluttajat ja yritykset reagoivat koronaepidemian kiihtymiseen.

Lintilä ennakoi, että ”Suomen taloudessa on luvassa äärettömän kylmä syksy ja talvi”.


Vientiä valtion on vaikea edistää, mutta kotimaisen kysynnän ylläpitoon pitäisi laittaa paukkuja. Valtio varmaan polttaa rahaa tuttuun tyyliin, mutta kuluttajat voivat jarruttaa reippaasti syksyllä ja kunnat heti vuoden alussa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 30.09.2020 17:13
urpiainen kirjoitti: 30.09.2020 15:26
So Hard kirjoitti: 30.09.2020 14:07 Onhan se jo melko erilainen hyrbiikikyrbiidistrategiasta, joka oli "toivotaan, toivotaan."
Hesari kirjoitti:”Voiko sosialismin tunkkaista marssia enää pysäyttää? Kyllä voi. Hallituksen politiikalle on olemassa vaihtoehto: kokoomuksen toivon polku”, Lepomäki sanoi.
Oi aikoja, oi tapoja.
Toivoton olo?
Alkaa vähän olla. Kykypuolue on muutenkin mulle aika mahdoton tuettava, kun siellä on kuitenkin niin vahvana tää kansalliskonservatiivinen blokki.

Lepomäestä olen kuitenkin ajatellut, että vaikka on ollut aika kovan linjan uusliberaali (jossain alkuperäisessä, wieniläisten aatelismiesten mielessä), niin ainakin se on asiantunteva ja asiapohjainen poliitikko. Ilmeisesti sillä on nyt puoluekokouksen varapuheenjohtajavaalin menestyksen myötä lähtenyt pj-kampanja liikkeelle, ja se on analysoinut, että menestys edellyttää urpopopulismia. Kun vielä pahin kilpakumppani Häkkänen avasi pelin sekoilemalla kommunismin uhasta. Oi voi, minun kirjoissani kuka tahansa sosialismin tunkkaisen marssin lähes vastustamattomasta etenemisestä 2020-luvun Suomessa horiseva pääsee kyllä hörhökategoriaan että heilahtaa.

Toinen kokoomuksen toivo on ollut Juhana Vartiainen. Olen ajatellut, että entisenä sosialidemokraattina (joka kai vielä joskus laskettiin demarien vasemmistokeynesiläiseen siipeen) ja ruotsalaisena sillä voisi olla ihan uskottava visio tulevaisuuden Suomesta: Pohjoismainen vahva hyvinvointivaltio dynaamisella markkinataloudella siten, että rahoituspohja on uskottava ja sosiaalipolitiikalla on vahva tulevaisuutta rakentava luonne. Ja humanistista sivistystäkin sillä on. Mutta vähän näyttää, että sille ei sovi politiikka eikä varsinkaan sosiaalinen media: Vartiaisen aktiivinen twitter-presenssi on paljastanut esiin pikkumaisesti ilkeilevän mulkvistin: hörhökategoriaan.

Toivo elää ehkä lähinnä jossain Saara-Sofia Sirenissä. Onko siellä muita uskottavia sosiaaliliberaaleja, kun Mykkänenkin näyttäisi persahtavan päivä päivältä pahemmin? Ei oikein tule mieleen. Tosin espoolaisessa kunnallispolitiikassa Henrik Vuornos on muutaman kerran tarttunut tutkaan ihan myönteisesti. Mikäköhän se on miehiään (tai poikiaan, se on niin tavattoman nuori, että muotoutuminen lienee kesken). Pari kertaa olen myös havahtunut siihen, että vaikka kokoomuksen nuorisojärjestö yleensä näkyy sellaisena karikatyyrisena ääliölibertaristisena nulikkajenginä, pahimmillaan ehdoin natsiviboin, niin siellä joku Samuel Tammekann vai mikä se nyt olikaan puhuu joskus järkeviä. Edistyspuolueen pitäisi palata takaisin vanhasuomalaisten monarkistien ikeen alta.
Viimeksi muokannut urpiainen, 01.10.2020 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No, kyllähän SDP on luisunut oikein patavasemmistolaiseksi puolueeksi ensin Rinteen ja sitten kiihtyen Marinin myötä. Kaukana on Lipposlainen oikeistodemarius - jota todella tulee ikävä. Sinipunan muuttuessa mahdottomaksi valta siirtyy pikkupuolue Kepulle joka voi kilpailuttaa kuppaukseensa vihervasemmistoblokin ja sinisen blokin.

Kokoomus on aina yhtä kuin puheenjohtajansa, ja koska Orpo on hajuton, mauton ja suunnaton, lopputulos on sekoomus.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 01.10.2020 9:51 Mutta vähän näyttää, että sille ei sovi politiikka eikä varsinkaan sosiaalinen media: Vartiaisen aktiivinen twitter-presenssi on paljastanut esiin pikkumaisesti ilkeilevän mulkvistin: hörhökategoriaan.
Liberaalien yleinen ongelma on heikko viestintä. Kai se johtuu siitä, että ei ole mitään fantasiatarinaa myytävänä.

Kokoomuksessa poliitikkojen pitäisi luottaa kuoron kykyyn lukea rivien välistä. Puolueen pitäisi tukea poliitikkojaan puolueen reunoilla ja ohjata heitä pois kuorolle saarnaamisesta.

Minusta Vartiaisen vastine urpolla verojen rakastaja -vassarille oli hyvä, mutta vihervassareiden reaktioiden perusteella heitto oli heistä hyvin mauton. En ymmärrä? Jos joku haluaa _henkilökohtaisesti_ maksaa enemmän valtiolle, niin se onnistuu helposti. Ei tarvitse patsastella twitterissä, vaan voi postata kuvan siitä tilisiirrosta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tartunnoista kait tapahtuu ravintololoissa jotain 2% (muistaakseni tämä oli Tampereen seudun lukema, lähteenä twitter-keskustelu, eli luottevavuus alhainen, muualta en ole nähnyt). Eli kannattaako ala laittaa konkkaan tuon takia? Sieltä tulee helposti useita kymmeniä Kaipoloita työttömiä.

Edit: on niitä ravintolatartuntoja kyllä

https://yle.fi/uutiset/3-11572542
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.10.2020 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei pitäisi olla vaikeaa matikkaa. Yksi kuollut on keskimäärin noin 4 miljoonaa euroa, mutta 84v kuollut on vain luokkaa 100ke.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.10.2020 10:16 Tartunnoista kait tapahtuu ravintololoissa jotain 2% (muistaakseni tämä oli Tampereen seudun lukema, muualta en ole nähnyt). Eli kannattaako ala laittaa konkkaan tuon takia? Sieltä tulee helposti useita kymmeniä Kaipoloita työttömiä.
Loppujen lopuksi ravintoloita taitaa käyttää niin pieni osa kansasta, että helppo julkisuustemppu hallitukselle. Muka tekisivät isoja päätöksiä vaarantamatta vaalikarjaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Noin se on. Määrätietoisia ja päättäväisiä toimia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei tässä homman hoidossa ole mitään määrätietoista eikä päättäväistä.

Minusta ravintoloiden rajoituksien pitäisi olla hyvin paikallisia tartuntatilanteen kautta. Jos savonlinnassa on 1 tartunta, miksi savonlinnassa pitäisi ravintoloiden tilanteesta edes puhua?

PKS:lläkin pitäisi voimallisesti panostaa siihen, että julkiseen liikenteeseen ei kerta kaikkiaan pääse ilman maskia ja mitään joukkokoontumisia ei saa olla missä yli 10 henkeä on alle 2 metrin etäisyydellä toisistaan. Nämä on ne halvat keinot.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 01.10.2020 10:30 Minusta ravintoloiden rajoituksien pitäisi olla hyvin paikallisia tartuntatilanteen kautta. Jos savonlinnassa on 1 tartunta, miksi savonlinnassa pitäisi ravintoloiden tilanteesta edes puhua?
Just noin. Pienillä tartuntamäärillä valtion pitää laittaa paukut jäljitykseen = talous pyörii ja jäljitys ruokkii sekin taloutta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 01.10.2020 9:56 No, kyllähän SDP on luisunut oikein patavasemmistolaiseksi puolueeksi ensin Rinteen ja sitten kiihtyen Marinin myötä. Kaukana on Lipposlainen oikeistodemarius - jota todella tulee ikävä. Sinipunan muuttuessa mahdottomaksi valta siirtyy pikkupuolue Kepulle joka voi kilpailuttaa kuppaukseensa vihervasemmistoblokin ja sinisen blokin.

Kokoomus on aina yhtä kuin puheenjohtajansa, ja koska Orpo on hajuton, mauton ja suunnaton, lopputulos on sekoomus.
Kyllä, mutta mun näkökulmastani Orpo alkaa näyttää melkein valtiomiestasolta, kun potentiaaliset haastajat Häkkänen ja Lepomäki alittavat riman kuninkaallisesti. Pitäisi vain linjansa, eikä ainakaan koettaisi olla räväkkä.

Olen samaa mieltä siitä, että demarit saattavat hyvinkin punastua (ja lainata fyrkkaa) niin paljon, että keskiluokkaa alkaa jo hirvittää. Nyt kokoomuksen kansalliskonservatiivisiipi yhdessä Häkkäsen ja Lepomäen sekoilujen kanssa tekevät kuitenkin kaikkensa näyttääkseen, että ainakaan kokoomuksella ei ole tarjota järkevää, maltillista ja vastuullista, lähellä poliittista keskustaa olevaa vaihtoehtoa nykyhallitukselle siten, että liberaali keskiluokka ja sivistysporvarit voisivat vaihtoehtoa tukea. Punavihreä hallitus saa mennä vielä todella paljon pidemmällekin vasemmistolaisuudessaan, ja silti valitsisin sen epäröimättä mieluummin kuin persuhallituksen.

Toki vielä mieluummin ottaisin urbaanin sosiaaliliberaalin vaihtoehdon, mutta rkp + vihr ei riitä hallitusta muodostamaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 01.10.2020 10:36 Olen samaa mieltä siitä, että demarit saattavat hyvinkin punastua (ja lainata fyrkkaa) niin paljon, että keskiluokkaa alkaa jo hirvittää. Nyt kokoomuksen kansalliskonservatiivisiipi yhdessä Häkkäsen ja Lepomäen sekoilujen kanssa tekevät kuitenkin kaikkensa näyttääkseen, että ainakaan kokoomuksella ei ole tarjota järkevää, maltillista ja vastuullista, lähellä poliittista keskustaa olevaa vaihtoehtoa nykyhallitukselle siten, että liberaali keskiluokka ja sivistysporvarit voisivat vaihtoehtoa tukea.
Johan porvarit tukevat Kokoomusta? Ei Koomuksen kannatus voi porvareiden etupolitiikan kautta nousta nykyistä korkeammalle.

Kokoomuksen pitää löytää teemoja, joiden ajaminen laajentaa heidän kannatustaan. Suunnat, joista nuo teemat löytyvät, ovat keskusta, persulaita ja vihreä laita. Jos persulaita ja vihreä laita ovat toisensa poissulkevia taisteluja, niin sitten kokoomuksen pitää tehdä valinta noiden laitojen välillä. Sinua ei varmaan lämmitä, että persulaidalla hyökkääminen edellyttää persujen teemojen sisällyttämistä omaan ohjelmaan. Toisaalta persulaidan aselepo johtaa helposti hallitusyhteistyöhön persujen kanssa, koska rauhaan jätettynä persut jäävät liian isoksi. Tuokaan ei taida sinulle maistua?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.10.2020 10:16 Edit: on niitä ravintolatartuntoja kyllä
Kuten jo muutamia päiviä sitten kirjoitin, minun käsitykseni on, että erityisesti sellaiset tartuntakeskittymät, joissa tulee paljon tartuntoja laajalle leviävälle jengille (ja viimeistään sitä kautta vaikean jäljitettävyyden jengille), pitäisi nyt sulkea. Ja käsittääkseni yökerhot ja suuret sisäjuhlat ovat tällöin aika korkealla.

Paikallisuudesta olen samaa mieltä. Sen savonlinnalaisen yökerhon voisi toistaiseksi pitää auki. Tälle ajattelulle on lehdissä esitetty sellaista vasta-argumenttia, että jos pääkaupungista joutuu lähtemään kehyskuntiin bilettämään, tämä vain pahentaa leviämistä ja vaikeuttaa jäljittämistä. Ymmärrän argumentin, mutta se korkeintaan osoittaa, että paikallisuuden toteuttaminen on vähän hankalampaa ja vaatii hetken miettimistä. Mutta mikäpä ei vaatisi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 01.10.2020 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.10.2020 10:45 Johan porvarit tukevat Kokoomusta?
Puhuin sivistysporvareista. Esimerkiksi korkeakoulutettujen osuus on vihreiden äänestäjissä suurempi kuin kokoomuksen äänestäjissä. Joskus nämä olisivat olleet itsestäänselvästi kokoomuslaisia.

Mutta kuten viimeksikin, myönnän, että saatat olla vaalitaktisesti oikeassa. Vaalikarjan urpoutta ei pidä aliarvioida. Se just luo sitä toivotonta oloa, josta tämä keskustelu lähti ja jota tässä avasin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 01.10.2020 10:49 Puhuin sivistysporvareista. Esimerkiksi korkeakoulutettujen osuus on vihreiden äänestäjissä suurempi kuin kokoomuksen äänestäjissä. Joskus nämä olisivat olleet itsestäänselvästi kokoomuslaisia.
Vihreiden kannattajat ovat noin 10v nuorempia. Väittäisin tuon selittävän kannatusta enemmän kuin koulutus. Nuorilla on idealistisia ajatuksia ja tulonsiirrot eivät puhuttele, koska vihreiden tulot ovat keskitasoa. Veikkaisin iän ja tulojen kasvun siirtävän kannatusta Kokoomuksen suuntaan. Eli alhaisella syntyvyydellä Kokoomuksen prosentit luultavasti nousevat.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.10.2020 10:59
urpiainen kirjoitti: 01.10.2020 10:49 Puhuin sivistysporvareista. Esimerkiksi korkeakoulutettujen osuus on vihreiden äänestäjissä suurempi kuin kokoomuksen äänestäjissä. Joskus nämä olisivat olleet itsestäänselvästi kokoomuslaisia.
Vihreiden kannattajat ovat noin 10v nuorempia. Väittäisin tuon selittävän kannatusta enemmän kuin koulutus. Nuorilla on idealistisia ajatuksia ja tulonsiirrot eivät puhuttele, koska vihreiden tulot ovat keskitasoa. Veikkaisin iän ja tulojen kasvun siirtävän kannatusta Kokoomuksen suuntaan. Eli alhaisella syntyvyydellä Kokoomuksen prosentit luultavasti nousevat.
No tästähän tämä lähti: ilmaisin murheeni siitä, että kokoomuksen kellokkaat näyttävät tekevän kaikkensa, että tällaista siirtymää ei tapahtuisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin