Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Heil Hitler ja Demi Moore, meil Halla-aho ja Demari Moore.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5040
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Double standard
Liitteet
SannaMarin1.jpg
SannaMarin1.jpg (148.18 KiB) Katsottu 791 kertaa
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hienoja kuvia molemmat!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2020 8:59 Hienoja kuvia molemmat!
Tunne kenelle puhut. Toisella saa valkokaulusväen kikkelit vikkeliksi, toisella hondurasilaisgolddiggerin pikkuhousut märäksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.10.2020 16:45
urpiainen kirjoitti: 08.10.2020 16:19 Woltia en ole käyttänyt koskaan, voisi harkita - vaikka onkohan niin, että tuovat Espooseen vain jostain Hesestä.
Sieltä saa ihan mitä vaan. Eiköhän ne viimeisetkin mohikaanit ole menneet Wolttiin nyt, kun maksukykyiset asiakkaat eivät välttämättä ole innokaita saapumaan livenä paikalle. Esim. Rionista taisit tykätä ja heidän safkansa sopii hyvin Woltin kuljettamaksi. Kaikki ruuathan eivät niin siedä sitä odottelua ja kuljettelua.
No niin, tein kuten Kitinässä neuvottiin, latasin Woltin puhelimeen ja tilasin georgialaisen illallisen lauantaiksi. Sovellus toimi hienosti, toimitus oli jouheva, ruoka tosiaan sopii hyvin kuljetettavaksi, ja hetken tunsin itseni urbaanihipsteriksi lähiössä.

Mutta. Kyllä Rionin erinomaisuutta on kuitenkin ollut osin se, että karmeasta lähiöostariympäristöstä huolimatta ravintolassa henkilökunta on kertonut innostuneesti ruoasta ja georgialaisesta ruokakulttuurista, ruoka on tarjoiltu kauniista astioista, ja tunnelma on ollut mukava. Kokemus ei oikein ole sama, kun joku heebo tuo ovelle paperikassillisen pahvitölkkejä, Ei varmaan ole sattumaa, että kuljetusruoan standardi ympäri maailman on b-luokan pizza ja mättökiinalainen suoraan pahvitölkistä.

Yllä näkyvä arveluni siitä, että Espooseen ei saisi tilattua ruokaa hyvistä ravintoloista, on urpo: ei siellä Rionin lisäksi juuri yhtään woltin ulkopuolella kiinnostavaa ravintolaa tosiaan olekaan, mutta ei pidäkään olla! Ei kannata maksaa elämyksestä, joka ei kuitenkaan toteudu kunnolla. Espoon tarjonta on tähän konseptiin ihan ok, parempaa ravintolaruokaa sitten paikan päällä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.10.2020 9:58
sivustahuutaja kirjoitti: 08.10.2020 16:45
urpiainen kirjoitti: 08.10.2020 16:19 Woltia en ole käyttänyt koskaan, voisi harkita - vaikka onkohan niin, että tuovat Espooseen vain jostain Hesestä.
Sieltä saa ihan mitä vaan. Eiköhän ne viimeisetkin mohikaanit ole menneet Wolttiin nyt, kun maksukykyiset asiakkaat eivät välttämättä ole innokaita saapumaan livenä paikalle. Esim. Rionista taisit tykätä ja heidän safkansa sopii hyvin Woltin kuljettamaksi. Kaikki ruuathan eivät niin siedä sitä odottelua ja kuljettelua.
No niin, tein kuten Kitinässä neuvottiin, latasin Woltin puhelimeen ja tilasin georgialaisen illallisen lauantaiksi. Sovellus toimi hienosti, toimitus oli jouheva, ruoka tosiaan sopii hyvin kuljetettavaksi, ja hetken tunsin itseni urbaanihipsteriksi lähiössä.
Mulle oli yllätys, että Wolt on suomalainen yksisarvinen. Toimii jo 23:ssa maassa ja kasvaa 5% viikossa. Olin luonnollisesti ajatellut, että tulee Yhdysvaltojen länsirannikolta. IPO varmaan tulossa jossain vaiheessa. Toivottavasti ennen kuin alustatalous kupla puhkeaa.

Eli woltista tilaaminen on isänmaallinen teko! Ja toimii kuin oltaisiin amerikoissa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2020 10:03 ennen kuin alustatalous kupla puhkeaa
Lintilän johdollahan jo taannoin hyväksyttiin Suomen alustatalouden kansallinen tiekartta, eli puhkeaminen lienee jo lähellä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Woltin takit pääsi Israelissa uutisiin, kun niillä kierrettiin lockdownia ja mentiin viemään huumeita pizzalaatikoissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2020 10:03 Mulle oli yllätys, että Wolt on suomalainen yksisarvinen. Toimii jo 23:ssa maassa ja kasvaa 5% viikossa. Olin luonnollisesti ajatellut, että tulee Yhdysvaltojen länsirannikolta. IPO varmaan tulossa jossain vaiheessa. Toivottavasti ennen kuin alustatalous kupla puhkeaa.

Eli woltista tilaaminen on isänmaallinen teko! Ja toimii kuin oltaisiin amerikoissa!
Vaikka siis käytin nyt Woltia ensimmäisen kerran, olen kyllä ollut hyvin tietoinen tästä. Ja kyllä tuo isänmaallinenkin aspekti on minusta tuotu ihan vakavissaan esiin: jokunen vuosi sitten kai Wolt ja saksalainen(?) Foodora kai kilpailivat aika tasaväkisesti Suomessa, ja minusta ajan hengessä oli sellaista, että Woltin suosiminen on kansallinen velvollisuus. En ole nähnyt lukuja, mutta ainakin normaalissa kielenkäytössä Wolt on saanut lähes yleistermin aseman, ja Foodorasta ei paljoa kuule.

Edit. Mä luulen, että olen ehkä joskus käyttänyt vahingossa (koska varmaan luulin olevani ravintolan omilla tilaussivuilla :roll: ) pizza online -palvelua, joka kai on nykyisin osa Foodoraa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 12.10.2020 9:58 ... ruoka on tarjoiltu kauniista astioista, ja tunnelma on ollut mukava.
Tuon takia ne Woltin kiikuttamat ruuat siirretään pahvirasioista tarjoiluastioihin / lautaselle ja syödään hyvässä seurassa tyylikkäässä ympäristössä!

Mutta tottahan tuo on, ravintoloissa käydessä miljöö aina vaihtuu ja se on iso osa kokemusta.

Kotiruokailussa minua kiinnostaisi Woltia enemmän jonkinlaiset high end puolivalmisteet. Eli vakka kalan tai pihvin seuraksi lisukkeet, kastikkeet, yms. siten, että itse voisi sitten tehdä kriittiset kypsennykset. Tai ehkä tässä on kyse vaan siitä, että kaipaisin hyvää valikoimaa laadukkaita valmiita laadukkaita kastikkeita tai niiden kriittisiä komponentteja. Esim. hollandaisen maustelientä ostaisin mielelläni.

Woltin menestys on hieman yllättävää. Muistaakseni useita vuosia sitten CES tms. oli täynnä ruokaa toimittavia appseja. Aika pommi, jos suomalainen aika myöhään markkinoille tullut firma päihittää jenkit.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.10.2020 10:24
urpiainen kirjoitti: 12.10.2020 9:58 ... ruoka on tarjoiltu kauniista astioista, ja tunnelma on ollut mukava.
Tuon takia ne Woltin kiikuttamat ruuat siirretään pahvirasioista tarjoiluastioihin / lautaselle ja syödään hyvässä seurassa tyylikkäässä ympäristössä!
No tuon sentään tajusin, mutta silti se niiden pahvitörppöjen tyhjentäminen toisiin astioihin keittiössä tuntui vähän falskilta. Vaikutti joltain ihme laitoskeittiömeiningiltä, jossa keskuskeittiö lähettää pöperöt, ja minä siirtelen tarjoiluastioihin etäpisteessä. Tunnelma oli väärä. Vertautui pahasti perjantai-iltaan: nythän on ollut aivan poikkeuksellinen herkkutattivuosi, ja tein kerrassaan erinomaisen herkkutattirisoton, paistoin vähän ankanrintaa ja ruusukaaleja, ja oli erinomaisen mukava vielä asetella ne tarjoiluastioihin ennen nautintaa. En mä halua puolivalmisteitakaan kokata kotona, vaikka ne laadukkaita olisivatkin.

Tunnistan kyllä, että ongelma on varmasti minussa. Olen vain liian vanhanaikainen. Kuten just jossain toisessa yhteydessä todettiin, olen kasvanut aikuiseksi 90-luvulla. Mun viime vuosituhannen ajattelussani ulkona käydään syömässä hyvää ruokaa, teatterissa ja elokuva-arkistossa katselemassa eurooppalaista taide-elokuvaa. Kotona tehdään joko itse kynttiläillallisia, tai sitten katsotaan amerikkalaista viihde-elokuvaa/urheilua ja vedetään tilausmättöä. (Ehkä nuo ovat myös vähän Helsingin ja Espoon erot!) Tältä kannalta mun on vaikea käsittää - ainakaan vielä koronan ensimmäisen vuoden aikana - tätä nykymeininkiä, että hipsterit asuvat Punavuoressa, mutta silti katsovat leffaa kotona ja tilaavat oikeaa ravintolaruokaa Woltista. Nuoriso!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei varmaan kukaan väitä, että ruoan tilaaminen kotiin olisi sama asia, kuin ravintolassa syöminen. Ne ovat luonnollisesti erilaisia kokemuksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.10.2020 11:26 Ei varmaan kukaan väitä, että ruoan tilaaminen kotiin olisi sama asia, kuin ravintolassa syöminen. Ne ovat luonnollisesti erilaisia kokemuksia.
Joo joo, totta kai, mutta tämä vähän lähti siitä, että totesin, että en ole kokeillut woltia, ja liitin vastahakoisuuteni arvion siitä, että tokkopa oikein hyvistä ravintoloista tuovatkaan tänne periferiaan. Sivustahuutajan innoittamana kokeilin sitten tilata Espoon kiinnostavimmasta ravintolasta, mutta elämys ei oikein soinut. Arvelen, että ongelmana oli nimenomaan se, että alun perin typerähkösti kuvittelin Wolt-homman hakevan ravintolaelämyksen toteutusta kotioloissa, mutta ei se tietenkään niin ole, vaan ihan oma juttunsa. Ja luulen, että se on nimenomaan nuorempien oma juttu, ei kaltaiseni dinosauruksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^netflix and chill!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kreitsu kirjoitti: 12.10.2020 8:58 Double standard
Ja harvoin sitä sanotaan tyyppiä korumalliksi sen takia, että on lehteen otettu kuva haastattelun yhteyteen. Onko tässä nyt sitten jakku/vaatemalli vai silmälasimalli?
Kuva
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.10.2020 10:24Kotiruokailussa minua kiinnostaisi Woltia enemmän jonkinlaiset high end puolivalmisteet. Eli vakka kalan tai pihvin seuraksi lisukkeet, kastikkeet, yms. siten, että itse voisi sitten tehdä kriittiset kypsennykset. Tai ehkä tässä on kyse vaan siitä, että kaipaisin hyvää valikoimaa laadukkaita valmiita laadukkaita kastikkeita tai niiden kriittisiä komponentteja. Esim. hollandaisen maustelientä ostaisin mielelläni.
Michelinpaikat tarjosi noita itse kypsennettävien settejä. En tiedä mikä nyt on status.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä, johtaako tämä mihinkään, mutta mielenkiintoisia käänteitä on

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hesarin päätoimittaja

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006668286.html

Kirjoituksessa on sikäli virhe, että muistamani mukaan WHO vasta 5.6 alkoi suositella oireettomien maskien käyttöä, ei siis "keväällä".

6.4.20 suositus
As described above, the wide use of masks by healthy
people in the community setting is not supported by current
evidence and carries uncertainties and critical risks


https://apps.who.int/iris/bitstream/han ... sAllowed=y

5.6.20 suositus

https://apps.who.int/iris/rest/bitstrea ... 0/retrieve

sivu 6 suositus oli edelleen aika heikko mutta muuttunut

in areas of
community transmission, governments should encourage the
general public to wear masks in specific situations and
settings as part of a comprehensive approach to suppress
SARS-CoV-2 transmission (Table 2).


Mutta 5.6 ei enää ole "kevättä"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.10.2020 11:29 En tiedä, johtaako tämä mihinkään, mutta mielenkiintoisia käänteitä on

Taitaa kuivua kokoon.

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000666 ... m=promobox
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tiedä mistä johtuu, mutta mun mielestä tässä ei ole mielenkiintoisia käänteitä ollenkaan. Kyllähän nyt maskiasiasta on meuhkattu niin tavattomasti keväästä lähtien, että kaikkien pitäisi olla suurin piirtein kärryillä debatista. Eli tosiasiallisesti tässä kohussa ei voi olla mitään substanssia, korkeintaan voidaan koettaa löytää joku lipsahduksenomainen huolimaton muotoilu, jota voitaisiin väännellä ja käännellä. Muotoseikat ovat toki joskus asiasiällön ohella kiinnostavia, mutta eivät tässä. Urpo kohu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onhan tämä nyt kokonaisuutena erittäin mielenkiintoista:

- Ei mennä mukaan eu:n hankintaan
- Huomataan, että hups, maskit loppuu
- Lähdetään hankkimaan maskeja Tiinä Jylhältä ja liivimieheltä suorahankintana kilpailuttamatta etukäteismaksulla
- Samaan aikaan kiistetään äänekkäästi maskien hyödyt
- Kesä mennä möllötellään
- Syksyllä sitten aletaankin suosittelemaan maskeaja kun korona ei mennytkään ohi

Samaan aikaan 6kk työstetty jäljitys ei toimi ja testaaminen ruuhkautuu.

Maskita, kadota ja jonota?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä EU-hankinta, jylhä-liivimies, lentokentän info-ongelmat ja syksyllä riittämätön testauskapasiteetti ovat kaikki yksittäisiä asioita, joita voisi selvitellä ja päitä pölkylle laittaa. Ja toki Kiurulle saa halutessaan esittää kokonaisharkinnan perusteella epäluottamusta, eduskunta sitten äänestää. Mutta se taso, jolla nyt näitä eri maskilausuntojen taustoja ja päivämääriä pengotaan, on minusta yksiselitteisen urpoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se, että STM on ilman laissa olevaa valtuutta estänyt THL:ää antamasta kansalaisten terveyden ja turvallisuuden kannalta olennaista infoa on ministerivastuuasia ehdottomasti ja mahdollisesti virkarikos.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.10.2020 16:10 Tiedä mistä johtuu, mutta mun mielestä tässä ei ole mielenkiintoisia käänteitä ollenkaan. Kyllähän nyt maskiasiasta on meuhkattu niin tavattomasti keväästä lähtien, että kaikkien pitäisi olla suurin piirtein kärryillä debatista. Eli tosiasiallisesti tässä kohussa ei voi olla mitään substanssia, korkeintaan voidaan koettaa löytää joku lipsahduksenomainen huolimaton muotoilu, jota voitaisiin väännellä ja käännellä. Muotoseikat ovat toki joskus asiasiällön ohella kiinnostavia, mutta eivät tässä. Urpo kohu.
No on siinä siinä mielessä mielenkiintoista, että jos ministeri jää kiinni valehtelusta eduskunnalle niin se on ero aika lailla automaagisesti.

Itse substanssi on toki vähäinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt alkaa jo vähän kyllästyttämään.

https://www.is.fi/politiikka/art-200000 ... m=promobox

Marin tästä jonkin verran kärsii kyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin