Onko Homeboy hevijuuseri?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko Homeboy hevijuuseri?

Kyllä
10
91%
Ei
1
9%
 
Ääniä yhteensä: 11

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen ottanut kuppia tänä vuonna 29 kertaa. Kerrat ja yleensä määrätkin olen kertonut Kitinän alkoblogissa.
Joten vastauksia, pliis.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 14.10.2020 13:09 Olen ottanut kuppia tänä vuonna 29 kertaa. Kerrat ja yleensä määrätkin olen kertonut Kitinän alkoblogissa.
Joten vastauksia, pliis.
Outo tää sun halusi veivata tätä asiaa, vaikka juttu on käyty läpi lukemattomia kertoja. Mut mikäs siinä, jankkaus on kivaa.

En läynyt läpi alkoketjua tarkkaan, eli laitoin vastaukset ulkomuistista. Sun alkonkäyttötilanteesi näyttää tältä:
Päihdelinkki.fi kirjoitti: Sait testistä 20 pistettä.

Riskit erittäin suuria

Riski saada alkoholinkäyttöön liittyviä haittoja on kohdallasi erittäin suuri. Sinun kannattaa aloittaa alkoholinkäytön tarkkailu. Mitä aiemmin vähennät, sitä nopeammin mahdolliset haitat helpottuvat tai korjaantuvat kokonaan. Lue vielä kysymyskohtaiset palautteet antamiisi vastauksiin, saat niistä hyviä lisävinkkejä.

Alkoholin vaikutukset riippuvat yksilöllisistä ominaisuuksista, kuten terveydentilasta ja painosta, juotujen annosten määristä ja kunkin yksilön tavasta juoda. Jos tunnet tarvetta keskustella alkoholinkäytöstäsi ammattilaisen kanssa, voit ottaa yhteyttä alueesi A-klinikkaan tai terveysasemaan.

Paljonko juot?

1. Kuinka usein juot olutta, viiniä tai muita alkoholijuomia? Ota mukaan myös ne kerrat, jolloin nautit vain pieniä määriä, esim. pullon keskiolutta tai tilkan viiniä.

2-4 kertaa kuussa

Käytät alkoholia säännöllisesti. Muistathan huolehtia, ettei kerralla käytetyt alkoholimäärät nouse liian korkeaksi.

2. Kuinka monta annosta alkoholia yleensä olet ottanut niinä päivinä, jolloin käytit alkoholia?

10 tai enemmän

Alkoholin kertakulutuksesi on selvästi yli miehen riskikulutuksen tason. Humalatila aiheuttaa tapaturmariskin nousemisen moninkertaiseksi jo 1 promillen humalassa. Humalatilan seurauksena syntyy usein myös erilaisia ihmissuhdeongelmia ja krapulapäiviä. Muistikatkot ovat tyypillisiä humalahakuisen juomisen haittoja. Kokeile kertajuomisen rajoittamista. Jos sinulla on jokin määrä, jonka ylittäessä ote herpaantuu, harjoittele lopettamista jo ennen tätä.

3. Kuinka usein olet juonut kerralla kuusi tai useampia annoksia?

Kerran viikossa

Juotko säännöllisesti humalahakuisesti? Humalatila aiheuttaa tapaturmariskin nousemisen moninkertaiseksi jo 1 promillen humalassa. Humalatilan seurauksena syntyy usein myös erilaisia ihmissuhdeongelmia ja krapulapäiviä. Muistikatkot ovat tyypillisiä humalahakuisen juomisen haittoja, samoin alttius väkivallalle. Vähentäminen turvallisemmalle tasolle luultavasti lisää hyvinvointiasi.

Menikö pitkäksi?

4. Kuinka usein viimeisen vuoden aikana sinulle kävi niin, että et pystynyt lopettamaan alkoholinkäyttöä sen aloittamisen jälkeen?

Harvemmin kuin kerran kuussa

Alkoholinkäyttösi menee harvoin yli omien rajojesi. Vertaa niitä kertoja, jolloin hallitsit käytön, niihin kertoihin, jolloin et hallinnut. Mitä teit eri lailla?

Jäikö jotain tekemättä?

5. Kuinka usein viimeisen vuoden aikana et ole juomisesi vuoksi saanut tehtyä jotain, mikä tavallisesti kuuluu tehtäviisi?

Kerran kuussa

Pystyt useimmiten huolehtimaan työstäsi ja tehtävistäsi. Mieti, milloin ja miten alkoholinkäyttö on pysynyt hallinnassasi? Joitko silloin vähemmän tai pienempiä annoksia? Joitko ainoastaan mietoja juomia?

Ryypyllä käyntiin?

6. Kuinka usein viimeisen vuoden aikana runsaan juomisen jälkeen tarvitsit aamulla olutta tai muuta alkoholia päästäksesi paremmin liikkeelle?

Kerran kuussa

Juot krapulaan melko säännöllisesti. Jos lopetat humalajuomisen, et koe ikäviä vieroitusoireita ollenkaan.
Morkkis?
7. Kuinka usein viimeisen vuoden aikana tunsit syyllisyyttä tai katumusta juomisen jälkeen?

En koskaan

Et ole tuntenut syyllisyyttä tai katumusta juomisesi jälkeen. Tämä on hyvä asia, kunhan läheisesi ovat asiasta samaa mieltä.
Menikö muisti?

8. Kuinka usein viimeisen vuoden aikana sinulle kävi niin, että et juomisen vuoksi pystynyt muistamaan edellisen illan tapahtumia?

Ei koskaan

Sinulla ei ole ollut juomiseesi liittyviä muistikatkoja. Hyvä!
Kolhitko itseäsi tai muita?

9. Oletko itse tai onko joku muu satuttanut tai loukannut itseään sinun alkoholinkäyttösi seurauksena?

On, mutta ei viimeisen vuoden aikana

Veren alkoholipitoisuuden kasvaessa tapaturmariski kasvaa merkittävästi. Olet joskus joutunut itse tapaturmiin juomisesi vuoksi tai loukannut muita, mutta et viime aikoina. Jatka tällä linjalla!

Tuliko sanomista?

10. Onko joku läheisesi tai ystäväsi, lääkäri tai joku muu ollut huolissaan alkoholinkäytöstäsi tai ehdottanut että vähentäisit juomista?

Kyllä, viimeisen vuoden aikana

Juomisesi on aiheuttanut huolta ympärilläsi olevien ihmisten mielestä. Millaisena pidät nykyistä juomistapaasi? Sinun on hyvä arvioida käyttämäsi alkoholimäärät kertakulutuksen ja koko viikon kulutuksen osalta. Runsaan kertakulutuksen seurauksena saattaa syntyä erilaisia ihmissuhdeongelmia ja tehtävien laiminlyömistä. Pitkäaikaisen juomisen seuraukset saattavat näkyä mm. mielialassa ja monissa muissa terveyteen liittyvissä seurauksissa.

Vähennä tai pidä kunnon tauko juomisessasi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 14.10.2020 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mut unohdinko jotain, vai onko tilanteesi kuitenkin parantunut merkittävästi viiden vuoden takaisesta! viewtopic.php?p=711447#p711447 (oma pistemääräni on tippunut neljään, eli prosentuaalisesti sama parannus kuin Homiella :shock: )
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Urpsu. Kai se on. Mutta jos tuollaisilla määrillä ihminen leimataan rapajuopoksi niin en voi kuin ihmetellä... :shock:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rapajuoppo on siitä huono sana että se tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Alkoholinkäytön riskiraja on taas laskennallinen. Alkoholinkäytön runsaus ei suoraa kerro esimerkiksi riippuvuudesta tai edes siitä, että alkoholiriskit varmuudella muuttuvat riskeistä haitoiksi. Toisaalta on melko optimistista pitää itseään varmana tilastopoikkeamana, jonka mieleen, elimistöön, sosiaalisiin suhteisiin ja talouteen eivät samat lainalaisuudet pätisi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

No. Neil Hardwick kertoi aikoinaan lekurille että hänen viikkokulutuksensa on noin viskipullo. Neil ihmetteli miksi lekuri piti häntä ongelmakäyttäjänä. Minun keskimääräinen viikkokulutukseni on reippaasti vähemmän. Joten minäkin ihmettelen...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 11:31 No. Neil Hardwick kertoi aikoinaan lekurille että hänen viikkokulutuksensa on noin viskipullo. Neil ihmetteli miksi lekuri piti häntä ongelmakäyttäjänä.
Olen ennenkin kertonut, että myöhemmin kävi ilmi, että lääkäri oli ymmärtänyt Hardwickin juovan pullon viskiä päivässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä minä pidän ongelmallisena jos ihmisellä kuluu pullo viskiä viikossa koko ajan. 0,7 leka on 17,5 annosta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Harwick vain optimoi tarkkaan viikkonsa. Toisessa ketjussa linkkasin tutkimuksen, jonka mukaan menestyjät vetävät 18 annosta viikossa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tässä ketjussa on huikea kehityspotentiaali.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2020 12:24 ^ Harwick vain optimoi tarkkaan viikkonsa. Toisessa ketjussa linkkasin tutkimuksen, jonka mukaan menestyjät vetävät 18 annosta viikossa.
Neil ihan punoitti menetyksestä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 11:47
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 11:31 No. Neil Hardwick kertoi aikoinaan lekurille että hänen viikkokulutuksensa on noin viskipullo. Neil ihmetteli miksi lekuri piti häntä ongelmakäyttäjänä.
Olen ennenkin kertonut, että myöhemmin kävi ilmi, että lääkäri oli ymmärtänyt Hardwickin juovan pullon viskiä päivässä.
You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 11:47
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 11:31 No. Neil Hardwick kertoi aikoinaan lekurille että hänen viikkokulutuksensa on noin viskipullo. Neil ihmetteli miksi lekuri piti häntä ongelmakäyttäjänä.
Olen ennenkin kertonut, että myöhemmin kävi ilmi, että lääkäri oli ymmärtänyt Hardwickin juovan pullon viskiä päivässä.
You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Joo joo, kaikki tietävät että kognitiivinen disonassi estää sinua uskomasta tilastoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 15.10.2020 13:10
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 11:47

Olen ennenkin kertonut, että myöhemmin kävi ilmi, että lääkäri oli ymmärtänyt Hardwickin juovan pullon viskiä päivässä.
You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Joo joo, kaikki tietävät että kognitiivinen disonassi estää sinua uskomasta tilastoja.
Niin mitä tilastoja tässä kontekstissa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ovat leipäjonotkin marginaalitouhua. Siitä huolimatta usein varsin näyttäviä. Jos ajatellaan nyt korona-ajan ulkopuolista baarimieininkiä, niin se juttuhan on siinä, että sieltä aika pieni osa on siellä viikottain. Muut ovat satunnaisempia kävijöitä, jotka ovat osuneet vain mestoille juuri silloin. Moni poikkeuksellisen paljon alkoholia käyttävä kehittää rituaalit, jossa on monta erillistä/ rinnakkaista kuppikuntaa, niin löytyy seuruetta aina kun menojalka vipattaa. Tämä on myös sellainen jonka moni on jälkikäteen nimennyt ongelmakäytön ensioireeksi. Juomiselle piti raivata aikaa, syy ja mahdollisuus.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 11:47
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 11:31 No. Neil Hardwick kertoi aikoinaan lekurille että hänen viikkokulutuksensa on noin viskipullo. Neil ihmetteli miksi lekuri piti häntä ongelmakäyttäjänä.
Olen ennenkin kertonut, että myöhemmin kävi ilmi, että lääkäri oli ymmärtänyt Hardwickin juovan pullon viskiä päivässä.
You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Mun mielestäni sä nyt yrität vääntää tuon pakinan asentoon, johon se ei ollenkaan sovi. Ei siinä pakinassa kukaan ajatellut, että pullo viskiä viikossa olisi ongelmakäyttöä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:13
So Hard kirjoitti: 15.10.2020 13:10
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06

You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Joo joo, kaikki tietävät että kognitiivinen disonassi estää sinua uskomasta tilastoja.
Niin mitä tilastoja tässä kontekstissa?
Alkoholinkulutustutkimimuksia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06 Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Pullo viikossa säännöllisenä rytminä on jo aika paljon, koska se viestii siitä, että alkoholin nauttiminen on olennainen osa arkea. Tämä riippumatta siitä juoko sen pullon kerralla vai tasaisemmalla tahdilla pitkin viikkoa. Olennainen osa lihavoituna. Kyllä tuossa vähintään on hyvin korkea riski liukua alkoholismiin ellei sitten ole jo oire siitä. Tyypillistä kun on, että ne annokset kasvavat ajan myötä toleranssien kasvaesssa. Ei kukaan tule rappioalkoholistiksi hetkessä, vaan kyllä siihen aina liittyy ensin riskikäyttöä.

Nyt kun kommentoin, niin mennään itse ketjun aiheeseen. Homien vaikuttaa oman raportointinsa perusteella tyypilliseltä tuurijuopolta. Homma pysyy hanskassa kun kontrolloi viinan saatavuutta, mutta se mikä on tullut hankittua menee kurkusta alas. Ensimmäisenä iltani niin paljon kuin kykenee ja seuraavana päivänä loput. Veikkaan, että jos Homiella olisi Gattacan rahat niin päätyisi rappioalkolistiksi kuten hän, mutta köyhyys taitaa olla miehen pelastus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo.

VÄÄRIN. Kyllä minulla olisi varaa juoda huomattavasti enemmän kuin juon. Yksi syy on esim. että ruoka ei ole koskaan ollut niin halpaa kuin nykyään. Ja esim. Lidlin keskari ja nelosolut on aivan sikahalpaa. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 13:15
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 11:47

Olen ennenkin kertonut, että myöhemmin kävi ilmi, että lääkäri oli ymmärtänyt Hardwickin juovan pullon viskiä päivässä.
You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Mun mielestäni sä nyt yrität vääntää tuon pakinan asentoon, johon se ei ollenkaan sovi. Ei siinä pakinassa kukaan ajatellut, että pullo viskiä viikossa olisi ongelmakäyttöä.
Ei niin. NH vaan ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on jonkun mielestä ongelmakäyttöä. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ja vielä: minun käsittääkseni tuurijuoppo on henkilö joka voi olla pitkäänkin raittiina mutta sitten menee putki päälle. Minulla ei ole ollut putkia tosi pitkään aikaan. Paitsi aina joskus yksi ilta röpöttämistä ja seuraavana päivänä loput (pari keskaria tms.) tuulensuojaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 18:32
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 13:15
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 13:06

You missed the point.
Minäkin luin tuon NH:n pakinan aikoinaan. NH ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on ongelmakäyttöä. Ja sopii todella ihmetellä. Väite että viikonloppukännääminen on pienen marginaaliryhmän huvia on outo kun muistelen niitä täpötäysiä kapakoita ja jonoa Alkoissa...
Mun mielestäni sä nyt yrität vääntää tuon pakinan asentoon, johon se ei ollenkaan sovi. Ei siinä pakinassa kukaan ajatellut, että pullo viskiä viikossa olisi ongelmakäyttöä.
Ei niin. NH vaan ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on jonkun mielestä ongelmakäyttöä. :wink:
No joo, tuossa mielessä pakinalla voi olla relevanssia tähän keskusteluun. Minkä kokoinen normaali viskipullo on?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.10.2020 8:48
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 18:32
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2020 13:15

Mun mielestäni sä nyt yrität vääntää tuon pakinan asentoon, johon se ei ollenkaan sovi. Ei siinä pakinassa kukaan ajatellut, että pullo viskiä viikossa olisi ongelmakäyttöä.
Ei niin. NH vaan ihmetteli JOS pullo viskiä viikossa on jonkun mielestä ongelmakäyttöä. :wink:
No joo, tuossa mielessä pakinalla voi olla relevanssia tähän keskusteluun. Minkä kokoinen normaali viskipullo on?
Kai se johon NH viittaa on joko 0,5 L tai 0,7 L.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ok. JOs se olisi 0,7 l siitä tulisi 17,5 annosta viikossa. Eli se olisi kohtalaisen riskin rajan yli, mutta ei korkean riskin rajan yli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.10.2020 8:48 Minkä kokoinen normaali viskipullo on?
Kymmenen vuotiaissa 1L. 18v viskeissä 0,7L. ALKO toki myy samalla rahalla pienemmän pullon, mutta ei sieltä kannata viskejä ostaa :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin