Onko Homeboy hevijuuseri?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko Homeboy hevijuuseri?

Kyllä
10
91%
Ei
1
9%
 
Ääniä yhteensä: 11

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 9:17
James Potkukelkka kirjoitti: 16.10.2020 8:48 Minkä kokoinen normaali viskipullo on?
Kymmenen vuotiaissa 1L. 18v viskeissä 0,7L. ALKO toki myy samalla rahalla pienemmän pullon, mutta ei sieltä kannata viskejä ostaa :leuhka:
Ok. Terveydellisten vaikutusten suhteen on selvä ero, joiko Hardwick 0,5 vai 1l pullon viikossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 9:17Kymmenen vuotiaissa 1L. 18v viskeissä 0,7L.
Litraiset taitaa aina olla travellers sarjoja, toki niissä mitään täysi-ikäisiä nähdä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 18:30 Vagabondo.

VÄÄRIN.
Mä lupaan harkita kantaani sitten kun sulla säilyy avattu viinapullo kaapissa ilman että aiheuttaa juomisen himoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 16.10.2020 9:25
Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 9:17Kymmenen vuotiaissa 1L. 18v viskeissä 0,7L.
Litraiset taitaa aina olla travellers sarjoja, toki niissä mitään täysi-ikäisiä nähdä.
Voi olla. Mä ostan viskini pääasiassa laivoilta tai lentokentiltä. Mutta mulla on mielikuva, että keskieuroopan kaupoissa olisi ihan yleisesti litraset viskipullot myynnissä ja muutaman pullon ihan peruskaupoista olisin ostanut. Menee kyl mutuiluksi, niin en kiellä enkä myönnä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 9:26
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 18:30 Vagabondo.

VÄÄRIN.
Mä lupaan harkita kantaani sitten kun sulla säilyy avattu viinapullo kaapissa ilman että aiheuttaa juomisen himoa.
Minusta olennaista on vain juodut määrät ja prosentit, ei himot.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 11:20
Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 9:26
Homeboy65 kirjoitti: 15.10.2020 18:30 Vagabondo.

VÄÄRIN.
Mä lupaan harkita kantaani sitten kun sulla säilyy avattu viinapullo kaapissa ilman että aiheuttaa juomisen himoa.
Minusta olennaista on vain juodut määrät ja prosentit, ei himot.
Kyse on tietenkin kokonaisarvioinnista, eikä tämä edelleenkään ole mielipidekysymys. Onko tämä hevijuuseri vai heviluuseriketju?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 11:20 Minusta olennaista on vain juodut määrät ja prosentit, ei himot.
Mitä sitten? Sä kysyit meidän muiden mielipidettä. Kokeneet ryyppymiehet muuten sanoo, että alkoholisti on alkoholista vaikka ei joisi yhtään, joten kyllä se on ne himot mitkä ratkaisee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kerta-annokset: hevijuuseri
Frekvenssi: hevijuuseri
Rapajuoppo: ei (vielä)
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 12:37
Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 11:20 Minusta olennaista on vain juodut määrät ja prosentit, ei himot.
Mitä sitten? Sä kysyit meidän muiden mielipidettä. Kokeneet ryyppymiehet muuten sanoo, että alkoholisti on alkoholista vaikka ei joisi yhtään, joten kyllä se on ne himot mitkä ratkaisee.
Niin kysyin. Ja kerroin oman mielipiteeni. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ja Vagabondo vielä: kai tajuat että tuo väitteesi että olen tuurijuoppo on väärä?

Googlaa tuurijuoppo.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 13:06 Ja Vagabondo vielä: kai tajuat että tuo väitteesi että olen tuurijuoppo on väärä?
Sittenhän sulle ei ole mikään ongelma varastoida viinaa kotona? Voit helposti avata viskipullon ja nautiskella 4cl takkatulen äärellä ja nostaa loppupullon takaisin kaappiin?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 13:06 Ja Vagabondo vielä: kai tajuat että tuo väitteesi että olen tuurijuoppo on väärä?

Googlaa tuurijuoppo.
Vastaa rehellisesti - jos et eläisi koko ajan persauki, ostaisitko/joisitko enemmän alkoholia?
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Lupasin Homeenpojalle vastata.

Koska Homeenpoika on arskalainen niin olen hänen puolellaan.

Vaikka itse olen täysin raitis enkä ikinä tajua alkoholin käyttöä. Mutten tajua kaikkea muutakaan. Arskalaisen mukavimman henkilön ei tarvitse tietää kaikkea.
Tärkeintä on mukavuus.

LORSKAINEN MUKAVAINEN

P.S Kunnioitan Poikuuden muistoa käyttämällä loppuvuoden vain mustaa vaikka olen suuri värimestari
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tavallaan ymmärän Homeboyn pointin siitä, että ei hänen kokonaiskäyttönsä ole mitenkään kovin poikkeava. Riskiryhmään kyllä pääsee heittämällä, jos on tapana vetää pottu väkeviä kerralla. Ja onhan hän itsekin myöntänyt, ettei tuntenut kuuluvansa joskus joukkoon, jos tapaamisissa ei ollut tapana läträtä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 15.10.2020 13:13 Moni poikkeuksellisen paljon alkoholia käyttävä kehittää rituaalit, jossa on monta erillistä/ rinnakkaista kuppikuntaa, niin löytyy seuruetta aina kun menojalka vipattaa. Tämä on myös sellainen jonka moni on jälkikäteen nimennyt ongelmakäytön ensioireeksi. Juomiselle piti raivata aikaa, syy ja mahdollisuus.
Ei juomiselle tarvitse raivata aikaa, vaan kun tulee töistä, ei kiinnosta tehdä mitään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 12:37
Mitä sitten? Sä kysyit meidän muiden mielipidettä. Kokeneet ryyppymiehet muuten sanoo, että alkoholisti on alkoholista vaikka ei joisi yhtään, joten kyllä se on ne himot mitkä ratkaisee.
Jos on raitis alkoholisti, niin eipä silloin tule juotua taloa ja maksaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.10.2020 21:27
Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 12:37
Mitä sitten? Sä kysyit meidän muiden mielipidettä. Kokeneet ryyppymiehet muuten sanoo, että alkoholisti on alkoholista vaikka ei joisi yhtään, joten kyllä se on ne himot mitkä ratkaisee.
Jos on raitis alkoholisti, niin eipä silloin tule juotua taloa ja maksaa.
Yleensä ne on ehditty juoda ennen raitistumista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nokkaelain kirjoitti: 16.10.2020 20:59
exsu kirjoitti: 15.10.2020 13:13 Moni poikkeuksellisen paljon alkoholia käyttävä kehittää rituaalit, jossa on monta erillistä/ rinnakkaista kuppikuntaa, niin löytyy seuruetta aina kun menojalka vipattaa. Tämä on myös sellainen jonka moni on jälkikäteen nimennyt ongelmakäytön ensioireeksi. Juomiselle piti raivata aikaa, syy ja mahdollisuus.
Ei juomiselle tarvitse raivata aikaa, vaan kun tulee töistä, ei kiinnosta tehdä mitään.
Jep, moni alkoholisti kohottelee sitä kuppia ihan vaan himassa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 16.10.2020 13:28
Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 13:06 Ja Vagabondo vielä: kai tajuat että tuo väitteesi että olen tuurijuoppo on väärä?

Googlaa tuurijuoppo.
Vastaa rehellisesti - jos et eläisi koko ajan persauki, ostaisitko/joisitko enemmän alkoholia?
Toistan kärsivällisesti: minulla OLISI VARAA JUODA ENEMMÄN KUIN JUON.
Enkä oikein koe olevani "koko ajan persauki". Enemmänkin koen että tämä moderni pohjoismainen köyhyys & kurjuus on todellakin aika suhteellista. Yhteiskunnan tuet riittävät minulla pakollisten menojen jälkeenkin myös ylimääräiseen - vaikka mihinkään kalliiseen ei olekaan varaa.
Esim. ruoka ei ole EU-jäsenyyden jälkeen ole koskaan ollut niin halpaa kuin nykyään. Siitähän on Tilastokeskuksen julkaisemaa (varmasti paikkansapitävää) dataa. Minulla aterian hinta on järjestään alle 2 e. Hyvin usein (!) alle 1,5 e. Revi siitä...

P.S. Tämä jatkuva rautalangan vääntäminen Kitinäraadille on kyllä niin rasittavaa. :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 13:27
Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 13:06 Ja Vagabondo vielä: kai tajuat että tuo väitteesi että olen tuurijuoppo on väärä?
Sittenhän sulle ei ole mikään ongelma varastoida viinaa kotona? Voit helposti avata viskipullon ja nautiskella 4cl takkatulen äärellä ja nostaa loppupullon takaisin kaappiin?
Kyllä se olisi ongelma. Tahdonvoiman puutetta. Siksi en varastoi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Kuulostaa riippuvuudelta kylläkin, jos ei voi säilyttää alkoholia himassa siinä pelossa että juo ne (vaikka ”ei haluaisi” tai ei olisi tarkoitus) :roll:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 17.10.2020 15:17 P.S. Tämä jatkuva rautalangan vääntäminen Kitinäraadille on kyllä niin rasittavaa. :roll:
Savipuntti avaa ketjun varta vasten ja "suurena" yllätyksenä itsepetoksen toistolleen nillittää, että onpa rasittavaa. Oi aikoja, oi tapoja!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 17.10.2020 15:56
Vagabondo kirjoitti: 16.10.2020 13:27
Homeboy65 kirjoitti: 16.10.2020 13:06 Ja Vagabondo vielä: kai tajuat että tuo väitteesi että olen tuurijuoppo on väärä?
Sittenhän sulle ei ole mikään ongelma varastoida viinaa kotona? Voit helposti avata viskipullon ja nautiskella 4cl takkatulen äärellä ja nostaa loppupullon takaisin kaappiin?
Kyllä se olisi ongelma. Tahdonvoiman puutetta. Siksi en varastoi.
Toi on just se miten riippuvuus ilmenee. Keho lähettää viestejä joita vastaan sun on taisteltava. Se ettei varastoi viinaa kotona auttaa. On helpompi jättää ostamatta kuin juomatta. Jos riippuvuutta ei ole, niin viina säilyy kotona ihan samalla tahdonvoimalla kuin maito tai perunat.

Mulla vastaava käytös ilmenee karkkien kanssa. Avattu pussi ei säily pitkään kotona. Avaamaton vähän paremmin, mutta helpoiten pystyn itseäni kontrolloimaan, kun jätän kokonaan ostamatta. Pussin kun avaa ja ottaa ensimmäisen, niin on sangen vaikeaa olla syömättä enempää. Olen siis karkkiaddikti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 17.10.2020 19:49 Toi on just se miten riippuvuus ilmenee. Keho lähettää viestejä joita vastaan sun on taisteltava.
Se on iso hälytyskello, jos viina ei säily kaapissa. Tuohan tarkoittaa, että sitä ollaan yhden pienen Ässä-arpa voiton päässä tolkuttomasta rännistä.

Itselläni on aina ollut sen verran alkoholia kaapissa, että sillä pääse isompikin remmi hengestään, jos yrittää viikonlopussa juoda kaiken. En kuitenkaan kuvittele viinan säilymisen todistavan, että en olisi addikti. Tuloni riittävät oikein hyvin varaston ylläpitoon, joten voisin tehdä Hardwickit ja silti kerryttää harvinaisten puteleiden armadaa. Päättelen suhteeni alkoholiin muiden tekijöiden kautta.

Minulle alko kolahtaa aika kivasti. Tykkään siitä erittäin paljon, mutta en koe tarvetta juoda tajua kankaalle. En telo itseäni tai muuten hölmöile. Humalassa olen itse asiassa vähemmän kulmikas persoona kuin selvänä. Minulla ei ole myöskään tarvetta lisätä käyttötiheyttä. 5+2 dieetti riittää minulle. Jos pitäisi jotenkin kuvailla alkoholia, niin on yhtä hauskaa kuin nussiminen.

Urheilusta en ole koskaan saanut alkoa vastaavia kiksejä. Jotkut ilmeisesti saavat. Adrenaliinipitoiset aktiviteetit ovat ihan hauskoja, mutta niistäkään en saa vastaavaa mielihyvää. Tupakka, sikarit ja muut nikotiinituotteet eivät toimi minulla ollenkaan, en saa niistä mitään irti. Jotkut saa kiksejä duunista, joku flow-tila muka. Ei potki minulla. Lopettaisin duunit heti, jos minulla olisi riittävästi fyrkkaa. Uhkapeleistä en saa mitään kiksejä. Pokeria on on kiva pelata kaverien kanssa rahastakin, mutta silloinkin valitsen pokerin kun mitään mielekkäämpääkään ei ole tarjolla. Toki en ole kertaakaan tainnut pelata pokeria selvin päin, joten kaipa se oheisaktiviteettina toimii. Ruuasta en koskaan ole saanut sellaisia kiksejä, jotka voisivat johtaa addiktion tai vastaavaan. Ahmiminen ei vaikuta miltään kiinnostavalta hommalta. Kahviin minulla on selvä addiktio. Koen epämiellyttävänä, jos joutuisin olemaan esim. päivän ilman. En ole ihan varma, olenko ollut 30 vuoteen montaakaan päivää ilman kahvia? Muutama sairaspäivä on voinut jäädä sumpit väliin, mutta muuten olen aika hyvin pitänyt huolta kofeiinihuollosta.

Missä kohtaa jostain asiasta tykkääminen muuttuu addiktioksi? Vedän kahvia ihan joka päivä. Alkoa otan 2 päivää viikossa. Jos 2 kertaa viikossa riittää, niin olenko kofeiiniriippuvainen juoppo seksiaddikti? Eri asiat kolisee eri ihmisille. Jos elättää itsensä ja perheensä sekä huomioi läheisensä, niin jokainen hakekoon ja saakoon ne kiksinsä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Onko Homeboy hevijuuseri?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos annosmäärä on kohtuullinen ja siitä on iloa, mutta ei haittoja, vaikea sitä on sanoa ongelmakäytöksi. Minulle alkoholi on ennen muuta seurajuoma. Korona onkin laskenut Alkon käyttöä kun ei käy kaverien kanssa pelaamassa bilistä päin tuopin kera tms.

Vähäisen alkon käytön hyvä puoli on se, että nousuhumalan kokemuksen saa kahdella-kolmella annoksella. Huono puoli on, että krapula tulee jo yli 6 annoksesta.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin