Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.10.2020 10:02
urpiainen kirjoitti: 21.10.2020 9:34 Mä voin päivystävänä keittiöpsykologina selittää tän.
Erinomainen selitys!

Eikö demokratia olekin hienoa? Mölisevän persun ääni on yhtä tärkeä kuin vihervassarin.

Minua tietenkin lämmittää vihervassarien persuraivo. Koska minusta espoolaisen nettomaksajainsinöörin ääni on aina ollut tärkeämpi kuin vihervassarin. Nyt vihervassarit maistavat omaa lääkettään.
Joskus kauan kauan sitten kaukaisessa kaukaisessa galaksissa, taisi Sci-Fi ministeri Braxin (https://oikeusministerio.fi/-/kommunalv ... ch-vichtis) aikaan, oli hanke lähiöiden äänestysaktiivisuuden nostamiseksi. Tämä oli ennen persujen nousua. Sittemmin hanke on kait jostain syystä haudattu hiljaisuudessa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 21.10.2020 11:01
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.10.2020 10:41 Mä en kuitenkaan osaa ottaa kantaa ovatko esmes vihreät ja persut puolueina fasistisuudessaan yhtä kaukana origosta. Tuntuma sanoo, että sivustahuutajan yhdenvertaistaminen ei ole kaukana totuudesta.
Mun mielestä tämä on aivan totaalisen käsittämätön kanta. Tai siis ymmärrän, mitä sanot, mutta en voi mitenkään rekonstruoida mitään edes sisäisesti mitenkään rationaalista perustelua näin harhaiselle kannalle.
Tuntumani perustuu siihen, minkälaista massaa suurin osa puolueiden kansanedustajista on, miten he jäsentävät maailmaa. Tähän sisältyy esmes uskomukseni siitä, että persujen kansaedustajat eivät ole isossa kuvassa läheskään niin rasistisia kuin vaikkapa Turtianen tai sisulaiset. Yritän tässä vähentää ihmetystäsi kommenttiini, koska koen, että emme ajattele asiaa niin erilailla kuin sinusta juuri nyt tuntuu. Itse suhtaudun toisaalta vihreiden lukuisiin kannanottoihin huumeista tai vaikkapa sokeuteen nähdä hyvinvointi hyvin voimakkaasti ympäristön/luonnon kautta taloutta miettimättä todellisuudesta vieraantuneena ja tätä kautta vaarallisena puheena. Myös vihreiden naiivius turvapaikka-asioissa on itselle tosi vierasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 21.10.2020 10:42 ^^
Eikö toi ole aika luonnollista. Aika harvalla kuitenkaan on aikaa ja motivaatiota perehtyä syvällisesti politiikan ja kansantalouden kiemuroihin. Monesti se vaatisi vielä hieman soveltuvia opintoja taustalle. Esim. oma koulutukseni, vaikka ylempi korkeakoulututkinto on, ei tarjoa oikein mitään työkaluja kansantalouden tulkkaamiseen.
Just noin. Tuosta syystä minusta on ihan käsittämätömtä vaatiä persu-äänestäjiltä jotain yliopistotason pohdintaa. Sen takihan meillä on edustuksellinen demokratia, että äänestäjät valitsevat edustajat hoitamaan asioita.

Jos demokratia ei tunnu toimivan, niin on ihan ok jättää asiat markkinoille. Vaikka urpilainen olisi oikeassa siinä, että persu ei ymmärrä yhteiskunnasta mitään, niin persu ymmärtää miten pitää hitsata hyvää saumaa, paljonko palkkanauhassa pitää olla euroja ja mitä makkaraa noilla euroilla kaupasta kannattaa ostaa. Jos markkinat toimivat, niin ei sillä ole niin väliä mitä valtio touhuaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.10.2020 12:16 koen, että emme ajattele asiaa niin erilailla kuin sinusta juuri nyt tuntuu.
Mukavaa, että tuolleen alentuvan holhoavasti haluat auttaa minua käsittelemään asiaa rationaalisesti kunhan vain pääsisin yli lapsellisesta tunnekuohustani. Mutta en mä kyllä oikein näe tässä mahdollisuutta jaetulle näkemykselle: minusta juttusi kuulostavat aivan harhaisilta ja jotenkin niin itsestäänselvän älyttömiltä, että on melkein vaikea tarttua kummiin juttuihisi.

Kyseessä siis oli kahden puolueen suhde fasismiin nimenomaan puolueina.

Toisessa vaakakupissa meillä on siis puolue, jota johtaa korkeimmassa oikeudessa kiihottamisesta kansanryhmää vastaan tuomittu nettiagitaattori, jonka huuruiset jutut kelpaavat polttoaineeksi terroristeille Breivikistä kotoisiin polttopulloiskijöihin. Eduskuntaryhmästä löytyy porukkaa, joka veljeilee avoimesti erilaisten kumouksellisten natsijärjestöjen sun muiden väkivaltarikollisten ryhmittymien kanssa, ja jotka kiittävät jumalaa rukouksiinsa vastaamisesta kun ideologiansa mukaisia terrori-iskuja tehdään myös Suomessa. Maltillisempia puolueen jäseniä lyödään vasaralla päähän. Puolueen presidenttiehdokas oli syvästi irrationaalinen uskonnollinen fundamentalisti, joka on syvällä verkon salaliittoteorioissa. Toinen euroedustaja on jonkinlainen avohoitotapaus, joka ei edes peittele rasismiaan. Erilainen etnonationalismi kukoistaa puolueen omissa alajärjestöissä. Puolueen ajatuspaja suoltaa kamaa, joka on sakeudessaan ihan omalla levelillään. Puolueen politiikkaohjelmissa ei oikein ole muuta sisältöä kuin ulkomaalaispelko ja anti-globalismi, ml. ne keskitysleirifantasiat, sekä erilaisten muidenkin vähemmistöjen sorsinta. Kansanedustajien viestintä on usein ihan puhdasta fasismia: Keskeistä on liberaalin valistusajattelun vastustaminen, autoritaarisuus, yhteiskunnalliset hierarkiat, kansakunnan puhdistaminen ja menneeseen kulta-aikaan palaaminen, veri, maa ja traditio.

Toisessa vaakakupissa sitten on puolue, jossa sinun mukaasi fasistisina piirteinä ajetaan avointa huumepolitiikkaa, korostetaan luonnonsuojelua ohi talouden hyvinvointia jäsennettäessä, ja jonka naiiviius turvapaikka-asioissa on sinulle vierasta. Miten ihmeessä tämän voi nähdä about yhtä fasistisena puolueena kuin tuon toisen? :nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä käytän fasismi sanaa tässä ilman oikeistoleimaa eli lavealla pensselillä. Tarkoitan sillä oikeastaan sellaista kiihkomielisyyttä, fanaattisuutta. Ehkä käytän sitä tässä vähän väärin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.10.2020 13:18 Mä käytän fasismi sanaa tässä ilman oikeistoleimaa eli lavealla pensselillä. Tarkoitan sillä oikeastaan sellaista kiihkomielisyyttä, fanaattisuutta. Ehkä käytän sitä tässä vähän väärin.
Ei näitä kahta voi verrata nimenomaan puolueina tuossakaan mielessä, vaikka yksittäisiä fanaatikkoja varmaan löytyykin, kuten kai kaikista puolueista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 21.10.2020 13:09 Toisessa vaakakupissa sitten on puolue, jossa sinun mukaasi fasistisina piirteinä ajetaan avointa huumepolitiikkaa, korostetaan luonnonsuojelua ohi talouden hyvinvointia jäsennettäessä, ja jonka naiiviius turvapaikka-asioissa on sinulle vierasta. Miten ihmeessä tämän voi nähdä about yhtä fasistisena puolueena kuin tuon toisen? :nuts:
Yritän vielä hälventää pökerrystäsi avaamalla kantaani. Mielestäni Vihreän puolueen arvot ovat omalla tavallaan puhtaita ja "oikeita", siis sellaisella periaatteellisella tasolla. Persuilla taas arvot ovat osin kammottavia. Ajattelen kuitenkin niin, että melko monien vihreiden, ihan fiksujenkin kansanedustajien, kannat tiettyihin asioihin ovat jopa selkeästi vahingollisempia kuin usein helposti blokattavat persuölinät. Vahingollisuus taas tulee kantojen hyvästä perustelusta ja nähdäkseni niiden yleisen hyväksyttävyyden kautta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä pidän monien puolueiden (ml. vihreät) monien kansanedustajien kantoja epätoivottavina ja menestyessään vaarallisina. Mutta kyseessä on kuitenkin (ehkä kokoomuksen ja krisujen konservatiivisinta siipeä lukuunottamatta) ihan eri pallopeli kuin persujen oikeistopopulismi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 21.10.2020 10:18 Kiitos tuesta, mutta tää oli aika ilmeinen. Katsokaa vaikka Kitinän omia persumielisiä, jotka tyypillisesti "keskustelevat" linkkaamalla tai copypasteamalla Mestarin, Ukkolan tai jonkun muun persuälykön juttuja Kitinään, mutta eivät uskalla tai osaa omana itsenään (edes anonyymillä nettipalstalla!) osallistua omin sanoin keskusteluun edes itse linkkaamastaan jutusta.
Hei persekyrpä. Toiset meistä tekevät tuottavaa työtä, joten ei ole aikaa roikkua kitinässä. Itse mietin usein oletko töissä ollenkaan, kun on aikaa naputella tänne tuhansien ja tuhansien merkkien pituisia mielipiteitä milloin mistäkin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mulla on sulle pro tip, kuten nuorisolaiset joitain vuosia sitten sanoivat: säästät vielä enemmän aikaa, jos jätät myös ne propagandapläjäykset postaamatta.

Mut joo, kyllä mulla toisinaan vähän menee aikaa kitinöintiin. Mutta myös työnkuvaani kuuluu uutisvirran seuraaminen ja siitä kirjoittaminen - työfokuksen ulkopuolelle osuvia havaintoja tulee sitten välillä kirjoitettua kitinään. Ja olen niin vahanaikainen, että koen pidemmänkin viestin kirjoittamisen olevan paitsi ihan hyvää ajatusharjoitusta, myös aika nopeaa. Tällaisena fossiilina olen pikemminkin ihmetellyt niiden postaamiesi videoiden kanssa, että kuka kumma kerkeää tuijottaa jotain videoita läppärin/puhelimen äärellä. Mä olen aika 90-lukulainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 22.10.2020 11:29kuka kumma kerkeää tuijottaa jotain videoita läppärin/puhelimen äärellä. Mä olen aika 90-lukulainen.
Hear, hear!

Mä en ymmärrä tätä nykyajan youtube hommaa, kun kaikesta pitää tehdä video, vaikka asia katsoisi tekstistä nopeammin ja tehokkaammin. Ei ole aikaa ja motivaatiota etsiä jotain tietoa 10 minuutin videosta, kun suurin osa on ihan turhaa diipadaapaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 22.10.2020 11:41
urpiainen kirjoitti: 22.10.2020 11:29kuka kumma kerkeää tuijottaa jotain videoita läppärin/puhelimen äärellä. Mä olen aika 90-lukulainen.
Hear, hear!

Mä en ymmärrä tätä nykyajan youtube hommaa, kun kaikesta pitää tehdä video, vaikka asia katsoisi tekstistä nopeammin ja tehokkaammin. Ei ole aikaa ja motivaatiota etsiä jotain tietoa 10 minuutin videosta, kun suurin osa on ihan turhaa diipadaapaa.
Esmes opastevideoiden suhteen on käynyt niin, että moni tekee samaa ja sitten kilpaillaan kenellä on paras opastevideo. Tämä taas luo pohjan sille, että videot pyritään tekemään hyvin informatiiviseksi ja kaiken huomioiviksi. Alkujuonnot, väliheitot ja kokoava lopetus on melkein pakollista. Videoista tulee helposti infoähky ja tosiaan niiden pituus aiheuttaa jo ennakkoon ahdistusta ja keskittymishäiriötä. Useinhan hakija etsii yhtä asiaa kokonaisuudesta tai jotankin simppeliä perusohjetta. Selvästi valkoisen miehen ongelma, jonka kanssa pitää vaan oppia elämään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis pahimmillaan maailma on mennyt siihen, että kun työnantaja tuo taas uuden HR-järjestelmän käyttöön, siitä ei edes ole saatavilla käyttöohjetta kirjallisessa muodossa, vaan on katsottava jotain helkkarin videoita. Tavattoman työlästä etsiä sitä nippelitietoa, jonka tarvitsee. Ratkaisen yleensä niin, että en katso videota, vaan tallennan järjestelmään jotain puutaheinää ja luotan, että kyllä joku asiatarkastaja pillastuu ja alkaa selvittää asiaa kanssani. Kylläpä tuli säästettyä työaikaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 22.10.2020 11:54 Siis pahimmillaan maailma on mennyt siihen, että kun työnantaja tuo taas uuden HR-järjestelmän käyttöön, siitä ei edes ole saatavilla käyttöohjetta kirjallisessa muodossa, vaan on katsottava jotain helkkarin videoita.
Mutta hei kun niihin videoihin laitetaan vähän kannustusta ja kevennystä, niin kyllä se muutosvastarinta siitä väistyy!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti: 22.10.2020 11:54 on katsottava jotain helkkarin videoita. Tavattoman työlästä etsiä sitä nippelitietoa, jonka tarvitsee. Ratkaisen yleensä niin, että en katso videota, vaan tallennan järjestelmään jotain puutaheinää ja luotan, että kyllä joku asiatarkastaja pillastuu ja alkaa selvittää asiaa kanssani. Kylläpä tuli säästettyä työaikaa!
Inhoan ohjevideoita, haluan manuaalin! Toimin samoin tai jätän tekemättä. Kylläpä tuli säästettyä työaikaa!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikka sitten toisaalta on kyllä myönnettävä, että erilaisen kädentaidollisen know how:n kanssa, joka ennen vanhaan olisi opittu mestarin kädestä pitäen opettamana, video on loistava. Jos vakaasta välttelystäni huolimatta jotenkin ajaudun tekemään (yrittämään...) vaikkapa jotain nikkarointihenkistä korjauspuuhaa, remonttiluonteisista kiirastulista puhumattakaan, niin suunnaton ahdistukseni helpottaa edes vähän kun pystyn nykyisin katsomaan asiasta opetusvideoita verkosta. Sama pätee, ilman sitä ahdistusta, esimerkiksi joihinkin leivontahommiin. Mutta esimerkiksi mun työssäni ei vaadita tällaista fyysiseen käsituntumaan perustuvaa osaamista ollenkaan, ja opastevideot saisivat sitä myöten pysyä sivussa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 22.10.2020 11:29 säästät vielä enemmän aikaa, jos jätät myös ne propagandapläjäykset postaamatta.
Mahdotonta. Minulle on tärkeää, että sinäkin pääset silloin tällöin kurkistamaan persukuplan sisään, edes otsikon verran.
että kuka kumma kerkeää tuijottaa jotain videoita läppärin/puhelimen äärellä.
Ei. Oletkin päässyt unohtamaan, että postasin joskus kitinään kuvan japsipöydästäni, jossa/jolla on langaton näppis, hiiri ja 30-tuumainen lisänäyttö läppärille (läppäri on vieressä kirjoituspöydällä ruutu pimeänä ja kamera teipattuna). Japsipöydässä on sellainen hyvä puoli, että samalla kun katsoo/kuuntelee tuubivideoita, voi treenata lihaksia ja venytellä. Helppoa kun istuu jo valmiiksi lattialla. Televisiota ja televisiosarjoja katson keskimäärin nolla tuntia vuodessa. Oon rongeli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tässäkin ketjussa on puitu hallituksen poliittissävyisiä, ylimpien virkamiesten nimitysprosesseja. Minä en ole ollut kovin pöyristynyt niistä, eivätkä ne minusta ole olleet ehkä ihan niin tuomittavia kuin raati täällä on väittänyt.

Mutta mitä ihmettä tässä VATTin ylijohtajanimityksessä tapahtuu? VATT on kuitenkin tutkimuslaitos, ei poliittinen virasto, ja arviointipohjan pitäisi olla aika selvä. Nykyinen ylijohtaja on kaikilla kriteereillä (ml. siis erityisesti ne, joita hakuilmoituksessa listattiin) aivan omaa luokkaansa kaikista hakijoista, mutta kuitenkin VM on vetänyt hatusta jonkun ennestään tuntemattoman maaseutuproffan, joka ei edes toimi VATTin painoaloilla. Vanhanen kai tästä päättää? Onko tämä nyt kepun taistelua kaikkea mahdollista ympäristötoimintaa vastaan, kun nykyisen pääjohtajan vahvuuksia on kai nimenomaan ympäristötaloustiede, ja esitetty hakijakin kuulostaa enemmän rkp:läiseltä kuin kepulaiselta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kommenttien perusteella Collan ei edes ole mikään kepun luottomies. Miksi kepu siis sivuuttaa pätevämmät hakijat? Onko tämä vain lapsellista valtapeliä?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Voi olla sitäkin. Kauppalehden pääkirjoitustoimittaja nosti yllättäen esiin tuota puolivitsinä uumoilemaani kepun ympäristövastaisuutta: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kolu ... 298bf3dc09
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos virkakoneisto halutaan politisoida, niin eikö olisi reilua tehdä se avoimesti? Kaikki tärkeät hommat voisi tehdä määräaikaisiksi hallituskauden ajaksi. Uusi hallitus, uudet naamat. Pätevyyksiähän ei tarvittu, joten missä ongelma?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hallitus puuttuu tiukasti laittomaan maassa oleskeluun
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... caceddc6b6

Sisäministeriön mukaan ohjelmassa etsitään keinoja oleskelulupien kehittämiseksi niin, että ilman oleskelulupaa maassa oleskelevalla on nykyistä paremmin mahdollisuuksia oleskeluluvan hakemiseen ja varmistetaan heille välttämättömän toimeentulon ja huolenpidon turvaava johdonmukainen ja selkeä palvelujärjestelmä koko maassa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

" ilmiötyöryhmän". Mikä on ilmiötyöryhmän ja tavallisien työryhmän ero? Tuota "ilmiö"-substantiivia tungetaan moneen paikaan, mutta mikä sen merkitys on? MIten siis eroaa ilmiötyöryhmä ja työryhmä tai ilmiöoppiminen ja oppiminen?

Itse uutinenhan on taattua Ohisaloa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eivät vain kehdanneet muuttaa työryhmää suoraan ilmiöryhmäksi. Vassareille ei kato työ maistu.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Ilmiö" -etuliitteen merkitys ei ole kaikille muillekaan selvä

https://blog.hamk.fi/hhannula/mika-ihmeen-ilmio/

Mutta kun ennen oli työryhmä ja nyt ilmiötyöryhmä, niin toki ollaan kehityksessä mukana!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.10.2020 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin