Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En ole vielä ylilautaan niin vihkiytynyt, että tuon ymmärtäisin :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2020 9:20 ^En ole vielä ylilautaan niin vihkiytynyt, että tuon ymmärtäisin :D
Et ole kyselly tarpeeksi Antin perään joka lähti angeliin..

Tuo on siis viittaus sille, että lapissa on yritetty vaientaa useat tutkimukset siitä mitä Antille kävi Angelissa päin..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä katsoin aika kursorisesti eilistä A-ohjelmaa, jossa neljä puoluesihteeriä keskusteli puolueidensa kunnallisvaalitavoitteista ja -ohjelmista. Katsoin tosi huolimattomasti, mutta ne pätkät, jotka näin, olivat kyllä aika koomisia. Valitse tässä sitten puolueesi:

- Demarit ajavat parempaa varhaiskasvatusta, korjattuja koulurakennuksia, hyviä urheilu- ja kulttuuripalveluja, eli puoluesihteerin mukaan just samaa kuin kaikki muutkin, joiden kanssa odottaakin hyvää yhteistyötä.
- Kokoomukselta kysyttiin jotain oikein konkreettista ja kouriintuntuvaa asiaa, jota tarjoavat äänestäjälle kuntavaaleissa. Puoluesihteerin vastaus oli "toivoa".
- Persujen mukaan joka jumalan jönsesterin kunnanvaltuuston ykkösasia on Suomen ja EU:n maahanmuuttopolitiikka.
- Kepu katsoo, että kaupunkien tulee kustantaa samat palvelut kaikille kaikkialla Suomessa. Ja autoiluun ei kosketa!

Veikkaan kuntavaaleista persujen ja kepun taistelua :roll:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikö kukaan kannata oikeudenmukaisuutta?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Haemaeraemies kirjoitti: 27.10.2020 9:22
Et ole kyselly tarpeeksi Antin perään joka lähti angeliin..
En täysin hahmota asiayhteyttä, mutta tämä on mielenkiintoinen keissi! Harmittaa että nuo murha.info:t ja muut tälläisten spekulointiin vihkiytyneet palstat on kans hommailtu niin rasistisiksi ja naisvihamielisiksi, ettei huvita sellaisilla keskustella.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.10.2020 10:52 - Kokoomukselta kysyttiin jotain oikein konkreettista ja kouriintuntuvaa asiaa, jota tarjoavat äänestäjälle kuntavaaleissa. Puoluesihteerin vastaus oli "toivoa".
Repesin. Löytyykö tuota mistään clippinä?

Kokoomuksen pitäisi pystyä valitsemaan taistelunsa. Aika heikosti menee, jos mitään ei osata sanoa kansallisella tasolla. Se on ihan ymmärrettävää, että suurten kaupunkien teemat ja poliittinen kenttä on ihan erilainen kuin syrjemmässä. Monissa kaupungeissa ollaan aseveljiä kepun kanssa, toisissa taas epäpyhässä liitossa demareiden kanssa ja isoissa pitäisi veljeillä cityvihreillä vihreiden kanssa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 27.10.2020 10:52 Mä katsoin aika kursorisesti eilistä A-ohjelmaa, jossa neljä puoluesihteeriä keskusteli puolueidensa kunnallisvaalitavoitteista ja -ohjelmista. Katsoin tosi huolimattomasti, mutta ne pätkät, jotka näin, olivat kyllä aika koomisia. Valitse tässä sitten puolueesi:
Katsoin myös ja olihan tosiaan huonolla tavalla koomista halpateatteria, jolle toimittajakin useasti hymyili vähintäänkin semipirullisesti. Vaikka persujen puoluesihteeri veti "pisimmän tikun" toistaen haittamaahanmuuttoa ja ilmastovastaisuuttaan, niin kokkareiden täti (joku Kokko) oli mainio kakkonen. Sihteeri oli kuin epävireinen puhuva pää, joka toisteli maailmanparannushenkisiä latteuksia vailla mitään toista moodia. Demareiden Rönnholm taasen pälyili ja hymyili pidäkkeettä, aivan kuin olisi piripäissään varastamassa Alepasta suklaapatukkaa. Voi saatana ja hyi saatana!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.10.2020 11:15
urpiainen kirjoitti: 27.10.2020 10:52 - Kokoomukselta kysyttiin jotain oikein konkreettista ja kouriintuntuvaa asiaa, jota tarjoavat äänestäjälle kuntavaaleissa. Puoluesihteerin vastaus oli "toivoa".
Repesin. Löytyykö tuota mistään clippinä?

Kokoomuksen pitäisi pystyä valitsemaan taistelunsa. Aika heikosti menee, jos mitään ei osata sanoa kansallisella tasolla. Se on ihan ymmärrettävää, että suurten kaupunkien teemat ja poliittinen kenttä on ihan erilainen kuin syrjemmässä. Monissa kaupungeissa ollaan aseveljiä kepun kanssa, toisissa taas epäpyhässä liitossa demareiden kanssa ja isoissa pitäisi veljeillä cityvihreillä vihreiden kanssa.
Ajasta 30.45 voi katsoa: https://areena.yle.fi/1-50330923. Mutta se on kerrottuna hauskempi kuin klippinä. Konteksti siinä on niin päin, että persuilla ei ole mitään sanottavaa mistään kuntahallintoon liittyvästä asiasta, paasaavat vain hallituksen maahanmuuttopolitiikasta, jolloin muiden keskustelijoiden mukaan äänestäjälle on aivan pimennossa, minkälaista konkreettista kuntapolitiikkaa persuja äänestämällä tilaa. Juontaja tarttuu tässä toiseen oppositiopuolueeseen ja kysyy, mitä konkreettista tarjottavaa kokoomuksella on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2020 10:59 Eikö kukaan kannata oikeudenmukaisuutta?!
:D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä muuta kuin kitinäläiset kuntavaaliehdokkaiksi niin Suomi pelastuu.

^ Ironisella äänellä lausuttuna.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exsu kirjoitti: 27.10.2020 11:07
Haemaeraemies kirjoitti: 27.10.2020 9:22
Et ole kyselly tarpeeksi Antin perään joka lähti angeliin..
En täysin hahmota asiayhteyttä, mutta tämä on mielenkiintoinen keissi! Harmittaa että nuo murha.info:t ja muut tälläisten spekulointiin vihkiytyneet palstat on kans hommailtu niin rasistisiksi ja naisvihamielisiksi, ettei huvita sellaisilla keskustella.
Tuo "poistha" on muodostunut yhdeksi vakiovastaukseksi asiasta oikein riippumatta. Mutta joo, Antin katoaminen on yksi mysteeri, jonka haluaisin nähdä ratkeavana. Miksi paikallinen poro-poliisi on haluton tutkimaan asiaa, ja minkä takia Antin perään kyselijöitä on riivailtu pohjoisessa päin? Jutussa on aivan liikaa avoimia kysymyksiä.

Se on todella perseestä että useat tutkivat palstat ovat joko Qanon hommissa todella liian syvällä, tai suoraan rasistisen äärioikeisto siiven äänikanava.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jee, Suomi mainittu!

https://edition.cnn.com/2020/10/27/tech ... index.html

Viimeksi päästiin Sannan tissigatella.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vastaamon ex-toimitus­johtajan ja perheenjäsenten omaisuutta takavarikoitu lähes 10 miljoonaa euroa

Tuossa erä cityläinen ajatteli oikeusjutun nostamista firmaa vastaan. Tuumailin, että korvausten saamisen mahdollisuus on noin suunnilleen nolla ja mahdollisuus lakipetterin maksuihin iso. Olenko jäljillä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 27.10.2020 18:12 Vastaamon ex-toimitus­johtajan ja perheenjäsenten omaisuutta takavarikoitu lähes 10 miljoonaa euroa

Tuossa erä cityläinen ajatteli oikeusjutun nostamista firmaa vastaan. Tuumailin, että korvausten saamisen mahdollisuus on noin suunnilleen nolla ja mahdollisuus lakipetterin maksuihin iso. Olenko jäljillä?
Mä jäisin odottamaan rikostutkintaa ja esittäisi syyttäjän ajamaan korvausvaadetta. Oddsit että käteen jää vain aasinajolasku on aika isot.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 27.10.2020 20:08
Bluntly kirjoitti: 27.10.2020 18:12 Vastaamon ex-toimitus­johtajan ja perheenjäsenten omaisuutta takavarikoitu lähes 10 miljoonaa euroa

Tuossa erä cityläinen ajatteli oikeusjutun nostamista firmaa vastaan. Tuumailin, että korvausten saamisen mahdollisuus on noin suunnilleen nolla ja mahdollisuus lakipetterin maksuihin iso. Olenko jäljillä?
Mä jäisin odottamaan rikostutkintaa ja esittäisi syyttäjän ajamaan korvausvaadetta.
Joukkokannatta mun käsittääkseni Suomessa voi ajaa vain kuluttaja-asiamies? Vai onko tuossa gdpr:ssä eri juttu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2020 8:47Joukkokannatta mun käsittääkseni Suomessa voi ajaa vain kuluttaja-asiamies? Vai onko tuossa gdpr:ssä eri juttu?
Rikosasia ei ole joukkokanne vaan asianomistaja voi esittää vaatimuksia rikosasiassa syyttäjän avulla. Ei se siitä muutu vaikka asianomistajia olisi 10000. Tuomari voi kyllä erottaa vahingonkorvausasian omaksi oikeudenkäynnikseen mutta tässä tapauksessa en usko että niin kävisi koska asiayhteys on niin selkeä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 28.10.2020 10:32
James Potkukelkka kirjoitti: 28.10.2020 8:47Joukkokannatta mun käsittääkseni Suomessa voi ajaa vain kuluttaja-asiamies? Vai onko tuossa gdpr:ssä eri juttu?
Rikosasia ei ole joukkokanne vaan asianomistaja voi esittää vaatimuksia rikosasiassa syyttäjän avulla. Ei se siitä muutu vaikka asianomistajia olisi 10000. Tuomari voi kyllä erottaa vahingonkorvausasian omaksi oikeudenkäynnikseen mutta tässä tapauksessa en usko että niin kävisi koska asiayhteys on niin selkeä.
:sir:

Eli jokainen vahinkoa kärsinyt voi ilmoittautua syyttäjän kautta vaatimaan korvausta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No sen kortin minä ensin katsoisin että tuleeko rikosjuttu ja ajaako syyttäjä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Miten tuo tekijä mielestänne voidaan saada kiinni jos on vain ihan hiljaa?

Tai eikö tuosta Tor-verkon käytöstä sitten jää ilman muuta jotain merkkiä johonkin tietoliikenteeseen!?

Ja miten tuo raha saadaan anonyymisti johonkin, jos uhri maksaa jotain? Vaikka kuinka Bitcoineina? Jäähän jälki vaikka kaapeliliikenteeseen viime tipassa!?

Stadin Lorska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.10.2020 12:27 Täytyy nostaa ranskalaisille hattua. Rohkeita.

"Macron on puolustanut ranskalaisten oikeutta näyttää piirustuksia profeetta Muhammedista."


https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006699774.html

Meanwhile in Finland

https://yle.fi/uutiset/3-5222866

(juu, ei ollut "meanwhile")

Länsimaiden pitäisi tehdä yhteispäätös, että joka kerta, kun joku tapetaan pilakuvien takia, ne julkaistaan jokaisen lehden etusivulla ja näköradiossa.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006703318.html

Allahu akbar
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Länsimaat eivät saa jättää Ranskaa tässä yksin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.10.2020 12:36 Länsimaat eivät saa jättää Ranskaa tässä yksin.
Todellakin. Toisten EU maiden pitää ottaa vastaan oma osuus puukkoiskuista :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 29.10.2020 12:41
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.10.2020 12:36 Länsimaat eivät saa jättää Ranskaa tässä yksin.
Todellakin. Toisten EU maiden pitää ottaa vastaan oma osuus puukkoiskuista :hep:
Ei vaan länsimaiden täytyy olla sananvapausrintamassa. Ehdotin jo aiemmin, että jokaisen terroristi-iskun jälkeen Muhamedia pilkkaavat pilakuvat julkaistaan jokaisen lehden etusivulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 29.10.2020 12:16 Miten tuo tekijä mielestänne voidaan saada kiinni jos on vain ihan hiljaa?

Tai eikö tuosta Tor-verkon käytöstä sitten jää ilman muuta jotain merkkiä johonkin tietoliikenteeseen!?

Ja miten tuo raha saadaan anonyymisti johonkin, jos uhri maksaa jotain? Vaikka kuinka Bitcoineina? Jäähän jälki vaikka kaapeliliikenteeseen viime tipassa!?

Stadin Lorska
Bitcoinit voi sekoittaa sitä varten olevissa palveluissa niin, että niiden seuraaminen on mahdotonta.

Kiinni voi jäädä esim niin, että kiristäjän postaamissa tiedoissa on vahingossa joitain sormenjälkiä. Esim.kun kiristäjä oli kopioinut ylilaudalta jotain ja postannut sitten kopioimansa tekstin uudestaan, mukana oli mainoksia, joissa oli metatietoja (mm sijainti). Mutta em. saattoi olla muualta tullutta. Mutta enivei esim periaatteessa noin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin