USA:n pressavaalit

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Trump vai Biden?

Trump
0
Ei ääniä
Biden
16
100%
 
Ääniä yhteensä: 16

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 04.11.2020 11:46 Biden otti WIS johdon.
Hienoa! Mutta vaikea tuohonkin olisi lisätä vielä tarvittavat 22 valitsijaa. Tosin jos Nevada pysyisi demokraattisena, tarvitsisi kaapata vain Michigan ja 270 olisi kasassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja exsu »

NBC keskeytti Trumpin puheen, koska presidentti puhui epätotuuksia
NBC News teki harvinaislaatuisen ratkaisun Trumpin puheen aikana ja leikkasi kesken puheen studioon. Syynä olivat presidentin epätotuudelliset puheet. Trump julisti puheessaan voittaneensa osavaltioita, joiden voitto on todellisuudessa täysin auki, joten NBC:n ankkurit selittivät tilanteen todellisen laidan kuulijoille jo kesken puheen.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006708536.html

Jo on sirkus.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vedonlyöntisivusto Unibetilla Bidenin ennakoidaan tällä hetkellä voittavan vaalit. Demokraattiehdokkaan kerroin on parhaillaan 1,8 Trumpin 2,0 vastaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.11.2020 12:48 Vedonlyöntisivusto Unibetilla Bidenin ennakoidaan tällä hetkellä voittavan vaalit. Demokraattiehdokkaan kerroin on parhaillaan 1,8 Trumpin 2,0 vastaan.
Mä taas seuraan NY Timesin sivua, ja siellä myös juuri päivitettiin ennustusta siten, että riittävä määrä vaa'ankieliosavaltioita olisi menossa todennäköisesti Bidenille (ainkin siis Wisconsin, Nevada ja yllättäen Georgia). Ilmeisesti postiäänistä tyypillisesti ainakin 2/3 on Bidenin, ja isot kaupungit pääsääntöisesti myös. Mut tiukkaa on, ja lakihommelit on jo käynnistetty.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 12:54
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.11.2020 12:48 Vedonlyöntisivusto Unibetilla Bidenin ennakoidaan tällä hetkellä voittavan vaalit. Demokraattiehdokkaan kerroin on parhaillaan 1,8 Trumpin 2,0 vastaan.
Mä taas seuraan NY Timesin sivua, ja siellä myös juuri päivitettiin ennustusta siten, että riittävä määrä vaa'ankieliosavaltioita olisi menossa todennäköisesti Bidenille (ainkin siis Wisconsin, Nevada ja yllättäen Georgia). Ilmeisesti postiäänistä tyypillisesti ainakin 2/3 on Bidenin, ja isot kaupungit pääsääntöisesti myös. Mut tiukkaa on, ja lakihommelit on jo käynnistetty.
Georgia on pitkään pysynyt biden 65%> mikä on outoa mutta hienoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hassusti 300 000 postiääntä 'kadoksissa'.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos irroitetaan kontekstista, niin 1,8 vs 2,0 on koko lailla tasan. Mielestäni ennakkosuosikista puhuminen on harhaanjohtavaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 8:51 en oikein pysty kuvittelemaan ajatteluketjua, jonka perusteella voisin päätyä äänestämään persuja, myös Trumpin äänestäminen tuntuu jotenkin syvästi käsittämättömältä.
Kuuntelet ehkä vääränlaista musiikkia, niin aivosi eivät pääse virittymään oikealle taajuudelle, vaan vastaanotin jää rohisemaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 04.11.2020 13:01 Hassusti 300 000 postiääntä 'kadoksissa'.
DeJoy teki sen mihin hänet palkattiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 04.11.2020 12:58
urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 12:54
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.11.2020 12:48 Vedonlyöntisivusto Unibetilla Bidenin ennakoidaan tällä hetkellä voittavan vaalit. Demokraattiehdokkaan kerroin on parhaillaan 1,8 Trumpin 2,0 vastaan.
Mä taas seuraan NY Timesin sivua, ja siellä myös juuri päivitettiin ennustusta siten, että riittävä määrä vaa'ankieliosavaltioita olisi menossa todennäköisesti Bidenille (ainkin siis Wisconsin, Nevada ja yllättäen Georgia). Ilmeisesti postiäänistä tyypillisesti ainakin 2/3 on Bidenin, ja isot kaupungit pääsääntöisesti myös. Mut tiukkaa on, ja lakihommelit on jo käynnistetty.
Georgia on pitkään pysynyt biden 65%> mikä on outoa mutta hienoa.
Michiganissakin Trumpin johto kai enää 1,5 %-yksikköä. Ilmeisesti postiäänet ovat tosiaan hyvin vahvasti Bidenin, ja vaalipäivän hyvin vahvasti Trumpin, mikä selittänee sekä näitä käännöksiä että Trumpin halua oikeusjuttuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Presidential Election Odds
Candidate Today’s Odds Trend
Joe Biden -225 ↑
Donald Trump +180 ↓
=> :keskustelu: :jee:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 13:20Michiganissakin Trumpin johto kai enää 1,5 %-yksikköä. Ilmeisesti postiäänet ovat tosiaan hyvin vahvasti Bidenin, ja vaalipäivän hyvin vahvasti Trumpin, mikä selittänee sekä näitä käännöksiä että Trumpin halua oikeusjuttuun.
Näin se on. Toivotaan että ei mennä niin tiukille että ne DeJoyn kadottamat 300K postiääniä joudutaan tappelemaan SCOTUS ratkaisulla.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ En ymmärrä tuosta paljoakaan, mutta olen varmaan samaa mieltä. Aatehistorian luennoilla Duns Scotuksen nimeen liitettiin usein epiteetti "subtiili tohtori", mikä kuulostaa minusta hauskalta, mutta ei varmaan liity tähän asiaan.
Viimeksi muokannut urpiainen, 04.11.2020 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos mä osaan lukea tätä

https://www.nytimes.com/

Niin tällä hetkellä Bidenille menossa Nevada 6, Arizona 11, Wisconsin 10 ja muut Trumpille? Eli silloinhan Biden saisi lisää 27 ja lopputulos 254 valitsamiestä Bidenille ja hän häviäisi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sun pitää mennä syvemmälle. Esim. Georgian suhteen täytyy katsoa, mitä on laskettu ja mitä ei, ja siksi NYT:n malli ennustaa sitä nyt (hyvin pienellä marginaalilla) Bidenille: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html. Lisäksi NYT:n tyyppi päivittää, selittää ja spekuloi tarkemmin täällä https://twitter.com/Nate_Cohn, ks. myös toinen Nate https://twitter.com/NateSilver538, joka yleensä osuu oikeaan kun muut hutkivat huteja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2020 13:38 Jos mä osaan lukea tätä

https://www.nytimes.com/

Niin tällä hetkellä Bidenille menossa Nevada 6, Arizona 11, Wisconsin 10 ja muut Trumpille? Eli silloinhan Biden saisi lisää 27 ja lopputulos 254 valitsamiestä Bidenille ja hän häviäisi?
Itse nojaan painokkaimmin isoihin vedonlyöntitoimistoihin ja atm kertoimiin. Heillä on iso taloudellinen intressi olla mahdollisimman oikeassa ja tätä kautta huippu asiantuntemus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vaalien jälkeen rebublikaaninen puolue tulee hajoamaan kahtia. Tolkun Republikaanit perustavat uuden valtiomiestasoisen puolueen, jota lehdistö kilvan hehkuttaa. Trump johtoiset Pahat Natsi-Republikaanit jäävät vanhaan puolueeseen, jonka odotetaan lehdistössä katoavan unholaan muutaman viikon kuluessa, koska kuka nyt Pahoja Natseja kannattaisi, kun vaihtoehtona ovat Tolkun Republikaanit. Joulukuussa Tolkun Republikaanit kuitenkin saavat gallupeissa 0,0% kannatuksen ja puolue joudutaan lakkauttamaan rahoituksen puutteeseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.11.2020 13:53 Vaalien jälkeen rebublikaaninen puolue tulee hajoamaan kahtia. Tolkun Republikaanit perustavat uuden valtiomiestasoisen puolueen, jota lehdistö kilvan hehkuttaa.
Lincoln project perustaa mediayrityksen. Tavoitteena Trumpilaisten ulosajo.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.11.2020 13:45
James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2020 13:38 Jos mä osaan lukea tätä

https://www.nytimes.com/

Niin tällä hetkellä Bidenille menossa Nevada 6, Arizona 11, Wisconsin 10 ja muut Trumpille? Eli silloinhan Biden saisi lisää 27 ja lopputulos 254 valitsamiestä Bidenille ja hän häviäisi?
Itse nojaan painokkaimmin isoihin vedonlyöntitoimistoihin ja atm kertoimiin. Heillä on iso taloudellinen intressi olla mahdollisimman oikeassa ja tätä kautta huippu asiantuntemus.
Mennään aiheesta sivuun, mutta luulin, että kertoimet päivittyvät automaattisesti sen mukaan, miten porukka lyö vetoa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 13:42 ^ Sun pitää mennä syvemmälle. Esim. Georgian suhteen täytyy katsoa, mitä on laskettu ja mitä ei, ja siksi NYT:n malli ennustaa sitä nyt (hyvin pienellä marginaalilla) Bidenille: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html.
Missä kohtaa tässä

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html

on ennuste? Näen vain reaaliaikaisen laskennan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2020 14:16
urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 13:42 ^ Sun pitää mennä syvemmälle. Esim. Georgian suhteen täytyy katsoa, mitä on laskettu ja mitä ei, ja siksi NYT:n malli ennustaa sitä nyt (hyvin pienellä marginaalilla) Bidenille: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html.
Missä kohtaa tässä

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html

on ennuste? Näen vain reaaliaikaisen laskennan.
Forecast ylhäältä. Gerorgiassa on lähinnä laskematta Atlantan demarialueiden ääniä. Samoin Michiganissa ja Pennsylvanissa laskematta on olettavasti hyvin Biden-painotteisia ääniä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 04.11.2020 14:16
James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2020 14:16
urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 13:42 ^ Sun pitää mennä syvemmälle. Esim. Georgian suhteen täytyy katsoa, mitä on laskettu ja mitä ei, ja siksi NYT:n malli ennustaa sitä nyt (hyvin pienellä marginaalilla) Bidenille: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html.
Missä kohtaa tässä

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ident.html

on ennuste? Näen vain reaaliaikaisen laskennan.
Forecast ylhäältä. Gerorgiassa on lähinnä laskematta Atlantan demarialueiden ääniä. Samoin Michiganissa ja Pennsylvanissa laskematta on olettavasti hyvin Biden-painotteisia ääniä.
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ion_recirc

Forecast ei enää päivitetä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Trumpin johto Michiganissa enää 0,6 yksikköä. Ehkä tässä voi alkaa toivoa. Onpahan pudotus taas rajumpi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Fox ennustaa jos Trumpin häviötä.

https://www.foxnews.com/elections/2020/ ... lity-dials

Tuolta uncalled races. Nevada, Michican, Wisconsin kaikki Bidenille 70%, 93%, 93% oddsit. 270 ääntä siinä jo. Georgia ja Pennsylvania myös pelissä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2020 14:18 Forecast ei enää päivitetä?
Kas, vielä kun postasin linkin, ennustehäkkyrä oli minusta vielä ihan siinä osavaltion avaussivulla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin