USA:n pressavaalit

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Trump vai Biden?

Trump
0
Ei ääniä
Biden
16
100%
 
Ääniä yhteensä: 16

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 14:19Ehkä tässä voi alkaa toivoa.
Ei kannata toivoa, koska mutoin Trump tulee sun uniin ja huitoo sua putterilla ohimoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, kyllä Trumpista kannattaa painajaisia nähdä. Kääntyy tämä nyt kummalle tahansa, ja just nyt näyttää vähän paremmalta kuin aamulla, niin varmaan lopputulos on joka tapauksessa jotakin sellaista, että joku 75 miljoonaa amerikkalaista on sitä mieltä, että Trump edustaa tyyliltään, puhetavaltaan, ideologialtaan ja asiasisällöltään sellaista presidentillisyyttä, että sille tulee antaa äänensä. Käsittämätöntä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 15:13 Joo, kyllä Trumpista kannattaa painajaisia nähdä. Kääntyy tämä nyt kummalle tahansa, ja just nyt näyttää vähän paremmalta kuin aamulla, niin varmaan lopputulos on joka tapauksessa jotakin sellaista, että joku 75 miljoonaa amerikkalaista on sitä mieltä, että Trump edustaa tyyliltään, puhetavaltaan, ideologialtaan ja asiasisällöltään sellaista presidentillisyyttä, että sille tulee antaa äänensä. Käsittämätöntä.
Mitä tahansa sosialismin vastustamiseksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 04.11.2020 15:13
urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 15:13 Joo, kyllä Trumpista kannattaa painajaisia nähdä. Kääntyy tämä nyt kummalle tahansa, ja just nyt näyttää vähän paremmalta kuin aamulla, niin varmaan lopputulos on joka tapauksessa jotakin sellaista, että joku 75 miljoonaa amerikkalaista on sitä mieltä, että Trump edustaa tyyliltään, puhetavaltaan, ideologialtaan ja asiasisällöltään sellaista presidentillisyyttä, että sille tulee antaa äänensä. Käsittämätöntä.
Mitä tahansa sosialismin vastustamiseksi.
Joo. Biden lienee politiikaltaan sosialisti jossain samassa mielessä kuin Angela Merkel on sosialisti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja aseenkanto-oikeuden säilyttämiseksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 15:15 Joo. Biden lienee politiikaltaan sosialisti jossain samassa mielessä kuin Angela Merkel on sosialisti.
Bidenia luonnehditaan moderaatiksi, jonkilaiseksi laimeaksi demokraatiksi, melko keskitien kulkijaksi. Vaalipuheensa ovat sitten taas selvästi enemmän vasemmalla, jotta valinta olisi todennäköisempi. Tulevaa politiikan muutosta, joka valinnastaan seuraisi, kuvataan kaikesta huolimatta maltilliseksi verrattuna Trumpin kauteen. Toki tyylilaji vaihtuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 15:13 just nyt näyttää vähän paremmalta kuin aamulla
Tavallaan kiinnostavaa on kai sekin, että olin niin pessimistinen aamulla varmaan osin sen takia, että olin sattunut kuulemaan Markku Ruotsilaa haastateltavan tutkimuspohjaisena asiantuntijana oliko nyt eilen a-ohjelmassa ja tänään sekä YLEn, MTV:n ja Hesarin vaalistudioissa - ja julistavan aamuisilla luvuilla Trumpin jo varmaksi voittajaksi. Onhan se Ruotsila aikaisemminkin kuulostanut vähän sekavalta sympatessaan avoimesti Amerikan uskonnollisia konservatiiveja, mutta tämänkertainen esitys oli kyllä jo aika epäeettinen, vaikka Trump vielä voittaisikin. Sellaista samanlaista totuudesta piittaamatonta propagandaa kuin Trumpilla itsellään. Ei sitä kyllä enää oikein saisi haastatella asiantuntijana. Voisivat ehkä perustaa Alfa TV:hen Johan Bäckmanin kanssa jonkun dosenttien keskusteluohjelman, jossa analysoivat vuorotellen USA:ta ja Venäjää. Suomen Perusta voisi julkaista keskustelun tulokset tutkimuksena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ruotsila on selvä Trump-sympatisoija, tosiaan. Vielä vuosia sitten pidin hänen läsnäoloa ja erilaisia ajatuksia debaateissa jotenkin tuoreina ja sopivasti valtavirran ajatuksia sparraavina, mutta aika nopeasti kyllästyin yksipuolisuuteensa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Fox nosti Bidenin oddsit Michiganissa jo 95%.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.11.2020 15:48 Ruotsila on selvä Trump-sympatisoija, tosiaan. Vielä vuosia sitten pidin hänen läsnäoloa ja erilaisia ajatuksia debaateissa jotenkin tuoreina ja sopivasti valtavirran ajatuksia sparraavina, mutta aika nopeasti kyllästyin yksipuolisuuteensa.
Joo, ja tavallaan vieläkin olen arvostanut sitä, että joku osaa sanallistaa sen minulle niin vieraan raamattuvyöhyke-näkökannan niinkin ymmärrettävästi. Tämä on edelleen ihan tuoretta ja toivottavaakin. Mutta Ruotsila alkaa kyllä mennä niin pitkälle, että pitäisi haastatella nimenomaan Trump-fanina ja fundamentalistien edustajana, ei minään pseudo-puolueettomana akateemisena asiantuntijana. Trumpin propagandaa se puhuu, ei mitään tutkimusanalyysia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 11:31 Edit. Siis näistä, lähtökohtaisesti Trumpille menevistä (vai mikä on Nevadan tilanne?) Biden tarvitsisi min 32 valitsijamiestä:
Pennsylvania (20 valitsijamiestä)
Michigan (16)
Georgia (16)
Pohjois-Carolina (15)
Wisconsin (10)
Nevada (6)
Alaska (3)
Tämän (https://results.decisiondeskhq.com/) mukaan Biden johtaa jo Michiganissa, Wisconsinissa ja Nevadassa, mikä tuottaisi täsmälleen tarvitut 270 valitsijamiestä (olettaen, kuten koko ajan, että Arizona pysyy Bidenilla). Tiukalla on moni osavaltio, mutta kai odotusarvo on, että suunta on Bidenin eduksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 16:11
urpiainen kirjoitti: 04.11.2020 11:31 Edit. Siis näistä, lähtökohtaisesti Trumpille menevistä (vai mikä on Nevadan tilanne?) Biden tarvitsisi min 32 valitsijamiestä:
Pennsylvania (20 valitsijamiestä)
Michigan (16)
Georgia (16)
Pohjois-Carolina (15)
Wisconsin (10)
Nevada (6)
Alaska (3)
Tämän (https://results.decisiondeskhq.com/) mukaan Biden johtaa jo Michiganissa, Wisconsinissa ja Nevadassa, mikä tuottaisi täsmälleen tarvitut 270 valitsijamiestä (olettaen, kuten koko ajan, että Arizona pysyy Bidenilla). Tiukalla on moni osavaltio, mutta kai odotusarvo on, että suunta on Bidenin eduksi.
Laskematta on ääniä joissa etu on Bidenillä. Koskee myös Georgiaa. Pennsylvaniasta tulokset vasta huomenna, mutta mennee Bidenille.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.11.2020 14:14 Mennään aiheesta sivuun, mutta luulin, että kertoimet päivittyvät automaattisesti sen mukaan, miten porukka lyö vetoa?
Vedonlyntitoimisto laskee todennäköisyydet ja muuttaa niitä tarpeen tullen. Yleisen riskinhallinnan nimissä ei toki voida kokonaan poissulkea vedonlyöjien käyttäytymisen vaikutusta kertoimiin, mutta ei se vaikutus yleensä iso ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Demokraattiehdokkaan kerroin on parhaillaan 1,18 Trumpin lukemaa 4,75 vastaan. :hep:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jokohan trumppeliini on pakkaamassa, että ehtii karkuun ennenkuin syytesuoja päättyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Niba »

https://tinyurl.com/y477l2s3

Homma selvä, Biden tarvii 22 ääntä lisää, Nevada ja Michican antaa 22, ennekkoäänet palkitsee ja voidaan julistaa voittaja..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Biden voittaa myös Pennsylvanian n. 200K äänellä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Trumpin kertoimet valituksi 7-8. Ei selvä peli, mutta kyllä hän vähintäänkin keskisuuren ihmeen tarvitsee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mm. Toivotaan. Joidenkin lehtitietojen mukaan Arizona ei olekaan selvä peli, ja trumpilaiset ovat jo alkaneet häiritä ääntenlaskua siellä. Demokratia uhattuna, sanoisi heikkohermoisempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 05.11.2020 8:15 Demokratia uhattuna, sanoisi heikkohermoisempi.
Politiikka on rikki.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eilen oli muuten A-ohjelmassa taas Ruotsila. Oli varmaan kuullut kritiikkiä päivän aikana, koska oli pääsääntöisesti melkein hyvä. Kyllä sillä on oma arvonsa, että joku sanallistaa sitä 75 miljoonan amerikkalaisen synkkää sielunmaisemaa Suomessakin. Tosin vähän sillä taas mopo loppua kohden karkasi käsistä, kun alkoi sekoilla trumpilaisilla salaliittopuheilla siitä, miten äänestyslippuja postitetaan vielä äänestysajan jälkeenkin ilman lähetysajasta kertovaa postileimaa. Vaikea uskoa, ettei parempaa asiantuntijaa löydy.

Edit. Huhtasaari taisi pärjätä vähän heikosti pressanvaaleissa. Ehkä seuraavalla kerralla persut ottavat suuren maailman keinot käyttöön:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 04.11.2020 14:09
sivustahuutaja kirjoitti: 04.11.2020 13:53 Vaalien jälkeen rebublikaaninen puolue tulee hajoamaan kahtia. Tolkun Republikaanit perustavat uuden valtiomiestasoisen puolueen, jota lehdistö kilvan hehkuttaa.
Lincoln project perustaa mediayrityksen. Tavoitteena Trumpilaisten ulosajo.
Trump vaikuttaa nyt sekopäiseltä vanhukselta, joka on häviämässä. Luulen, että keskeiset republikaanit ihan oman etunsa kannalta siirtyvät asiallisemmalle linjalle eivät sido tulevaisuuttan Trumpiin. Ilmeisesti republikaanisen puolueen silmäätekevät ovat jo antaneet lausuntoja, että vaalivilpistä ei ole mitään evidenssiä. Jo tämä merkitsee irrottautumista trumpilaisesta totuusriippumattomasta vouhkaamisesta. Toki republikaaneilla säilyy se uskonollisen sekopääoikeiston edustus vahvana, ja muutenkin trumpismin varjo on pitkä, mutta kyllä mä olen varovaisen toiveikas taas kerran, että järki voisi, jos ei nyt voittaa, niin ainakin päästä paremmin esiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.11.2020 8:38
urpiainen kirjoitti: 05.11.2020 8:15 Demokratia uhattuna, sanoisi heikkohermoisempi.
Politiikka on rikki.
'Yksi ääni per henkilö on tosiaan perseestä. Oikeassa Olevien Hyviksien äänen pitäisi painaa enemmän kuin Väärässä Olevien Pahisten.

Mitä tapahtui keskustelulle? Koska Marin aloittaa keskustelun opposition kanssa, jotta Suomessa saadaan aikaan jotain hallituskausien yli jätkuvia rakenneuudistuksia, kuten sote?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se mikä tässä on iso kuva, että Trumpin mahdollistaneita republikaaneja ei rangaistu mitenkään. Senaatti pysyy republikaaneilla.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin