Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23463
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jep, kannattaa jatkaa nykyisellä linjalla Helsingissä. Nettomaksajat sekä yritykset kaikkoaa ja tilalle tulee nollamaksajia. Varma resepti kultaiseen tulevaisuuteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.11.2020 10:53 HS kirjoitaa siis virheellisesti ” HELSINGIN pormestari valitaan ensi keväänä järjestettävien kuntavaalien yhteydessä.”?
No kai tuo on asiasisällöllisesti riittävän oikein maallikoile, vaikka juridisesta tai prosessibyrokraattisesta näkökulmasta aika epätarkka.

Käsittääkseni Helsingin pormestarin pesti on määräaikainen luottamustoimi: valtuusto valitsee valtuutettujen ja varavaltuutettujen keskuudesta pormestarin valtuustokauden ajaksi (sikäli tarkkaan ottaen pidemmäksi kuin pelkäksi valtuustokaudeksi, että kausi päättyy vasta uuden pormestarin valintaan, ei vielä valtuuston valintaan). Eli ensi kevään kuntavaalien yhteydessä valitaan.

Toki tässä on se väärinymmärryksen riski, että puolueen nimeämän ehdokaan henkilökohtaisella äänimäärällä ei taida olla merkitystä, kunhan riittää (vara)valtuustopaikkaan. Puolueen saamat äänet ratkaisevat. Muutenhan Pormestari-Halla-ahon riski olisi aika paljon suurempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 13.11.2020 11:02 Jep, kannattaa jatkaa nykyisellä linjalla Helsingissä. Nettomaksajat sekä yritykset kaikkoaa ja tilalle tulee nollamaksajia. Varma resepti kultaiseen tulevaisuuteen.
Kyllä. Ilmankos Helsingin asuntohinnat ovat vapaapudotuksessa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23463
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:06Kyllä. Ilmankos Helsingin asuntohinnat ovat vapaapudotuksessa!
Asuntosijoittaja ostaa ja vuokraa varmalle maksajalle eli sossulle, joko suoraan tai välillisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25567
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:05

Toki tässä on se väärinymmärryksen riski, että puolueen nimeämän ehdokaan henkilökohtaisella äänimäärällä ei taida olla merkitystä, kunhan riittää (vara)valtuustopaikkaan. Puolueen saamat äänet ratkaisevat. Muutenhan Pormestari-Halla-ahon riski olisi aika paljon suurempi.
Tätä luonnollisesti ajoin takaa. JOS Helsingin pormestari oikeasti valittaisiin kuntavaaleisessa (olisi erillinen pormestarinvaali samassa), Halla-aho saattaisi hyvinkin olla seuraava pormestari. Ei tosin ole mahdotonta nytkään, mutta lienee aika epätodennäköistä, että persuista tulisi Helsingin suurin puolue.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 13.11.2020 11:12
urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:06Kyllä. Ilmankos Helsingin asuntohinnat ovat vapaapudotuksessa!
Asuntosijoittaja ostaa ja vuokraa varmalle maksajalle eli sossulle, joko suoraan tai välillisesti.
Sä olet kyllä uskossa vahva!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:06 Kyllä. Ilmankos Helsingin asuntohinnat ovat vapaapudotuksessa!
Tästähän oli just juttua Hesarissa. Asunotojen hintaerot jatkavat kasvuaan Helsingissä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007614981.html

Kyllä tässä on vähän sellaista white flight -ilmiötä havaittavissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.11.2020 11:16 JOS Helsingin pormestari oikeasti valittaisiin kuntavaaleisessa (olisi erillinen pormestarinvaali samassa), Halla-aho saattaisi hyvinkin olla seuraava pormestari. Ei tosin ole mahdotonta nytkään, mutta lienee aika epätodennäköistä, että persuista tulisi Helsingin suurin puolue.
Joo. Tuskin Hallis mitenkään edes tavoittelee pormestariutta; olisi aika outo vaihe häneltä siirtyä valtakunnanpolitiikasta kaupungin duuniin. Eiköhän keskittyminen ole eduskunnassa ja seuraavissa eduskuntavaaleissa; pormestariehdokkuus on vain yritys (joka epäilemättä onnistuu, pelkään) nostaa persujen näkyvyyttä ja suosiota Helsingissä, ensin kuntavaaleissa ja sitten ehkä myös eduskuntavaaleissa. Korkeastikoulutettuna ja liberaalina äänestysalueena Helsinki on ollut erityisesti kuntavaaleissa aika nihkeä persujen örinän kutsulle, mutta pormestarivaalin todennäköisesti nostama hype todennäköisesti nostaa myös kannatusta. Oi voi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21322
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kyllä Haliksesta pitää tehdä pormestari. Sitten Dave saa oman valkoisen autoilevan lihaa syövän heteromiehen kaistan. VALSHM-bulvardin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23463
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 13.11.2020 11:21Kyllä tässä on vähän sellaista white flight -ilmiötä havaittavissa.
Tässäkin jotain viitteitä moiseen:


Helsinki putosi kokonaan vetovoimaisten kaupunkien listalta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saa nähdä, kyllä kai kaikki väestöennusteet povaavat Helsingin palaamista muuttovoittokärkeen aika pian. Vaikka on tässä toisaalta se, että B. taisi puhua kuntatalouden kannalta nettomaksajista: epäilemättä Vantaan ja Espoon tehostunut rakentaminen juna- ja metroasemien yhteyteen ikään kuin laajentaa palkkatyössäkäyvien asuinaluetta entistä tehokkaammin Helsingin naapurikuntiin. Erityisesti kun Helsingin hintataso on karkaamassa niin korkeaksi, ettei sinne ole palkkatulojen varassa muuttamista, vaan kuten Kitinästä tiedämme, potentiaaliset muuttajat ovat Daven kaltaisia pääomatulojen varassa (ja siis kunnallisveroa maksamattomia?) porskuttavia vekkuleita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 13.11.2020 11:31
Vagabondo kirjoitti: 13.11.2020 11:21Kyllä tässä on vähän sellaista white flight -ilmiötä havaittavissa.
Tässäkin jotain viitteitä moiseen:


Helsinki putosi kokonaan vetovoimaisten kaupunkien listalta
Eiköhän toi ole vain koronaefekti. PKS on ollut tautikärkenä koko ajan.

Onpa muuten huonot taulukot. Vain parittomat kaupungin nimet mainittu ja skaala muuttuu toiseksi. Onko Tampere perinteisesti ollut kakkosena? Ainakin keskimääräinen muuttajamäärä on sama kuin tän vuoden ykkösenä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25567
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:40 Daven kaltaisia pääomatulojen varassa (ja siis kunnallisveroa maksamattomia?) porskuttavia vekkuleita.
Valitettavasti olen niin köyhä, että joudun palkkaa maksamaan. Toki tavoite on, että sen voisi lopettaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kun Hullis ilmoittautui persujen pormestariehdokkaaksi, niin kysyn, meneekö se niin, että pormestariksi valitaan automaagisesti suurimman valtuustopaikkamäärän saaneen puolueen puheenjohtajaehdokas?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.11.2020 12:26 Kun Hullis ilmoittautui persujen pormestariehdokkaaksi, niin kysyn, meneekö se niin, että pormestariksi valitaan automaagisesti suurimman valtuustopaikkamäärän saaneen puolueen puheenjohtajaehdokas?
Ei. Urpiainen selitti jo tuolla ylempänä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 13.11.2020 12:30
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.11.2020 12:26 Kun Hullis ilmoittautui persujen pormestariehdokkaaksi, niin kysyn, meneekö se niin, että pormestariksi valitaan automaagisesti suurimman valtuustopaikkamäärän saaneen puolueen puheenjohtajaehdokas?
Ei. Urpiainen selitti jo tuolla ylempänä.
Ok. Laiskana selaisin liian vähän viestejä taaksepäin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23463
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:40Erityisesti kun Helsingin hintataso on karkaamassa niin korkeaksi, ettei sinne ole palkkatulojen varassa muuttamista, vaan kuten Kitinästä tiedämme, potentiaaliset muuttajat ovat Daven kaltaisia pääomatulojen varassa (ja siis kunnallisveroa maksamattomia?) porskuttavia vekkuleita.
Eiköhän maitojuna kutsu nopeasti kun huomaa ettei bussikaistoillakaan mahdu kaahaamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.11.2020 12:22
urpiainen kirjoitti: 13.11.2020 11:40 Daven kaltaisia pääomatulojen varassa (ja siis kunnallisveroa maksamattomia?) porskuttavia vekkuleita.
Valitettavasti olen niin köyhä, että joudun palkkaa maksamaan.
:(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vielä tuosta Helsingin pormestarinvaalista. Jos Vapaavuori olisi ehdolla, luulen, että peli olisi ollut selvä: kokoomus jatkaa suurimpana puolueena ja Vapaavuori pormestarina. Nyt kokoomusta varmaan huolestuttaa. Hjallis ja Hallis syövät ääniä. Toisaalta päävastustajakin on heikko: Sinnemäen reitillä pormestariksi on esteenä SDP, joka varmaan haluaa siirtää Marinin imun vihreistä demareihin valtakunnan tasolta Helsinkiin. Paljon riippuu kokkarien ja demarien ehdokasasettelusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

"Erikoislääkäri narahti näpistyksestä – piilotti ostoskoriin cavaa ja hunajamelonin tuoksuista hierontaöljyä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/049c ... 4e658457b5

Dave ei taida työskennellä Helsingin keskustassa. (Tai siis en muista onko koskaan sanonut missä.) Ja en siis muutenkaan epäilisi.

Itsehän en ole koskaan näpistänytkään kaupasta. Liekö aikuisena elämä liian helppoa, jos tarvitsee kokeilla. Lapsena voikin tehdä kaikkea tyhmää. Ala-asteella väärensin äitinit nimen lyjykynällä reissuvihkoon, kun olin unohtanut näyttää sen kotona. Kenenkään ei ollut tarkoitus nähdä, mutta jäin kiinni.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21322
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ihan ok hinta jännittävästä elämyksestä noilla tuloilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25567
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 13.11.2020 22:34 "Erikoislääkäri narahti näpistyksestä – piilotti ostoskoriin cavaa ja hunajamelonin tuoksuista hierontaöljyä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/049c ... 4e658457b5

Dave ei taida työskennellä Helsingin keskustassa. (Tai siis en muista onko koskaan sanonut missä.) Ja en siis muutenkaan epäilisi.

Itsehän en ole koskaan näpistänytkään kaupasta. Liekö aikuisena elämä liian helppoa, jos tarvitsee kokeilla. Lapsena voikin tehdä kaikkea tyhmää. Ala-asteella väärensin äitinit nimen lyjykynällä reissuvihkoon, kun olin unohtanut näyttää sen kotona. Kenenkään ei ollut tarkoitus nähdä, mutta jäin kiinni.

alkoholitonta cavaa, kalkinpoistajaa, jäätelöä ja hunajamelonin tuoksuista hierontaöljyä.”

Tuolla ostoslistalla loukkaantusin, jos mua epäilisit!

Hyvin kyllä ko. kollega vetää fyrkkaa. En pärjää.

En tiedä, minkälainen nuppivika tuossa on takana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21322
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.11.2020 9:37
alkoholitonta heinekenia, kalkinpoistajaa, jäätelöä ja hunajamelonin tuoksuista hierontaöljyä.”

Tuolla ostoslistalla loukkaantusin, jos mua epäilisit!
Korjasin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25567
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tunnustan, minä se olin :oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23463
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin