Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yhdysvalloissa väitellään N95:sta.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Luuri meni särki. Kai se on sitten 5G hankinnassa.

Ärsyttää kun on vaan niin isoja kaikki.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Missäs käyttöaiheessa tuosta 5G:stä kännykässä on apua? Kodin kiinteän netin korvaajana ymmärrän. Ainakin mun osoitteessani Elisa olisi kuitenkin vielä myynyt ulkoantennilla, joten en jaksa sellaiseen ryhtyä. Jos saisi sisäantennilla, voisin ehkä ottaa VDSL2:n tilalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.10.2020 16:28 ^Missäs käyttöaiheessa tuosta 5G:stä kännykässä on apua? Kodin kiinteän netin korvaajana ymmärrän. Ainakin mun osoitteessani Elisa olisi kuitenkin vielä myynyt ulkoantennilla, joten en jaksa sellaiseen ryhtyä. Jos saisi sisäantennilla, voisin ehkä ottaa VDSL2:n tilalle.
Jaan luurista aika usein nettiä muille laitteille. Niissä nyt ainakin. Toisaalta kyse on ihan siltä, että uusi teknologia kiinnostaa.

En vain yleisesti välitä tästä tiiliskivisuunnasta. 5,5 tuumaa olisi optimikoko.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Antautusin sitten itsekkin uuden luurin käyttäjäksi kun vihdoin viimein työnantaja sen mulle järkkäsi. Sama lastentauti tässäkin, ennakoiva.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joku tutkimus oli vähän aikaa sitten, jossa 5G hävisi nopeuksissa 4G:lle. Lastentauteja toki.

Mutta vaatiiko vahvarin sisälle?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 06.10.2020 14:59 Joku tutkimus oli vähän aikaa sitten, jossa 5G hävisi nopeuksissa 4G:lle. Lastentauteja toki.

Mutta vaatiiko vahvarin sisälle?
5G verkko on sen verran paikallinen vielä, että varmaan monin paikoin 4G pelaakin paremmin. Mutta en osta puhelin 6 kuukaudeksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti: 06.10.2020 14:55 Antautusin sitten itsekkin uuden luurin käyttäjäksi kun vihdoin viimein työnantaja sen mulle järkkäsi. Sama lastentauti tässäkin, ennakoiva.
Onko siis joku puhelin jossa ennakoivaa tekstinsyöttöä ei saa pois? Yleisesti ottaen teksinsyöttöhän on softa jonka voi vaihtaa Androidissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.10.2020 14:59 Joku tutkimus oli vähän aikaa sitten, jossa 5G hävisi nopeuksissa 4G:lle. Lastentauteja toki.

Mutta vaatiiko vahvarin sisälle?
Niin, mulle Elisa kauppasi kodin nettiyhteydeksi 5G:tä VDSL2:n tilalle, mutta olisi vaatinut ulkoantennin, niin en innostunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti: 06.10.2020 15:07
Diddley Bow kirjoitti: 06.10.2020 14:55 Antautusin sitten itsekkin uuden luurin käyttäjäksi kun vihdoin viimein työnantaja sen mulle järkkäsi. Sama lastentauti tässäkin, ennakoiva.
Onko siis joku puhelin jossa ennakoivaa tekstinsyöttöä ei saa pois? Yleisesti ottaen teksinsyöttöhän on softa jonka voi vaihtaa Androidissa.
Tai sitten tiekartta on niin monimutkainen, etten löydä perille. Hyvä puhelin muuten. Toimittaa juuri sen mikä on tilattu.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti: 07.10.2020 12:57
So Hard kirjoitti: 06.10.2020 15:07
Diddley Bow kirjoitti: 06.10.2020 14:55 Antautusin sitten itsekkin uuden luurin käyttäjäksi kun vihdoin viimein työnantaja sen mulle järkkäsi. Sama lastentauti tässäkin, ennakoiva.
Onko siis joku puhelin jossa ennakoivaa tekstinsyöttöä ei saa pois? Yleisesti ottaen teksinsyöttöhän on softa jonka voi vaihtaa Androidissa.
Tai sitten tiekartta on niin monimutkainen, etten löydä perille. Hyvä puhelin muuten. Toimittaa juuri sen mikä on tilattu.
https://www.cio.co.ke/turn-off-autocorr ... t-android/
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti: 07.10.2020 13:01
Diddley Bow kirjoitti: 07.10.2020 12:57
So Hard kirjoitti: 06.10.2020 15:07

Onko siis joku puhelin jossa ennakoivaa tekstinsyöttöä ei saa pois? Yleisesti ottaen teksinsyöttöhän on softa jonka voi vaihtaa Androidissa.
Tai sitten tiekartta on niin monimutkainen, etten löydä perille. Hyvä puhelin muuten. Toimittaa juuri sen mikä on tilattu.
https://www.cio.co.ke/turn-off-autocorr ... t-android/
Kiitos!
Who says you need to buy a guitar?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2020 15:19 Niin, mulle Elisa kauppasi kodin nettiyhteydeksi 5G:tä VDSL2:n tilalle, mutta olisi vaatinut ulkoantennin, niin en innostunut.
Uskon kun näen, että kannattaa oikeasti kiinteä linja vaihtaa. Aikoinaan, kun 4G oli uusi juttu, ja asuin pari kuukautta kerrostalossa olleen vesivahingon takia väliaikaiskämpässä, siellä ollut 4G oli suorastaan juhlava siihen verrattuna, että varsinaiseen asuntooni sai vain 2 megabitin ADSL:n kaapeloinnin tasosta johtuen. Ja kun juuri kukaan ei vielä käyttänyt 4G:tä, yhteys oli tasaisen hyvä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kävi onni onnettomuudessa. Rikkoutuneen OnePlus 7T:n korjaushinta oli niin iso, että sain siitä rahat pois aika likelle ostohintaa vaikka omavastuu onkin. Käytännössä 80 euron välirahalla uusi Oneplus 8 tilalle, johon juuri näköjään humpsahti Android 11 -päivitys. Tehokkaampi, kevyempi ja parempikamerainen 5G-puhelin ja iso käyttisupgrade 80 eurolla ei ole paha.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On muuten mahtava puhelin. UI todella sulava ja kaunis ja toimiva dark mode yhdistettynä konffattavaan always on-näyttöön. Ero edelliseen sukupolveen on valtava.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Laitoitko pro vai perus version? Mä siirryin 3sta 8n perusversioon ja oon ollut tyytyväinen. Tosin mun käyttö on niin kevyttä, ettei mulla ollut pahoja ongelmia vanhankaan kanssa. Lähinnä bluetooth toisinaan ei toiminut.

Stereoplugin puuttuminen vähän harmittaa, kun parhaat kuulokkeeni on langalliset, eikä niistä ole bluetooth versiota olemassa, mutta 8 euron audioadapteri ratkaisi ongelman riittävällä tasolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 15.10.2020 12:20 ^ Laitoitko pro vai perus version? Mä siirryin 3sta 8n perusversioon ja oon ollut tyytyväinen. Tosin mun käyttö on niin kevyttä, ettei mulla ollut pahoja ongelmia vanhankaan kanssa. Lähinnä bluetooth toisinaan ei toiminut.

Stereoplugin puuttuminen vähän harmittaa, kun parhaat kuulokkeeni on langalliset, eikä niistä ole bluetooth versiota olemassa, mutta 8 euron audioadapteri ratkaisi ongelman riittävällä tasolla.
Perus 8. Katsoin mitä 8T on tulossa enkä nähnyt mitään itselle tarpeellista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen ollut droidi-ihminen (eläin?) tähän asti, mutta laitoin tilaukseen iPhone Xs:n.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Differointia, differointia! Just kun alkoi näyttää siltä, että tietsikkamarkkina ei enää kiinnosta Applea, niin sieltä tulee ässä hihasta ARM läppärien suorituskyvyn muodossa:
https://www.theverge.com/2020/11/20/215 ... l-qualcomm
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaimo kirjautui työsovellukseen ja Mac antoi viestien "Tämä salasana on nähty tietovuodossa, joten on suuri riski, että tämä tili on vaarantunut. Vaihda salasana välittömästi.” Olimme huuli pyöreänä.

Googlettelemalla selvisi, että kyseessä on iOS14 ja macOS Big Sur ominaisuus. Vaimo käyttänyt samaa salasanaa aikoinaan monessa paikassa, joten ei voi tietää, mistä vuotanut. Toki jos kyseessä on riittävän yksinkertainen salasana, saattaa olla, että ei ole vaimon salasanana vuotanut, vaan jonkun muun. Apple tarkistaa ilmeisesti siis salasanoja yleisiä listoja vasten, ei käyttäjätunnus-salasana pareja. Eli jos sama salasana vuotanut jonkun muun käytössä, hälyttää silloinkin.

https://9to5mac.com/2020/07/04/ios-14-i ... ords-more/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.11.2020 11:07 Differointia, differointia! Just kun alkoi näyttää siltä, että tietsikkamarkkina ei enää kiinnosta Applea, niin sieltä tulee ässä hihasta ARM läppärien suorituskyvyn muodossa:
https://www.theverge.com/2020/11/20/215 ... l-qualcomm
Kiinnostavaa kyllä

https://www.theverge.com/2020/11/19/215 ... ompetition
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Yhdellä nörttikanavalla oli kaveri benchmarkkaillut laskentaa x86-emuloinnin kautta, ja laittoi tuloksia. Ajoin saman benchmarkin omalla desktopilla, ja tämä hävisi nopeudessa laitteelle, joka emuloi ja jossa ei ole tuuletinta samalla kun omassa desktopissa alkoi tuuletin ottamaan kierroksia. Onhan tämä tietenkin aika vanha kone, mutta silti..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 21.11.2020 12:55 Yhdellä nörttikanavalla oli kaveri benchmarkkaillut laskentaa x86-emuloinnin kautta, ja laittoi tuloksia. Ajoin saman benchmarkin omalla desktopilla, ja tämä hävisi nopeudessa laitteelle, joka emuloi ja jossa ei ole tuuletinta samalla kun omassa desktopissa alkoi tuuletin ottamaan kierroksia. Onhan tämä tietenkin aika vanha kone, mutta silti..
Tarkoitat https://developer.apple.com/documentati ... nvironment emulointia? Rosetta ensinkin on ilmeisesti hyvin nopea Applen raudassa, mutta se myös toimii. Kaikki eilen lukemani arvostelut kiittelivät sitä, miten ongelmattomasti M1 ajaa x86 sovelluksia. Rosetta kait suurimman osan x86-sovelluksista kääntää M1:lle, kun ne ensi kertaa ajetaan. Eli ei ole JIT kääntämistä, vaan tehdään vain kerran.

Applen M1 ajaa x86 sovelluksia nopeammin, kuin natiivi X86 koneet.



Saa nähdä, ovatko Intel ja AMD DOA.

Eihän Applen asiakkuuden menetys tietenkään kovin iso juttu ole sinänsä Intelille, mutta pakottaako tämä Intelin siirtymään myös RISC-arkkitehtuuriin?
Ovatko Intelin ja AMD:n asiakkaat jatkossa halukkaita maksamaan x86 raudasta, jos Applen RISC-arkkitehtuuri on nopeampaa pienemmällä muistivaatimuksella?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eiköhän Apple jatkossakin keskity premiumuin, joten alle tonnin läppärien ostajat saavat katsella muita merkkejä.
Vastaa Viestiin