Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

9 uutta kuolemaa.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006665452.html

Sairaalahoidossa ja teholla olevien määrät nousussa myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Parin päivän päästä on Helsingissä isompi kuolemapiikki: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007636245.html :(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Meneeköhän tuo hoivakotijuttu aivan lain mukaan?

” Lauttasaaren senioritalo on yksityinen, Lauttasaaren vanhustentalosäätiön ylläpitämä senioritalo. Asukkaita on kaikkiaan 107, ja heidän keski-ikänsä on 87 vuotta. Asukkaat ovat vuokrasuhteessa.

____

Kaupungin tiedotteessa kerrotaan, että varotoimenpiteenä talon kaikki asukkaat ovat karanteeninomaisissa oloissa, eivätkä vierailut talossa eivät ole toistaiseksi mahdollisia.”

Asukkaat asuvat vuokralla, eli kyse on heidän kodistaan? Eli voiko kategorisesti kieltää heitä poistumasta kotoaan tai muiden vierailuja heidän kotiinsa? Nyt puhun siis henkilöistä, joilla ei ole todettu tartuntaa.

Karanteenimääräyskään ei kategorisesti kiellä kotoa poistumista ja määräys täytyy perustua todennäköiseen altistumiseen. Termi ”karanteeninomaisissa oloissa” viittaa myös siihen, että varsinaista karanteenimääräystä ei edes ole annettu.

Mietin tätä aivan nojatuolijuristina. Itse toimenpiteet ovat varmaankin järkeviä, mutta ovatko ne laillisia..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Valmiuslaista

https://perustuslakiblogi.wordpress.com ... ielisesti/

Mun mielestäni tuo hoitotakuu on kiinnostava. Koska faktahan on, että hoitotakuusta ei nyt pystytä pitämään kiinni. Eli rikotaan lakia. Maallikkona mielestäni näin ei voi oikein olla. Joko lakia noudatetaan tai säädetään, että ei tarvitse noudattaa. En osaa sanoa, onko oikea ratkaisu valmiuslain käyttöönotto, mutta mielestäni nykytilanne on kestämätön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarkempaa tietoa siitä, missä menehtyneet ovat olleet hoidossa välittömästi ennen kuolemaansa on kertynyt kaikista sairaanhoitopiireistä raportoiduista 374 henkilöstä:

Menehtyneistä 22 prosenttia on ollut erikoissairaanhoidossa, 36 prosenttia perusterveydenhuollon yksikössä, 41 prosenttia sosiaalihuollon ympärivuorokautisessa yksikössä ja 1 prosenttia kotona tai muualla.

Kuolleista, joista tällä hetkellä on saatavilla tarkempia terveystietoja, valtaosalla (yli 95 prosenttia) oli yksi tai useita pitkäaikaissairauksia.

Koronavirusepidemia ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa. Työikäisten kuolemantapaukset ovat hyvin harvinaisia ja lasten ja nuorten koronavirustautiin liittyviä kuolemia ei ole Suomessa todettu lainkaan.

Tilannekatsaus koronaviruksesta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Jäi avoimeksi mitä halusit sanoa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 15:12 Meneeköhän tuo hoivakotijuttu aivan lain mukaan?

....

Mietin tätä aivan nojatuolijuristina. Itse toimenpiteet ovat varmaankin järkeviä, mutta ovatko ne laillisia..
Mietin ihan samaa. Eikä se mietintö rajoitu tällaisiin vuokrasuhteisiin. Myös korkean hoivan (vai mikä se on) hoivakodeissa asuvat vanhukset asuvat niissä laitoksissa. Ne ovat siis heidän kotejaan. Jos heitä ei ole julistettu holhouksen alaiseksi tai muuta vastaavaa, niin onko ihan ok, että heidän menemisiään tai vieraitaan rajoitetaan?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Maakunnissa toimii koronanyrkkejä
https://www.tays.fi/fi-fi/sairaanhoitop ... uositukset

Nyt menee ihan pieleen, koska ei strategiaa voi tuollaisen keskitetyn ryhmän kautta johtaa, vaan strategian pitää synty postmodernissa maailmassa orgaanisesti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Paikallinen liikuntakeskus pisti tiedotetta että sairaanhoitopiiri ei enää laita karanteeniin ryhmäliikuntatunneilla altistuneita, kun niissä ei ole havaittu jatkotartuntoja muuten kuin kontaktilajeissa, ja että nyt vain liikuntakeskus tiedottaa osallistuneita ja yleisöä jos tunnilla on ollut sairastunut.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Järkevä päästös. Kun tartuntamekanismeja aletaan tuntea paremmin, tuonkaltainen tulee yleistymään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

” Korkean tartuntariskin julkisten tilojen käytön keskeyttämistä tilapäisesti suositellaan kokonaan. Näitä ovat esimerkiksi kuntosalit, uimahallit, kylpylät, yleiset saunat, huvi- ja teemapuistot sekä sisäleikkipuistot.”

Just kun meinasin aloittaa massakauden! Tosin senhän voi tehdä ilman salilla käyntiäkin..

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007639995.html

Ps. 570 tartuntaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mm. Aika kevyttähän tämä vieläkin on siihen verrattuna, mitä useissa Euroopan maissa on jouduttu tekemään eri vaiheissa tätä koronamatkaa. Siihen nähden puheet yhteiskunnan sulkemisesta ovat vähän ylidramaattisia. Olettaen, että tennishallit saavat edelleen pysyä auki, ei tämä myt ihan hirveästi vaikuta minun arkeeni - isot muutokset kuten etätyöhön siirtymisen ja teatterilippujen ostamisen väliinjättämisen olen jo tehnyt. Vai mitä tarkoittaa tuo STM:n suositus sulkea kauppakeskusten julkiset tilat? Saanko vielä kävellä Ainoan parkkipaikalta ruokakauppaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.11.2020 11:00 Mm. Aika kevyttähän tämä vieläkin on siihen verrattuna, mitä useissa Euroopan maissa on jouduttu tekemään eri vaiheissa tätä koronamatkaa. Siihen nähden puheet yhteiskunnan sulkemisesta ovat vähän ylidramaattisia. Olettaen, että tennishallit saavat edelleen pysyä auki, ei tämä myt ihan hirveästi vaikuta minun arkeeni - isot muutokset kuten etätyöhön siirtymisen ja teatterilippujen ostamisen väliinjättämisen olen jo tehnyt. Vai mitä tarkoittaa tuo STM:n suositus sulkea kauppakeskusten julkiset tilat? Saanko vielä kävellä Ainoan parkkipaikalta ruokakauppaan?
Noh.. vaikea sun on sinne kauppaan muuten päästä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.11.2020 11:21
urpiainen kirjoitti: 26.11.2020 11:00 Mm. Aika kevyttähän tämä vieläkin on siihen verrattuna, mitä useissa Euroopan maissa on jouduttu tekemään eri vaiheissa tätä koronamatkaa. Siihen nähden puheet yhteiskunnan sulkemisesta ovat vähän ylidramaattisia. Olettaen, että tennishallit saavat edelleen pysyä auki, ei tämä myt ihan hirveästi vaikuta minun arkeeni - isot muutokset kuten etätyöhön siirtymisen ja teatterilippujen ostamisen väliinjättämisen olen jo tehnyt. Vai mitä tarkoittaa tuo STM:n suositus sulkea kauppakeskusten julkiset tilat? Saanko vielä kävellä Ainoan parkkipaikalta ruokakauppaan?
Noh.. vaikea sun on sinne kauppaan muuten päästä?
No kai ne teoriassa voisivat sulkea tuollaiset leviathanien uumenissa sijaitsevat suurmarketit, ja jättää auki vain erilliskaupat, joihin pääsee suoraan ulkoa (en kuitenkaan usko, että tähän ollaan menossa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 26.11.2020 11:00 Vai mitä tarkoittaa tuo STM:n suositus sulkea kauppakeskusten julkiset tilat?
Istuskelupaikat yms. ympäröidään nauhalla ja vartijat poistavat hengailijat.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.11.2020 11:47 ...vartijat poistavat hengailijat.
Tämähän on kuin persujen märistä unista. Paratiisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 26.11.2020 11:56 Tämähän on kuin persujen märistä unista. Paratiisi.
Tokihan tuollainen lisää viihtyisyyttä, kun kauppaan mennessä ei kuulu älämölöä, vaan hiljaisuutta.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Niba »

*Näin Helsingissä..



Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä linjasi uusista rajoituksista ja suosituksista alueellaan
27.11.2020 12:04:07 | Helsingin kaupunki, kaupunginkanslia

Koronakoordinaatioryhmä linjasi kokouksessaan 26.11.2020 uusista suosituksista ja rajoituksista epidemian leviämisen hillitsemiseksi alueellaan. Linjauksilla reagoidaan epidemian leviämisen ja sosiaali- ja terveydenhuollon ylikuormittumisen uhkaan. Määräaikaisia suosituksia ja rajoituksia jatketaan tarvittaessa.

Pääkaupunkiseudulla koronaepidemiatilanne on edelleen kehittynyt huolestuttavasti. Koronakoordinaatioryhmä on ennakkovalmistellut uusia rajoituksia, suosituksia ja toimenpiteitä, jotka voidaan ottaa nopeasti käyttöön. Valmistelu on tehty epidemiologiseen tilannekuvaan perustuen ja kokonaisarviointia käyttäen.
Tartuntoja ilmenee tällä hetkellä erityisesti kodeissa ja lähipiirin sosiaalisissa kontakteissa, yksityisissä juhlissa ja tilaisuuksissa, työpaikoilla sekä harrastuksissa. Koska alle puolet tartuntojen lähteistä voidaan tällä hetkellä jäljittää, on tarpeen rajoittaa sosiaalisia kontakteja laajemmin täsmätoimien lisäksi.
Kolme viikkoa kestävän tiukennettujen rajoitusten ja suositusten ajan toivotaan pysäyttävän epidemian leviämisen alueella. Jos näin ei käy, rajoituksia ja suosituksia ollaan valmiita jatkamaan.
Helsingin, Espoon ja Vantaan lisäksi myös Kauniainen ottaa käyttöön koordinaatioryhmän linjaamat rajoitukset ja suositukset.
Harrastustoiminta
Kaikki organisoitu harrastustoiminta (mukaan lukien taiteen perusopetus) keskeytetään sisätiloissa ja kaikki yli 20-vuotiaiden harrastustoiminta myös ulkona.
Kaikki yli 20-vuotiaiden harrastusvuorot ulkokentiltä perutaan. Alle 20-vuotiaiden harrastustoiminta jatkuu ulkona jo aiemmin myönnetyillä vuoroilla. Kilpailuja, otteluita tai sarjatoimintaa ei järjestetä. Uusia vuoroja ei myönnetä.
Ulkokentät ovat lasten ja nuorten harrastustoiminnan ulkopuolella kuntalaisten käytössä. Valvontaa sekä nuoriso-ohjaajien läsnäoloa kentillä lisätään. Pukukopit ja huoltorakennukset pidetään suljettuina.
Koululiikunta toteutetaan ulkona ja koulun tiloissa, ei muissa liikuntatiloissa.
Kilpa- ja huippu-urheilun harjoittelu- ja kilpailumahdollisuudet turvataan sarjalisenssisopimukseen tai urheilusopimukseen perustuvalle ammattilaisurheilulle OKM:n määritelmän mukaisesti, maajoukkuetoiminnalle, Olympiakomitean tukiurheilijoille ja OKM:n apurahaurheilijoille yhteistyössä pääkaupunkiseudun Urheiluakatemian kanssa.
Koordinaatioryhmä suosittelee yksityisten toimijoiden noudattavan samoja rajoituksia.
Rajoitukset ovat voimassa 30.11.–20.12.2020.
Yleisötilaisuuksien järjestäminen
Kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset kielletään määräajaksi kuitenkin siten, että korkeintaan 10 henkilön yleisötilaisuuksien ja kokouksien järjestäminen sallitaan edellyttäen, että turvallisuus niissä voidaan varmistaa noudattaen opetus- ja kulttuuriministeriön ja THL:n 21.9.2020 antamaa ohjetta. Korkeintaan 10 hengen tilaisuuksista tulisi järjestää vain ehdottoman välttämättömät, kuten lakisääteiset yhtiökokoukset ja yhdistysten kokoukset, ja näissäkin tulee hyödyntää etäyhteyksiä aina kun se on mahdollista.
Rajaukset ovat voimassa 30.11.–18.12.2020. Päätöksen asiassa tekee Etelä-Suomen aluehallintovirasto.
Yksityistilaisuuksien järjestäminen
Koordinaatioryhmä suosittelee, että lähikontaktit rajoitetaan saman kotitalouden tai pysyvyydeltään siihen rinnastettavien läheisten välille. Muita yksityisiä tapaamisia tai perhekokoontumisia ei suositella järjestettäväksi. Hautajaisiin tai muistotilaisuuksiin osallistuminen suositellaan rajattavaksi vain hyvin suppeaan lähiomaisten joukkoon.
Suositus on voimassa 30.11.–20.12.2020.
Julkiset tilat
Kaikki yleisölle avoimet asiakastilat suljetaan. Tämä tarkoittaa esimerkiksi kaupunkien kaikkia sisäliikuntatiloja, kulttuuritaloja, museoita ja nuorisotiloja. Työväenopistojen toiminta keskeytetään. Myös Korkeasaaren eläintarha sulkeutuu.
Sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä varhaiskasvatukseen, perusopetukseen ja toisen asteen välttämättömään koulutukseen käytettävät tilat pidetään auki. Myös esimerkiksi välttämätön asiointikoneiden käyttö kirjastoissa ja vähävaraisten kasvomaskijakelu jatkuu. Kaupungit määrittelevät välttämättömiä palveluita tarjoavat tilat, jotka pidetään rajatusti ja terveysturvallisesti auki.
Koordinaatioryhmä suosittelee yksityisiä toimijoita sulkemaan vastaavat liikunnan ja vapaa-ajan tilat.
Kirjastot tarjoavat rajattua palvelua, johon kuuluu:
• Aineiston nouto varaushyllystä sekä rajatuista valikoima- ja teemahyllyistä automaattien luona.
• Välttämätön, nopea asiointi asiakastietokoneilla.
• Ensisijaisena palvelutapana etukäteisvaraus ja itsepalvelu automaatilla.
• Tarvittaessa avustaminen ja neuvonta palvelutiskillä.
• Asioinnissa on velvoite käyttää maskia.
Rajoitukset ovat voimassa 30.11.–20.12.2020.
Toisen asteen opetus
Toisen asteen koulutus (lukiot, ammatilliset oppilaitokset) siirtyy etäopetukseen. Välttämättömän lähiopetuksen tarpeet turvataan. Lähiopetusta tarjotaan muun muassa erityisopetuksessa oleville ja kehitysvammaisille opiskelijoille sekä yksilöllistä tukea eri syistä tarvitseville opiskelijoille.
Etäopetukseen siirrytään uuden arviointijakson alkaessa 3.12.2020 ja etäopetus jatkuu 31.12.2020 saakka.
Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä valmistelee paikallista päätöksentekoa
Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupungit, THL, HUS ja Etelä-Suomen aluehallintovirasto perustivat pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän 10. syyskuuta 2020. Sosiaali- ja terveysministeriön alueellista toimintamallia soveltavan ryhmän tavoitteena on vahvistaa yhteistä tilannekuvaa sekä koordinoida ja valmistella alueellisia ja paikallisia toimia.
Ylimmästä johdosta koostuva ryhmä vastaa yhteisen tilannekuvan pohjalta päätöksenteon valmistelusta ja koordinaatiosta. Päätökset tekee jokainen toimija oman toimivaltansa puitteissa. Ryhmä tiivistää pääkaupunkiseudulla koko koronakriisin ajan jatkunutta yhteistyötä.
Helsingin kaupungilla on vastuu ryhmän toiminnan organisoinnista.
Lisätiedot
Helsingin kaupunki: pormestari Jan Vapaavuori / erityisavustaja Lotta Backlund, puh. +358 40 531 3076
Espoon kaupunki: kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä / kaupunginjohtajan sihteeri Stina Astala, puh. +358 43 826 5244
Vantaan kaupunki: kaupunginjohtaja Ritva Viljanen / kaupunginjohtajan sihteeri Annamaija Vihervirta, puh. +358 40 527 4565
THL: ylilääkäri Taneli Puumalainen, puh. +358 29 524 6080
Etelä-Suomen aluehallintovirasto: ylijohtaja Merja Ekqvist / ylijohtajan assistentti Taina Kemppi, puh +358 2950 16051.
HUS: johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi / johdon sihteeri Jaana Niinivaara, puh. +358 50 427 2013
Tämä tiedote julkaistaan mahdollisimman pian Hel.fi-sivustolla käännösversiona ruotsiksi, englanniksi, somaliksi, arabiaksi, venäjäksi ja viroksi.




Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sori jos on vanha. Ainakin artikkeli on.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 14:33 Sori jos on vanha. Ainakin artikkeli on.
Muistan Speden kertoneen, että tietokoneen ohjelmiston avulla säästi 100 t markkaa kuvauskuluissa. En tiedä, oliko silloin tarjolla jotain softaa nimenomaan elokuvien tuottamiseen, tuskin. Ehkä kyse oli vain jostain taulukkolaskennasta. Tai olisko silloin ollut jo erp-ratkaisuja tarjolla, ehkä..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007654253.html

En ole aivan varma, mitä ajattelen tästä. Varmastikin Seudun olisi parempi jättää juhlat järjestämättä, mutta en nyt oikein kannata sitäkään, että karhu-ryhmä ryntää sisään. Kyllikki Saaren murhakin on edelleen selvittämättä..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.12.2020 14:56 https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007654253.html

En ole aivan varma, mitä ajattelen tästä. Varmastikin Seudun olisi parempi jättää juhlat järjestämättä, mutta en nyt oikein kannata sitäkään, että karhu-ryhmä ryntää sisään. Kyllikki Saaren murhakin on edelleen selvittämättä..
Ei siinä tarvita kuin avilta tilojen omistajalle kielto mojovalla uhkasakolla.

Zeduli saa mun puolesta imeä parsaa. Röyhkeä kusipää.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos/kun yksityistilaisuuksien kieltämistä ei lainsäädäntö ilmeisesti mahdollista, niin millä perusteella avi voisi uhkasakon asettaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.12.2020 15:04 ^Jos/kun yksityistilaisuuksien kieltämistä ei lainsäädäntö ilmeisesti mahdollista, niin millä perusteella avi voisi uhkasakon asettaa?
Ei tilaisuudesta tule yksityistilaisuus sillä, että sitä sanoo yksityistilaisuudeksi. Jos myy lippuja yleisölle, se on vastikkeellinen yleisötilaisuus.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin