Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2020 9:53Paitsio!
Tästä voisikin joku säännöt osaava selventää. Paitsiosääntö ei vissiin ole voimassa, kun ollaan omalla kenttäpuoliskolla?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 02.12.2020 9:56 Paitsiosääntö ei vissiin ole voimassa, kun ollaan omalla kenttäpuoliskolla?
Ai niin. Ei paitsiota!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Toi ottelun loppu on kuin jostain urheiluleffasta, jossa Amanda Rantanen on pääroolissa. Sellanen yltiöpositiivinen ja vähän liian epäuskottava ollakseen aito :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan helvetin hyvä uutinen.

Red Bull valitsi: Sergio Peréz on tallin toinen kuljettaja ensi kaudella

Mahtaa racing pointtia vituttaa ensi vuonna kun maksoivat maltaita paskasta kuskista ja Sergio tahkoaa pisteitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Super Bowliin on seitsemän viikkoa aikaa. Nyt olisi tärkeää rokottaa väkisin kaikki maailman ihmiset kolmeen kertaan, jotta ei tule mitään estettä maailman tärkeimmälle urheilutapahtumalle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Änäri alkaa ensi yönä. Pakko myöntää, että erästä jännittää. Erityisesti kiinnostaa tietyt kotimaiset pelaajat, kuten "Bobby" Lehtonen, Pulju ja kärkiäijät yleensäkin. Mestarisuosikit ovat melko samoja kuin viime kaudella. Tuntuisi, että liigasta löytyy edelleen monta surkeassa välitilassa olevaa päämäärätöntä seuraa, vaikka nekin toki hajapisteitä keräävät.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaikken olekkaan potkupallon fani niin ehkä tuo vuoden urheilija pysti meni oikeaan osoitteeseen. Eivät tänä vuonna kehdanneet antaa sitä millekkään hikilankkuilijalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jokohan se Laine pääsis ens yönä tekemään hattutempun Columbuksen paidassa? Uudessa joukkueessa olisi tyylikästä aloittaa kunnon rytinällä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Patty johtaa änärissä yhtä tilastoa tällä kaudella eli GPG - 2 nyyttiä per peli. Melkein kanattais jättää kausi tähän, vaikea parantaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muuten voisi katsoa ottelun, mutta tuli nukuttua viimeyö aika heikosti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kahtooko joku upeata Aussien avoimia verkkopalliturnausta!?

Minä katson sen minkä voin!

Eiköhän Pete Pistol Sampras sen voita. Tai sitten Agassi. Naisten puolella voisi Laineen Emma voittaa kaikki. Mut onko hän jo keinustuolissa?

STADIN HELMINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.02.2021 17:58 Patty johtaa änärissä yhtä tilastoa tällä kaudella eli GPG - 2 nyyttiä per peli. Melkein kanattais jättää kausi tähän, vaikea parantaa.
Joo. Lehtien perusteella kohta tähän jääkin. Pudotuspeleihin Tapparan paitaan.
https://yle.fi/urheilu/3-11779856
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 11:40
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.02.2021 17:58 Patty johtaa änärissä yhtä tilastoa tällä kaudella eli GPG - 2 nyyttiä per peli. Melkein kanattais jättää kausi tähän, vaikea parantaa.
Joo. Lehtien perusteella kohta tähän jääkin. Pudotuspeleihin Tapparan paitaan.
https://yle.fi/urheilu/3-11779856
En tiedä millä ajatuksella kirjoitit, mutta Laineen penkitys oli koko lailla ajan kysmys, kun konteksti on nykyinen päävalmentaja ja Laineen puolustus"kyvyt". Yllättävän siitä tekee ehkä sen ajankohta, jossa Laine on sylkenyt maaleja yksi per peli, mutta toisaalta ei tuon pidäkään vaikuttaa. Toinen asia on tietysti se, että onko penkittäminen oikea tapa motivoida ja kohdella pelaajaa vastaavissa tilanteissa, sellaisia välimuotojakin kun löytyy.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Turhan dramatiikan hälventämiseksi vielä yksi lisätieto Laineen penkittämisestä:
"Laine ei suinkaan ollut ainoa penkkikomennuksen saanut. Puolustaja Dean Kukan liittyi samaan vilttiketjuun, kuten myös paras pistemies Alexandre Texier."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.02.2021 12:38
urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 11:40
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.02.2021 17:58 Patty johtaa änärissä yhtä tilastoa tällä kaudella eli GPG - 2 nyyttiä per peli. Melkein kanattais jättää kausi tähän, vaikea parantaa.
Joo. Lehtien perusteella kohta tähän jääkin. Pudotuspeleihin Tapparan paitaan.
https://yle.fi/urheilu/3-11779856
En tiedä millä ajatuksella kirjoitit, mutta Laineen penkitys oli koko lailla ajan kysmys, kun konteksti on nykyinen päävalmentaja ja Laineen puolustus"kyvyt". Yllättävän siitä tekee ehkä sen ajankohta, jossa Laine on sylkenyt maaleja yksi per peli, mutta toisaalta ei tuon pidäkään vaikuttaa. Toinen asia on tietysti se, että onko penkittäminen oikea tapa motivoida ja kohdella pelaajaa vastaavissa tilanteissa, sellaisia välimuotojakin kun löytyy.
Mua kiehtoo tässä moni asia. Olen tietysti seurannut huonosti, mutta joidenkin henkilöjuttujen perusteella olen antanut itseni muodostaa käsitystä, että Laine saattaa poiketa aika paljon suomalaisen jääkiekkoilijan arkkityypistä, nelosketjun tunnollisesta raatajasta joka antaa kaikkensa joukkueen eteen, ollen enemmän, no, itsekeskeinen mulkvisti. Ehkä tämä näkyy välillä tällaisissakin.

Lisäksi tässä on tämä koko lätkän ympärillä pyörivä kertomusrakenne, jonka omat väkivaltakoodistot, penkitykset sun muut kuulostavat aivan absurdeilta. Ovatko ne kaikki jotain luonnehäiriöisiä urpoja, joiden psykologialla on aika vähän tekemistä meidän muiden kanssa? Onko tämä jääkiekon erityispiirre, vai koskeeko muutakin miehistä joukkueurheilua?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Katselin pelin aamulla. Täältä on voinut katsella streamit ilmaiseksi jälkikäteen. Just tarkistin, että eilinen peli lähtee vielä pyörimään. Muutaman kelpo hyökkäyksen Laine sai puolentoistaerän aikana masinoitua, mutta aika eksyneen näköistä toiminta uudessa joukkueessa vielä. Ihan kuin ei olisi ihan varma miten kuuluu milloinkin sijoittua. Ehkä se tuosta selkenee, kun saavat joskus treenattuakin. Nythän taitaa alla olla vasta yhdet joukkuetreenit.

Rehellisyyden nimissä CBJ peli parani sen jälkeen kun Torts tiivisti joukkuetta ja saivat sen voittomaalinkin lopulta aikaiseksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 15:10 Lisäksi tässä on tämä koko lätkän ympärillä pyörivä kertomusrakenne, jonka omat väkivaltakoodistot, penkitykset sun muut kuulostavat aivan absurdeilta. Ovatko ne kaikki jotain luonnehäiriöisiä urpoja, joiden psykologialla on aika vähän tekemistä meidän muiden kanssa? Onko tämä jääkiekon erityispiirre, vai koskeeko muutakin miehistä joukkueurheilua?
Sun lähtokohta jäsentää jääkiekkoa ja joukkue-urheilun eetosta on niin kaukana omastani, joka on kuitenkin ymmärtääkseni kiihkoton, että ei meidän kannata tästä edes keskustella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 15:10 Mua kiehtoo tässä moni asia. Olen tietysti seurannut huonosti, mutta joidenkin henkilöjuttujen perusteella olen antanut itseni muodostaa käsitystä, että Laine saattaa poiketa aika paljon suomalaisen jääkiekkoilijan arkkityypistä, nelosketjun tunnollisesta raatajasta joka antaa kaikkensa joukkueen eteen, ollen enemmän, no, itsekeskeinen mulkvisti. Ehkä tämä näkyy välillä tällaisissakin.

Lisäksi tässä on tämä koko lätkän ympärillä pyörivä kertomusrakenne, jonka omat väkivaltakoodistot, penkitykset sun muut kuulostavat aivan absurdeilta. Ovatko ne kaikki jotain luonnehäiriöisiä urpoja, joiden psykologialla on aika vähän tekemistä meidän muiden kanssa? Onko tämä jääkiekon erityispiirre, vai koskeeko muutakin miehistä joukkueurheilua?
Joukkueurheilu on toksisen maskuliinisuuden linnake :hep:

Mä luulen että noi itsekeskeinen mulkvisti jutut on poikkeuksellisen maalintekotaidon ja tähtiaseman aiheuttamaa kateellisten panettelua. Noiden jääkiekkofoorumien perusteella monia tuntuu nyppimän iltapäivälehtien Laineelle osoittama huomio ja pyrkivät sitten kaikin keinoin todistamaan ettei kyseessä ole niin ihmeellinen tyyppi. Pelikaveri haastatteluissa kuitenkin vakuuttavat kyseessä olevan hyvä joukkuepelaaja.

Mitä Laineen puolustamiseen tulee, niin tuntuu panostavan sijoittautumiseen ja tavallaan oman tontin hoitamiseen. Tuossa eilisen pelin maalitilanteessakin vahti perinteistä laitahyökkääjän aluetta luottaen toisten hoitavan omat alueensa eikä jättänyt sitä tyhjäksi sännätäkseen maalinkulmalle. Siinä kohtaa kun maalipaikka aukesi, ei Laine olisi enää millään ehtinyt tilannetta estämään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.02.2021 15:16
urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 15:10 Lisäksi tässä on tämä koko lätkän ympärillä pyörivä kertomusrakenne, jonka omat väkivaltakoodistot, penkitykset sun muut kuulostavat aivan absurdeilta. Ovatko ne kaikki jotain luonnehäiriöisiä urpoja, joiden psykologialla on aika vähän tekemistä meidän muiden kanssa? Onko tämä jääkiekon erityispiirre, vai koskeeko muutakin miehistä joukkueurheilua?
Sun lähtokohta jäsentää jääkiekkoa ja joukkue-urheilun eetosta on niin kaukana omastani, joka on kuitenkin ymmärtääkseni kiihkoton, että ei meidän kannata tästä edes keskustella.
Joo, mä tiedän, vika on minussa. En oikein osaa sanallistaa ajatustani, ja ennen muuta en ole lunastanut puheoikeuttani pukukoppien hienhajussa. Tunnen samaa ulkopuolisuutta kuin vaikkapa armeijan suhteen. Mut en voi välttää ajatusta, että jääkiekko, erityisesti pohjois-amerikkalaisessa muodossaan, on kyllä eetokseltaan aika ihmeellistä touhua. Koripallo, esimerkiksi, tuntuu olevan valovuosia moderniudessa edellä. Ehkä joku Erkka Westerlund on alkanut vanhennuttuaan puhua vähän samalla tavalla kuin Dettman (tai Phil Jackson?), mutta ilmeisesti sellainen kanadalaisten alasarjojen väärinymmärretty Hanson Brothers -ihailu elää lajissa vahvana. Vaikka Euroopassa tilanne lienee parempi, meilläkin aikaisempi edelläkävijä Alpo Suhonen saa edelleen osakseen melkeinpä vihaa, nimenomaan naismaisen pehmeytensä takia.

Ja tämä siis henkilöltä, joka on aina seurannut (kotimaista) lätkää innolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 09.02.2021 15:25 Tuossa eilisen pelin maalitilanteessakin vahti perinteistä laitahyökkääjän aluetta luottaen toisten hoitavan omat alueensa eikä jättänyt sitä tyhjäksi sännätäkseen maalinkulmalle. Siinä kohtaa kun maalipaikka aukesi, ei Laine olisi enää millään ehtinyt tilannetta estämään.
En tiedä riittääkö omat muskelit paaluttamaan Laineen suoritusta tuossa, mutta tosiaan mielestäni sijoittui oikein, jos ylätasolla asiaa katsoo. Kuitenkin pieni kavennus keskelle lähemmäksi sota-aluetta ikään kuin paikkaamaan oman pakin sijoittumista olisi ollut suotavaa ja antaa tässä mahdollisuuden tulkita Paten vähintäänkin myöhästyneen puolustusreaktiossaan ja laistaneen näin ollen puolustusvelvoitteestaan.

Yhtä kaikki, yksi pelitilanne on yksi pelitilanne. Ottelun lomassa lähes kaikille näitä sattuu. Vaikka nyt jo porauduin tuohon mainitsemaasi videoklippiin, niin olisi ehkä pitänyt vaan pitäytyä ylätasolla ja todeta, että pelisuorituksensa yleisesti ottelussa antoi aiheen penkitykseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 15:37 Joo, mä tiedän, vika on minussa. En oikein osaa sanallistaa ajatustani, ja ennen muuta en ole lunastanut puheoikeuttani pukukoppien hienhajussa.
Höpsö, ei sinussa mitään vikaa ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.02.2021 15:37
Vagabondo kirjoitti: 09.02.2021 15:25 Tuossa eilisen pelin maalitilanteessakin vahti perinteistä laitahyökkääjän aluetta luottaen toisten hoitavan omat alueensa eikä jättänyt sitä tyhjäksi sännätäkseen maalinkulmalle. Siinä kohtaa kun maalipaikka aukesi, ei Laine olisi enää millään ehtinyt tilannetta estämään.
En tiedä riittääkö omat muskelit paaluttamaan Laineen suoritusta tuossa, mutta tosiaan mielestäni sijoittui oikein, jos ylätasolla asiaa katsoo. Kuitenkin pieni kavennus keskelle lähemmäksi sota-aluetta ikään kuin paikkaamaan oman pakin sijoittumista olisi ollut suotavaa ja antaa tässä mahdollisuuden tulkita Paten vähintäänkin myöhästyneen puolustusreaktiossaan ja laistaneen näin ollen puolustusvelvoitteestaan.

Yhtä kaikki, yksi pelitilanne on yksi pelitilanne. Ottelun lomassa lähes kaikille näitä sattuu. Vaikka nyt jo porauduin tuohon mainitsemaasi videoklippiin, niin olisi ehkä pitänyt vaan pitäytyä ylätasolla ja todeta, että pelisuorituksensa yleisesti ottelussa antoi aiheen penkitykseen.
Olen kokolailla samaa mieltä. Kyllähän tuo tilanne pitäisi valmentajan käydä Laineen kanssa läpi ja keskustella siitä miten CBJ pelisuunnitelman mukaan tuollaisessa tilanteessa toimitaan. Oletan, että kyseessä on tottumattomuus uuteen pelisysteemiin, eikä mikään asenneongelma. Sitä oliko penkitys asiallinen ratkaisu tilanteeseen on ihan mahdoton kommentoida, kun ei tiedä mitä kulisseissa on keskusteltu ennen ja jälkeen, mutta näillä mentiin ja joukkue voitti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2021 15:37 Joo, mä tiedän, vika on minussa. En oikein osaa sanallistaa ajatustani, ja ennen muuta en ole lunastanut puheoikeuttani pukukoppien hienhajussa. Tunnen samaa ulkopuolisuutta kuin vaikkapa armeijan suhteen. Mut en voi välttää ajatusta, että jääkiekko, erityisesti pohjois-amerikkalaisessa muodossaan, on kyllä eetokseltaan aika ihmeellistä touhua. Koripallo, esimerkiksi, tuntuu olevan valovuosia moderniudessa edellä. Ehkä joku Erkka Westerlund on alkanut vanhennuttuaan puhua vähän samalla tavalla kuin Dettman (tai Phil Jackson?), mutta ilmeisesti sellainen kanadalaisten alasarjojen väärinymmärretty Hanson Brothers -ihailu elää lajissa vahvana. Vaikka Euroopassa tilanne lienee parempi, meilläkin aikaisempi edelläkävijä Alpo Suhonen saa edelleen osakseen melkeinpä vihaa, nimenomaan naismaisen pehmeytensä takia.

Ja tämä siis henkilöltä, joka on aina seurannut (kotimaista) lätkää innolla.
Koripallosta en tiedä mitään, mutta noin muuten analyysisi on mielestäni aika oikeassa. Ja mä omaan puheoikeuden valmentamisesta oli laji mikä tahansa vaikka jääkiekon pelaamisen lopetin D-junnujen jälkeen :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suomalaista penkkiurheilu- ja kannattajakulttuuria toisinaan syytetään siitä, että kiinnostaa vain menestys. Tästä kulmasta on jotenkin viehättävää, että ainakin Hesari seuraa tosi tiiviisti Ar Huuselan yksinpurjehduskilpailua maailman ympäri. Gubbe kun kai on aika tukevasti viimeisenä kisassa. Sijoitus ei kuitenkaan ole kovin relevanttia. Toki tuollainen yksinpurjehdus on vähän erikoistapaus, mutta samaa asennetta voisi olla enemmänkin urheilujournalismissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 15.02.2021 14:47 Suomalaista penkkiurheilu- ja kannattajakulttuuria toisinaan syytetään siitä, että kiinnostaa vain menestys. Tästä kulmasta on jotenkin viehättävää, että ainakin Hesari seuraa tosi tiiviisti Ar Huuselan yksinpurjehduskilpailua maailman ympäri. Gubbe kun kai on aika tukevasti viimeisenä kisassa. Sijoitus ei kuitenkaan ole kovin relevanttia. Toki tuollainen yksinpurjehdus on vähän erikoistapaus, mutta samaa asennetta voisi olla enemmänkin urheilujournalismissa.
Mä olen kanssa lukenut noita juttuja. Hieman poikkeavia juttuja normaaleista urheilujournalismista. Lähtökohtaisesti oli käsittääkseni selvää, ettei Ari taistele voitosta vaan maaliinpääsystä, koska vene on vanhaa mallia eikä pärjää uusille. Kai tässä on taustalla joku yhteistyö kuvia, mutta silti kiva, että Hesari näitä julkaisee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin