Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Uudet tossut. Vanhat rupes oleen puhki dallatut. Kävin eilen illalla sellasen tunnin laahustuksen rykäsemässä noilla. Ei ne tuntunu miltään. Aivan loistava ostos!

https://www.xxl.fi/merrell-moab-fst-2-g ... 06_1_style
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.12.2020 11:33
McJanne kirjoitti: 12.12.2020 10:30 Cyberpunk 2077. Tulee kalliiksi kun pitää päivittää konetta muutamalla tonnilla.
Joo, erityisesti kun samaan pystyvä pleikkari maksaa 550.
Meinasin myös ostaa Cyberpunkin (vaikka en koskaan ole roolipeleihin päässyt sisään), mutta sitten luin PS4 arvioit, joissa haukuttiin pystyyn. Vaatii tosiaan joko uuden PS/Xboxin (joita kumpaakaan ei saa kaupasta) tai PC:n (jota en osta).

Eli ehkä palataan ensi vuonna asiaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 12.12.2020 13:40 Venaan pari kuukautta jotta saavat pahimmat bugit hiottua pois ja sitten kokeilen Cyberpunkia Google Stadian kautta. Ei tarvii uutta rautaa ostella ja latenssi varmaan riittää yksinpelissä. Ei tähän viihteeseen niin vakavasti tarvitse suhtautua. https://stadia.google.com/?hl=fi
Ei löydy sopivaa kapulaa..

https://support.google.com/stadia/answer/9578631?hl=fi
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eiku hetkinen

"For computer use, Stadia works through the Google Chrome internet browser. It is therefore available on PC and Mac without extra dedicated software or devices."

Ilmeisesti 99,99 paketti pitää ostaa

https://store.google.com/config/stadia_ ... tion?hl=fi

Onko kukaan kitinäläinen ostanut? Bahven?

edit:

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/stadi ... bde3ae5481


"Stadia on osoittautunut hyväksi alustaksi pelata Cyberpunk 2077:ää, joka monella muulla laitteella on kärsinyt teknisistä ongelmista. Valituksia on tullut erityisesti PC-, PS4- ja Xbox One -pelaajilta. Stadian suorituskyky sen sijaan on saanut kiitosta."

En nyt heti keksi, miksi ei mielummin ostaisi satkun Stadia-pakettia kuin 500:n PS5:sta?

edit 2:

https://support.google.com/chromecast/answer/7022492

"Huom. Emme enää tue Chromecastin käyttöönottoa tietokoneella. Ota Chromecast käyttöön mobiililaitteella."

Onpas tämä nyt sekavaa. Ilmeisesti PC:llä saan käyttöön ilman mitään lisäkilkkeitä? PS4:n ohjain ilmeisesti kelpaa.

Jos nyt lopulta ymmärsin oikein, niin PC:ssä ja Mac:ssä liittää Chrome selain ja esim. PS4:n ohjain.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Mulla on näppis, hiiri ja XBOX 360 kapula. En oo stadiaa käyttäny, nyt ajattelin kokeilla. 10 euroa kuukaudessa hinta. En tiedä mitä peli maksaa siihen päälle. 60 euroa?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ilmeisesti pyörii Stadiassa hyvin Cyperpunk. Taidan tänään kokeilla kanssa, kunhan pääsen töistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pikaisen vilkaisun perusteella bugeja on aika paljon. Saattaa säästää hermoja, jos odotat rauhassa pari kuukautta.

Pitäs rakentaa pitkästä aikaa pelimylly. Näytönohjaimet vaan ovat kiven alla. En saanut joululahjaa itselleni:-/ Pitää katsoa, josko joulun jälkeen saatavuus paranisi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.12.2020 19:09 ^ Pikaisen vilkaisun perusteella bugeja on aika paljon. Saattaa säästää hermoja, jos odotat rauhassa pari kuukautta.
Tarkoitatko nimenomaan Stadian Cyperpunkia? Sen toimivuutta on kehuttu. Tietysti itse pelin mahd. bugit ovat joka alustalla.

Eilen löin tuon tulille. Ehdin noin tunnin pelaamaan. PS4:n ohjain ja halpis PC-läppäri. Toimi ongelmitta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei ne pelin bugit mihinkään häviä alustan myötä.

Pelasitko siis stadialla? Cyberpunkin pitäisi olla aika raskas halpisläppärille.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Stadialla pelasin. Peli pyöri siis Stadian serverillä. Osa bugeista on alustariippuvaisia.

Stadian kautta pelaaminen oli äärimmäisen yksinkertaista. Chromella kirjautuminen gmail-tunnuksella ja maksu kortilla. PS4 ohjain usb-piuhalla kiinni koneeseen ja pelaamaan. Ei mitään asentamista.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuskin enää konsoleita ostan. 500 euron konsoli ei toisi mulle mitään lisäarvoa. Stadiassa ei tarvitse ostaa konsolia, ei asentaa eikä päivittää sitä. Ei myöskään asentaa tai päivittää itse peliä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitääpä tutustua tuohon Stadiaan. Cyberpunk tulee olemaan hyvä testi, koska se on uusista peleistä raskain. Mutta himottaisi kyllä rakentaa mylly...
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2020 9:11 ^Stadialla pelasin. Peli pyöri siis Stadian serverillä. Osa bugeista on alustariippuvaisia.

Stadian kautta pelaaminen oli äärimmäisen yksinkertaista. Chromella kirjautuminen gmail-tunnuksella ja maksu kortilla. PS4 ohjain usb-piuhalla kiinni koneeseen ja pelaamaan. Ei mitään asentamista.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuskin enää konsoleita ostan. 500 euron konsoli ei toisi mulle mitään lisäarvoa. Stadiassa ei tarvitse ostaa konsolia, ei asentaa eikä päivittää sitä. Ei myöskään asentaa tai päivittää itse peliä.
Aika outoa jos netin yli tulee nuhapumppuun hyvillä grafiikoilla. Mutta mistäs mitä mitään ymmärrän.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 15.12.2020 11:00
James Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2020 9:11 ^Stadialla pelasin. Peli pyöri siis Stadian serverillä. Osa bugeista on alustariippuvaisia.

Stadian kautta pelaaminen oli äärimmäisen yksinkertaista. Chromella kirjautuminen gmail-tunnuksella ja maksu kortilla. PS4 ohjain usb-piuhalla kiinni koneeseen ja pelaamaan. Ei mitään asentamista.

Nyt vaikuttaa siltä, että tuskin enää konsoleita ostan. 500 euron konsoli ei toisi mulle mitään lisäarvoa. Stadiassa ei tarvitse ostaa konsolia, ei asentaa eikä päivittää sitä. Ei myöskään asentaa tai päivittää itse peliä.
Aika outoa jos netin yli tulee nuhapumppuun hyvillä grafiikoilla. Mutta mistäs mitä mitään ymmärrän.
Nuhapumpun tehtävähän tuossa on lähes sama kuin youtube videoiden tai Netflixin katselussa. Tietysti sillä erolla, että Youtube videoita ja Netflixiä voi puskuroida.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.12.2020 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Latenssi ei haittaa pelaamista?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.12.2020 11:06 Latenssi ei haittaa pelaamista?
Jos ajattelee mahd. moninpeliä (joka Cyperpunk ei ole), niin kyllähän siinäkin pelaajat ovat yhteydessä serveriin, joka reitittää pelaajien komennot toisille pelaajille, eikö niin? Eli ajattelisin, että latenssi olisi sama. Komentojen pitää kulkea sama etäisyys riippumatta siitä, missä pelimoottori on. Jos pelaan änäriä ja vastustaja on vaikka Ruotsissa, ei pelikomento kuitenkaan mene suoraan Ruotsiin vaan ymmärtääkseni kiertää paikassa xyz olevan serverin kautta. Voin toki olla väärässä ja serveri yhdistääkin mut suoraan vastustajaan. En tiedä.

Mutta toisaalta jos ajattelee jotain ammuntapeliä, jossa molemmissa joukkueissa on 8 pelaajaa, niin jos jokainen pelaaja yhdistyisi suoraan kaikkiin muihin pelaajiin, siitä tulisi (jos osaan laskea oikein) 16*15 eli 240 samanaikaista yhteyttä. Yksi pelaaja olisi samaan aikaan yhteydessä 15 muuhun pelaajaan. Luulisi, että olisi järkevämpää, että jokainen pelaaja on yhteydessä vain serveriin, joka sitten reitittää pelaajien komennot tosilleen. Mutta en tiedä, miten tuo on tehty.

Yksinpelissä tietysti periaatteessa voi olla eri asia, pyöriikö pelimoottori omassa olohuoneessa vai googlen serverillä.

Stadian serverihän saattaa olla Haminassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen pelailin pari tuntia. Välillä tuli hetkellinen diashow, mutta epäilen, että vika oli kotiwifissä. Tukiasema yläkerrassa, alakerrassa repeater. Ei aina toimi moitteettomasti.

Täytyy hu kokeilla yläkerrassa pelaamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Korjaus; Stadiaa voi pelata myös ilman kuukausimaksua. Eli ostaa vain pelin.

Silloin reso 1080p 60 Hz ja stereo. Vaihdoin ilmaiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 19:44 Korjaus; Stadiaa voi pelata myös ilman kuukausimaksua. Eli ostaa vain pelin.

Silloin reso 1080p 60 Hz ja stereo. Vaihdoin ilmaiseen.
Mikä se reso oli maksullisena?
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2020 11:15 Yksinpelissä tietysti periaatteessa voi olla eri asia, pyöriikö pelimoottori omassa olohuoneessa vai googlen serverillä.

Stadian serverihän saattaa olla Haminassa.
Asia ei ole ihan yksinkertainen. Jo tavallisen telkkarin viive on sellainen, että se haittaa joitain. Peleissä muukin viive täytyy huomioida jotenkin niin, että se ei haittaa liikaa.

Olen ollut ohjelmoimasa juttuja, joissa äänen ja kuvan synkronointi on tärkeää. Vuosituhannen vaihteen Windowsissa default-ääniulostulossa oli 25 ms viive: sekin oli aivan kamalaa (siis kuka tahansa huomaa virheen.)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 16.12.2020 20:07
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 19:44 Korjaus; Stadiaa voi pelata myös ilman kuukausimaksua. Eli ostaa vain pelin.

Silloin reso 1080p 60 Hz ja stereo. Vaihdoin ilmaiseen.
Mikä se reso oli maksullisena?
4k 30fps ainakin löytyy, mutta tuo frame rate on vähän kökkö toimintapelissä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 16.12.2020 20:07
James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2020 19:44 Korjaus; Stadiaa voi pelata myös ilman kuukausimaksua. Eli ostaa vain pelin.

Silloin reso 1080p 60 Hz ja stereo. Vaihdoin ilmaiseen.
Mikä se reso oli maksullisena?
Up to 4K resolution on TVs using Chromecast Ultra
Up to 4K resolution on compatible PCs
Beautiful High Dynamic Range (HDR) visuals on supported TVs
5.1 surround sound on TVs connected to surround sound systems
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pojalle 3080 näytönohjain. Saa nähdä koska tulee. Varastot tyhjät ja tilauksia paljon toimittamatta, joten ei välttämättä heti seuraavasta saapumiserästä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäs kone rakentaa, luultavasti 3000-sarjan ympärille. En ole vielä viitsinyt laittaa näyttistä hankintaan kun saatavuus on mitä on.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hanwag-kengät ... käytettynä.

Oikeastaan hain fb-kirppikseltä hyllyä, mutta tuli vastaan parin sadan euron jotakuinkin käyttämättömät laatukengät tarjoamalla melkein ilmaiseksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Toppahousut.

Olen etsinyt toppahousuja varmaan puolitoista vuotta (no, en kesällä aktiivisesti), enkä ole löytänyt. Ei mulla edes ole mitään suuren suuria vaatimuksia, haluan vain, että housut sopii päälle, väri on sopiva eli valkoinen, harmaa, punainen tai ääritapauksessa musta ja lahje on tarpeeksi pitkä. Miten vitun vaikeaa voi olla toppahousujen löytäminen. No tosi vitun vaikeaa. Nostin jo hintarajaakin pariin sataan, kun ei satasella tai sadalla viidellä kympilläkään löytynyt.

Nyt löysin, ne on valkoiset, mahtuu päälle, lahje riittävän pitkä, vesipilari 10 000, hengittävyys 5000 ja maksoi 50€. :shock:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin