Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 18.12.2020 15:45 Voisi opetella pyytämään vähän aiemmin anteeksi noita perseilyjään niin ei suotta tarvitsisi poliisin tai/ ja oikeuden kautta niitä pyörittää.
Edelliseen anteeksipyyntöön sisältyi fantasia kaksintaistelusta, joten tuskin nekään kannattaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Espoossa pelätään Vantaaksi muuttumista – vieraskielisten osuus väestönkasvusta on yli 90 prosenttia

Väestörakenteen muutos on ollut nopea, sillä vuosituhannen vaihteessa vain 3,8 prosenttia espoolaisista eli yhteensä 7 900 asukasta puhui äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia. Nyt vieraskielisten osuus Espoon väestöstä on jo 19 prosenttia ja kasvaa nopeasti.

https://www.suomenuutiset.fi/espoossa-p ... rosenttia/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Smurffattiin katu, nyt pitäisi keksiä käyttöä sille.

Tältä näyttää uusi Hämeentie ilmasta
”Nyt kadulle pitäisi löytyä oikeaa käyttöä. Siinähän on valtavat mahdollisuudet tehdä aivan toisenlainen katu entisen läpiajokadun paikalle”, Nurmi sanoo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko tuolla nistilandian viskaaleilla jonkinlainen pakko käyda lobotomiassa säännöllisesti?

Kaupunki häätää 5 grilliä Helsingin keskustasta
Ylitalolle on annettu häädön syyksi Kauppatorin alueen valmisteilla oleva asemakaava ja väite, että "grilli pilaa merimaisemat".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Bluntly kirjoitti: 20.12.2020 18:12 Smurffattiin katu, nyt pitäisi keksiä käyttöä sille.

Tältä näyttää uusi Hämeentie ilmasta
”Nyt kadulle pitäisi löytyä oikeaa käyttöä. Siinähän on valtavat mahdollisuudet tehdä aivan toisenlainen katu entisen läpiajokadun paikalle”, Nurmi sanoo.
Ei kaupunki kuulu vain autoille. Julkinen liikenne ja fillarointi kunniaan, autoilkoot siellä taajamissa (ja onhan tuossa edelleen autokaistatkin). Eli ehdottomasti kannatan kaupunkiliikenteen jakamista muillekin kuin autoille. Itse fillaroisin tuolla ilolla, kunhan nuo vitun taksit eivät käyttäisi pyöräteitä parkkipaikkoina. Autoilijat voivat kiertää muualta, kun yleensä ohiajossa muutenkin vain ovat.

Tuo laittamasi grilliuutinen (eri postaus) sen sijaan on perseestä. Vaikka en itse noutosafkaa syö, niin niille on paikkansa ja asiakkaansa ja myös työpaikkansa. Kyllä ne mahtuisivat katukuvaan. Ihmiset voivat katsoa mihin ja miten lujaa liikkuvat.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 20.12.2020 18:12 Smurffattiin katu, nyt pitäisi keksiä käyttöä sille.

Tältä näyttää uusi Hämeentie ilmasta
Ennustan: Autioksi jää.

Ei tuolla ole ostovoimaa. Redi, Tripla ja keskusta nappaavat liikkuvat asiakkaat, joten Hämeentien pitää pärjätä sillä ostovoimalla, joka siitä ympäristöstä kävelymatkan päästä löytyy. Kampissakin kivijalka kitui jo vuosia sitten ja siellä jengillä oli paremmin irtonaista fyrkkaa kuin Kalliossa.

Henkilöautojen häätö Hämeentieltä ei kuitenkaan heikennä tuon alueen vetovoimaa asiakkaiden silmissä. Eihän kukaan täysjärkinen autoilija aiemminkaan lähtenyt ostoksille Hämeentielle, joten euroakaan ei nyt jää saamatta autojen häädön jälkeen.

Stadin keskusta on ihan eri juttu. Siellä on oikeasti sellaisia liikkeitä, johon espoolainen saattaisi haluta karauttaa autolla oven eteen pukua sovittamaan tai tauluja katsomaan.

Jos katukuvaa halutaan elävämmäksi, niin pitää houkutella ihmisiä, jotka tekevät duunia ja tienaavat rutkasti rahaa kulutettavaksi. Kivijalka on nimittäin palvelupainotteista ja Suomen verokiilan takia päivittäin kadunvarressa rahaa käyttävällä pitää olla kovat bruttotulot. Tarjoilija ei istu ravintoloissa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.12.2020 21:08 Ennustan: Autioksi jää.
?? Eihän Hämeentie ole koskaan ollut muuta kuin työmatkaliikenteen läpiajokatu ja sellaiseksi jää. Autot vaan vaihdettiin fillareihin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.12.2020 21:08Ennustan: Autioksi jää.
Ennustan: kebabbiloita ja pitserioita, jotka vaihtaa omistajaa kun starttiraha loppuu. Voi sinne joku kaarnalaivakauppakin tulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bhven kirjoitti: 20.12.2020 21:31
sivustahuutaja kirjoitti: 20.12.2020 21:08 Ennustan: Autioksi jää.
?? Eihän Hämeentie ole koskaan ollut muuta kuin työmatkaliikenteen läpiajokatu ja sellaiseksi jää. Autot vaan vaihdettiin fillareihin.
Mutta joku toivop siitä elävää bulevardia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007694841.html

Orpo ymmärtää äitien ja lasten hakemisen Syyriasta. Omasta mielestäni tyhmä linjaus poliittisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saksa pisti heti poseen vastaavan kuin toinen näistä "suomalaisista" äideistä. Suomessa mitataan kuume, annetaan vähän taskurahaa ja lähetetään slummiin rakentelemaan verkostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 10:04 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007694841.html

Orpo ymmärtää äitien ja lasten hakemisen Syyriasta. Omasta mielestäni tyhmä linjaus poliittisesti.
Mutta linjakas ja looginen. Orpohan on viime aikoina painottanut, ettei toimi populistisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 10:04 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007694841.html

Orpo ymmärtää äitien ja lasten hakemisen Syyriasta. Omasta mielestäni tyhmä linjaus poliittisesti.
Hallituksella sen sijaan on pelisilmää. Hommasivat kyydin tähän joulun alle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2020 10:48
Bluntly kirjoitti: 13.08.2020 9:32 Toveri ottaa nyt rokotteen "vapaaehtoisesti"....
Tämä kaikki Putinin hehkuttamassa Sputnik-rokotteessa on pielessä
Kuten jo todettiin, rokote suojaa ikkunasta tippumiselta.
Mut ei 100-prosenttisesti: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f65 ... 3600c9695a
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.12.2020 11:01 Hallituksella sen sijaan on pelisilmää. Hommasivat kyydin tähän joulun alle.
Uskotko oikeasti, että hallitus ajoitti prosessin juuri tähän hetkeen välttääksen välittömän eduskuntakeskustelun?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 11:07
sivustahuutaja kirjoitti: 21.12.2020 11:01 Hallituksella sen sijaan on pelisilmää. Hommasivat kyydin tähän joulun alle.
Uskotko oikeasti, että hallitus ajoitti prosessin juuri tähän hetkeen välttääksen välittömän eduskuntakeskustelun?
Jos haluaa välttää mitä tahansa äiti-lapsi-komboon liittyvää kritiikkiä, niin homma kannattaa hoitaa pari päivää ennen joulua. Jouluna hyvä tahto ja niin edelleen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 11:01
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2020 10:48
Bluntly kirjoitti: 13.08.2020 9:32 Toveri ottaa nyt rokotteen "vapaaehtoisesti"....
Tämä kaikki Putinin hehkuttamassa Sputnik-rokotteessa on pielessä
Kuten jo todettiin, rokote suojaa ikkunasta tippumiselta.
Mut ei 100-prosenttisesti: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f65 ... 3600c9695a
:o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007698891.html

Oikeuden mukaan tämä osoittaa tuomitussa piittaamattomuutta naisystäviensä terveyttä ja henkeä kohtaan.

Kuva

Kirjoitetaanko noita tosissaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.12.2020 13:43 https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007698891.html

Oikeuden mukaan tämä osoittaa tuomitussa piittaamattomuutta naisystäviensä terveyttä ja henkeä kohtaan.

Kirjoitetaanko noita tosissaan?
En ymmärrä miten se voi olla piittaamattomuutta, että kuristaa jonkun tavoitteellisesti? Jos ajan ylinopeutta ja tapan jonkun jalankulkijan, niin se voi olla piittaamattomuutta, koska minulla oli joku muu tavoite kuin tappaminen. Mutta eihän kuristamisella ole muuta tavoitetta. "Kuristin imuroidakseni ja siinä sivussa nainen vahingossa kuoli. Olisi pitänyt olla huolellisempi."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.12.2020 13:58 En ymmärrä miten se voi olla piittaamattomuutta, että kuristaa jonkun tavoitteellisesti? Jos ajan ylinopeutta ja tapan jonkun jalankulkijan, niin se voi olla piittaamattomuutta, koska minulla oli joku muu tavoite kuin tappaminen. Mutta eihän kuristamisella ole muuta tavoitetta. "Kuristin imuroidakseni ja siinä sivussa nainen vahingossa kuoli. Olisi pitänyt olla huolellisempi."
En tiedä liittyykö uutisen tapaukseen, mutta mä oon ymmärtänyt, että jotkut kuristaa silleen ihan leikillään seksin aikana. Käsittääkseni tavoitteena on väkevämpi orgasmi tai jotkut muut kiksit :p:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007699163.html
Ei saanut edes alennusta, vaikka oli Vuoden poliisi. On se...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 22.12.2020 14:08 En tiedä liittyykö uutisen tapaukseen, mutta mä oon ymmärtänyt, että jotkut kuristaa silleen ihan leikillään seksin aikana. Käsittääkseni tavoitteena on väkevämpi orgasmi tai jotkut muut kiksit :p:
Kukaan ei vissiin älynnyt tarkistaa tämän sankarin pöksyjä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.12.2020 14:20 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007699163.html
Ei saanut edes alennusta, vaikka oli Vuoden poliisi. On se...
:o

"epävarsinaisesta laiminlyöntirikoksesta." Koskaan kuullutkaan..

Näin maallikosta kyllä erikoista, että tuosta tuli elinkautinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Verotuksen kiristyminen oli toki odotettavissa, mutta hieman yllättäen uutisen mukaan se kiristyy eniten pienituloisilla :shock:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eva ... en/8019866
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007700216.html

Seuraavien eduskuntavaalien tavoite sdp+kok+vihr+rkp alkaa karata lopullisesti realististen mahdollisuuksien joukosta. :(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin