Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nokkaelain kirjoitti: 23.11.2020 23:18
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.11.2020 10:52
Haemaeraemies kirjoitti: 23.11.2020 9:07 Omasta kaveripiiristä löytyy nyt 3 ihmistä, jotka ovat muuttaneet kokonaan pois suomesta sen takia, että lääkärit eivät voi / halua / pysty kirjoittamaan huomattavasti vähemmän sivuoireita ja addiktioita aiheuttavia lääkkeitä.
Sulla on kyllä erikoinen kaveripiiri.
En osaa sanoa onko erikoinen kaveripiiri. (Omassa on puolet absolutisteja.) Pidettiin koko yläasteen vuosiluokalle pileet, kun oltitin 40v. Järjestäjällä on MS. Hän oli ollut juuri saamassa väitöskirjaa valmiiksi, mutta oireet pahenivat. Hän oli tainnut ihan laillisesti saada tätä kiellettyä ainetta sittemmin.
Mjoo ei ole tietty aivan normaali määrä MS - potilaita mitä tunnen. Suuri otanta johtuu siitä että olen kyseisen kasvin lääkepuolen kautta tutustunut isoon joukkoon ihmisiä, jotka tekevät hartiavoimin töitä sen eteen, että vähemmän haitalliset vaihtoehdot saadaan ihmisten ulottuville, eikä lääkäreiden tarvitse pelätä VALVIRAA tai muita kyyliä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 9:17
So Hard kirjoitti: 23.11.2020 9:13
James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 8:59

annepa varmastikin tarkoitti sen läikkymistä Suomeen.
"Tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä" kyllä toteaa explisiittisesti että Amerikassa on hysteria, ei kriisi.
Ok. annepa vastaa omasta puolestaan, mutta itse veikkaan hänen tarkoittaneen sitä, että kun amerikassa ollaan aloitettu tarkastelemaan opioiden määräämistä aiempaa kriittisemmin, se vaikuttaa suomenkin yleiseen mielipiteeseen, vaikka ongelma mun käsittääkseni on täällä toisin päin. Eli että opiaatteja ei käytetä riittävästi kovien kipujen (syöpäkivut, terminaalipotilaat) hoidossa.
Amerikassa on kriisi, mutta on myös hysteria, jonka seurauksena ne ihmiset, jotka opioideja tarvitsevat, eivät niitä saa. Meillä ei ole käsittääkseni esiintynyt kriisiä, mutta hysteriaa kyllä. Sen lisäksi, että puhutaan syöpäkivuista ja terminaalipotilaista, puhutaan myös kipukroonikoista. Osalta on otettu jopa toimiva lääkitys pois ja laitettu papereihin merkintä, että koukussa on, ei saa kirjoittaa opioideja. Perseestä ja hysteriaa siis.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 13.09.2020 20:26
Bluntly kirjoitti: 01.09.2020 9:20Kurkkulekuri epäili refluksia tai umpijumissa olevia niskalihaksia.
Somac-kuuri takana. Oireet vaimenivat, mutta eivät kadonneet. Tiedä sitten oliko noilla tabuilla vaikutusta kun on tauti alltoillut muutenkin.

Nyt sitten vuorossa burana-kuuri.
Tämä osuu niin hyvin, että eikun uudelleen lekuriin:
Refluksi voi olla myös ”hiljainen”
Osa refluksista kärsivistä ei tunne lainkaan poltetta rinnassa. Heillä on niin kutsuttu ”hiljainen refluksi” eli laryngofaryngeaalinen refluksi (LPR). Sen tyyppioireita ovat äänen käheys, yskä, limaisuus, rykimisen tarve, palan tunne, kurkkukipu tai leukaperiin säteilevä kipu. Hiljaisessa refluksissa pettää myös ruokatorven ylempi sulkijalihas (UES).

Hiljaisen refluksin oireet näyttävät olevan yhteydessä pepsiinientsyymiin, joka on yksi aine mahanesteessä. Pepsiini pilkkoo tehokkaasti proteiineja, mutta osalla refluksista kärsivillä se pääsee vaeltamaan ruokatorven yläosiin, hengitysteihin ja keuhkoihin, joissa suojaus on heikkoa.

Tutkimuksissa pepsiiniä on löydetty LPR-potilaiden kurkunpäästä, syljestä, korvista ja nenäontelosta. Tuoreessa italialaistutkimuksessa pepsiiniä löytyi myös LPR:sta kärsivien kyyneleistä. Tämä yhdistyy muun muassa kuivasilmäisyyteen ja tukkeutuneisiin kyynelkanaviin.

Suurin osa LPR-potilaista ilmoitti tutkimuksessa silmäoireista kuten silmien kutinasta (38 prosenttia), punoituksesta (56 prosenttia) sekä vieraasta kehotunteesta (40 prosenttia). Tutkimuksen mukaan kyyneleiden pepsiinitasot korreloivat merkittävästi LPR-taudin vakavuuden ja silmän pinnan muutoksien kanssa.

Tutkijat ehdottavat, että LPR-tautia pitäisi lähestyä monitieteellisesti ja havainnoida myös silmänpinnan muutoksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2020 9:40 :komp:
En löytänyt sitä oikeaa ketjua, jossa suosittelit Contralia (vaan jonkin vahemman :) )

Toisella työterveyskäynnillä sain Selincro-reseptin, kun erikseen kysyin, olisiko jotain joka veisi mielihyvän juomisesta. Työterveyslääkäri, n. 55v, koitti (tuskallisen pitkän) hetken miettiä, ja muisti että sellainen on. Ekalla 30 min käynnilä lähinnä sain Antabus-reseptin, ja työpaikan ongelmat jäivät käsittelemättä.

Lisäksi tuli verenpainelääke. (170/114 ei ole tavoitesolla, mutta sitä on kyllä seurattu jo toista kymmnentä vuotta sitten yo:n terveydenhoidossa, jolloin se oli aina hiukan alempi.)
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haitko lääkkeen ja onko korkki pysynyt kiinni?
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 27.11.2020 23:22 Haitko lääkkeen ja onko korkki pysynyt kiinni?
Mitä luulet.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 27.11.2020 23:03

Toisella työterveyskäynnillä sain Selincro-reseptin, kun erikseen kysyin, olisiko jotain joka veisi mielihyvän juomisesta. Työterveyslääkäri, n. 55v, koitti (tuskallisen pitkän) hetken miettiä, ja muisti että sellainen on. Ekalla 30 min käynnilä lähinnä sain Antabus-reseptin, ja työpaikan ongelmat jäivät käsittelemättä.
Kannattaa kokeilla. Tutkimusten mukaan vähentää juomisen puoleen niillä, jotka käyttävät. Lääkkeen ideahan on siinä, että kun blokkaa opiaattireseptorit, alkon vapauttamat endorfiinit eivät vaikuta. Tai siis tämä mun ymmärtääkseni on oletettu vaikutusmekanismi. Lääkehän on opiaattireseptorien blokkari.

Suurin ongelma käytössä on uskoakseni se, että koska ihminen tietää, että nousua ei tule, jos ottaa mömmön, niin fiksusti jättää mömmön ottamatta. Eli pitäisi ottaa lääke heti, kun alkaa suu napsaamaan. Sitten kun lääke on jo nielty, on myöhäistä katua.

Itse tuota joskus kokeilin ja mulle osoittautui ongelmaksi se, että yritin yhtä aikaa syödä ja säästää kakun ja se ei tälläkään onnistu. Varmasti vaatisi niitä tukikäyntejä esim. Contral clinicsissä (he tuota selincroa juuri käyttävät, itse asiassa on heidän kehittämänsä hoito mun muistaakseni) tai tth:ssa, jotta saisi parhaan avun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2020 9:19 Suurin ongelma käytössä on uskoakseni se, että koska ihminen tietää, että nousua ei tule, jos ottaa mömmön, niin fiksusti jättää mömmön ottamatta. Eli pitäisi ottaa lääke heti, kun alkaa suu napsaamaan. Sitten kun lääke on jo nielty, on myöhäistä katua.
Ensi viikosta alkaen en anyway ota ennen työpäiviä. P*skaan oloon ei auta se muutama annos, vaan kun on se 8 Karhua (oikeasti jotain muuta yleensä) otettuna _saattaa_ tulla rentoutunut olo.

Viikonloppuna sitten alkaa se karhun kaataminen. (Asuihan jo isoisoisäni karhunkaataja Martti Kitusen kotitilalla.) Vaikka jo etukäteen tiedän, ettei se lopu kohtuulliseen määrään. Pitäisi olla vaan pari viikkoa ilman niin helpottaisi. Sen tylsyyden varmaan kestän.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kokeile nyt hakea se selincro apteekista ja niele se. Et paljoa voi hävitä (tämän päivän nousut). Huomenna olo on sitten parempi tod. näk.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2020 10:58 Kokeile nyt hakea se selincro apteekista ja niele se. Et paljoa voi hävitä (tämän päivän nousut). Huomenna olo on sitten parempi tod. näk.
Ei kykene, apteekki on 100m päässä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 11:10
James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2020 10:58 Kokeile nyt hakea se selincro apteekista ja niele se. Et paljoa voi hävitä (tämän päivän nousut). Huomenna olo on sitten parempi tod. näk.
Ei kykene, apteekki on 100m päässä.
Kämppäkin pitäisi siivota :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2020 11:13
nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 11:10
James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2020 10:58 Kokeile nyt hakea se selincro apteekista ja niele se. Et paljoa voi hävitä (tämän päivän nousut). Huomenna olo on sitten parempi tod. näk.
Ei kykene, apteekki on 100m päässä.
Kämppäkin pitäisi siivota :)
Joo, imuroida pitäisi. Apteekissa ei ollut Selincroa, mutta maksoin jo, tulee tukusta kun tulee.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sekin vielä, että kun pääsee tyydyttävään nousuun, haluaisi enemmän instanttia mielihyvää jostain, vaikka lukemalla muitten kommentteja. Jostain syystä juuri silloin kukaan ei postaa irc:iin tai FB:hen, tai kommentoi Kitinässä. Vaihtoehdoksi jää ottaa lisää Karhua.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

2017 kun kävin muutaman kuukauden terveyskeskuksen (jossa oli silloin työterveys) sairaanhoitajalla (jota piti tavata vähintään 3kk että pääsi erikoislääkärille), tämä ehdotti, että minun pitäisi hankkia tyttöystävä. Siitä saisi energiaa. (No ei niin suoraviivainen kommentti ollut, hän kertoi omista ongelmistaan niin, että mietin kuka tässä on "terapeutti". Hän oli kärsinyt paniikkiahdistuksesta kunnes tuli uskoon.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Jos haluaa karrikoiden sanoa: terveydenhuolto sanoi että Jeesuksesta tulee apu, ennen kuin puolen vuoden jälkeen sain masennuslääkkeen.

(Asiaton kommenttini, hoitaja koki turvalliseksi avautua minulle. Keskusteltiin mm. Propralin hänelle aiheuttamista sivuvaikutuksista - sitähän määrätään mm. esiintymisjännitykseen, vaikka ei ole ihan hyväksytty psyk tarkoituksiin.)
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Toinen kerta noin kuukauden sisällä kun tulee tyhjästä päivän mittainen raju oksentaminen. Ensimmäisellä kerralla syytin noutoruokaa ja toisella kerralla myslipussia (maistui jotenkin oudolta edellisellä kerrallakin). Kallon halkaiseva päänsärky joka herätti useana yönä aamuyöstä sentään näytti olevan lihashuollon laiminlyönnistä johtuvaa. Pitkää päivää koneella eikä salille "ehtinyt" > heti rankaisi.

Snadisti tuo laattailu ihmetyttää. Sitähän esiintyi ennen ensimmäistä syöpälöydöstäkin. Sitten taas - viime kontrollissa kasvainmarkkerit nollilla, tulehdusarvot nollilla, hb normaali, maksa-arvot normalisoitumaan päin, munuaiset ok, gastoroskopia puhdas...

Jos toi oksentelu toistuu vielä sanotaanko kk sisällä, lienee pakko nostaa lippua. Huomaan kysyväni itseltäni, olenko luulosairas.
Amazing shit happens!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Tämä ei ole ehkä vaiva, mutta tämä kaikki juontaa vaivoista ja niiden ennakoinnista:

Olen aloittanut yleisen ryhtiliikkeen elämässä, mihin on kuulunut tupakan polton lopettaminen, lisääntynyt liikunta + venyttely ja tsempattu ruokavalio.

Tupakkaa on ollut elämässä mukana tavalla tai toisella aika pitkään, jos en ole polttanut sitä itsenään, niin aina se on ollut yrtin seurana. En kotona käy parvekkeella, mutta ulkona liikkuessa tuli poltettua, töissä tuli poltettua ja sitten yrttien kanssa tietty. Olen jättänyt sen 13.11 kokonaan pois kaikesta, yrttini höyrystelen eri laitteilla, ja nikotiinia nautin sähkötupakasta.

Sähkötupakan nesteet on erityisen laimeita tietoisesti, ettei käy vahvemman nikotiini-addiktion kehittäminen vahingossa. Pyrin suhtautumaan siihen kuin perinteiseen tupakkaan, mitä ei polteta ikinä sisällä, vaan parvekkeella. Laitteessa on laskuri, montako imaisua siitä päivän aikana olen ottanut ja pyrin sitä pitämään silmällä myös.

Vaikeinta on ollut tottua siihen ettei yrttien kanssa ole enää palokemikaalit + muut myrkyt läsnä, se on muuttanut kokemusta paljon. Se mitä luulin olevan yrtin vaikutusta, onkin ollut tupakan+yrtin yhteisvaikutus. Todella erikoisia juttuja huomannut, esimerkiksi aamulla väsyttää helvetisti vähemmän kuin aiemmin, vaikka illan yrttimäärät eivät ole muuttuneet mainittavasti. Määrät ovat kyllä laskeneet kun en koita tilkitä nikotiiniaddiktioit yrtin kautta.

Nautin suuresti siitä että liikkuvuus ja notkeus on parantunut ja alkaa jopa vähä jotain 6-packin tynkää olemaan. En ole koskaan jaksanut treenata säännöllisesti, niin tämä on mielenkiintoinen kokeilu. Tilasin black friday - myynneistä puolapuut kotia, niin voi alkaa laajentamaan harjoituksia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 14:09 2017 kun kävin muutaman kuukauden terveyskeskuksen (jossa oli silloin työterveys) sairaanhoitajalla (jota piti tavata vähintään 3kk että pääsi erikoislääkärille), tämä ehdotti, että minun pitäisi hankkia tyttöystävä. Siitä saisi energiaa. (No ei niin suoraviivainen kommentti ollut, hän kertoi omista ongelmistaan niin, että mietin kuka tässä on "terapeutti". Hän oli kärsinyt paniikkiahdistuksesta kunnes tuli uskoon.)
Itse en terapioista paljoa ymmärrä. Sen hyvin vähäisen opin mukaan, mitä itse sain, terapeutin ei pitäisi sanoa potilaalle, mitä hänen pitää tehdä.

Mutta ehkä tyttöystäväehdotus oli wink wink..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 11:49
James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2020 11:13
nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 11:10

Ei kykene, apteekki on 100m päässä.
Kämppäkin pitäisi siivota :)
Joo, imuroida pitäisi. Apteekissa ei ollut Selincroa, mutta maksoin jo, tulee tukusta kun tulee.
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.11.2020 9:58
nokkaelain kirjoitti: 28.11.2020 14:09 2017 kun kävin muutaman kuukauden terveyskeskuksen (jossa oli silloin työterveys) sairaanhoitajalla (jota piti tavata vähintään 3kk että pääsi erikoislääkärille), tämä ehdotti, että minun pitäisi hankkia tyttöystävä. Siitä saisi energiaa. (No ei niin suoraviivainen kommentti ollut, hän kertoi omista ongelmistaan niin, että mietin kuka tässä on "terapeutti". Hän oli kärsinyt paniikkiahdistuksesta kunnes tuli uskoon.)
Itse en terapioista paljoa ymmärrä. Sen hyvin vähäisen opin mukaan, mitä itse sain, terapeutin ei pitäisi sanoa potilaalle, mitä hänen pitää tehdä.

Mutta ehkä tyttöystäväehdotus oli wink wink..
Terapeuttien taso tuntuu olevan todella laaja. Ei minulla kovin laajaa kokemusta ole, mutta tuo että omia ongelmia/historiaa puhutaan potilaalle ei kuulosta kovinkaan ammattimaiselta.

Oma tyyppi oli lähinnä kuuntelija - en tiedä mitä tiedekuntaa edusti. Koen että minulle toimi parhaiten tällainen, koska saadessaan sanallistaa kipupisteitä alkoi toinen harmaa aivosolu hakea niille ratkaisuja.

Olen erittäin iloinen että oma terapia on ns. käyty.
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

KKK kirjoitti: 03.12.2020 8:30 Terapeuttien taso tuntuu olevan todella laaja. Ei minulla kovin laajaa kokemusta ole, mutta tuo että omia ongelmia/historiaa puhutaan potilaalle ei kuulosta kovinkaan ammattimaiselta.
...
Olen erittäin iloinen että oma terapia on ns. käyty.
Ei tässä ollut kyse ammatiltaan terapeutista, vaan juuri valmistuneesta alan sairaanhoitajasta (n. sinun ikäisesi.)

Esim. kun kerroin Propralin (käytetään esiintymisjännityksee varsinaise tarkoituksen ohi) sivuvaikutuksista (lääkäri oli sanonut, ettei muuta ole kuin että urheilusuorituksissa voi tehot jäädä alas), tämä kertoi, että kun oli ottanut puolikkaan tabletin (itselläni reseptissä 1-4 x10 mg kerralla), hän ei pystynyt lähtemään kauppaan heikotuksen takia.

(itselläni siis vain heikotuksen tunne hetken, toisinaan älytön hikoilu, ja erikoiset unet.)

Edit: huom, en käyttänyt silloin alkoa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ootko hakenut Selincroa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vahvistan tuon urheilusuoritus-sivarin Propralin kanssa. Otin syöpävuoden jälkeisenä keväänä ensimmäisillä pyörälenkeillä tuota, koska sykkeet oli ihan järkyttävät. Kyllähän ne tasoitti käyrää eikä siinä mitään niin kauan kun oli tasaista eikä vastatuulta. Jumalauta, autapa kun ensimmäinen pieni ylämäki tuli (tähän sama ääniefekti kun Millennium Falcon yritti hyperavaruuteen deaktivoidulla hyperdrivellä "Imperiumin Vastaiskussa")

Oli sitten pakko niellä ylpeytensä. Ajan kanssa - hyvin hitaasti mutta kuitenkin - keskinopeudet alkoi hivuttautua kohti entisiä tasoja, ilman douppinkia (poislukien astmalääke, mutta siihen on lupa, resepti ja hyvä syy - astma) Ilmankin piippua pystyy polkemaan, mutta syke on 5-10 bpm isompi samalla kuormalla.
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.12.2020 8:30 Ootko hakenut Selincroa?
Olen hakenut. Pitäisi vaan ehtiä vetää kännit.

Unen saamiseen työterveyslääkäri määräsi ketoapinaa (KKK:n termi) pienellä annoksella, kun ensin kysyi, mitä olen ennen käyttänyt (tuota lyhyen aikaa 10v sitten, enkä tiedä miksi lääkäri sitä silloinkaan määräsi ekana vaihtoehtona.) Se kyllä väsyttää jonkin aikaa, ja aamulla saattaa olla olo kuin olisi hiukan krapulassa. Perus-SSRI siis alla.

Ketoapina vaikuttaa wikipedian mukaan ainakin viiden eri tyypin reseptoreihin (ja lukuisiin alatyyppeihin), pienellä annoksella tosin lähinnä vain histamiiniresptoreihin (väsyttää kuten allergiallääkket.)

Propral taas vaikuttaa yhden tyypin reseptorehin. Uutena määrätty verenpainelääke taas vaikuttaa taas uusiin resptoreihin (varmuuden vuoksi näemmä tupla-annos normaaliin verrattuna.)

Selincro siis päälle (se vaikuttaa eri reseptoreihin.) Positiivista kuitenkin, ettei mistään pilleristä tule hyvä olo, joten ei koukkuun voine
jäädä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lopetin somacin tulevan tähystyksen takia, aivan ihanaa kun ei vatsaa kouristele ja ole noin kuutta baria painetta. Rintaankaan ei nyt satu, tosin se alkaa yleensä vasta illemmalla.

Maha on kylläkin nyt sen verran löysättä ettei taida uskaltaa lähteä kyykkäämään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin