USA:n pressavaalit

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Trump vai Biden?

Trump
0
Ei ääniä
Biden
16
100%
 
Ääniä yhteensä: 16

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.01.2021 11:55 Kysymys kai kuuluu, kuka Ruotsilan tilalle ikään kuin vastapuolelle, kun kerran nykypäivänä ei oikein saisi käydä Yle:n alaisuudessa keskusteluita, joissa kuuluisi vain yksi ja sama ääni. Mulla ei tähän ole vastausta, mutta luulisi sellaisen löytyvän.
Mun mielestä ilmeinen vastaus on, että tv-ohjelman tasolla melkein kuka tahansa Yhdysvaltain politiikan ja poliittisen lähihistorian tutkija varmasti pystyisi avaamaan näitä asioita monesta näkökulmasta ja selittämään sekä teekutsuliikeperspektiivin että vaikka sandersilaisen perspektiivin. ymmärrettävästi. Mutta persumädätys on mennyt jo niin pitkälle, että keskenään erilaisiakin painotuksia tekevät tutkijanäkökulmat koetaan tosiaan yhdeksi ääneksi, jota täytyy tasapainottaa väriä tunnustavalla kansalliskonservatiivisella näkökulmalla. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En voi välttyä ajatukselta, että Ruotsilassa on (Ylen mukaan) jotakin viihdearvoa. Tai ainakin sellaista sähäkkyyttä ja tunteita keskusteluun lisäävää kontribuutiota, jota ei haluta menettää. Pääsee toimittajakin helpommalla, kun Ruotsila ruokkii itsessään keskustelua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yle haluaa vastakkainasettelua. Ei niitä kiinnosta ottaa studioon niitä, jotka tutkimukseen perustuen kertoo, miten asiat todennäköisesti on. Ne haluaa jonkun sekopään, joka sanoo varmoina faktoina jotain täysin älyvapaata, ja jolta puuttuu alkeellisemmatkin taidot käydä jonkunlaista aikuisten välistä keskustelua. Sitten "tasapuolisuuden nimissä" saattaa olla vastaparina joku sellainen, joka lähtee tilanteeseen altavastaajana jo siksi, että ammattiylpeys ei anna periksi sille että esittäisi faktana asioita joista ei kenelläkään voi olla varmuutta. Äärimmäisen epäkiitollinen paikka olla ja esiintyä, varsinkin jo sattuu olemaan paperinkatkuinen tyyppi eikä karismaattinen esiintyjä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 08.01.2021 12:45 Yle haluaa vastakkainasettelua.
Verorahoilla? Ei voi olla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006666845.html
Oikeistopopulismi on kuin avohoito.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2021 12:35 https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006666845.html
Oikeistopopulismi on kuin avohoito.
Hankala metafora. Hakisin ehkä ennemmin jotain tarttuvaa aivorappeumasairautta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2021 12:35 https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006666845.html
Oikeistopopulismi on kuin avohoito.
Edistämään sisäistä vakautta? Jeesus Kristus että on tyhmä kuin saapas.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tää Persu-Laura on kyllä mahtava käyntikortti noin niinku kansainvälisesti. Todennäköisesti kuuluu QAnoniin ja Kansainväliseen Keijupöly-yhdistykseen. Kukapa nyt ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2021 13:29 Tää Persu-Laura on kyllä mahtava käyntikortti noin niinku kansainvälisesti. Todennäköisesti kuuluu QAnoniin ja Kansainväliseen Keijupöly-yhdistykseen. Kukapa nyt ei.
Äärikristitty, Trumpisti, Qanon ja ääripersu. Oikein värisuora vastenmielisyyksiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2021 12:35 https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006666845.html
Oikeistopopulismi on kuin avohoito.
En mitenkään halua puolustaa Lauraa, mutta kyllähän viimeaikaiset tapahtumat kärjistävät sitä, miten idioottimaiselta tämä lokakuun aloita vaikuttaa. Ei se silloinkaan ollut järkevä, mutta kierre on ollut vinha.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei Trump tietääkseni aloittanut yhtään sotaa. Parempi kandi siis kuin moni muu jenkkipressa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.01.2021 14:00 ^ ei Trump tietääkseni aloittanut yhtään sotaa. Parempi kandi siis kuin moni muu jenkkipressa.
Joo, hän rikkoi republikaanien perinteen jättää demareille sota tai sen siivous syliin, mutta jätti kauppasodan Kiinan kanssa, ennätysbudjettivajeen ja -velan, käsiin räjähtäneen pandemian ja niin polarisoituneen yhteiskunnan, että parlamentti vallattiin roskasakin toimesta. Muuten menee tosi hyvin!
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.01.2021 14:00 ^ ei Trump tietääkseni aloittanut yhtään sotaa. Parempi kandi siis kuin moni muu jenkkipressa.
Sinänsä se, ettei aloita yhtään sotaa, on aika heikko peruste rauhanpalkinnolle. Toki parempi kuin Obaman palkinnon perusteet, mutta se olikin ihan naurettava valinta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ minusta jokainen jenkkien ja venäjän pressa, joka ei virassaan aloita sotaa, voisi saada rauhan nobelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.01.2021 14:13
Joo, hän rikkoi republikaanien perinteen jättää demareille sota tai sen siivous syliin, mutta jätti kauppasodan Kiinan kanssa, ennätysbudjettivajeen ja -velan, käsiin räjähtäneen pandemian ja niin polarisoituneen yhteiskunnan, että parlamentti vallattiin roskasakin toimesta. Muuten menee tosi hyvin!
Paska rauha ansaitsee paremmin rauhanpalkinnon kuin hyvä sota.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taloussota > pyssynpaukuttelu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.01.2021 14:37
So Hard kirjoitti: 11.01.2021 14:13
Joo, hän rikkoi republikaanien perinteen jättää demareille sota tai sen siivous syliin, mutta jätti kauppasodan Kiinan kanssa, ennätysbudjettivajeen ja -velan, käsiin räjähtäneen pandemian ja niin polarisoituneen yhteiskunnan, että parlamentti vallattiin roskasakin toimesta. Muuten menee tosi hyvin!
Paska rauha ansaitsee paremmin rauhanpalkinnon kuin hyvä sota.
Trump ansaitsee potkun perseelle ja sulkemisen ulos kaikesta kansainvälisestä yhteistyöstä. Ihan parasta, että PGA peruutti pelit Trumpin kentillä. Noin sen kuuluu mennäkin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitäköhän kansainvälistä yhteistyötä nyt tarkoitetaan yksityisenkilö Trumpin kohdalla? Aamukammassa kun on aika vähän jäljellä.

Erdogan, Orban ja Putin varmaan suljetaan tässä samassa yhteydessä kanssa kaikesta ulos.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.01.2021 14:55 ^ Mitäköhän kansainvälistä yhteistyötä nyt tarkoitetaan yksityisenkilö Trumpin kohdalla? Aamukammassa kun on aika vähän jäljellä.

Erdogan, Orban ja Putin varmaan suljetaan tässä samassa yhteydessä kanssa kaikesta ulos.
Istuvia valtionpäämiehiä suojaa kaikenlaiset kansainväliset sopimukset.

Voit varmaan katsoa mitä EX-POTUS sakki on uransa jälkeen tehnyt jos aihe kiinnostaa eikä vain näsäviisailu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saako valtion pepunpyyhkijän jos saa kenkää pallilta?

Pelkän elokuvan varassa olen, mutta Nixon ilmaantui haastatteluun valtion autolla eroamisensa jälkeen eli häntä sentäs hyysättiin.

Noh
Syitä on ainakin kolme.

1. Jos virkasyyte menisi läpi ja senaatti tuomitsisi Trumpin, senaatti voisi viedä häneltä oikeuden toimia julkisissa viroissa ja luottamustehtävissä. Näin Trump ei voisi enää pyrkiä presidentiksi vuonna 2024. Tuomio olisi siis Trumpin poliittisen uran ehdoton loppu Yhdysvalloissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Nixon erosi itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 11.01.2021 16:23 Voit varmaan katsoa mitä EX-POTUS sakki on uransa jälkeen tehnyt jos aihe kiinnostaa eikä vain näsäviisailu.
Jos Trump haluaa touhuta jotain näkyvää uransa jälkeen kv-ympyröissä, niin eiköhän tuolle rahoitus löydy.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 17:13 ^Nixon erosi itse.
Ai. Minä kun luulin, että hän erosi itse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 17:13 ^Nixon erosi itse.
Palstamaneereista on hyvä pitää kiinni :hep: :komp: :cheer: :miitti:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: USA:n pressavaalit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.01.2021 19:40
James Potkukelkka kirjoitti: 11.01.2021 17:13 ^Nixon erosi itse.
Palstamaneereista on hyvä pitää kiinni :hep: :komp: :cheer: :miitti:
Olisi pitänyt lukea tarkemmin :oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin