Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 12.01.2021 9:36 Nettihesarin maksumuurin takaisten artikkelien määrä suhteessa kaikkiin artikkeleihin nousee kovaa vauhtia.

Maksaakko vaiko ei, itaran miehen ongelma.
Minulle tuo ei ole mikään ongelma. En maksa. Washington Postin otin kun sai 29 ekeä vuodessa. Se on abouts oikea hinta laadukkaasta nettilehdestä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 12.01.2021 9:57 Mutta jotenkin mun maailmassa aamuisella kahvimukilla paperihesarin ääressä on suuri identiteettipoliittinen ja hedonistinen arvo.
Et ole yksin, veljeni. Paperiversio on kohdallani (nykyään puhutaan vain Aamulehdestä, lapsuudenkodissa myös Hesari) kaikessa nostalgiassaan rauhoittumisen ja syventymisen symboli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21134
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 12.01.2021 10:05 Minulle tuo ei ole mikään ongelma. En maksa. Washington Postin otin kun sai 29 ekeä vuodessa. Se on abouts oikea hinta laadukkaasta nettilehdestä.
Kaipaisin kirjoitetun median Spotifya. Olisin valmis maksamaan sisällöstä, mutta en ole valmis erikseen ostamaan Talouselämää, Kauppalehtea, Hesaria ja muita lehtiä. Mutta voisin makaa kuukausimaksua ja kirjoitetun median Spotify sitten jyvittäisi rahan niille, joiden juttuja olen lukenut. Minulle kynnyskysymys tässä ei ole ne euron lantit, vaan helppokäyttöisyys. Joku erillisten pikkutilausten tekeminen, valvonta ja irtisanominen ei voisi vähempää kiinnostaa.

Nyt kun nerokas idea on kuvattu, niin joku voisi vain toteuttaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en jaksa aamulla ensitöikseni pukea ulkovaatteita hakeakseni lehden, jonka jutut olen pääosin lukenut jo edellisenä päivänä netistä. Luen ja maksan siis nettihesaria, ei riitä kärsivällisyys siihen, että ei pääse kaikkiin juttuihin käsiksi. Aamulehti on laadultaan huono, joten siitä en maksa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voi olla, että jos joutuisin Hesarin hakemaan eteistä kauempaa, minunkin paperitilaukseni vaihtuisi digitaaliseen, ainakin arkisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 10:32
So Hard kirjoitti: 12.01.2021 10:05 Minulle tuo ei ole mikään ongelma. En maksa. Washington Postin otin kun sai 29 ekeä vuodessa. Se on abouts oikea hinta laadukkaasta nettilehdestä.
Kaipaisin kirjoitetun median Spotifya. Olisin valmis maksamaan sisällöstä, mutta en ole valmis erikseen ostamaan Talouselämää, Kauppalehtea, Hesaria ja muita lehtiä. Mutta voisin makaa kuukausimaksua ja kirjoitetun median Spotify sitten jyvittäisi rahan niille, joiden juttuja olen lukenut. Minulle kynnyskysymys tässä ei ole ne euron lantit, vaan helppokäyttöisyys. Joku erillisten pikkutilausten tekeminen, valvonta ja irtisanominen ei voisi vähempää kiinnostaa.

Nyt kun nerokas idea on kuvattu, niin joku voisi vain toteuttaa.
On kyllä loistava idea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2021 10:57
sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 10:32
So Hard kirjoitti: 12.01.2021 10:05 Minulle tuo ei ole mikään ongelma. En maksa. Washington Postin otin kun sai 29 ekeä vuodessa. Se on abouts oikea hinta laadukkaasta nettilehdestä.
Kaipaisin kirjoitetun median Spotifya. Olisin valmis maksamaan sisällöstä, mutta en ole valmis erikseen ostamaan Talouselämää, Kauppalehtea, Hesaria ja muita lehtiä. Mutta voisin makaa kuukausimaksua ja kirjoitetun median Spotify sitten jyvittäisi rahan niille, joiden juttuja olen lukenut. Minulle kynnyskysymys tässä ei ole ne euron lantit, vaan helppokäyttöisyys. Joku erillisten pikkutilausten tekeminen, valvonta ja irtisanominen ei voisi vähempää kiinnostaa.

Nyt kun nerokas idea on kuvattu, niin joku voisi vain toteuttaa.
On kyllä loistava idea.
Kyllä, joskin mainoslogiikalla pelaaville lehtisaiteille tuo olisi myrkkyä joten ne eivät varmaan lähtisi mukaan. Joku muu saisi näkyvyyden ja mainostilan.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21134
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tämä voisi toimia ihan vaan tilausmallina ilman mitään sisällön keskittämistä. Sisällön keskittäminen voisi olla paljon vaikeampi juttu, koska kirjoitettu media on rakenteeltaan niin heterogeenistä nykyään
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä luen Aamulehdin työpäivinä vasta kotiin palattuani. Vapaapäivinä leikin sotilasta ja tetsaan läpi tuulen ja tuiskun 30 metriä postilaatikolle, jotta sitten aamupalalla olisin arjen yläpuolella samalla tuoretta cappucioa nauttiessani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 12.01.2021 11:00
James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2021 10:57
sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2021 10:32

Kaipaisin kirjoitetun median Spotifya. Olisin valmis maksamaan sisällöstä, mutta en ole valmis erikseen ostamaan Talouselämää, Kauppalehtea, Hesaria ja muita lehtiä. Mutta voisin makaa kuukausimaksua ja kirjoitetun median Spotify sitten jyvittäisi rahan niille, joiden juttuja olen lukenut. Minulle kynnyskysymys tässä ei ole ne euron lantit, vaan helppokäyttöisyys. Joku erillisten pikkutilausten tekeminen, valvonta ja irtisanominen ei voisi vähempää kiinnostaa.

Nyt kun nerokas idea on kuvattu, niin joku voisi vain toteuttaa.
On kyllä loistava idea.
Kyllä, joskin mainoslogiikalla pelaaville lehtisaiteille tuo olisi myrkkyä joten ne eivät varmaan lähtisi mukaan. Joku muu saisi näkyvyyden ja mainostilan.
Klikkiotsikoiden kilpailu uudelle tasolle!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Miss Suomi rohkeissa kuvissa" vs. "No nyt on lyhyt hame Miss Suomi"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2021 11:42 "Miss Suomi rohkeissa kuvissa" vs. "No nyt on lyhyt hame Miss Suomi"
"Mitä Miss Suomelta vilahti? Katso kuvat."
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21134
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Meinasin postata tuon saman.

Aatelkaa vuotta 1939: "Mikä paukkui Mainilassa?"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4acc ... 3fa1b8ed93

Ken kerran kommunistit, niin myös oikeistoradikaalitkin. Ja onhan se helppoa näin nettiaikana kerätä riittävä ääniäsaalis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25361
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Missä on Akateemisten pienviljelijöiden ja poroerottelijoiden keskinäinen vakuutusyhdistys ??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.01.2021 8:53 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4acc ... 3fa1b8ed93

Ken kerran kommunistit, niin myös oikeistoradikaalitkin. Ja onhan se helppoa näin nettiaikana kerätä riittävä ääniäsaalis.
Joo, ihan kiinnostava liike, jolle en kuitenkaan povaa suurempaa menestystä. Toki kaikki äänet, jotka vievät emopersuilta ovat hieno juttu, vaikka tietysti vielä hienompaa olisi, jos persuäänet katoaisivat siksi, että radikaalioikeistolla ei olisi kannatusta.

Kesäkuussahan pohdimme jonkun politiikan kommentaattorin esittämää skenaariota siitä, että persujen sisäinen hajaannus ja siitä seuraava marginalisoituminen voisi käynnistyä just tällä tavalla:
urpiainen kirjoitti: 05.06.2020 14:34 Erityisen kiinnostava olisi tämä skenaario, jolla muutamat politiikan spekulantit ovat jo leipäänsä tienanneet, eli että Halla-ahon johtama puolue-eliitti olisi uusi siniset, ja elinvoimaiset persut olisivat lähinnä hyllytetty etnonationalistinen nuoriso-osasto ja räikeimmät erikoisjepet tämän Turtiaisen tapaan. En oikein jaksa tähän ainakaan vielä uskoa, mutta voi olla, että ajatuksessa on jokin kiinnostavakin oivalluksen murunen. Persujen käyttäjät näyttävät tarvitsevan aina vain vahvemman annoksen, muuten käytöstä ei saa samaa buustia kuin ennen, ja kannatus hiipuu.
Vaikea kuitenkaan uskoa, että tämä puoluehanke olisi onnistuva irtiotto. Emopersuja suojaa aika lailla se, että koko hanke on niin vahvasti rakentunut Mestarin henkilökultin ympärille. Joku Trumpkin on vain jatkumoa teekutsuliikkeelle ja sen aiemmille kärkihahmoille, ja vaikka Halla-ahokin tietysti jatkaa tavallaan Soinin, Aittoniemen ja ehkä ennen muuta Halmeen raivaamaa polkua, on hän kuitenkin ehkä eri tavalla persujen aurinkokuningas: puolue on hän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 07.01.2021 13:11
Diddley Bow kirjoitti: 05.01.2021 18:21
Homeboy65 kirjoitti: 05.01.2021 16:53 Faneille jäi vain Aleksi kaiho.
Vitun idiootti.
Saattoi olla vähän sopimaton vitsi mutta älä ota pulttia sanoi rautakaupan myyjä myymälävarkaalle...
Tää on kyllä vähän hankala aihe. Minä vähän hymähdin Homien vitsille, mutta ymmärrän oikein hyvin, että ei se ehkä kenenkään sellaisen mielestä kovin soveliasta ole, jolla on ollut tavalla tai toisella läheinen suhde Laihoon. Samassa hengessä en oikein osaa päättää tämän kanssa, että ostaisinko pitkästä aikaa oluen vai paheksuisinko: https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000007735997.html (Joka tapauksessa ehkä ajattelen, että kaveri, joka nimeää bändinsä Bodomin tragedian mukaan, ehkä on tavallaan implikoinut oikeuden käsitellä omaa kuolemaansakin vähän ronskimmin - mutta sitten toisaalta, mielessä onkin läheisten reaktio eikä kuolleen.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2021 9:31 Vaikea kuitenkaan uskoa, että tämä puoluehanke olisi onnistuva irtiotto.
Näen asian niin, että Suomen poliitisessa skenessä ei ole oikein tilaa äärilaidoilla laajenemiseen. Tuollaiset 5000 nettiääntä nyt saa nykyaikana melko ketterästi kerättyä lähes tulkoon millä vaan agendalla ja vaikka ihan puolueeksi rekisteröityisi. Sama kuin PVL/kohti Vapautta- liikkeiden kanssa, olemme yksinkertaisesti liian sivistynyt, hyvinvoiva ja tasa-arvoinen valtio laajenemista ajatellen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21134
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Aika hyvin tämä tulee tuomaan esiin sen, että persujen pitäminen "äärioikeistona" on ihan huuhaata, koska oikealle "äärioikeistolle" ei löydy kannatusta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2021 9:31...vaikka Halla-ahokin tietysti jatkaa tavallaan Soinin, Aittoniemen ja ehkä ennen muuta Halmeen raivaamaa polkua, on hän kuitenkin ehkä eri tavalla persujen aurinkokuningas: puolue on hän.
Joo, Soini kuvitteli olevansa puolueen tähti, mutta todellisuudessa Halla-Aho ja Scripta oli se pohja jolle persujen menestys rakennettiin. Mä en usko, että näille erikoisjepeille riittää sellaista kannatusta, jolla rakentaa mitään vaikutusvaltaa. Ainakaan niin kauan kuin vaihtoehtona on Halla-Ahon vetämä, tai edes tukema, puolue.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16548
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.01.2021 10:02 ^ Aika hyvin tämä tulee tuomaan esiin sen, että persujen pitäminen "äärioikeistona" on ihan huuhaata, koska oikealle "äärioikeistolle" ei löydy kannatusta.
Mä luulen, että kyse on vähintään yhtä paljon siitä, että äärioikeistolla on niin kiinteä suhde persuihin: heillä on jo poliittinen vaikutuskanava, ja tehokas sellainen, ei ole tarvetta jollekin toiselle, pienemmän painoarvon kanavalle.

Luulen, että Vagabondo on oikeassa ja persujen hajaannus nähdään aikaisintaan silloin, kun Halla-aho syystä tai toisesta vetäytyy. Toki riittävän vetovoimainen perintöprinssi tai -prinsessa voi turvata yhtenäisen jatkuvuuden. Toistaiseksi ei ehkä ole näkyvissä: Huhtasaari on kai liian sekopää (onhan?), ja Purra liian kuivakka. Ne eduskuntaryhmän Tavio ja Mäkelä tuntuvat aika heppoisilta nekin. Mut niinhän perintöprinssit helposti aina ennen kuin asema antaa painoarvoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23423
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Purrasta yrittivät leipoa, mutta ei taida räksyttää tarpeeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21134
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Tämän vuoden kuntavaalit ovat tosi tärkeässä roolissa persuille. Persujen pitää rakentaa kenttää ja tuossa kuntavaalit ovat hyvä keino hankkia näkyvyyttä ja kasvattaa hyviä* ehdokkaita seuraaviin eduskuntavaaleihin.

* Hyvillä ehdokkailla tarkoitan persujen kannatusta lisääviä ehdokkaita, en Urpilaisen mielestä hyviä ehdokkaita.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 13.01.2021 10:12 Luulen, että Vagabondo on oikeassa ja persujen hajaannus nähdään aikaisintaan silloin, kun Halla-aho syystä tai toisesta vetäytyy. Toki riittävän vetovoimainen perintöprinssi tai -prinsessa voi turvata yhtenäisen jatkuvuuden. Toistaiseksi ei ehkä ole näkyvissä: Huhtasaari on kai liian sekopää (onhan?), ja Purra liian kuivakka. Ne eduskuntaryhmän Tavio ja Mäkelä tuntuvat aika heppoisilta nekin. Mut niinhän perintöprinssit helposti aina ennen kuin asema antaa painoarvoa.
Jos Halla-Aho haluaa persuista hallituskelpoisen, niin selkeä äärioikeistolainen puolue jonne siivota ne pahimmat tyypit saattaa olla ihan tervetullut. Täähän on sivustahuutajan lempiteemoja, että astumalla vähän lähemmäs keskustaa voittaa aina ääniä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo minusta tämmöiset Suomensisu-tyyppiset puoleet jotka kerää pahimmat paskahörhöt ja heidän äänensä ovat äärimmäisen hyvä juttu. Jos ne nyt jonnekin jonkun kunnanvaltuutetun saa läpi, sou not.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin