Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Turtiainen voisi olla sinimustien ääniharava.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12248
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Viitaten aikaisempaan polemiikkiin tässä ketjussa:

SH. Jos olet sitä mieltä että kirjoitan "aivopieruja" tms. niin hyvä. OSOITA se. Siis perusteluja. Ei perusteetonta vittuilua ja/tai ylimalkaisuuksia tms.

I'm afraid että se on liikaa vaadittu sinulta...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007738112.html

Kokoomuksessa on viimein huomattu, että vesi on märkää.

Perusporvarillisuus taitaa olla uusi sana?

Mielestäni merkittävä havainto, että kokkareiden ääniä vuotaa paljon enemmän sekä persuihin että kepuun kuin vihreisiin. Tämä tietysti mulle tunnetasolla oli itsestään selvää, mutta virallinen totuus on ollut toinen ja uskoin ehkä virallista totuutta.

Tietysti sitten laajempi kysymys on, toimiiko light-persuilu, mutta uskoakseni on aika paljon porukkaa, joka äänestää mielummin light-persuileivaa kokoomusta kuin aitoa asiaa.

Kypäräpappi palaa.

Itse henk. koht. tietysti kannatan liberaalimpaa kokoomusta, mutta parempi konservatiivikokoomus vallassa kuin liberaalikokoomus ei vallassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vissiin noudatat punavihreää liberaalin määritelmää?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^^

Viimeinkin :pliis:

"Se tarkoittaa esimerkiksi autoilua ja siihen kohdistuvien maksujen vastustamista"

On tätä odotettukin kaiken punavihreän hörhöilyn jälkeen. Olisko Kataisen haamu viimein poistumassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 8:47 Kypäräpappi palaa.
Joo, ja valitettavasti takaisin tulemisen merkityksessä.

Just piti linkittää sama. Sivustahuutajan opportunistinen analyysi ja minun sisällöllinen toiveeni osoittivat molemmat kokoomukselle tarvetta kääntyä kohti keskustaa, mutta olisihan se pitänyt arvata, että kokoomus tuottaa aina pettymyksen. Koko historiansa ajan kokoomuksessa ovat vetäneet eri suuntiin edistyspuolueen sosiaaliliberaali perintö ja suomalaisen puolueen kansalliskonservatiivinen perintö. Ja aina kokoomus on valinnut voiman pimeän puolen. Tämä on minun kannaltani sääli, koska sosiaaliliberaali edistyspuolue voisi hyvin olla minun poliittinen viiteryhmäni, mutta kansalliskonservatiivinen ei missään nimessä. :(

Lisäksi voisi ehkä ajatella, että tämä vähentää toivomani sinipunahallituksen todennäköisyyttä ja lisää ikl-hallituksen todennäköisyyttä. Kokoomus siirtyy kauemmaksi demareista ja asemoituaan itsensä persujen kilpailijaksi samoilla synkillä vesillä haluaa ehkä varmistaa, että kokoomuksen päästessä hallitukseen persut eivät jää oppositioon varastamaan äänestäjiä. Oi voi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.01.2021 9:26 ^ vissiin noudatat punavihreää liberaalin määritelmää?
Noudatan tätä

"Liberalism is a political and moral philosophy based on liberty, consent of the governed and equality before the law.[1][2][3] Liberals espouse a wide array of views depending on their understanding of these principles, but they generally support free markets, free trade, limited government, individual rights (including civil rights and human rights), capitalism, democracy, secularism, gender equality, racial equality, internationalism, freedom of speech, freedom of the press and freedom of religion.["

https://en.wikipedia.org/wiki/Liberalism
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tolla määritelmänä esim. maahanmuuton rajoittaminen ei ole mitenkaan epäliberaalia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.01.2021 9:41 ^ Tolla määritelmänä esim. maahanmuuton rajoittaminen ei ole mitenkaan epäliberaalia.
Ei humanitaarisen maahanmuuton rajoittaminen ole mulle ongelma. Jos työperäistä rajoitetaan, se on.

Ongelma on myös, jos ei kannateta sekulaarisuutta ja sitä, että ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, kunhan eivät haittaa muita.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.01.2021 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 9:31 Just piti linkittää sama. Sivustahuutajan opportunistinen analyysi ja minun sisällöllinen toiveeni osoittivat molemmat kokoomukselle tarvetta kääntyä kohti keskustaa, mutta olisihan se pitänyt arvata, että kokoomus tuottaa aina pettymyksen. Koko historiansa ajan kokoomuksessa ovat vetäneet eri suuntiin edistyspuolueen sosiaaliliberaali perintö ja suomalaisen puolueen kansalliskonservatiivinen perintö. Ja aina kokoomus on mennyt pimeälle puolelle. Tämä on minun kannaltani sääli, koska sosiaaliliberaali edistyspuolue voisi hyvin olla minun poliittinen viiteryhmäni, mutta kansalliskonservatiivinen ei missään nimessä. :(
Minusta tää oli loistava uutinen :ohyeah:

Näin perinteisenä kokoomuksen kannattaja jolle se on tullut verenperintönä, onhan isänikin ollut kokoomuksen edustajana kunnallispolitiikassa, tämä kuulostaa juurikin kaivatulta askeleelta tukemaan meitä perinteisiä kannattajia jotka olemme katselleet Kataisesta alkanutta taivalta pitkin hampain. Osa on harjoitettuun politiikkaan pettyneenä päätynyt äänestämään esimerkiksi persuja. Mä jäin tukemaan kokoomuksen sisäistä linjanmuutosta, koska persuissa oli vaan liikaa hörhöilyä ja typerää rasismia, vaikka sinänsä olen samaa mieltä tavoitteesta hillitä sosiaalista maahanmuuttoa. Oma linjani vaan perustuu siihen, ettei ole Suomen valtion tehtävä elättää toisten valtioiden kansalaisia. Sen sijaan työperäistä maahanmuuttoa pitäisi helpottaa.

Mä myös toivon, että kokoomus keskittyisi ensisijaisesti talouden hoitoon, koska sen takia puoluetta äänestän, ja olisi valmis tekemään muissa asioissa kompromisseja toisten puolueiden kanssa, jotta saa ostettua ne tukemaan taloudellisia tavoitteitaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 9:35
sivustahuutaja kirjoitti: 14.01.2021 9:26 ^ vissiin noudatat punavihreää liberaalin määritelmää?
Noudatan tätä

"Liberalism is a political and moral philosophy based on liberty, consent of the governed and equality before the law.[1][2][3] Liberals espouse a wide array of views depending on their understanding of these principles, but they generally support free markets, free trade, limited government, individual rights (including civil rights and human rights), capitalism, democracy, secularism, gender equality, racial equality, internationalism, freedom of speech, freedom of the press and freedom of religion.["

https://en.wikipedia.org/wiki/Liberalism
Toi kuvaa myös hyvin mun käsitystä liberaaliudesta, tosin viimeiseen kohtaan sanoisin mieluummin freedom from religions. Mulle kävis oikein hyvin valtio jossa puututtaisiin aktiivisesti uskonnon nimissä tehtyyn kiihotukseen kansanryhmiä vastaan. Vielä nykyään uskonnon puitteissa vaahdotaan aika vapaasti kaikenlaista tasa-arvon vastaista soopaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 8:47 Mielestäni merkittävä havainto, että kokkareiden ääniä vuotaa paljon enemmän sekä persuihin että kepuun kuin vihreisiin. Tämä tietysti mulle tunnetasolla oli itsestään selvää, mutta virallinen totuus on ollut toinen ja uskoin ehkä virallista totuutta.
Mutta onkohan lukujen takana vaikuttavat trendit tulkittu oikein? Esim. tässä esitetään, että pitäisi vain uskoa sivustahuutajaa (ks. koko ketju):
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 8:47 Mielestäni merkittävä havainto, että kokkareiden ääniä vuotaa paljon enemmän sekä persuihin että kepuun kuin vihreisiin. Tämä tietysti mulle tunnetasolla oli itsestään selvää, mutta virallinen totuus on ollut toinen ja uskoin ehkä virallista totuutta.
Mutta onkohan lukujen takana vaikuttavat trendit tulkittu oikein? Esim. tässä esitetään, että pitäisi vain uskoa sivustahuutajaa (ks. koko ketju):
Ei vuoto vihreisiin voi olla mitenkään merkittävää kansallisella tasolla, kun puolueen kannatus on 10% ja iso osa todennäköisesti sellaista väkeä joka ei ikinä äänestäisi kokoomusta. Ainakin päätellen siitä kuinka vasemmistolainen vihreästä puolueesta on tullut. Kyllä tyhjästä 20% nousseet persut on se minne kokoomukselta kadonneet äänet on menneet. Toki siinä persujen 20% on keskustalta ja demareiltakin vietyjä ääniä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 10:02
urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 8:47 Mielestäni merkittävä havainto, että kokkareiden ääniä vuotaa paljon enemmän sekä persuihin että kepuun kuin vihreisiin. Tämä tietysti mulle tunnetasolla oli itsestään selvää, mutta virallinen totuus on ollut toinen ja uskoin ehkä virallista totuutta.
Mutta onkohan lukujen takana vaikuttavat trendit tulkittu oikein? Esim. tässä esitetään, että pitäisi vain uskoa sivustahuutajaa (ks. koko ketju):
Ei vuoto vihreisiin voi olla mitenkään merkittävää kansallisella tasolla, kun puolueen kannatus on 10% ja iso osa todennäköisesti sellaista väkeä joka ei ikinä äänestäisi kokoomusta. Ainakin päätellen siitä kuinka vasemmistolainen vihreästä puolueesta on tullut. Kyllä tyhjästä 20% nousseet persut on se minne kokoomukselta kadonneet äänet on menneet. Toki siinä persujen 20% on keskustalta ja demareiltakin vietyjä ääniä.
Ymmärsin, että Mannisen pointti oli enemmän, että kokoomus saattaa olla tekemässä tavallaan samaa virhettä kuin demarit ainakin ennen Marinin kautta. Demarithan murehtivat tavattomasti, minne heidän vanhat äänestäjänsä olivat siirtyneet, ja koettivat mielistellä heitä. Demarit eivät tuntuneet tajuavan, että pääasiassa vanhat äänestäjät siirtyvät hautausmaalle, ja pitäisi haistella, miten tavoittaa joka vuosi äänestysikään tuleva uusi vuosiluokka nyt ja ennen kaikkea lähitulevaisuudessa. Ja se uusi äänestäjäkuntahan on nuorta, ilmastonmuutostietoista, arvoliberaalia kaupunkilaisjengiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 10:10Ja se uusi äänestäjäkuntahan on nuorta, ilmastonmuutostietoista, arvoliberaalia kaupunkilaisjengiä.
Mä olen ymmärtänyt, että perussuomalaiset on suosituin puolue nuorison keskuskuudessa :?:


EDIT: Googlasin mutun tueksi, mutta lähteet oli vähän epäluotettavia. Iltalehteä ja onko tää nyt keskustan puoluelehti vai mikä?
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/ajatus ... ymmarreta/
Viimeksi muokannut Vagabondo, 14.01.2021 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 10:15
urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 10:10Ja se uusi äänestäjäkuntahan on nuorta, ilmastonmuutostietoista, arvoliberaalia kaupunkilaisjengiä.
Mä olen ymmärtänyt, että perussuomalaiset on suosituin puolue nuorison keskuskuudessa :?:
Kuva
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 10:15
urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 10:10Ja se uusi äänestäjäkuntahan on nuorta, ilmastonmuutostietoista, arvoliberaalia kaupunkilaisjengiä.
Mä olen ymmärtänyt, että perussuomalaiset on suosituin puolue nuorison keskuskuudessa :?:
Joo, ilmeisesti viimeisimmissä kyselyissä näin on tosiaan ollut, mikä on aika karmeaa. Tämä ei ehkä näy Mannisen analyysissa, joka keskittyy suuriin yliopistokaupunkeihin ja tosiasiassa annettuihin ääniin, ei 15-vuotiaasta alkaen annettuihin kyselyvastauksiin. Mutta tärkeä pointti kyllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.01.2021 10:19 Kuva
Toi on niin last decade toi sun taulukko.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 10:02
Ei vuoto vihreisiin voi olla mitenkään merkittävää kansallisella tasolla, kun puolueen kannatus on 10% ja iso osa todennäköisesti sellaista väkeä joka ei ikinä äänestäisi kokoomusta. Ainakin päätellen siitä kuinka vasemmistolainen vihreästä puolueesta on tullut. Kyllä tyhjästä 20% nousseet persut on se minne kokoomukselta kadonneet äänet on menneet. Toki siinä persujen 20% on keskustalta ja demareiltakin vietyjä ääniä.
Tämä on aika vastaansanomaton fakta mielestäni. Vihreiden 10%:stä on vaikea saada enemmän kuin persujen 20%:sta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 10:23 Toi on niin last decade toi sun taulukko.
Näissä on ajankohdan (2018/2020) lisäksi myös osin eri ikäsegmentti (18-34/15-29). En osaa sanoa jälkimmäisen vaikutusta. Tietenkin monen 15-18 vuotiaan äänestysikää lähestyvän nuoren puoluekanta on häilyvä ja altis muutokselle. Kaikesta huolimatta voi huoletta tietenkin tulkita, että persut on nostanut kannatustaan nuorissa (mitä sitä milloinkin tarkoitetaan) kahden vuoden aikana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e6b ... 43b1b6865c

Tää on kaikessa traagisuudessaan hauska. Omalla laillaan mainio aikalaistarina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ voisin auttaa tota hemmos, jos saisin 10% aukaistusta lompsasta
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25352
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

" In 2010, the first known commercial transaction using bitcoin occurred when programmer Laszlo Hanyecz bought two Papa John's pizzas for ₿10,000.[31]"

Olisi mukava tietää, mikä on noiden 10 000 BTC:n kohtalo sittemmin.

Nykyarvolla 382 miljoonan dollarin pitsat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 8:47
Mielestäni merkittävä havainto, että kokkareiden ääniä vuotaa paljon enemmän sekä persuihin että kepuun kuin vihreisiin. Tämä tietysti mulle tunnetasolla oli itsestään selvää, mutta virallinen totuus on ollut toinen ja uskoin ehkä virallista totuutta.
Virallinen totuus on, että persuilla ei ole kannatusta ja että sinisillä on. Tuota virallista totuutta ei ole muutettu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.01.2021 11:17
James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2021 8:47
Mielestäni merkittävä havainto, että kokkareiden ääniä vuotaa paljon enemmän sekä persuihin että kepuun kuin vihreisiin. Tämä tietysti mulle tunnetasolla oli itsestään selvää, mutta virallinen totuus on ollut toinen ja uskoin ehkä virallista totuutta.
Virallinen totuus on, että persuilla ei ole kannatusta ja että sinisillä on. Tuota virallista totuutta ei ole muutettu.
Ja kokoomuksen suhteen tämä:
sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2021 8:57 Toivottavasti Liike Nytin kuihtuminen rohkaisee Kokoomusta hyökkäämään poliittisesti tyhjässä keskustassa. Oikeasta laidasta kun ei ole lisää ääniä luvassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin