Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0 ... 1b755c041b

Kokoomuksessa varmaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä rukoillaan, että elpymispaketin läpimeno ei ole kiinni sen kannasta..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Koko paketti on niin paska, että Orpo upottaa Kokoomuksen lopullisesti jos menee sen taakse. Jos paketti menee läpi, Persut voittavat seuraavat vaalit.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21420
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ ei kai tässä ole muita skenaaroita kuin se, että homma on kokoomuksesta kiinni?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No jos perustuslakivaliokunta päätyy siihen, että yksinkertainen enemmistö riittää, niin silloin kokoomuksen kannalla ei ole väliä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kokoomus menee paketin taakse ja vastineeksi saa kaadettua soten. Seuraava hallitus sitten taas yrittää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.03.2021 17:45 Kokoomus menee paketin taakse ja vastineeksi saa kaadettua soten. Seuraava hallitus sitten taas yrittää.
Tuo edellyttäisi, että kokoomuksella olisi kanttia bluffata. Koska kaikki tiedämme, että kokoomus kuitenkin äänestää paketin puolesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4297
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Polkupyöräpaikkojen kustannusvaikutus oli Raklin selvityksen mukaan halvimmillaan 101 euroa ja kalleimmillaan 158 euroa per asuinneliö. Jos asunnossa on 60 neliötä, tarkoittaa se sitä, että asunnon hinnasta pelkästään pyöräpaikka on maksanut jopa lähes kymmenen tuhatta euroa.

Se on aika paljon, kun sen suhteuttaa yhden tavallisen polkupyörän hintaan, joka on tyypillisesti satasia.

https://www.rakennuslehti.fi/2021/03/na ... i-tilalle/

Suomessa tulisi siirtyä nigloo-tyyppiseen omakoti-asumiseen. Kaikki muu on liian kallista.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En kyllä ymmärrä, miten polkupyöräpaikka voi
maksaa kymppitonnin. Thl:n laskelma?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21420
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kannattaa ostaa nyt. Ensi kuussa hinta on 50.000€!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tuohon hintaan saa melkein kylmän parkkitalopaikan autolle lähiöstä. Kuitenkin auto vie paljon enemmän tilaa ja vaatii suuremman kantavuuden.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2021 15:06 En kyllä ymmärrä, miten polkupyöräpaikka voi
maksaa kymppitonnin. Thl:n laskelma?
Pakko olla laskettu mukaan osuus maansiirtotöistä sun muusta mikä olisi pitänyt tehdä ilman pyöräpaikkaakin. Samalla tavalla, kun autoilun kustannuksia lasketaan ja saadaan lomamatkasta autolla teoriassa tosi kallis julkisiin verrattuna, vaikka suurin osa kuluista pitää maksaa jokatapauksessa, kun se auto kerran siinä pihassa seisoo.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21420
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2021 16:01 ^Tuohon hintaan saa melkein kylmän parkkitalopaikan autolle lähiöstä. Kuitenkin auto vie paljon enemmän tilaa ja vaatii suuremman kantavuuden.
Kerrostaloissa autopaikka on usein kattamaton pihapaikka. Pyöräpaikat ovat monesti pyöräkellarissa. Vaikka kellarissa pyörät ovat kuin sillit suolassa, niin käytäviin ja muihin kuluu neliöitä. Vaikea tosin uskoa, että neliöitä per pyörä voisi kulua paljoa enempää kuin 3 m2.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2021 16:15
James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2021 16:01 ^Tuohon hintaan saa melkein kylmän parkkitalopaikan autolle lähiöstä. Kuitenkin auto vie paljon enemmän tilaa ja vaatii suuremman kantavuuden.
Kerrostaloissa autopaikka on usein kattamaton pihapaikka. Pyöräpaikat ovat monesti pyöräkellarissa. Vaikka kellarissa pyörät ovat kuin sillit suolassa, niin käytäviin ja muihin kuluu neliöitä. Vaikea tosin uskoa, että neliöitä per pyörä voisi kulua paljoa enempää kuin 3 m2.
Ei niitä käytäviä kuitenkaan varmaan niitä pyöräpaikkoja varten rakenneta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Saarioinen lopettaa lauantai­makkaran valmistuksen
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 09.03.2021 15:57 AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis joku oikeasti syö tuota jauhotaikinaa?

Onks vaikk Atrian jauhotaikina jotenkin erilaista kuin tämä jauhotaikina?
Viimeksi muokannut So Hard, 09.03.2021 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21420
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Onko Atrian versio jotenkin huonompaa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.03.2021 16:54 ^^ Onko Atrian versio jotenkin huonompaa?
Se on lopun alkua kun heikoin merkki lopettaa tuotannon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 09.03.2021 15:57 AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Saarioinen lopettaa lauantai­makkaran valmistuksen
Isovanhemmat taistelivat sodassa turhaan
😫
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^Mut eiks fillarikommunistihallituksen päinvastoin pitänyt suosia kasvispohjaisia lihankorvikkeita!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21420
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ uusi Nokia!

Nimi vaan pitää vaihtaa: Everyday Sausage
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lauantaimakkaramuisto lapsuudesta; äiti oli menossa kauppaan. Pyysin tuomaan Lauantaimakkaraa, kun tykkään siitä. Äiti nauroi hyväntahtoisesti, että sehän on hyvä, kun se on kaikkein halvinta makkaraa. Sitten söin makkaravoileipiä tomaatilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tänään aamulla kotona. "Mila, syötkö paahtoleivät ilman juustoa ja kinkkua? Laittaisit jotain leivän päälle, pitää paremmin nälän loitolla." - "No, kun ei ole lauantaimakkaraa."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen jostain ollut ymmärtävinäni, että nämä syystäkin pilkatut jauhomakkarat olivat aikansa eliittituote. Kansa oli kyllästynyt syömään kaikenlaisia rakenteeltaan epätasaisia raakamakkroita ja vastaavia, ja nämä teollisesti valmistetut silkinpehmeät ja sileät jauhomakkarat olivat haluttua luksusta, merkki uudesta aikakaudesta. Nyt tietysti ikuisen paluun pyörä on pyrähtänyt asentoon, jossa monipuolisen rakenteen artesaanimakkarat ovat niitä kalliita luksustuotteita, ja teollinen jauhomakkara halveksittua. Toki voi toivoa, että tässä on tapahtunut joku leniniläisen dialektiikan prosessi, jossa negaation negaatio ei tarkoita paluuta entiseen, vaan on tuottanut laadullisen parannuksen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25711
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Asiallisia lapsia teillä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.03.2021 9:16 ^^Asiallisia lapsia teillä!
Itse söin pienenä tosin Balkanin makkaraa, kun lauantai oli jotenkin ällöttävää, vaaleaa lötköä. Silloin valikoimissa kolmantena vaihtoehtona oli suolaliha, jota sitten ostettiin harvoin kalleutensa vuoksi. Onhan tämä nykyvalikoima ihan eri planeetalta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin