Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Miten voisi kuvailla oman ikäistä naista, jos haluaa sanoa kohteliaisuuden - pieni pilke silmäkulmassa kuitenkin niin ettei ole formaali botti.

Ajatus lähti yhtä kitinä-viestiä kirjoittaessa (alkuperäinen ajatus oli nuori ja kaunis); googlasin sanan "kaunis" synonyymeja:

Ihmiset ovat ehdotaneet kauniin synonyymeksi mm: "siro, uhkea, eroottinen, muodokas, muotovalio, attraktiivinen" jne. En ole siis yksin ongelman kanssa (mutta jotkut näemmä saisivat ottaa toisenkin käden pois housuista.)
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Viehettävä, valovoimainen, tyylikäs, elegantti. Riippuen ihan siitä mikä on se hyve mitä haluat korostaa. Muotovalioita löytyy koiranäyttelystä ja tissien kokoon ei kannata viitilöidä.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 12.03.2021 22:06 Viehettävä, valovoimainen, tyylikäs, elegantti. Riippuen ihan siitä mikä on se hyve mitä haluat korostaa. Muotovalioita löytyy koiranäyttelystä ja tissien kokoon ei kannata viitilöidä.
Kiitos! Puhe on tavallaan itsestäänselvyyksistä.

Mutta parikymmentä vuotta sitten olen treffeilä pulauttanut harkitsematta suustani esim: "Sinulla on kauniit silmät tai kauniit kasvot. Saat valita."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Myös muuta olemusta kuin ulkonäköä koskevat kehut on imartelevia. Niistä tulee usein aidompi vaikutelma. Siis niiden asioiden korostaminen jotka aidosti miellyttävät, on se sitten joku tapa olla läsnä tai muu piirre.

Erityisesti joku elegantti on vähän hankala termi, jos henkilö ei ole erityisen eleganttia tyyppiä vaan vähän arkisempi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sanot vaan että "Olet kaunis kuin öinen moottoritie. Entä jos ajan sinut kotiini, tarjoan illallisen ja puhumme politiikasta."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.03.2021 9:56 Sanot vaan että "Olet kaunis kuin öinen moottoritie. Entä jos ajan sinua kovaa?"
Nykyään pitää kysyä suoraan.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Olet kaunis kuin öinen moottoritie. Tyhjä ja kovaa ajettava.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kehopositiiviselle varmaan voi sanoa "kauniit läskit", koska hänhän on positiivisesti sinut kehonsa kanssa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kehopositiiviselle voi myös sanoa että ihanan pieni muna, koska hän on sinut kehonsa kanssa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pienimunaisten kerhon jäsenelle tuo on kohteliaisuus.

Munalle ei ihan halvalla tehdä mitään, läskille voi (en tee siltikään).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bhven kirjoitti: 14.03.2021 11:49 Kehopositiiviselle varmaan voi sanoa "kauniit läskit", koska hänhän on positiivisesti sinut kehonsa kanssa.
Läskistä ei voi pitää, mutta sen kanssa voi oppia elämään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Läski paistinpannun kautta lautaselle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestä ”olet kuin kesäyö” kuulostaa romanttiselta. En tosin tiedä, mitä se tarkoittaa. Keksin itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.03.2021 10:43 Mun mielestä ”olet kuin kesäyö” kuulostaa romanttiselta. En tosin tiedä, mitä se tarkoittaa. Keksin itse.
Minuutin googlailulla löytyi tällaiset:

"I love you like a summer night"

"You are like a summer night's dream - it's so nice to be with you that you don't want to wake up!"

"Niin sittenkin kesäyö, sinussa uskalsin pienen hetken ilakoida! Tiesinhän, kun aamu saapuu, olet poissa?"

Versiosi sopii kyllä paremin useimpiin tilanteisiin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.03.2021 10:43 Mun mielestä ”olet kuin kesäyö” kuulostaa romanttiselta. En tosin tiedä, mitä se tarkoittaa. Keksin itse.
Hiljainen ja imee verta kuin miljoona ötökkää?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 13.03.2021 9:47 Myös muuta olemusta kuin ulkonäköä koskevat kehut on imartelevia. Niistä tulee usein aidompi vaikutelma. Siis niiden asioiden korostaminen jotka aidosti miellyttävät, on se sitten joku tapa olla läsnä tai muu piirre.
Em. tilanteessa en muuten "kehunut ulkonäköä" millään ensimmäisllä treffeillä, vaan oli tunnettu jo kuukausia. Mitä voisi sanoa tytölle, joka on aivan jäätävän älykäs. Ja itse on kokematon ihmissuhteissa (kuten hänkin jossain määrin.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ei ole juuri nyt ajankohtainen asia mutta kuka nainen ottaisi miehen, jolla ei ole kokemusta aiemmista suhteista. Eivät naiset jaksa tässä iässä mitään pelejä, vaan miehen pitäisi olla jo valmis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nokkaelain kirjoitti: 18.03.2021 9:06 Ei ole juuri nyt ajankohtainen asia mutta kuka nainen ottaisi miehen, jolla ei ole kokemusta aiemmista suhteista. Eivät naiset jaksa tässä iässä mitään pelejä, vaan miehen pitäisi olla jo valmis.
Ei kukaan. Siis Euroopassa.

Tee johtopäätökset.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 18.03.2021 19:39
nokkaelain kirjoitti: 18.03.2021 9:06 Ei ole juuri nyt ajankohtainen asia mutta kuka nainen ottaisi miehen, jolla ei ole kokemusta aiemmista suhteista. Eivät naiset jaksa tässä iässä mitään pelejä, vaan miehen pitäisi olla jo valmis.
Ei kukaan. Siis Euroopassa.

Tee johtopäätökset.
(Selain söi aiemman vastaukseni. Ankeaa muutenkin käyttää PC-läppäriä, mutta päivitys tappoi MBP:n)

Kohta alan varmaan valittaa jollain anonyymillä keskustelupalstalla: Ottakee, olette ennkin ottanet.

Melko introvertti lukioluokkakaveri, joka ei oikein pärjännyt naisten kanssa, löysi kuulemma vaimokseen venäläisen lääkärin, sikäläiseltä deittipalstalta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei ne naiset ole mitään mystisiä nirppanokkia. Ne on ihmisiä. Ihmiset pääsääntöisesti eivät halua olla yksin.


En yritä tässä mitään white knight -moraaliposeerausta.

Toki myönnän, että olen viimeiksi ollut markkinoilla 80-90
luvun vaihteessa, eli tietämykseni on ohutta. Mutta tuskin ykköskappaleen asiantila on muuttunut.

Mä uskon, että markkina ei tässä jostain syystä toimi tehokkaasti. Tarkoitan, että olisi paljon pareja, jotka sopisivat toisilleen, mutta jostain syystä eivät kohtaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 8:47 Ei ne naiset ole mitään mystisiä nirppanokkia. Ne on ihmisiä. Ihmiset pääsääntöisesti eivät halua olla yksin.


En yritä tässä mitään white knight -moraaliposeerausta.

Toki myönnän, että olen viimeiksi ollut markkinoilla 80-90
luvun vaihteessa, eli tietämykseni on ohutta. Mutta tuskin ykköskappaleen asiantila on muuttunut.

Mä uskon, että markkina ei tässä jostain syystä toimi tehokkaasti. Tarkoitan, että olisi paljon pareja, jotka sopisivat toisilleen, mutta jostain syystä eivät kohtaa.
Tutkimusten mukaan parisuhde parantaa miesten elintasoa, mutta ei naisten. Käsittääkseni naiset ovat tällä vuosituhannella oivaltaneet, että parinsuhteen pitää tuoda mukanaan jotain positiivista, jotta sellainen kannattaa riesakseen ottaa. Sinkkuus kun ei naisilla johda samanlaiseen syrjäytymiseen kuin miehillä. Naisten vaatimustaso on käsittääkseni noussut ja tämän takia sinkkujen osuus kasvanut.

Toki myönnän, että olen viimeksi ollut markkinoilla 90-luvun puolivälissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 8:47 Ei ne naiset ole mitään mystisiä nirppanokkia. Ne on ihmisiä. Ihmiset pääsääntöisesti eivät halua olla yksin.
Tietenkin jos oma tausta on sarja epäonnistumisia ja itsetunto nolla, niin lähtökohta on vaikea. Mutta vakka kantensa löytää eli lainausta kompaten, kaiken järjen mukaan on paljon naisia vastaavilla lähtökohdilla. Tiedän, että biologia tekee hommasta miehille osin vaikeampaa, mutta viime kädessä oma suhtautuminen painottuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 18.03.2021 9:06 Ei ole juuri nyt ajankohtainen asia mutta kuka nainen ottaisi miehen, jolla ei ole kokemusta aiemmista suhteista. Eivät naiset jaksa tässä iässä mitään pelejä, vaan miehen pitäisi olla jo valmis.
Mä en tiedä naisista enkä miehistä, mutta yleisesti ajattelisin, että ei tuolla näkökulmalla ole aikuisille ihmisille kovin paljon väliä. Yhtä hyvin voisi ajatella, että kuka haluaa jonkun sarjasuhteilijan, jolla on jo mieleen kivettynyt tietyt parisuhteiden etenemis- ja käyttäytymismallit, joiden mukaan mennään. Paljon kiehtovampi olisi rakentaa ainutkertaista suhdetta, jossa ei ole valmista ja harjoiteltua käsikirjoitusta.

Jos on niin, että on pitkään ollut vaikea rakentaa ihmissuhdetta, niin varmaan uusien ihmissuhteiden rakentamista hankaloittavat ne ihan samat piirteet (joilla voi olla vaikka mitä syitä) omassa suhteessa sosiaaliseen maailmaan, jotka aiemminkin ovat suhteiden rakentamista hankaloittaneet, ei suhteettomuus sinänsä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 19.03.2021 9:47 Käsittääkseni naiset ovat tällä vuosituhannella oivaltaneet, että parinsuhteen pitää tuoda mukanaan jotain positiivista, jotta sellainen kannattaa riesakseen ottaa. Sinkkuus kun ei naisilla johda samanlaiseen syrjäytymiseen kuin miehillä. Naisten vaatimustaso on käsittääkseni noussut ja tämän takia sinkkujen osuus kasvanut.
Tuolle on ihan rationaalinen selitys. Yhteiskunta tukee hyvin avokätisesti yksinhuoltajanaisia / pääasiassa huoltajavastuussa olevia naisia. Samaan aikaan naiset preferoivat ylimmän tason miehiä, joita ei riitä kaikille naisille yksiavioisessa kulttuurissa. Naisen arvostus ja paikka yhteiskunnassa määrittyy edelleen vahvasti äiteyden kautta, joten heidän arvonsa ei vähene yksihuoltajuuden kautta. Pikemminkin heitä pidetään yleisesti sankareina mediassa ja puheissa. Markkinamekanismi siirtää näissä olosuhteissa tasapainoa pois parisuhteesta.

Olemme menossa huonoon suuntaan. Parisuhdemarkkinoiden tasapaino menee koko ajan heikompaan suuntaan, enkä usko sen olevan kenellekään etu. Minusta meilä on 2 vaihtoehtoa:
1) Siirtää tasapainoa takaisin yksiavioisuuden suuntaan (jotkut naiset joutuvat tyytymään luuserimiehiin)
2) Sallia moniavioisuus (luuserimiehet jäävät ilman)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:14 Samaan aikaan naiset preferoivat ylimmän tason miehiä, joita ei riitä kaikille naisille yksiavioisessa kulttuurissa.
En oikein ymmärrä tuota argumenttia. Yhtä hyvin voisi sanoa, että miehet haluavat puolisokseen Victoria’s Secret -mallin ja talviautoksi Range Roverin ja kesäautoksi Ferrarin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin