Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2021 11:16
urpiainen kirjoitti: 01.04.2021 9:58 Miten muuten tämä rokotusten alueellinen painottaminen: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007893169.html

Aika vaikeaselkoista on, mutta näyttäisi siis siltä, että hallitus on antamassa periaatteellisen mahdollisuuden ehkä kohdistaa joitain yksittäisiä rokote-eriä joskus hamaassa tulevaisuudessa pahiten kärsiville alueille, kunhan jönsesterissä ei ole yhtään rokottamatonta riskiryhmään kuuluvaa. Kuulostaa vähän siltä, että mennään kepun ehdoilla, ja näön vuoksi koetetaan viittoilla siihen suuntaan, että ei tässä nyt ihan tahallaan tapeta pääkaupunkiseutulaisia aluepolitiikan alttarille, vaikka tosiasiassa niin varmaan käykin.
Eikös jo 2 kuukautta sitten puhuttu, että alueellinen kohdistaminen toteutetaan niin pian kuin mahdollista? Luultavasti tässä vain menee vähän pitempään kuin esim. vaalien varmistamisessa ja kohdistaminen alkaa 24 kk päästä.
Varmaan tämä sataa Kepun laariin

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e ... cf58ca9798
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.04.2021 11:51
sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2021 11:44 Suomen exit-strategiaa työstää Marin ja STM. Elinkeinoministeriö on ulkona.
https://www.talouselama.fi/uutiset/itse ... 9bd5f8d513

Eiköhän se talous tästä raketoi.
Eiks se ole ihan hyvä? Aiemmin kun ne on ottaneet Mikan mukaan, niin se on heti avannut rajat matkailulle, estänyt ravintolasulut, kehottanut jengiä lähtemään Leville, ja ties mitä muuta kauheaa, joka ruokkii epidemiaa ja sitä kautta tuhoaa taloutta?

Vakavammin, mä olen tosi pettynyt, jos/kun exit-strategia on joku epämääräinen ja sellaisenaan toteutumaton epämääräinen kalenteriharjoitus siitä, koska mitäkin rajoituksia ehkä mahdollisesti puretaan, jos tautitilanne sallii. Exit-strategian pitäisi tietysti olla valtava rakennemuutossuunnitelma tulevaisuuteen, jossa ei palata vanhaan vaan rakennetaan täysin uusi taloudellisesti, sosiaalisesti ja ekologisesti kestävä Suomi. Mikan lisäksi Vanhanen saisi olla Kepusta mukana. Sillä on ollut viimeaikoina ihan näkemyksellistä linjaa. (Tuntuupa oudolta ajatella ja sanoa näin!)
Jo Tony Halmeella oli exit only -strategia!
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2021 12:17Varmaan tämä sataa Kepun laariin

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e ... cf58ca9798
Parkkonen kyllä pani halvalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2021 11:44Suomen exit-strategiaa työstää Marin ja STM.
Eiköhän sieltä valu taas sen tason kuraa, että jää perustuslakivaliokuntaan vaikkei olisi lakialoitekkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Brittien sinänsä synkkä kokonaissaldo on saanut himmeän hopeareunuksen viime viikkoina. Ilmeisesti kovat rajoitukset ja kiihkeä rokotustahti on todella tepsinyt.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Jostain melkein luotettavasta lähteestä kuulin, että briteille jaetaan nyt tarvittaessa 2 ilmaista pikatestiä, vaikka ei olisi koronan oireitakaan. Noilla pikatesteillä on löydetty jo 120 000 tapausta, joista iso osa olisi muuten ollut löytymättä. En tiedä miten sopisi Suomen tilanteeseen; tartuntoja on kuitenkin sen verran harvassa, että valtaosa testeistä olisi negatiivisia - ja sitten toisaalta voitaisiin saada kokonaiskuva.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nokkaelain kirjoitti: 07.04.2021 15:18 ^Jostain melkein luotettavasta lähteestä kuulin, että briteille jaetaan nyt tarvittaessa 2 ilmaista pikatestiä, vaikka ei olisi koronan oireitakaan.
Boris itse kertoi maanantaina noista ilmaisista testeistä, joita saa halutessaan kaksi per viikko. Voi tilata himaan, hakea apteekista tai arvauskeskuksesta. Jakelu alkaa perjantaina.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2021 12:20
urpiainen kirjoitti: 07.04.2021 11:51
sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2021 11:44 Suomen exit-strategiaa työstää Marin ja STM. Elinkeinoministeriö on ulkona.
https://www.talouselama.fi/uutiset/itse ... 9bd5f8d513

Eiköhän se talous tästä raketoi.
Eiks se ole ihan hyvä? Aiemmin kun ne on ottaneet Mikan mukaan, niin se on heti avannut rajat matkailulle, estänyt ravintolasulut, kehottanut jengiä lähtemään Leville, ja ties mitä muuta kauheaa, joka ruokkii epidemiaa ja sitä kautta tuhoaa taloutta?

Vakavammin, mä olen tosi pettynyt, jos/kun exit-strategia on joku epämääräinen ja sellaisenaan toteutumaton epämääräinen kalenteriharjoitus siitä, koska mitäkin rajoituksia ehkä mahdollisesti puretaan, jos tautitilanne sallii. Exit-strategian pitäisi tietysti olla valtava rakennemuutossuunnitelma tulevaisuuteen, jossa ei palata vanhaan vaan rakennetaan täysin uusi taloudellisesti, sosiaalisesti ja ekologisesti kestävä Suomi. Mikan lisäksi Vanhanen saisi olla Kepusta mukana. Sillä on ollut viimeaikoina ihan näkemyksellistä linjaa. (Tuntuupa oudolta ajatella ja sanoa näin!)
Jo Tony Halmeella oli exit only -strategia!
Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 07.04.2021 16:25
nokkaelain kirjoitti: 07.04.2021 15:18 ^Jostain melkein luotettavasta lähteestä kuulin, että briteille jaetaan nyt tarvittaessa 2 ilmaista pikatestiä, vaikka ei olisi koronan oireitakaan.
Boris itse kertoi maanantaina noista ilmaisista testeistä, joita saa halutessaan kaksi per viikko. Voi tilata himaan, hakea apteekista tai arvauskeskuksesta. Jakelu alkaa perjantaina.
Pystyykö ne lukemaan itse raskaustestin tapaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2021 17:29
Kreitsu kirjoitti: 07.04.2021 16:25
nokkaelain kirjoitti: 07.04.2021 15:18 ^Jostain melkein luotettavasta lähteestä kuulin, että briteille jaetaan nyt tarvittaessa 2 ilmaista pikatestiä, vaikka ei olisi koronan oireitakaan.
Boris itse kertoi maanantaina noista ilmaisista testeistä, joita saa halutessaan kaksi per viikko. Voi tilata himaan, hakea apteekista tai arvauskeskuksesta. Jakelu alkaa perjantaina.
Pystyykö ne lukemaan itse raskaustestin tapaan?
Joo, jos tilaa/noutaa sellaisen kotitestipakkauksen. Siinä tulee kaikki mukana ja puolessa tunnissa pitäisi näkyä tulos. Tai sitten voi mennä ilman ajanvarausta tiettyyn paikkaan testaamaan ja tuloksen saa sitten vissiin puhelimeen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2021 11:44 Suomen exit-strategiaa työstää Marin ja STM. Elinkeinoministeriö on ulkona.
https://www.talouselama.fi/uutiset/itse ... 9bd5f8d513
No miten tämä nyt oikeasti meni? Aika paljon näkynyt juttuja (esim.), joiden mukaan Lintilä oli mukana ministerikokouksessa, jossa sovittiin valmistelun askelmerkeistä: ministeriöt ovat mukana kansliapäälliköiden yhteistyön kautta. Ja ilmeisesti TEMin kansliapäällikkö on ollut suhteellisen täysipainoisesti mukana ja välittänyt ministeriön kannan & kommentit? Mistä Lintilä horisee? TEMin kansliapäällikkö lienee demari - onko siellä jotain virkamiessooloilua ohi vastuuministerin puoluetovereihin, vai onko Lintilä vaan pihalla? Toki Lintilä on aiemminkin korostanut tätä ulkopuolisuuttaan, eli voi tää kai myös olla jotain Lintilän omaa taktista positioitumista hallituksen sisäiseksi, väärinkohdelluksi oppositioksi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 08.04.2021 9:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Aiemminhan vihreät ministerit ovat olleet eduskuntatalon portailla osoittamassa mieltä hallituksen ilmastopolitiikkaa vastaan, eli miksei kepukin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2021 9:40 ^Aiemminhan vihreät ministerit ovat olleet eduskuntatalon portailla osoittamassa mieltä hallituksen ilmastopolitiikkaa vastaan, eli miksei kepukin!
No mun käsittääkseni rajojen virusvuodossa on juridisen sössimisen lisäksi ollut osin kyse siitäkin, että kepu on vaatinut reittiä auki Lapin matkailulle ja muulle vastaavalle, joten ymmärrän Lintilän poseeraamisen ulkopuolisena oppositiona silloin, kun elinkeinotoimintaa on haitattu. Mutta nythän puhuttiin avaamisesta. Luulisi Lintilän olevan silloin mielellään keulakuvan roolissa, joka puskee eteenpäin taistolaisten jarruttaessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

"mökki­juhannusta voi alkaa suunnitella"
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007908844.html

Nyt ei ole aika mennä mökille. Nyt on aika mennä mökille. Nyt ei pidä mennä mökille maski päässä. Nyt pitää laittaa maski päähän. Nyt ei mennä mökille. Nyt mennään ilman maskia mökille. Nyt mökille. Nyt suunnittelemään mökkeilyä, mutta ei vielä mennä. Ei saa liikkua mhinkään, paitsi mökille. Mökki mökille.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Voihan vuokramökki.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Juhannuksena ei ole mitään asiaa vuokramökille. Vuokramökille voi mennä vasta kun kaikilla on rokotepassi ja palvelut voidaan avata passinhaltijoille.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se on ihan se ja sama mitä Marin ja Kiuru sekoilevat ja horisevat. Jos tartuntojen määrä laskee tarpeeksi alas, millekään rajoitukselle Suomen kansalalaiselle ei voi keksiä mitään perustetta. Rajavalvonta on se mikä voi ja jonka kuuluukin jatkua.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen kyllä lievästi huolissani kun näyttää tosiaan siltä, että liikkumisrajoitussekoilun jälkeen hallituksella ja ministeriöillä ei ole mitään hajua miten, ja sitä myöten aikomustakaan, ottaa työkalupakkiin kokoontumisia ja parveilua rajoittavia täsmäkeinoja, vaan nyt sitten valmistellaan avauksia, jos tartuntaluku rokotuksilla ja nykyisillä rajoituksilla painuu alas. AZ:n sekoilujen jälkeen rokotustahti voi kuitenkin taas kerran olla toivottua hitaampi. Ja vaikka tartuntamäärät ovat nyt mukavasti laskeneet parin viikon takaisesta, niin ymmärtääkseni tartuntamäärät ovat edelleen ja luultavasti vielä pitkään tasolla, jossa epidemia voi nopeastikin karata käsistä jos varotoimenpiteistä laistetaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ainakin viimeksi kesän tulo toimi hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2021 11:40 ^Ainakin viimeksi kesän tulo toimi hyvin.
Joo. Mut lähdettiin kai vähän paremmasta tilanteesta? Mut siis kyllä mäkin pidän suht optimistista skenaariota ehkä todennäköisimpänä, mutta ei mua ehkä olisi haitannut, jos erilaista parveilua olisi rokotekattavuuden paranemista odotellessa rajoitettu vähän tanakammin huhti-toukokuussa. Nythän ne kai taas sunnittelee esim. baarien avaamista ennen kuin edes toisen asteen koulut saavat olla kokonaan auki? Outoa. Toivottavasti ei sössitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 09.04.2021 11:45
Joo. Mut lähdettiin kai vähän paremmasta tilanteesta?
Snadisti
cor.jpg
cor.jpg (35.41 KiB) Katsottu 756 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2021 9:30
sivustahuutaja kirjoitti: 07.04.2021 11:44 Suomen exit-strategiaa työstää Marin ja STM. Elinkeinoministeriö on ulkona.
https://www.talouselama.fi/uutiset/itse ... 9bd5f8d513
No miten tämä nyt oikeasti meni? Aika paljon näkynyt juttuja (esim.), joiden mukaan Lintilä oli mukana ministerikokouksessa, jossa sovittiin valmistelun askelmerkeistä: ministeriöt ovat mukana kansliapäälliköiden yhteistyön kautta. Ja ilmeisesti TEMin kansliapäällikkö on ollut suhteellisen täysipainoisesti mukana ja välittänyt ministeriön kannan & kommentit? Mistä Lintilä horisee? TEMin kansliapäällikkö lienee demari - onko siellä jotain virkamiessooloilua ohi vastuuministerin puoluetovereihin, vai onko Lintilä vaan pihalla? Toki Lintilä on aiemminkin korostanut tätä ulkopuolisuuttaan, eli voi tää kai myös olla jotain Lintilän omaa taktista positioitumista hallituksen sisäiseksi, väärinkohdelluksi oppositioksi.
Ehkä siellä ei ole sen enempää taktiikkaa kuin sooloiluakaan, vaan kyseessä on paljon arkisempi ilmiö - kokoomuspoliitikon reaktio asiaan:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 09.04.2021 12:31
urpiainen kirjoitti: 09.04.2021 11:45
Joo. Mut lähdettiin kai vähän paremmasta tilanteesta?
Snadisti

cor.jpg
Tilastot eivät ole vertailukelpoisia sellaisenaan. Vuosi sitten testeihin pääsi, meni ja hakeutui jengiä paljon vähemmin. Silloin oli paljon "piilorikollisuutta".
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Bluntlyn käppyrät osasto- ja tehohoidossa olevien määrät.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2021 13:46 ^Bluntlyn käppyrät osasto- ja tehohoidossa olevien määrät.
:rooger: Olin siis väärässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin